No sama ongelma itselläkin, onko kukaan tehnyt reklamaatiota tuosta Jumbo Jim 4,8" renkaasta ja saanut jotain hyvitystä?
No sama ongelma itselläkin, onko kukaan tehnyt reklamaatiota tuosta Jumbo Jim 4,8" renkaasta ja saanut jotain hyvitystä?
Kyllä mulla pysyy ylhäällä, sitten. kun sen sinne on saanut. Luonnollisesti tipahtaa, jos ei vaikka se viimenen 5cm ole noussut ylös koskaan. Tai itseasiassa viimeisellä nosto yrityksellähän mulla olikin litkut jo sisässä ja en pudottanut 0 enään lisätäkseni litkua. Muistan kyllä, että ehkä joskus joku kumi olis 0 paineella tippunut DT.ltä alas jostainkohtaa. Oli kyllä oma asennus Fairy vesiseoskin aika laihaa, sitten kun jälkeenpäin tuli mieleen koittaa kuinka liukasta on tosin muut renkaat ja muut vanne kumi kombot oli tuollakin noussut moitteetta ilman överipaineita. Keväällä räjäytin yhden 4.8 JJ liten ulos DT,n vanteelta ja reunanauha paskaks. Sittemmin yritin tuolla samalla sittemmin laihaksi todetulla seoksella nostaa yhtä paljon ajettua 4.4 JJ liteä ja lopetin toivottomana, kun ei vaan se viimeinen huuli poksahda ylös oletetulla paineella millä ei pitäisi vielä posahtaa pois vanteelta. Spessun kumin kans ei mitään ongelmaa, kun laitoin sitten takas sen.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Hei, onko tietoa että löytyykö tuota hirvisäkkiä mistään pääkaupunkiseudun / eteläsuomen kaupasta vai pitääkö tilata jostain? 100 mm maatilateippi kesti aikansa mutta nyt on sen kanssa ongelmia. Tai joku muu 26 fat-vanteelle menevä yhtenäinen muovirinkula....whiten läskipyörä on.
https://nerivalgroup.fi/tuotteet_kategoriat.php?cat=45
Lähetetty minun SM-A505FN laitteesta Tapatalkilla
Yritin kanssa jollain jätesäkillä, se oli liian pieni joten repesi venytettäessä vanteelle. Tuo kuva ei kyllä näy.
Tuolla toisessa ketjussa kysyin samaa, mutta spämmätään tännekin: suosituksia rasvapyörän renkaiksi näin syyskeleillä? Koossa 26x4".
^Mikä on tavoitteena? Rullaus vai pito? Jumbo Jim on se vakiovastaus.
^JJ:t on nyt alla, mutta ne on kyllä aika liukkaat. Sekä hyvässä, että huonossa mielessä. Täpärifätissä on FBR/FBF-kombo ja niillä saa polkea seisten alamäetkin. Mutta onko ne vaihtoehdot siinä? Ja tosiaan 4" leveänä. En tarvitse/halua leveämpiä paitsi sitten lumelle.
Surly Edna olisi 4,3". Kokeilisin sitä.
Miksi et halua leveämpiä?
Surlyllä myös Nate, joka 3.8". Vastannee todellisuudessa JJ 4.0"?
Ai niin, Terrene Cake Eateriä saa 26x4.0 koossa, mutta saako ilman nastoja? Jos se on yhtään kuin Johnny 5 niin se on kyllä laadukas hyvä rengas.
Maksaahan ne, mutta ikinä ei ole kaduttanut Surlyn renkaisiin laitetut rahat
^Satasen pinnan yläpuolella. Johan tuolla parin hinnalla saa autoon rengassarjan asennettuna ja tubelessina... ja sillä ajaa 20-30tkm... Mut joo, köyhälle kaikki on kallista.
Mutta se autolla ajo ei olekkaan yhtä kivaa. No joo onhan satanen aika paljon, mutta alkaanuo Maxxiset ja JJ.tkin lähennellä 80€ tai saahan vanhempaa addixia 6 alkavana vielä. Toisaalta mulla on 2 Syrlyn Budia ja toinen taitaa olla kohta 5 vuotta vanha, ni tasaahan se vähän kallista hintaa. Muistan ajan ennen, kuin ei ollut JJ olemassa ja halusin rullaavat 4" silloin maksoin 250€ parista 45 Huske du.ja ja kyllä kirveli painaa entteriä. Renkaat oli hyvät ja sitä mitä halusin.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Johnny 5 nastoitettuna 215 € kpl. Ei tuo satanen per rengas ole niin paha
Rengas on niin oleellinen osa läskipyörää, että en tinkisi tässä.
^Joo, no on mulla D5:t talveksi. Nastoitin tosin itse, kun silloin ei ollut valmiiksi nastoitettuja missään saatavilla. Yllättävän nopeasti nuo nastoittaa käsinkin, kun saa homman liikkeelle.
^Ja taas tuli puhuttua suolikuonaa... eihän mulla mitään D5:ia enää ole, vaan Wratchildit... Ilmeisesti vuosi sitten olen ollut rahoissani. Tosin viime "talven" jäljiltähän nuo on ajamattomat. Edes alle en laittanut.
Sinänsä JJ en pidä liukkaana riittävän alhaisilla paineilla syyskeleillä tai talvellakaan vaikka eihän se nyt mikään karhein ole. Toki alkaa itseohjaamaan kun tarpeeksi paineita laskee, kaikkea ei voi saada.
Onkohan noi Ednat kuinka paljon raskaammat polkea kuin JJ:t. Siis samanlevyisenä. Nyt mulla on 4" JJ:t ja jos ottaa 4.3" Ednat, niin tietysti lisäleveydestä tulee hiukka lisää vastusta, mutta kuinka paljon?
Minusta suurin vaikutus renkaissa ainakin maastossa on kuitenkin sillä paineella. Esimerkiksi Lou voi olla keveämpi polkea tietyllä kelillä kuin JJ, kun se pitää laskea pitoa saadakseen todella pieniin paineisiin. Ja reilulla paineella esim. Bud ja Loukin etenee keveästi.
Samoilla paineilla Bud rullaa paremmin kuin JJ.
^Mut entäs se Edna. En nyt viitsisi laittaa kahtasataa ja havaita, että noillakin saa polkea alamäet seisten niin kuin FBF/FBR-kombolla. Josta ei muuta pahaa sanaa, mutta en niillä kyllä viitsi lähteä tasamaalle satasta ajamaan päinvastoin kuin JJ:llä.
Haraldilla taisi olla sähköpyörä alla. Siinä rullaavuus näyttäytyy alamäessä ehkäpä rullaillessa. JJ on ollut rullaavin kumi aina,testit ei valehtele.
Joo pitkillä kaltevilla pinnoilla tuon huomaa parhaiten sähköpyörällä, mutta kyllä muutenkin esim. nopeusmittarista.
Tuossa Edna review: https://fat-bike.com/2018/01/surly-e...-ron-stawicki/
Kirjanmerkit