GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 245 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 145 195 235 243 244 245 246 247 255 295 345 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.321 - 7.350 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #7321
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoL Katso viesti
    Kuinka usein te oikein vaihtelette stemmejä?? Eikös se pyörän hankinnan yhteydessä valita oikea koko?? Tietenkin jos se hipsterin sielu vaatii hankkimaan jälkikäteen erikoisemman stemmin, koska kahvilan pihassa jollain oli samanlainen..

    Sori! Olisi pitänyt laittaa alkuperäiseen viestiin että vain canyonia ja cubea testanneet saavat vastata, niin ois jääny nämä sielukkaat stemmit väliin.
    Isoimpana ongelmana Grailissa näen himmeliohjaamon jos kyseessä ensimmäinen gg. Tähän, kun erikseen stemminvaihto ei ole mahdollista ja vaatii isolla rahalla koko ohjaamon vaihtamista. Ongelmaahan ei ole jos tietää suunnilleen millaisen ajoasennon haluaa. Jos ei kuitenkaan ole paljoa kokemusta kippurasarvisista niin ohjaamo voi aluksi tuntua pitkältä jolloin herkästi mieltyy lyhyempään. Parin kuukauden jälkeen voi jo alkaa kaipaamaan matalempaa ja pidempää asentoa ylävartalon lihasten voimistuessa.

  2. #7322
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hutikka Katso viesti
    Giant Revolt advanced 0 kiinnostaisi kovasti. Koeajoa melko hankala päästä tekemään. Giantin kokotaulukon mukaan M/L olisi mulle passeli koko. Olen 183cm ja inseam 86cm.

    Onko foorumin guruilla mitään kommenttia olisiko toi oikea koko?

    Tässä vielä linkki, Ja saa toki sanoa mielipiteen kannattaako tollanen fillari hankkia.
    https://www.giant-bicycles.com/us/re...dvanced-0-2021
    Luulisi olevan. Oma Advanced 0 M-kokoisena toimii hyvin 176 senttiselle persjalkaiselke mitallleni.

  3. #7323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Onko tämä nyt sellainen suoratankoinen grinderi?

    Kyllä mä lasken tuon käppyrätankoiseksi!

    Graveli paras! Riseri paras! Sinkula paras! <3

  4. #7324
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Suorantankoinen graveli eli hybridi. Jälkimmäinen sinkula on kyllä siisti!

  5. #7325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rosco Katso viesti
    Ensin kysytään, ja sitten kun vastaa niin vastaus ei miellytä. Mikset sitten jo osta sitä canyonia jos olet päätöksesi jo tehnyt?
    Ei ole päätöstä tehty ja sanoin että voi heittää vaihtoehtoja kehiin. Nämä kaks vaihtoehtoa tullut minulle vain mieleen. Ja canyoniin saa ilmeisesti vaihtaa ohjaamon 30 pv kuluessa for free. Onhan se tietenkin vähän työlästä alkaa purkamaan ja lähettelemään postissa.

    Cube varmaan nyt ykkös vaihtoehto hinnan ja saatavuuden takia. Kyselinkin että jos tiedossa jollain onko nuroadin runko mistään kotoisin.

    Minulle tärkeintä, että sillä on hyvä ajaa. Pyörän merkillä ei sinänsä väliä. Canyon on tullut vastaan testeissä ja arvioinneissa ja se on pärjännyt niissä. Cube on tuttu merkkinä bike discountin kautta, josta on tullut tilailtua osia. Kukaan ei ole vielä kommenteissa vastannut onko kyseiset pyörät olleet toimivia kokemuksen kautta.

  6. #7326
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Mikä ketju ja miten toimii ? Itselläni 2*12 force axs ja kelpaisi joku muu ketjuvaihtoehto tuon äänekkään falttopin tilalle..
    Itse olen tyytyväinen toimintaan...
    Ketju on YBN = Yaban
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  7. #7327
    Nyt on pari mallia mielessä, merida Silex 4000 ja Kross Esker 6.0. Olin yllättynyt Silex mainostaa 120kg yhteispainoa rungon päälle. Paljonko yleensä tulee painoa n viikon reissulle? Ajatuksena että vedet ja ruuat aina täydennetään matkan varrella.

  8. #7328
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juviitanen Katso viesti
    ...Paljonko yleensä tulee painoa n viikon reissulle? ....
    Tavaroista? Kymmenkunta jos telttailukamat on mukana.


  9. #7329
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432


    Eka lenkki Graililla takana. En nyt mitään välittömiä "wow"-fiiliksiä saanut hiekkateillä ajaessa verrattuna jäykkäperäiseen xc-pyörään, mutta ajetaan nyt vähän enempi kilsoja alle ennen kuin tehdään pidempiä johtopäätöksiä. Ehkä se vähän kovempaa kulki, mutta pitää tunnustella lisää.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  10. #7330
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    368
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Stemmin vaihtaja crew 1% Yleensä kun vaihtaa stongaa, niin reach muuttuu, ellei vaihda samalla stemmiä.

    Mukavaa, kun kaikissa talouden pyörissä on sama standardi ja laatikossa kokeiluja varten stemmit kokoa 80,90,100,110 ja 120. Rahaa noihin on uponnut yhteensä ehkä puolet siitä, mitä maksaisi yksi stemmi Canyonin kaupasta.
    Pitää muistaa myös stemmin eri kulmat! Valikoima kasvaa...

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  11. #7331
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti


    Eka lenkki Graililla takana. En nyt mitään välittömiä "wow"-fiiliksiä saanut hiekkateillä ajaessa verrattuna jäykkäperäiseen xc-pyörään, mutta ajetaan nyt vähän enempi kilsoja alle ennen kuin tehdään pidempiä johtopäätöksiä. Ehkä se vähän kovempaa kulki, mutta pitää tunnustella lisää.
    Onhan komea pyörä. Nyt voidaan jo todeta canyonin suunnittelijan nerous ohjaamon kanssa.

    En usko hetkeäkään gravellin olevan nopeampi vaikkapa reitti2000 ajaessa. Gravellin hienous tulee kuitenkin esille pitkillä vauhdikkailla lenkeillä. Ero maantiepyörään on pieni satunnaisilla asfalttipätkillä.

  12. #7332
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Gravellin hienous tulee kuitenkin esille pitkillä vauhdikkailla lenkeillä. Ero maantiepyörään on pieni satunnaisilla asfalttipätkillä.
    Näin se on. Eilen reipashenkinen 130km TdT ja eka lenkki Rene Herseille. Mitään wow-efektejä ei täälläkään, vaan enemmänkin fuck-efektejä koska Herseihin välittömästi pystyviilto kylkeen ja tikka sisään, onneksi tiivistyi, ja jalka oli niin huono ettei kehtaa edes peiliin katsoa. Sairastelu ja ajamattomuus näkyy, siinä ei auta rullaavat renkaat, kevyet kiekot eikä aerorungot. Mutta en olisi silti jättänyt reissua väliin

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  13. #7333
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    ^ Hyvältä näytää Plörö vaaleilla Herseläisillä (paitsi toi chopperhenkinen bensatankki). Älä ihan risoiksi aja niitä, niin voin lunastaa ne sulta sitten, kun takarengas on venähtänyt sen verran, että ei mahdu enää pyörimään..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  14. #7334
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Gravellin hienous tulee kuitenkin esille pitkillä vauhdikkailla lenkeillä.
    Tässä ollaan asian ytimessä. Hienoimpia ajokokemuksia on ajaa hyväpintaista sopivasti mutkittelevaa (sora)tietä vauhdikkaasti viljapeltojen keskellä.

  15. #7335
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    480
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Tässä ollaan asian ytimessä. Hienoimpia ajokokemuksia on ajaa hyväpintaista sopivasti mutkittelevaa (sora)tietä vauhdikkaasti viljapeltojen keskellä.
    Jotenkin tähän tyyliin Kuva eiliseltä Tour de Tampere reissulta johon yllä viitataan.

  16. #7336
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti josku Katso viesti
    Jotenkin tähän tyyliin Kuva eiliseltä Tour de Tampere reissulta johon yllä viitataan.
    Oli kyllä aivan timattista ja monipuolista reittiä jälleen kerran, kiitos siitä plr:lle. Ja maisemat olivat huikeita:



    Nakkipiiloja ei tällä kertaa ollut mutta Vehoniemen munkki korvasi
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #7337
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    480
    Oma kulkupelini eilisellä TdTllä. Chopper-tankki vielä hankinnassa, mutta eiköhän sekin vielä tule

  18. #7338
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Suur-Pirkkala
    Viestit
    498
    Paljon oli eilen komeita aeromonstergraveljnepyöriä TdT - gravelissa. Simppelit vaaleansiniset Cubet oli kuitenkin selvästi nopeimpia


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  19. #7339
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    480
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kommuutteri Katso viesti
    Paljon oli eilen komeita aeromonstergraveljnepyöriä TdT - gravelissa. Simppelit vaaleansiniset Cubet oli kuitenkin selvästi nopeimpia


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Onneksi tämä todettiin jo lähdössä

  20. #7340
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Omalta osaltani on ollut kaikkien harrastusvuosien kuluessa enemmän fillareiden kuin fillaroinnin harrastamisesta. Näin ollen olen alustavasti Einiä siteeratakseni neitsyt, hei. Mutta gravelpyörät ovat kyllä teknisesti kivoja harrastettavia, ja tietysti myös kivoja ajaa, vaikka maastopyöräily onkin päälaji. Molempi parempi (maantielle ei sykähtele)
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  21. #7341
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Kun exploron näki ensimmäistä kertaa livenä, niin yllättävän vähän siinä on kyllä takana renkaalle tilaa. Itse kyllä kaipaan muhkumpaa rengasta, että siltä osin checkpointin valinta ei kaduta yhtään.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  22. #7342
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Kun exploron näki ensimmäistä kertaa livenä, niin yllättävän vähän siinä on kyllä takana renkaalle tilaa. Itse kyllä kaipaan muhkumpaa rengasta, että siltä osin checkpointin valinta ei kaduta yhtään.
    Ylläolevien kuvien perusteella kaipaisin tilaa ja kiinnityspaikkoja lokasuojille....

  23. #7343
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Ylläolevien kuvien perusteella kaipaisin tilaa ja kiinnityspaikkoja lokasuojille....
    Ei õle

    Kyllä muuten näytti Joskun ylläoleva Racemaxi livenä aivan saamarin hyvältä. Jos sanoin pahasti värityksistä julkaisun aikaan, otan sen nyt takaisin.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  24. #7344
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    480
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Ylläolevien kuvien perusteella kaipaisin tilaa ja kiinnityspaikkoja lokasuojille....
    Uskokaa tai älkää, mutta pystyputkessa on kaksi ruuvin paikkaa lokarille. Etuhaarukassa myös yksi. 3T tuo jossakin vaiheessa lokarit saataville. Itseäkin kyllä jännittää, miten tonne lokarit mahtuvat, no ei ole vielä olleet toivelistalla.
    Kiekkojen sisäleveys on 25mm ja niille laitettujen 38mm Spessun Pathfinderien leveys mitattuna 40mm.
    Leveydeltään tuo kyllä riittävä itselleni.
    Talvirenkaat ovat sitten toinen juttu, toivotaan että Gravdalit mahtuvat ongelmitta.

  25. #7345
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    ..enemmän fillareiden kuin fillaroinnin harrastamisesta...
    Tätä muuten just satuin lenkillä tänään mietiskelemään. Fillareidenkin harrastaminen on välillä ihan palkitsevaa, kunhan se ei muutu itsetarkoitukseksi tai varsinkaan addiktioksi. Fillaroinnin harrastaminen on siitä hassua puuhaa, että vähän yllättäen se ei juuri muutu yhtään paremmaksi, tehokkaammaksi, nopeammaksi saati hauskemmaksi sillä, että kasvattaa fillarin harrastelun, mekaniikan, hydrauliikan tai elektroniikan määrää tästä. Ennemmin ajoittain tuntuu, että päin vastoin ja tätä fillaria ei ole paljo harrasteltu muutamaan vuoteen.



    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #7346
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Uskokaa tai älkää, mutta pystyputkessa on kaksi ruuvin paikkaa lokarille.
    Say what En ollutkaan bongannut tätä uutta ominaisuutta mistään. Vanhanmallin runkoon ei saa kuin pikalokarit ja se on niin synkkää että ei pysty, oman rungon pahimmat vauriot ovat tulleet juurikin SKS:n pitkistä lokareista. Pitää olla semmoiset kiinnikkeet että lokari ei edes teoriassa voi liikkua milliäkään mihinkään suuntaan (kiinnityspisteistään). Aion kokeilla seuraavaksi jotain satulatolppaan kiinnittyvää suoraa mallia.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  27. #7347
    Tämä uusi Ridleyn aero gravel https://shop.cyclingfactory.be/nl_BE/items/18457
    Tuo Shimanon Grx800 Di2 1xClassified shifting technolocy, onko tietoa tai kokemusta sen toiminnasta käytännössä? Saako tonnin lisähinnalla
    sen arvosta etua?



  28. #7348
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    No tuostahan ei ole varmasti kenelläkään yhtään kokemusta vielä. Minusta se näyttää teknisesti pätevältä laitteelta. Jännä nähdä, miten se toimii suomen talvessa ja suolaloskassa.

  29. #7349
    Pyörät koeajettu, molemmat tismalleen sopivat. Kyllä Canyonin ASPA näköjään tietää.

    Edellisiin Rosen hiilari Backroad:hin (se edellinen versio) verrattuna paljon pehmeämpää etenemistä. Ja ei näistäkään mihinkään maantiepyörän korvaajaksi ole, kuten ei ollut Rose-pyöristäkään. Unennäköä.



  30. #7350
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •