MPMessutElectrobikeGiantGarmin
Sivu 7 / 22 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 640

Aihe: Lihaskunto

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Itse olen käynyt salilla hyvin satunnaisesti tässä aikuisiällä eli viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. Tällä hetkellä on taas salikortti voimassa kun nykyisessä duunipaikassa on yksi saliketju jonne pääsee tuetulla huokealla 25 euron kuukausihinnalla jumpat sisältäen. Mutta kun töitä tulee tehtyä lähinnä etänä, en käy siellä edes kertaa viikossa ja mitään ohjelmaa mulla ei ole ollut.
    Useimmiten olen viime vuosina käynyt kuntosalikuntopiirissä, ohjatussa sellaisessa kerran viikossa. Kesät se on ollut aina pidempään tauolla mutta talvikaudella melko säännöllisesti. Edellisestä circuitista on kuitenkin jo yli vuoden päivät.

Varsinaisesti pyöräilytuloksia parantaakseni en salilla ole koskaan tehnyt mitään tarkoituksellisesti. Tai ok, tiedostan että takareidet ovat ehkä suhteessa heikot ja joskus teen jalkakyykkyä ajatellen niiden vahvistamista mutta usein käy niin että edellisistä kyykyistä on vierähtänyt taas pari kuukautta ja saan vain takareidet aivan jumiin. Ihan sama kuinka pienellä painolla teen. Esim 30 kg tangolla ekat 15 kyykkyä ei mitään mutta kun parin minuutin levon jälkeen ottaa uuden sarjan niin havaitsen heti voimakkaan krampin tms vastaavan ainakin toisessa takareidessä...

Mutta nyt joku n. 3 viikkoa sitten innostuin treenaamaan muscle uppia. Noin joka toinen-joka kolmas päivä olen käynyt vetämässä leukoja, tekemässä dippejä ja vahvistamassa vähän vatsalihaksia. Pistin tavoitteeksi saada yhden muscle upin tehtyä ilman avustusta vuodenvaihteeseen mennessä. Jos ei onnistu vielä silloin, niin treenaan lisää. Kyllä se kesälomaan mennessä on ainakin onnistuttava!
    Lähtötilanne oli näitä myötäotteen leukoja ehkä n. 7 tai max 8. Vastaotteella jolla leukoja olen tehnyt jos olen tehnyt saan 9-10. Dippejä olen aina inhonnut mutta ei se tuossa muscle upissa niin oleellinen ole. Kyllä sen yhden dipin aina saa ja kyllä mä niitä nyt samalla myös teen harjoituksina. Viikko sitten testasin myös miten onnistuu lisäpainoleuanveto. Salilla meni 20 kg levykiekko jalkojen välissä vyöhön kiinnitettynä roikkuen. Vastaotteella tosin. Ikäähän meikäläisellä on 41, pituutta 185 ja painoa vain 72 kg. Tällainen ruipelo mutta kevyt paino auttaa leuoissa.

Innostus tähän lihaskuntoa erityisesti mutta toki myös sen lisäksi oikeaa tekniikkaa vaativaan muscle up itseni haastamiseen lähti siitä kun näin seiväshyppääjä Saga Anderssonin kiskaisevan 11 muscle uppia Intstagram tilillään putkeen. Katselin sitten parit opetusvideot aiheesta ja aloin treenaamaan. Avustuskumpparit myös ostettuna. Mutta toistaiseksi tiedostan sen, että voimatasoa on nostettava ja myötäoteleukoja saatava räjähtävämmäksi ja vedettyä niitä enemmän rintaan saakka kuin vain hitaasti leuan alle. Leukoja pitänee pystyä tekemään määrällisesti siinä 15 noin alkajaisiksi.

Esim tän treenaajan video antaa toivoa ja inspiraatiota. Hän sai 69 päivässä yhden muscle upin ja vajaa 100 päivää vei, että pystyi tekemään 5 toistoa. Ja lähtötilanne ehkä about vastaava kuin itselläni. https://youtu.be/2CITpNRzwTk.
    Ja tän videon opastuksella suurinpiirtein treenaan yksittäisiä ominaisuuksia ja tekniikkaa: https://youtu.be/6v6IsZcvqCA
    Hitto, tämän saavuttaminen olisi siistiä! Pitääpä kokeilla noita treenejä salilla seuraavalla kerralla. Minulla kans menee leukoja noin kymmenen vastaotteella ja myötäotteella muutama vähemmän. Laitahan Kauris infoa edistymisestä. Muutama vuosi sitten sain tehtyä kipin onnistuneesti. Kippi siis tällainen https://youtu.be/D0yQOqKc_2E

Tossa oli juttua crossfittaajien voimasta. Tsekkasin 2020 Crossfit Games ekan päivän tuloksia, niin etukyykyssä näkojään top-20 kyykkäsi 177kg tai yli. Käsittääkseni noissa kisoissa se tulos on tehtävä 20 minuutin aikarajan puitteissa ja siinä oli yksi "laji" alla. En tiedä onks toi paljon vai vähän, mutta heikosta näyttää ihan ok raudalta.
    6.7 WTF/kg

Ei mullakaan riitä motivaatio noiden kattomiseen, mutta samoin osui silmään tässä aamukahvia nauttiessa.
    6.7 WTF/kg

Muutamilla yllättävänkin kovia tuloksia rautojen nostelussa, erityisesti penkissä. Oikein mielenkiintoista kuulla ja toisten kovat tulokset eivät ole millään muotoa minulta pois. Lahjakkuutta voimailuun ja myös asiantuntemusta treenaukseen täytyy siten löytyä monelta palstalle kirjoittavalta.

Ehkä omalla osalla kuitenkin kestävyys, tai fyysinen työkyky on se miehen mitta enemmän kuin maksimipainojen veto. Onhan tuo tullut nähtyä että kivitalkoissa tai metsähommissa monelta vaan puhti tai into tuntuu jonkun tunnin päästä loppuvan vaikka on sitä voimaa ja massaa. Marjanpoiminta on yksi harrastus tai "laji" jossa on helppo ottaa miehestä mittaa, 100kg kun jää useimmilta ottamatta olipa kuntoillut tai ei. Tunnen äärettömän suurta kunnioitusta vietnamilaisia ja thaimaalaisia kohtaan jotka tekevät todella pitkää ja raskasta päivää marjametsissä. Nämä äijät ovat parhaimmilaan kovempia kuin arkun naulat, suorastaan helvetillisen kovia miehiä niin henkisesti kuin fyysisesti.

Voin suorastaan pahoin kun kuulen jonkun laiskanpulskan suomalaismiehen toteavan että "se on mies eikä mikään marjanpoimija". Tyhmempää sanontaa ei voi olla.

Olisiko muuten kenelläkään vinkkiä, kuinka punnerrusliikkeeseen saisi lisää painoa/vastusta? Menee noin 4 x 30krt omalla painolla, mutta kuinka siinä pääsisi kehittämään enemmän voimaa? Kerran kokeillut levypainoa laittaa hartioiden päälle mutta ei oikein tuntunut pysyvän? Minulla on ollut kaularangan välilevytyrä, joka välillä oireilee, ja penkkipunnerruksessa tulee ikävä tuntemus juuri sinne, joten olen jättänyt sen kokonaan pois.

edit. Googlea voisi tietty ensin käyttää ja näkyy levypainokin pysyvän kun laittaa sen tuonne alaselkään saakka.
    https://www.stack.com/a/10-ways-to-m...-and-effective

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Slatan Katso viesti
    Olisiko muuten kenelläkään vinkkiä, kuinka punnerrusliikkeeseen saisi lisää painoa/vastusta? Menee noin 4 x 30krt omalla painolla, mutta kuinka siinä pääsisi kehittämään enemmän voimaa? Kerran kokeillut levypainoa laittaa hartioiden päälle mutta ei oikein tuntunut pysyvän? Minulla on ollut kaularangan välilevytyrä, joka välillä oireilee, ja penkkipunnerruksessa tulee ikävä tuntemus juuri sinne, joten olen jättänyt sen kokonaan pois.
    Kovat sarjat nuo jo on. Yksi hyvä harjoitus on punnerrus renkailla (onnistuu monilla ulkokuntopaikoilla, jalat on silloin telineen poikkitangon päällä). Ero on suurinpiirtein sama kuin penkkipunnerrus käsipainoilla vs levytangolla, oikeastaan kaikin puolin parempi harjoitus. Tavallisiin punnerruksiin saa lisää tehoa saa nostamalla jalat jonkun korokkeen päälle tai tekemällä punnerruksia vuorottain "epäsymmetrisesti" , paino siis vuoronperään käsillä. Yhden käden punnerrus on vähän hankalan tuntuinen liike ja liian raskaskin useimmille joten sitä en voi suositella.

Keskivartalon pitää punnerruksia tehdessä olla ehdottoman jäykkä ja alaselkä ei saa olla yhtään notkolla, vaan pikemminkin lantio tulee pitää ylhäällä ja ryhdissä.

Lattialta/maasta punnertaminen on paljon vaikeampaa tehdä puhtaasti kun jonkin tangon, penkin tms. päältä. Vaikka liike tällöin on hieman tavallista punnerrusta helpompi rinta on helppo käyttää tuella ja suorituksesta tulee hallitumpi ja parempi.

edit. Googlea voisi tietty ensin käyttää ja näkyy levypainokin pysyvän kun laittaa sen tuonne alaselkään saakka.
    Siihen tarkoitukseen käy hyvin vastuskuminauhat. Niitä löytyy aina 300 paunan vastukseen asti. Niitä voi toki käyttää moneen muuhunkin liikkeeseen.Tilasin tälläisen setin:

https://www.aliexpress.com/item/3283...27424c4dgDSZVN

Säädettävä painoliivi ollut ihan kätevä. Samoin löytyy punnerruskahvat, pääsee syvemmälle. Ja ranteille parempi.

Leuanvedossa toi oma painoliivi ei kyllä oikein toimi, liian leveät olkaimet hankaa ihoa ikävästi.

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

Olisiko muuten kenelläkään vinkkiä, kuinka punnerrusliikkeeseen saisi lisää painoa/vastusta?
    On. Aloitan hassulla vinkillä, että pyydät vaimoasi/tyttöystävääsi/lapsiasi istumaan selälläsi liikkeen aikana. Toinen vinkki koskee jalkateriesi kosketuskorkeutta eli sitä voi huonekaluilla nostaa. Kolmas, mitä olen itsekin käyttänyt usein, on punnerrusliikkeen ylävaiheessa esmes kämmenin yhteen lyömisen (ilmassaoloaikana). Näitä kun tekee 8-10 kolme sarjaa, niin tietää olevansa jo ok kunnossa. Muita vinkkejä taisikin jo tulla mainittua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Tossa oli juttua crossfittaajien voimasta...
    Sinänsä crossfittaus liittyy pyöräilyyn, joskin hyvin ikävällä tavalla, että molemmissa douppaus on yleistä. Crossfittauksessa ei ainakaan alkuaikoina, tuskin vieläkään, kummoista doupingtestausta ollut. Suurin osa ellei kaikki maailman huiput ovat ymmärtääkseni siis äärettömän kovan reenin ja elämäntapansa lisäksi d-positiivisia. Jenkkilähtoisessä ammattiurheilussa ja bisneksessä tämä nyt on muutenkin yleistä. En halua leimata varsinkaan suomalaisia huippuja, mutta yleisellä tasolla olen antanut itselleni kertoa asian tilan olevan näin.

Netflixissä on hyvin tuotettuja kisadokumentteja jonkin verran ja jos nyt katsoo edes hieman harjaantuneella fyysisvisuaalisella silmällä, niin kyllä esmes moni naiskilpailija on hyvin epäilyttävän lihaksikas ja nimen omaan miehekkäällä tavalla.

Jos vammojen puolesta onnistuu, niin hauska kotonatehtävä voimaprojekti on käsilläseisontapunnerrus (seinää vasten) mikäli normi punnerrukset liian helppoja. Kysyy olkapäitä toki paljon enempi ja muutenkin esim kiertäjäjalvosimet voi olla lujilla, etenkin jos etunojien kangistama ylävartalo.

Aloittaa vaikka ihan seisonnalla, ja jos paukkuja riittää niin vaikka negatiivisia laskuja pään alla olevaan tyynyyn. Sitten ku menee yksi, niin kohta menee useampi

r.a.i Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BR1 Katso viesti
    Sinänsä crossfittaus liittyy pyöräilyyn, joskin hyvin ikävällä tavalla, että molemmissa douppaus on yleistä. Crossfittauksessa ei ainakaan alkuaikoina, tuskin vieläkään, kummoista doupingtestausta ollut. Suurin osa ellei kaikki maailman huiput ovat ymmärtääkseni siis äärettömän kovan reenin ja elämäntapansa lisäksi d-positiivisia. Jenkkilähtoisessä ammattiurheilussa ja bisneksessä tämä nyt on muutenkin yleistä. En halua leimata varsinkaan suomalaisia huippuja, mutta yleisellä tasolla olen antanut itselleni kertoa asian tilan olevan näin.

Netflixissä on hyvin tuotettuja kisadokumentteja jonkin verran ja jos nyt katsoo edes hieman harjaantuneella fyysisvisuaalisella silmällä, niin kyllä esmes moni naiskilpailija on hyvin epäilyttävän lihaksikas ja nimen omaan miehekkäällä tavalla.
    Joo, ei kantsi keski-ikäisten vässyköiden ottaa treenivinkkejä D-positiivisten nuorien riehumisesta. Ne elelee ihan eri maailmassa ja "hyvä kunto" tulee sitten esille joskus 50-vuoden iässä.

Mä nostin d-asian huippu crossfittingin yhteydessä esiin oikeastaan ainostaan sen vuoksi, että esmes painonnostotulostensa tai reeniohjelmien tuijottaminen ja analysointi verrattuna esmes kotimaisiin selvästi paremman d-valvonnan alaisiin lajeihin ja tuloksiin on helposti harhaanjohtavaa. Mielestäni tämä on kuitenkin oleellinen seikka.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Juu tottahan tuo. En tiedä mikä sai taas mut kirjoittamaan "puolustuspuheen", ehkä vaan haluan uskoa johonkin . Mä olen jonkun verran lukenut näitä roinaajien stooreja että paljonko painot tippuu kun aineet lopettaa, niin on se paljon, esim. yli 200kg penkki tippui 120kg:en jne. Tätä taustaa vasten ei ihme että näitä käytetään, vaikka riskittömiä eivät ole. Hmm... mä varmaan saisin testoreseptin ruinattua, tämä antaa ajatuksia
    Sanotaan nyt tähän että on aika pieni prosentti miehistä jotka edes kovalla harjoittelullakaan pääsevät 120kg penkkitulokseen. Toki jos on luonnostaan iso 90-100kg mies niin menee varmasti treenin jälkeen mutta jollekin 60-75kg painavalle lähellä mahdotonta tai vaatii erittäin kovaa treeniä ja myös huomattavaa lahjakkuutta. Roinaajat on sitten luku erikseen, ja on sääli että monella on näiden tekemien ennätysten ja treenailujen jälkeen aivan väärä kuva siitä mikä on todellisuutta tavalliselle natu kuntoilijalle. Roinaamisen vaaroista tuli aika vasta uusi osoitus kun eräs suosittu voimailu YT kanavan keski-ikäinen vetäjä sai sydänkohtauksen

Cantrek: puhut vähän mutta asiaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BR1 Katso viesti

En epäile hetkeäkään noiden huippujen olevan doupattuja. En lähde douppausta kommentoimaan sen enempää, kun se keskustelu menee yleensä vähän happamaksi.

Tosta MetCon ja/tai HIIT treenin "haitallisuudesta" on ollut juttua. Käsittääkseni on kyseessä "annos myrkyn tekee" tilanne.
    6.7 WTF/kg

Lihaskunto

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cantrek Katso viesti
    Sanotaan nyt tähän että on aika pieni prosentti miehistä jotka edes kovalla harjoittelullakaan pääsevät 120kg penkkitulokseen. Toki jos on luonnostaan iso 90-100kg mies niin menee varmasti treenin jälkeen mutta jollekin 60-75kg painavalle lähellä mahdotonta tai vaatii erittäin kovaa treeniä ja myös huomattavaa lahjakkuutta.
    Olen ehken erimieltä. Painan 73kg ja pääsin 100kg penkkitulokseen alle 3 vuoden salilla käynnillä.
    Ensimmäisenä vuonna en edes penkannut.
    Ja aloitin nollasta olkapäävammaisena. Tietämättä treenaamisesta yhtään mitään.
    Enkä tiedä juuri mitään vieläkään.

120kg olisi ollut kaiketi helposti saavutettavissa jos olisin jatkanut samaa rataa, mutta tuli kesä. Ja pyöräily mukaan taas.
    Ja satanen riitti mulle tässä vaiheessa merkkipaaluksi.
    Olenko lahjakas? En usko; kyykkymaksimi on säälittävät 110kg. Kyykky taasen ei kehity mihinkään. Kovallakaan treenillä.
    Ja ikää 51. Tais olla 48 tai 49 kun aloitin penkin treenaamisen. En spesifisti vaan muun treenin ohessa.

brilleaux muokkasi tätä : 21.09.2020 at 08.32

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kp63 Katso viesti
    Jep. Bulgarilaisten tapa ja kuka muistaa ns ryssäpenkkiohjelman
    Mul vieläkin se talles. Tein sen monesti ja tehos. Eli max voimaa voi hakea monel taval. Tossa yksi tiedetutkimus sai sen lopputuloksen, että vaihtamalla liikettä lähes jatkuvasti saadaan paras tulos kun ärsyke kokoajan vaihtuu. Nopparandomi: ensimmäinen noppa liike, toinen sarjat ja kolmas toistot on ihan hyvä ohjelma.
    Ei kai ryssäkyykkyohjelma (kyykkyohjelmahan se alunperin on, mutta toimii toki muuhunkin) taukojen pituuteen ota kantaa? Jos tarkoitetaan siis sitä 6x2, 6x3, 6x2, 6x4 jne. jne. 5x5, 4x4, jne.. Toimii kyllä. Tällä ohjelmalla olen itsekin parhaan kyykkykuntoni treenannut.

Itsekin vähän eri linjoilla, 120kg penkkitulos on erinomainen tulos sellaiselle, jolla salikolistelu on sivulaji esim palloilulle tai muulle missä treenataan punttia kehitysmielessä vain osan vuotta. Jos kuitenkin vuosikausia treenataan kehittyäkseen penkkipunnerruksessa, ei 120kg tulos vaadi mitään suurta lahjakkuutta, ainakaan +80 kg mieshenkilölle.

Penkissä vaikuttaa myös kehon mittasuhteet: lyhyet kädet, tynnyririnta ja kova kaari selkään, niin nostomatka lyhenee huomattavasti. Nämä asiat tekee nostosta paljon helpomman.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Olen ehken erimieltä. Painan 73kg ja pääsin 100kg penkkitulokseen alle 3 vuoden salilla käynnillä.

120kg olisi ollut kaiketi helposti saavutettavissa jos olisin jatkanut samaa rataa, mutta tuli kesä. Ja pyöräily mukaan taas.
    Olenko lahjakas? En usko; kyykkymaksimi on säälittävät 110kg. Kyykky taasen ei kehity mihinkään. Kovallakaan treenillä.
    Ja ikää 51. Tais olla 48 tai 49 kun aloitin penkin treenaamisen. En spesifisti vaan muun treenin ohessa.

Itsellä on juuri toisin päin, jalat kehittyy jatkuvasti, yläkroppan kanssa kova työ, jotta saa tulokset kehittymään.

Hyvä tulos ja ikään nähden minusta tosi hyvä. Mutta satasesta sataankahteenkymppiin on piiiitkä matka. 120kg maksimi tarkoittaa 4-6 toiston sarjaa sillä satasella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hattala Katso viesti
    Itsekin vähän eri linjoilla, 120kg penkkitulos on erinomainen tulos sellaiselle, jolla salikolistelu on sivulaji esim palloilulle tai muulle missä treenataan punttia kehitysmielessä vain osan vuotta. Jos kuitenkin vuosikausia treenataan kehittyäkseen penkkipunnerruksessa, ei 120kg tulos vaadi mitään suurta lahjakkuutta, ainakaan +80 kg mieshenkilölle.
    Jos pitää punttireenistä ja jaksaa vuoden pari heilua säännöllisesti salilla, niin tuo 120 on suurimmalle osalle mahdollinen tulos. Usein "mulla ei ole lahjoja" sisältää sen, että ei ole koskaan reenannut vaikka nyt penkkiä säännöllisesti ja järkevästi pitkää aikaa. Toki moni ei osaa reenata oikein. Kun on pitkät kädet jne, niin voi aina vedota siihen tai johonkin muuhun. Ihmiset ovat luovimmillaan keksiessään tekosyitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cantrek Katso viesti
    Hyvä tulos ja ikään nähden minusta tosi hyvä. Mutta satasesta sataankahteenkymppiin on piiiitkä matka. 120kg maksimi tarkoittaa 4-6 toiston sarjaa sillä satasella.
    Juu. Ja nollasta sataseenkin oli piiiitkä matka.
    Taittui kyllä nopeaan. Ja helpolla.
    Muistan kun 60kg jäi rinnalle...

Ei voi olla mahdotonta saada 120:tä penkistä edes aika kevyenä. Itsekin nuorena miehenä (reilu parikymppisenä) kun tyhmänä nimenomaan penkkiin satsasin sain 64kilosena 110 ihan kauniisti ylös. satanen meni 3 kertaa ihan säännöllisesti treeneissä. ja tavoittelin omapaino*2 tulosta. Mutta sitten nuorelle miehelle löytyikin muuta elämää ja se touhu jäi. Muistan kun aloitin salilla käynnin, oma paino oli siellä 85kg luokkaa ja penkistä nousi alle 40kg... Tyttistä oli kiva nostella silloin kun olin parhaimmillani. Tää on nyt ehkä tällasta joutavanpäivästä paukuttelua, mutta en ole ikinä pitänyt omaa nosteluani millään lailla merkittävänä tai ihmeellisenä. Nyt oon taas aika rimpula voimiltani kun en salilla liikoja käy.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Juu. Ja nollasta sataseenkin oli piiiitkä matka.
    Taittui kyllä nopeaan. Ja helpolla.
    Muistan kun 60kg jäi rinnalle...

Niin, kaksi vuotta treeniä kerroit siiheen menneen ja tuo 0-100kg on todella paljon helpompi kuin 100-120kg.

Minäkin olen tavoitellut vaikka mitä, mutta eipä ole kaikki onnistunut. Ei mene yhden käden leuka vaikka ohjausta olen saanut kaverilta joka ottaa 20kg lätyn toiseen käteen ja tekee sitten kakkosen. Treeniä tein aikoinaan paljon enemmän kuin kolme vuotta mutta kaipa sitten treenasin väärin ja tai olin niin lahjaton. Laiha toki olin kun painoa vain vähän reilut 60kg. Yleisvoimaa silti oli jonkin verran kun esim. lukioaikoina olin kuulantyönnössä koulujenvälisissä kilpailuissa tuon painosena - enkä jäänyt edes viimeiseksi. Keihäässä myös, mutta siellä kyyti oli kylmää kun voittaja oli lähemmäs parimetrinen kaveri joka kiskaisi miesten keihäällä yli 65m... Tietopuolisesti ei pitäisi olla hirveästi puutetta kun olen aika suuren osan suomen kielellä julkaistusta alan kirjallisuudesta ja lehtien kertomasta lukenut ja paljon paljon englanninkielistäkin. Nyt seuraan muutamaa YT kanavaa lihaskuntoharjoitteluun liittyen, kyllä sieltäkin vankkaa asiantuntemusta löytyy

Luettelen vielä omat tuttavani (paino/tulos) jotka yli 100kg ovat penkanneet: 1)85kg -110kg (hyvä voimanostotekniikka) 2)100kg - 130kg (kapeahkolla otteella), 3) 95kg - 120kg (divaritason koripalloilija) 3)85kg -120kg (atleettinen kehonrakentajatyyppi), 4) 85kg - 150kg (entinen koulukaveri, vetänyt horppaa) ja 90kg-154kg (divaritason salibandy/lentopallo, 190cm pitkä atleettinen kaveri joka kiinnittää huomiota ilman paitaa rannalla, tietääkseni natu).

Joku muukin ehkä löytyy, mutta yhtään 60-70kg painavaa jolla penkki yli 100kg en tunne, en ole varma olenko koskaan edes nähnyt sellaista kaveria. Sitä en epäile etteikö näitä ole ja voimanostoa tosissaan harrastavien keskuudessa ei mikään ihme tulos tietenkään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Joo ton kehityksen saa myös pysähtymään, esim. aina yrittämällä laittaa tankoon lisää rautaa. Tavallaan harmittaa, tavallaan olen tyytyväinen että vamman vuoksi en pysty penkkiä nostamaan.

Mutta anyway, oma pointtini oli tuo tiputus 200 - 120 kg roinaamisen loputtua. 200kg on jo ihan älytön tulos "tavikselle".
    200kg on erittäin kova tulos roinaajallekin, melko pieni prosentti roinaajistakaan pystyy siihen.

Pesäpalloa tuli nuorempana pelattua, 17-18 vuotiaana melkein puolet porukasta nosti 90-100 väliin. Oma tulos muistaakseni 95 ja harrastus alkoi hiipumaan noihin aikoihin. Omapainot varmaan 65-80. Voimaharjoittelua 1-2 kertaa viikossa, liikkuvuus hyvä ja räjähtävyyttä löytyy. Sen verran repivä laji, että lihaksiston pitää olla tasapainossa ettei vammoja synny. Eli penkkiä ei mitenkään itse tarkoituksena kehitetty tai tekniikkaa vedetty äärimmilleen.
    Pääsarjapelaajista en varmaksi osaa sanoa, mutta 120-130 varmaa nousee useammalla kaverilla per joukkue. Varmaan on totta että 100 ->120 on pitkä matka, mutta jos ennen täysi ikäisyyttä aloittaa harjoittelun ja käy säännöllisesti salilla niin uskoisin tuon 120 tason olevan suht helposti saavutettavissa jos sen siis haluaa saavuttaa. Olen tietysti puolueellinen, mutta arvostan noita kavereita korkealle ketkä vetää rinnalle ja penkistä sen 130, cooperissa 3500m, 30m alle 3,7s ja lisäksi äärimmäiset lajitaidot.
    Jos kiinnostus ei olisi nyt vahvasti kestävyyslajeissa lähtisin melkein kokeilemaan mihin tahtiin tulos kehittyisi, tällä hetkellä varmaan 85 olis tiukassa.

Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla

Lihaskunto

Vuonna 2001 mitat 170cm ja 64kg, penkki 66kg.

6 vuotta kovaa treeniä voima edellä 4-5krt/viikko syömiset optimoiden. 2007 paino 78kg, penkki 130kg ja 100kg x 11. Takakyykky 175kg.

Kaikki tulleesta kehonpainosta ei ollut pelkkää tiukkaa lihasta, mutta ei rasvat nyt aivan älyttömät olleet.

Tuosta on aikaa nyt n. 13v ja mies painaa nyt 66kg ja penkistä 75-80kg tekee varmaan tosi tiukkaa. En ole sen jälkeen salilla käynyt, kun tuli mitta täyteen tuota lajia ja päätin pudottaa painoa ja muuttaa kehon olemusta patukasta sutjakkaammaksi. Reilussa puolessa vuodessa lopettamisen jälkeen katosi massaa 8kg nesteen, lihasten ja läskin myötä.

Vuonna 2017 tämä tavoitteellisuuden sairaus on siirtynyt pyöräilyyn ja siinäkin pätee itselle samat lainalaisuudet. Sitoutuminen, kova työ ja säännöllisyys. Tulokset eivät tule koskaan helposti. Onnekseni siedän ja jopa jollain tavalla nautin, kun pääsee omia fysiikan rajoja hinkaamaan ylöspäin.

Tosin tilanne on nyt sikäli eri, että kuviohin on tullut lisäksi perhe kolmen pienen lapsen kera. Näkyy minulla väistämättä ajankäytössä, mutta se aika mitä treeneihin/ajamiseen irtoaa, käytetään mahdollisimman tehokkaasti hyväksi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •