ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 44 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 54 94 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 2876

Aihe: Zwift.com

  1. #1291
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    687
    Tacx Flux:issa on kyllä huomattava teholattia jonka alle se ei pysty. 39x19 välityksellä 95 kadennssilla tehot on 150+ eikä mene sen sen alemmas, yläraja em asetuksin on n.580W.

    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  2. #1292
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.282
    Niin juu, eli kestomagneeteissa olisi sen verran voimaa, että isolla rattaalla vastus kasvaa jo pelkästään vauhdin noustessa. Mutta luulisi, että neo kykenee tätä kompensoimaan jos on tarvetta. Tuuppaahan se alamäkeenkin apuja.

  3. #1293
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.282
    Pakkohan sen on tosiaan noin olla, koska neota voi käyttää myös ilman virtaa. Siis vastuksessa pitää riittää säätövara myös pelkästään vaihteita käyttämällä.

  4. #1294
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    687
    Tuohon aiemmin postaamani kuvaan kun vaihtaa numerot 25 - 38 - 50 - 63 - 75 - 88 kadenssiksi niin saadaan 53x17 välityksen vaatimat tehot. Eli 90 kadenssilla tehoa tarvitaan jo 250W tai enemmän.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  5. #1295
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Juu, yksi on varma, eli minä en mitenkään pysty kyykyttämään traineria, vaan se kyykyttää minua. Tuo jone1 ehdotus on trainerilla minulle mahdoton, koska en mitenkään saa 53x11 välityksellä 90 kadenssia, en edes maksimaalisessa lyhyessä suorituksessa, vaikka maantiellä se olisikin mahdollista.
    Millä ohjaat traineria kun sanot että se kyykyttää sinua? Ohjaa testimielessä garminilla ja pistä siitä se 200wattia pyyntiin ja näpyttele vaihteita ja seuraa teholukemia. Kokeilemalla selviää mihin se neo pystyy.
    Itellä on myös vanhin direto ja sillä on turha edes isolla rattaalla elle 300w tehoja ajella koska tuuppaa paljon enemmän. Tolla diretolla pikkurieska ainoastaan käytössä ja hyvin pelaa.
    Neo 2t:ssä erg modessa käytän myös pikkurieskaa.

  6. #1296
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Itselläni on Drivo 2 traineri jossa on mielestäni tehoreservi hieman ylimitoitettu. 60km/h pitäisi irrota 3600W, joku ratapyöräilijä saattaa isoja lukemia saada aikaan mutta varmaan vähempikin riittää, tai jos noin paljon irtoaa niin tarviiko enää treenata.

  7. #1297
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Itselläni on Drivo 2 traineri jossa on mielestäni tehoreservi hieman ylimitoitettu. 60km/h pitäisi irrota 3600W, joku ratapyöräilijä saattaa isoja lukemia saada aikaan mutta varmaan vähempikin riittää, tai jos noin paljon irtoaa niin tarviiko enää treenata.
    Tässä nyt on siitä kyse että pitäis ajaa isolla välityksellä pieniä tehoja eikä mitään 3600w tehoja.
    Eli erg päälle ja pyytää vaikka 200w , isolla välityksellä ja normi kadenssi.
    Tehomittarista seuraa mitä tulee ulos, trainerieden välillä isoja eroja.

  8. #1298
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.282
    Melkein kyllä väittäisin, ettei neon kanssa ole kyse tuosta asiasta, vaan vastuksesta mitä zwift simuloi.
    Alamäkeenhän neo työntää vauhtia ja jos ajon lopettaa alamäen aikana, niin vauhtipyörä jää yksinään pyörimään pitkäksi aikaa.

    Mutta helppohan tuo on tosiaan testata.

    Edit: Äkkiä löysin vaan tälläisen testin, jossa testailtiin neon teho virhettä, joka suurenee isoissa vauhtipyöränopeuksissa.
    120w on varmaan minimi suurimmalla välityksellä. Kadenssista ei ole puhetta, mutta olettaisin tuon olevan normaali.

    https://tacxfaqx.com/knowledge-base/linearity-showdown/

    Edit: Kommenteissa lukee näin. "Furthermore, the wattage floor of Neo is 30w."

  9. #1299
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    174
    Difficultyn kun panee nollille niin voi kaikki ylämäetkin polkea isoimmalla välityksellä mitä löytyy. Simuloitu vauhti vaan laskee jos mäki jyrkkenee tai teho laskee.
    Itsekin olen ajanut Neo 2T:llä hiukan kovempia tehoja isommilla välityksillä eli kovemmilla vauhtipyöränopeuksilla. Ei kyllä monesta watista ole kyse omassa teholuokassa.

  10. #1300
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Melkein kyllä väittäisin, ettei neon kanssa ole kyse tuosta asiasta, vaan vastuksesta mitä zwift simuloi.
    Alamäkeenhän neo työntää vauhtia ja jos ajon lopettaa alamäen aikana, niin vauhtipyörä jää yksinään pyörimään pitkäksi aikaa.

    Mutta helppohan tuo on tosiaan testata.

    Edit: Äkkiä löysin vaan tälläisen testin, jossa testailtiin neon teho virhettä, joka suurenee isoissa vauhtipyöränopeuksissa.
    120w on varmaan minimi suurimmalla välityksellä. Kadenssista ei ole puhetta, mutta olettaisin tuon olevan normaali.

    https://tacxfaqx.com/knowledge-base/linearity-showdown/

    Edit: Kommenteissa lukee näin. "Furthermore, the wattage floor of Neo is 30w."
    Kyselin jokin aika sitten GPLamalta mitä mieltä hän on Neon downhill drive systeemistä, sanoi että teknisesti se jopa saattaa hidastaa vauhtia alamäessä. Kohdassa 44:50 selostaa hieman omaa näkemystä asiasta.

  11. #1301
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Selittäkääs nyt vanhalle miten voin päästä Swiftiin niin, että saan striimattua Nokia 7.1 puhelimeni läppärille ja siitä sitten isommalle näytölle. Läppärissäkin on bluetooth mutta jostain syystä se ei tunnista Elite Misuro b+ anturia, puhelin tunnistaa. Samsungilla pystyisi tekemään sen sidesync apin avulla, mutta ei tällä seminokialaiselle ole löytynyt sopivaa appia. Pitääkö investoida älytelkkariin?
    Vastaanpa itse itselleni kun sain itse asian selville. Homman voi hoitaa kahdella tavalla. Lataamalla jonkin mirroring appin ja laittamalla molemmat laittee samaan wlaniin tai sitten hankkimalla adapterin, jolla saa puhelimen yhdistettyä piuhalla isompaan näyttöön. Minun tapauksessani vga-micro usb-c adapteri hoitaa homman.
    Jos et aja et voi ottaa!

  12. #1302
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Zwift lienee virtuaalipyöräilyn markkinajohtaja jatkossakin*, kun nyt tuli uudella rahoituskierroksella 450 miljoonaa dollaria. Yhtenä konsortion rahoittajana helsinkiläistaho nimeltä Supercell.

    * ellei sitten Peloton ole tällä hetkellä isompi.

    10k-kerhon jäsen

  13. #1303
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    153
    Supercellin Ilkka Paananen mukaan jengiin https://zwiftinsider.com/450-million-funding/

  14. #1304
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    39
    Joo aika kovaa settiä on nyt. Bloombergin mukaan arvo on nyt miljardi dollaria. Mutta Peloton on kyllä ilmeisestikin isompi kuin Zwift aika monella mittarilla.

  15. #1305
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    448
    Onko muilla zwift kaatuillut viime aikoina kesken ajamisen . Tänään meni herne nenään kun zwift tilltasi tahkotessani London pretzeliä . 111 km:n kohdalla meno pysähtyi ja jäin pojottamaan paikalleni. Kohta meni ruutu siniseksi ja suoritus bittiavaruuteen. Logistahan sen pystyy kaivamaan mutta ei paljon lämmitä.

  16. #1306
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Ei ole ollut minulla ongelmia (Mac desktop app). Millä laitteistolla/käyttiksellä pelaat ja miten on nettiyhteyden laita?

    Eikös 111 kilometrillä kierrä London Pretzelin jo kahdesti? Mutta toki se silti jurppii.
    10k-kerhon jäsen

  17. #1307
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    En ole tehnyt kuin lyhyitä treenejä eikä ainakaan niissä ole ongelmia ollut. Mac täälläkin käytössä.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  18. #1308
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    448
    Moi 4g LTE reitin josta eterhnet kaapeli pojan vanhaan Win 10 pelikoneeseen. Tacx Neo 2T + ant. Kyseessä oli PRL Full 173 km reitti eikä mainitsemani London Perzel.

  19. #1309
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Windows-puolen crasheistä on internetissä metritolkulla. Jos mahdollista, koita toisella Win-koneella.

    Tähän asti olen ajatellut, että en ikinä viitsi ajaa noita PRL-reittejä, kun olen kokenut Lontoon vähän tylsäksi. Tänään ajoin Surrey Hillsin, jossa 5x keskipitkiä mäkiä. Tajusin, että nuohan ovat erittäin sopivan mittaisia sellaiseen over/under tyyppiseen vetoon eli 6-14 minuuttia. Voipa siis olla, että itsekin ajan PRL:t. Niissä näitä vetoja tulee hiukkasen lisää.

    Metsästätkö badgeja? Zwiftissä on bugeja, joiden vuoksi osa pitkistä reiteistä ei annakaan badgeja. En muista varmasti kuuluuko PRL Full näihin.
    10k-kerhon jäsen

  20. #1310
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    448
    Kahdella eri koneella testattu ja ongelma toistuu. Badgeja metsästän aikani kuluksi ja kuten mainitset niin esim. PRL Full soveltuu hyvin over/under tyyppiseen harjoitukseen . Tarkoituksenani oli ajaa Boxhill jokaisella kerralla hieman nopeammin , kierrosaikojen pysyessä suunnilleen samoina.

  21. #1311
    Neuvokaas vähän tyhmää kun ihmetellyt kun toiset ajaa alaotteella noissa ryhmäajoissa ja minä aina selkäpystyssä yläotteella (siis pelissä ja tuo näkyy näytöllä) mikä tuohon otteen valintaan vaikuttaa vai voiko sen jotenkin ajon aikana ite vaihtaa?

  22. #1312
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roobin Katso viesti
    Neuvokaas vähän tyhmää kun ihmetellyt kun toiset ajaa alaotteella noissa ryhmäajoissa ja minä aina selkäpystyssä yläotteella (siis pelissä ja tuo näkyy näytöllä) mikä tuohon otteen valintaan vaikuttaa vai voiko sen jotenkin ajon aikana ite vaihtaa?
    Ymmärtääkseni tuohon vaikuttaa nopeus ja se oletko peesissä. Kun olet peesissä avatar on pystyasennossa ja pitää kädellä kahvoista muuten asento on alaotteelta, näin olen tuon tulkinnut.

  23. #1313
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Ymmärtääkseni tuohon vaikuttaa nopeus ja se oletko peesissä. Kun olet peesissä avatar on pystyasennossa ja pitää kädellä kahvoista muuten asento on alaotteelta, näin olen tuon tulkinnut.
    Myös jos on Zwift concept bike alla (eli se hehkuvakiekkoinen vehje), on asento aina alaotteella vaikka olisikin peesissä.

  24. #1314
    Jaa että tuo yläasento onkin niin että on peesissä (kuvittelin toisin päin) No sittenhän tuo onkin mennyt hyvin

  25. #1315
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.117
    Tosta koneen tilttaamisesta. Meillä on duunissa ollut muutama keissi, missä jatkuvasti virtapiuhassa olevissa läppäreissä on akku ottanut vähän liikaa lämpoä ja alkanut ahdistamaan emolevyä, josta on seurannut "Blue Screen of Death". Eli, en epäile Zwift-ongelmaa, mutta tsekkaa myos läppärin akun puoli ihan varmuuden vuoksi.


    6.7 WTF/kg


  26. #1316
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lievästi OT:
    Win-kone itsessään riittää tilttailun syyksi. Ihan missä käytössä hyvänsä.
    Jaksan vaan ihmetellä miksi suuryritykset(jossa itsekin työskentelen) käyttävät näitä kelvottomia koneita. Tai lähinnä kelvotonta kaatumisaltista käyttistä.
    Jossa lähes jokainen päivitys(joita vielä tulee aivan liian tiuhaan) aiheuttaa jonkun ongelman.
    Siirtyminen Mäkkeihin lisäisi työtehoa reilulla kädellä.

    Jos Applella osataan, mikä on Windowsille niin vaikeaa?

    EDIT: ja ylläoleva siis vain henkilökohtainen mielipide. Ettei joku nuorukainen käsitä vahingossa totuudeksi.

  27. #1317
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Vaihdoin Windows kannettavan aikoinaan Macbook Prohon kun kannettavaan tuli tämän tästä tuo sininen death screen ja ties mitä muita ongelmia. Enää ei ole ongelmia ollut, ainoastaan 5-vuotta vanha ja hidas iMacini alkaa olemaan tiensä päässä.

  28. #1318
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Mulla on late 2012 Macbook pro ja porskuttaa kuin uusi. Toki kiintolevy on vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Mutta toimintavarmin tietokone mitä mulla on ollut/mitä olen käyttänyt.
    Noin 15sek kestää käynnistys toimintavalmiuteen kun virrat täysin pois.
    Reilun vuoden kai nyt ollut mulla ja en ole moitittavaa keksinyt, yksi parhaita hankintojani.

    EDIT: töissä saakin sitten lähes päivittäin hilata verenpainetta ylöspäin Winukka koneen kanssa.

  29. #1319
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    ^Mulla on late 2012 Macbook pro ja porskuttaa kuin uusi. Toki kiintolevy on vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Mutta toimintavarmin tietokone mitä mulla on ollut/mitä olen käyttänyt.
    Noin 15sek kestää käynnistys toimintavalmiuteen kun virrat täysin pois.
    Reilun vuoden kai nyt ollut mulla ja en ole moitittavaa keksinyt, yksi parhaita hankintojani.

    EDIT: töissä saakin sitten lähes päivittäin hilata verenpainetta ylöspäin Winukka koneen kanssa.
    Itselläni on 2012 iMac ja 2018 Macbook Pro. Aika suuri ero on ajassa jolloin Zwift käynnistyy, iMacillä menee n.70sek ja Macbook Prolla vajaat 20sek. iPad pro on vieläkin nopeampi.

  30. #1320
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Vähän olen harkinnut Zwiftille 12,9" iPad Prota, nyt käytössä lähinnä 5th gen iPad. Lähinäkö välillä häiritsee.
    Macbookia en jaksa usein trainerille kiikuttaa ja sitäpaitsi kosketusnäyttö on tossa hommassa pop, imo.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •