^ Palkka on miinusmerkkinen. Summa kirjataan sitten työsopimukseen.
^ Palkka on miinusmerkkinen. Summa kirjataan sitten työsopimukseen.
Bassoradio loppui ilman ennakkoilmoitusta. Voe sanonkomikä.
Voi harmi eikun siis bergele. Ja tilalle sitä paskinta paskaa eli suomiräppiä. Tuleekos Radio Helsingiltä jotain house-ohjelmaa?
Pyöräily on kivaa!
Lähiajan säänäkymät
![]()
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Tää kuuluu kyllä tänne...
![]()
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Ehdottomasti kuuluu tämän topiikan alle
![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
^^ höh, noi "ulokkeet" napsautetaan esille kun auto parkkeerataan. Eipä pääse toinen auto liian lähelle, kätevää.
Reaktioni kun katsoin tätä videota.
https://www.youtube.com/watch?v=s5RbsxyM3II
Edellämainittu auto sopisi kyllä kuin nappi päähän kyseiselle artistille![]()
No voe bärggele kun mun piti just lähtöö ainolla kylille...
![]()
^ Zen Cafeta siteeratakseni menee vähän enemmän kuin vartti kun poliisiauto ei startannutkaan - heti.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kun ei muistanut mennä kiertotietä...
2017 elokuun myräkässä pääsi omasta suusta iso voe bergele.
![]()
^ Huh huh
Onneksi PK1 jättimäisessä kiukaassa ei ole ilokaasua
![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Voihan rähmä
![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kunniakumarrus meni taas pieleen.
^Olisko ollut kippari Italiasta lainassa?
Kenenköhän mökki on siinä lähirannassa?
Pyöräily on kivaa!
^Kaveri istunut saunassa ja miettinyt, että nyt maistuisi kalja, mutta kun ei viime laivareissulta tullut ostettua mitään. Ja menenpä uimaan tästä. Voe berggele...
Keskustelu on saattanut olla myös seuraavanlainen.
Kapteeni: tunnen tämän vesistön kaikki karit ja saaret....tässä on ensimmäinen.
Sent from my iPad using Tapatalk
Paattikuva lienee haverin jälkeisestä tilanteesta, jossa on varmuuden vuoksi ajettu rantaan. Ja noi on tosi kapeita väyliä maailman vaikeimpia.
Juuri tuossa kohtaa on myös pohjassa kynnys, joka tekee sen että jos on muutenkin virtausta niin aluksen ohjaaminen vaikeutuu. Virtaus kynnyksellä aiheuttaa ensin heilautuksen toiseen suntaan, ja sitten toiseen, aivan kuten perämoottoriveneellä kun ajaa keula pystyssä hiljaa plaanaamiskynnyksen alla. Jos siinä korjausliikeet on sopivasti väärässä tahdissa niin tulee sellainen voi bergele fiilis. Vähän kuten aikaisemmat Gripenit, mutta silloin se oli jävlar, jävlar.
Eikös noi ahtaimmissa paikoissa aja kaapelin avulla? Tai miten muistan lukeneeni, että ainakin siellä Tukholman päässä pohjassa on kaapeli, jonka avulla automatiikka ohjaa.
Tai sitten olen lukenut liikaa EsaS:n haavekuvia toisesta ketjusta...
Juuri ja juuri osaan kipparoida soutuvenettä mutta Aamulehden mukaan Amorellan syväys on 6.35 m ja tuossa karilleajokohdassa on matalimmilaan vettä 9 m sekä noita ym. virtauksia. Väylän leveys Amorellan kokoiselle alukselle on 150-200 m. Pidän ihmeenä että siinä kapeikossa ei ole laivoja karilla ihan jonomuodostelmassa.
Tässä Hesarin jutussa selitetään tuota väylän kapauden ja pohjan topografian dilemman teoriaa. Jännää.
Tuossa pari viikkoa sitten tein muutaman päivän työreissun Ahvenanmaalle ja mennen tullen oli sopivat kelit viettää koko reissu kannella. Katselin vanhana merikarhuna juuri noillakin seuduin, että ahdasta on.
On todella kapea paikka. Ja nyt kun oli myrskyä tuossa pari päivää sitten tuo itämeren vesimäärä keinuu altaan puolelta toisella vielä pitkään, aivan kuten kylpyammeessa kun laskeutuu vähän liian nopeasti siihen. Tämä aiheuttaa virtauksia, ja voin kuvitella että tuo kohta on juuri sellainen. Kaappasin karttakuvan paikasta, ja joku on näemmä jo asettanut Mariellan karttaankin
![]()
Tuossa pädistä vähän tarkempia syvyyskäyriä; (6m sinisten syvyys)
![]()
Kirjanmerkit