 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Just hommasin MM eteen addix soft versions ja Hans dampf taakse super trail casing.
Addix kyljet vaikuttaa paksummilta mitä vanha snake skin ja super trail sitten vähän vielä paksummat. Vähän kaponen toi 2.35 vs DHF 2.5 wt.
En ole vielä ehtinyt ajamaan. Tubelesajumppa meni helposti. Eteen jalkapumpulla ja taakse töhäyttimellä.
Enduro-mtb:
Super Trail
With the new Super Trail casing, Schwalbe finally bridged the gap between the puncture-proof Super Gravity and lightweight Super Ground casings. It shares the same construction as the Super Trail (varmaan kuitenkin tarkoitettu Super Groundia?) with the addition of a sturdy Apex insert in the side wall, which is meant to improve puncture resistance. The Super Trail casing is an interesting option for trail riders, because it strikes a good compromise between the lighter weight of the Super Ground casing and the improved puncture protection of the Super Gravity. This also becomes evident in a direct comparison with the EXO+ casing from MAXXIS, which is in the same weight range as Super Trail but struggles to match its superb puncture resistance. Molemmissa päissä koossa 27.5x2.8", olen käyttänyt paineita vähän olosuhteiden mukaan. Kuivalla yleensä eteen osapuilleen 1,2 baria ja taakse jotain 1,4 barin luokkaa. Kostealla yleensä jostain syystä päätynyt pistämään 0,9 baria eteen ja 1,0 baria taakse. Aika fiilispohjalta menty. Kehä on sisämitaltaan 35 mm.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						1 barin paikkeilla paineet. 27,5x2,8", addix soft. Edessä MM ja takana Eddy Current, vanteet 35 mm sisämitalla.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Kiitos molemmille, pitää kokeilla nykyistä pienempiä paineita uusilla kumeilla & kiekoilla.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Polulla oli kinkkinen kuoreton tukki, ollu niin pitkään kuin muistan. Kallion alla notkossa jossa kurvi ja sit hieman rinne loivenee. Joutuu vetää keventäen viistosti yli. Nyt märällä oli liukas kuin saippua ja tömähdin rinteeseen. Ehkä nastarengas olisi pitänyt. Käytinkin puolisen tuntia rungon (puun, en pyörän) poikki sahaamiseen ja ähelsin syrjään. En tiiä kummassa käsi kipeni, kaatumisessa vai puutöissä. Rengaskaupat siirretty..
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Märässä juurakossa ja kivikossa edelleen kumiseos toimii. Tuo arvio ei ota mitään kantaa siihen. Ehkä trail king ei varsinaisessa muta-ajossa ole paras, vaan siihen mieluummin baron tai jopa mud king (en ole koskaan itse kylläkään kokeillut sitä). Tää on just tämä ristiriita kun monet ulkomaiset julkaisut tarkoittaa "märällä" sitä bike parkin rakennettua hard pack ränniä, joka märällä pehmenee. Suomiskutsi on jotain aivan muuta.
Oli edellisessä pyörässä Trail Kingit ja kyllä niillä märälläkin ilokseen ajeli, ihan tykkäsin. Se on jäänyt mieleen että märällä viistolla kalliolla lähti lipsumaan sivuttain, mutta oli liukasta ja ajaelin silloin yleisesti vähän kovemmilla paineilla. Ei tainnut tosin edes olla vielä tämä uusin versio silloin olemassa.
Itse laitoin eilen Rekon 3C EXO TR alle paikoin varsin mutaiseen EKP:hen ja piti hyvin, alhaisilla paineilla ja noodlet sisällä. Eikä puhkeillut, vaikka onhan tuolla aika hyviä mahdollisuuksia. Sanotaan että 3C lipsuu kylmässä, mutta saa nähdä tuleeko tänä talvena sitten niin kylmä, viime talvena oli edessä DHR 3C enkä päässyt todentamaan ko. ominaisuutta vaikka läpi vuoden tuli ajeltua. Laitan varmaan täksi talveksi sen taas. Taakse Aggressor 2C.
Nämä on keski-ikäisen pullerokuskin kommentteja, joten kannattaa suodattaa jos on itse hurja maastotykki
Oon näissä eri kelityyppien renkaissa ihan noviisi, joten tietämättömän kysymys: eiks kostean kelin rengas olis hyvä yleisrengas? Kyllähän se sit kuivallakin pitää, jos kerran märällä toimii. Rullaavuus varmaan vähän heikompi, mut esim. bike park -ajossa se ei olis niin ongelma, kun muutenkin joutuu siellä jarruttelemaan. En tiä oisko trail-hommissakaan ongelma?
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Riippuu ihan kuskista ja haluista. Kyllä moni ajaa esim addix softeilla ympäri vuoden. Samoin vaikkapa Spessun gripton seos toimii kelissä kuin kelissä.
Ei kyllä itellä ainakaa mitään kuivan ja märän kelin renkaita. Pitävää rengasta aina. Kuka niitä kesken lenkin vaihtelee muutenkaa
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Pitävät renkaat vaan kuluvat nopeasti kuivalla ja lämpimällä. Joten kesällä kovempaa seosta ja syksyllä sitten tahmakumia kun vauhdit muutenkin tippuu.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						No niin, nyt on tilattu uudet maastonakit täysjoustoon syksyn liukkaille keleille.
Continental Der Baron 2.4 Projekt ProTection Apex eteen / Continental Der Kaiser Projekt 2.4 ProTection Apex taakse .
Mielenkiintoista päästä testaamaan, että miten ajotuntuma muuttuu verrattuna nykyiseen Mountain King 2.4 / Racing Ralph 2.35 rengastukseen. Tilatut renkaat ovat hieman painavammat mutta eiköhän ainakin pito parane huomattavasti. Ajovauhdit ovat itsellä rauhallisia ja sinänsä noilla vanhoillakin renkailla pärjää mutta lähipolut ovat sen verran täynnä liukkaita juuria ja kiviä että uusilla renkailla voinee kuitenkin ajaa hieman rennommin näissä Suomen persekeleissä.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						^pistä raporttia miltä uudet kumit tuntuu kun oot päässy märällä kelillä testaamaan!
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Kiinnostaa myös millaiset ovat. Huomenna itsellä menee eteen XR4 29x2.6 ja taakse 600km ajettu XR4 2.4 leveänä. Pitäisi voida ajaa noin 1 bar paineilla 35mm vanteilla. Viikonloppuna selviää tämän kompon kyvyt märjässä kivikko/juurakossa.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Riippuu paljon miten ja missä ajaa. Addix softeilla vetelee perus trailia tosiaan helposti isoja kilsoja. Sitten kun lähdetään laahaamaan parkkiin takajarrua, niin alkaa kulua aika roimasti eri tahtiin.
Hans Dampf oli jo muutaman hissipäivän jälkeen silminnähtävästi kulunut.
Ajattelin kokeeksi korvata, sinänsä hyväksi havaitsemani DHR/DHF-kombon MM-setillä, jos kerran marraskuu kestää puoli vuotta. Mutta onko kenelläkään kokemusta Eddy Currenteista? Renkaat tulisivat sähkäriin (saa tehdä ristinmerkin). Ne on myös Addix Soft-seoksella, kuten MM:t.
Ja onko fättiin mitään muuta yleisrengasta kuin JJ? Joka on aika liukas liukkaalla. Fättitäpärissä mulla on FBF/FBR-kombo, mutta täysjäykässä JJ. 26x4"-koossa.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Luulis että noissa swalpen sähkörenkaissa ois pitoa kun semmosia motocross renkaita
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Sähkärissä nyt 2tkm ajetut MM softit, etunen näyttää uudelta, takakumissa selvästi nähtävissä kulumaa. Seuraavatkin renkaat on MM softit ihan älyttömän monipuolinen ja pitävä rengas. Aikaisemmin ajoin DHF/DHR 3C renkailla ja tykkäsin niistäkin mutta oma suosikki on MM kun toimii paremmin ympärivuotisena renkaana
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						 
 
		Eddy Currentit on hyvät. Viime syksnä minulla oli ihan normipyörässä ja hyvin toimivat siinäkin. Nyt sorruin ostamaan sähköversion, jossa oli Maxxiksen DHF/DHR renkaat, mutta yksi ajokerta niillä riitti ja vaihoin tilalle ne Eddyt. Koko pyörä muuttui niillä 2x paremmaksi. Minulla on 29x2.6 versiot. Se sg kylki tuntuu toimivan todella hyvin sähköpyörässä.
No, päädyin sitten MaagisiinMerveihin takana ja Virtasen Ekiin edessä.
^varmaan ihan hyvä. Mulla Eddy Current F/R sähkärissä (27.5/2.8”) ja kyllä noissa pitoa löytyy, mutta varsinkin takana kuvio kerää itsensä mutaa täyteen jos keli on sellaiselle otollinen. Kestävät kyllä ihan mitä tahansa
hphuhtin muokkasi tätä : 19.09.2020 at 14.04
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Mulla on alla DHR/DHF 3C maxx terra.
Näistä hyvin ristiriitaiset kokemukset märkäpidossa. Rengaspaineet on hyvin kriitteset pidon suhteen. Takana kärsii olla 29x 2.3 renkaassa noin 1.2bar 70kg Kuskilla jolloin kohtalainen pito märässä Juurakossa/kivikossa. Varmaankin paineesta johtuen muutenkin luotto renkaaseen jäänyt vähän arvauksen varaan ja kovalla tasaisella suhteellisen suuri vierintävastus. Toinen probleema on lämpötila. Silloin kun pitää lämpötilan takia hanskat vetää käteen aletaan olla pidon heikkenemisen rajoilla kostealla.
Mutta nimestäkin johtuen dh/enduro tyyppisessä ajossa lämpimässä huippu rengassetti.
Itse tykkään ajaa myös ylämäet ja siirtymät niin etsiskelen jonkun huomattavasti paremmalla rullausominaisuudella olevat renkaat.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Hyvältä vaikutti uusi XR4 2.6, tänään pitkä lenkki märjillä kallioilla ja kivikossa. Ei mitään ongelmaa, pito oli mahtava. Painetta 1bar edessä ja en saanut edes runttaamalla rengasta taipumaan alle. Paremmasta ei tietoa, mutta melko hyvältä tämä vaikutti. kunhan lämpötila tippuu, niin tilanne voi muuttua.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Onko kellaan kokemuksia sekä Eddy Currenteista ja Michelin e-Wild Enduroista? Mulla ollut nyt nuo Michelinit ilman eetä ja tykännyt enemmän kuin Maxxiksen DHRII/DHF kombosta. Mutta takarengas on aika kulunut, nyt mittarissa sillä noin 800km. Mietin että saisko noilla sähkäriversioilla lisäkilometrejä pidosta tinkimättä?
Eipä ole tullu vastaan e wild enduroja, pelkkiä e wildeja. Enduroita on kahella kumiseoksella, toinen kestää paremmin(gumx3d muistaakseni).
Ittellä nyt dhf 3c maxxterra edessä ja dhf 3c maxxgrip takana. Etunen ollu huhtikuusta ja takanen tuli joskus kesäkuun lopussa muistaakseni. Hätäseen on kyllä maxxgrip kulunut, vaikka nyt takana ollutkin. Pito ollut kyllä ihan jees, ei yllätyksiä tänään vaikka oli paikoin märkää ja mutaista offcamber juurta ja kalliota. Paineetkik oli suht kovat tänään. Aattelin pärjätä näillä kevääseen mutta kai se on laitettava msc:t tilaukseen.

MSC Gripper 2C DH Super Shield 60 TPI Foldable Skinwall 29 x 2.30 lähti tilaukseen, eteen ja taakse molemmat. Saa nähä pärjääkö näillä syksyn liukkaat. Hirveesti ei kokemuksia löydy ni kokeillaan nyt ite
https://brakeswideopen.com/2020/05/2...w-msc-gripper/
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Joo taitaa olla CRC itse nimenny ton enduroksi:
https://www.chainreactioncycles.com/.../rp-prod186382
Lähti nyt testiin kun alkaa nykyinen liikaa lipsumaan, hintakin alle 40 euron.
Kirjanmerkit