GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 112 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 62 102 110 111 112 113 114 122 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.331 - 3.360 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #3331
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Jos pitää olla Schwalbe, niin laittaisin otsikon keliin violetin eli ultrasoftin MM:n eteen, mikäli katalogista löytyy aiottuun käyttötarkoitukseen sopivat kyljet. Se pitää _todella_ paljon paremmin kuin perus softi, mutta rullaa kuitenkin suhteessa ihan riittävästi. Muutenkin IMO kevyiden kuskien kannattaa valita pehmeämpää seosta alle kahdesta vaihtoehdosta.
    --

  2. #3332
    Pari kuukautta fuel ex 8 ajettu (600km maastossa)ja tänään olin ongelmissa märällä kalliolla. Renkaina ensi asennusrenkaan bontrager 29*2.4 XR4 team issue. Litkutettu ja ilmanpaineet edessä 1.2 ja takana 1.4 bar. Olen ollut kesän muuten tyytyväinen näihin renkaisiin, mutta tänään kaltevilla kallioilla ei ollut oikeastaan mitään pitoa, pelotti paikka paikoin mennä kun rengas luisti sivusuunnassa. Koitin kengällä ja liukas se oli kengän allakin, jotain sammalta pinnassa. Mutta kysymykseen. Onko tämä bontragerin rengas syksyä ajatellen ihan käypä peli kun ei ole muusta kokemusta vai löytyykö muista parempaa pitoa. Ajan lähinnä teknistä kivikkoa ja polkua.

  3. #3333
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Mitähän vaihtoehtoja tämän otsikon alle löytyisi painoluokassa < 900g, vähintään 2,4” leveänä? Pitääkö Maxxiksen MaxxTerra märällä kuinka paljon paremmin kuin dual compound? Pitäisi rullata vielä suht hyvin niin ettei pitkillä lenkeillä harmita, mutta pitää märällä paremmin kuin nyt edessä oleva Ardent. Jos tuossa painoluokassa ei ole mitään Ardentia merkittävästi parempaa, voi painorajaa hilata hieman ylemmäs. Tulossa siis XC-pyörään, eli ihan mitään DH-ankkuria en kaipaa.

  4. #3334
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Laitoin alle vähän sellaisella kolmen vuodenajan renkaan ajatuksella Michelin Wild AM:n eteen ja Michelin Force Enduron taakse. Molemmat koossa 29 x 2.35".

    Edessä on hyvin pitoa sekä kuivalla että märällä ja kaikilla alustoilla, karkeasti samaa luokkaa Magic Maryn (Soft) kanssa. Etenkin viistokallioilla huomaa hyvin Gum-X3D-seoksen pehmeyden.

    Takana pitoa on vähemmän mikä toki oli myös tietoinen valinta. Force Enduron Gum-X-kumiseos on silti on ehkä hieman yllättäen märillä kallioilla ja juurilla huomattavasti pitävämmän tuntuinen kuin Hans Dampfin (ym.) SpeedGrip-seos, joka on kyllä kieltämättä etenkin kostealla aikamoista saippuaa.

  5. #3335
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    65
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frosty Katso viesti
    Laitoin alle vähän sellaisella kolmen vuodenajan renkaan ajatuksella Michelin Wild AM:n eteen ja Michelin Force Enduron taakse. Molemmat koossa 29 x 2.35".

    Edessä on hyvin pitoa sekä kuivalla että märällä ja kaikilla alustoilla, karkeasti samaa luokkaa Magic Maryn (Soft) kanssa. Etenkin viistokallioilla huomaa hyvin Gum-X3D-seoksen pehmeyden.

    Takana pitoa on vähemmän mikä toki oli myös tietoinen valinta. Force Enduron Gum-X-kumiseos on silti on ehkä hieman yllättäen märillä kallioilla ja juurilla huomattavasti pitävämmän tuntuinen kuin Hans Dampfin (ym.) SpeedGrip-seos, joka on kyllä kieltämättä etenkin kostealla aikamoista saippuaa.
    2013 malliset Racing Ralphit etsii seuraajia Cube 29 Ltd:hen, olisiko tästä parista vai jotain muuta?

    Polkuja, sorateitä ja Aittovuorta. Pikkupoikien kanssa.

  6. #3336
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    186
    Omat kokemukset Maxxis Minion DHF ja DHR renkaista ovat märällä erittäin hyvät. Ei ole tarvinnut miettiä muita malleja. Muistutuksena vielä kokemattomille kuskeille, että rengaspaineilla märässä on erittäin suuri merkitys. Pudottakaa ne mahdollisimman pieneksi, jopa alle renkaan suositusten (oma paino ja ajotapa huomioiden).

  7. #3337
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Varoittava tarina elävästä elämästä.
    Kaveri osti pari viikkoa sitten kivijalasta Maxxis Dissectorit 3C maxxterra seoksella. Kuski valitti että renkaat lipsuu märällä oudosti, ja totesin saman lyhyen koeajon jälkeen viime viikonloppuna. Tarkemman syynin jälkeen renkaiden reunanappulat on _kovempaa_ kumia kuin keskinappulat, vaikka pitäisi tietty olla toisinpäin. Myyjäliikkeen kommentti reklamaatioon oli "ajaa vaan" tyyppinen, ei oo ollu muilla vastaavaa ja on kuulemma varastoitu oikein jne jne. Mutta vaikuttais siltä että kumit menee roskiin ja hommataan Schwalbea tilalle.
    --

  8. #3338
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Slatan Katso viesti
    Omat kokemukset Maxxis Minion DHF ja DHR renkaista ovat märällä erittäin hyvät. Ei ole tarvinnut miettiä muita malleja. Muistutuksena vielä kokemattomille kuskeille, että rengaspaineilla märässä on erittäin suuri merkitys. Pudottakaa ne mahdollisimman pieneksi, jopa alle renkaan suositusten (oma paino ja ajotapa huomioiden).
    Ja renkaan seoksella on myös erittäin paljon merkitystä. Aikanaan Minion DHF Super Tackyna oli luottorengas, mutta nykyään sitä ei taida enää saada. Olisi mielenkiintoista lukea joku vähän tieteellisempi tutkimus aiheesta "Renkaan kuvion merkitys märällä kalliolla ja märässä juurakossa".

  9. #3339
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.837
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grr Katso viesti
    Varoittava tarina elävästä elämästä.
    Kaveri osti pari viikkoa sitten kivijalasta Maxxis Dissectorit 3C maxxterra seoksella. Kuski valitti että renkaat lipsuu märällä oudosti, ja totesin saman lyhyen koeajon jälkeen viime viikonloppuna. Tarkemman syynin jälkeen renkaiden reunanappulat on _kovempaa_ kumia kuin keskinappulat, vaikka pitäisi tietty olla toisinpäin. Myyjäliikkeen kommentti reklamaatioon oli "ajaa vaan" tyyppinen, ei oo ollu muilla vastaavaa ja on kuulemma varastoitu oikein jne jne. Mutta vaikuttais siltä että kumit menee roskiin ja hommataan Schwalbea tilalle.
    Kuinka tuota kumiseoksen kovuutta voi mitata? Itse en ainakaan näppituntumalla osaisi.

  10. #3340
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Kuinka tuota kumiseoksen kovuutta voi mitata? Itse en ainakaan näppituntumalla osaisi.
    No Shore mittarilla tietysti. Toi on siis periaatteessa heittokello, jossa on jousikuormitettu standardin mukainen mittapää.
    --

  11. #3341
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grr Katso viesti
    No Shore mittarilla tietysti. Toi on siis periaatteessa heittokello, jossa on jousikuormitettu standardin mukainen mittapää.
    Ja varsinaisen seoksen pehmeyden lisäksi kumiseoksella ja laadulla luulisi olevan myös jonkinlainen merkitys. Ainakin joskus taannoin jotkut renkaat muuttui melko erikoiseksi ajaa lämpötilan painuessa lähelle nollaa..

  12. #3342
    Vialliset vai ei! Ainakin tähän aiheeseen väärät renkaat.
    Dissector
    Troy Brosnan's go-fast signature tire.

    • Ideal for dry, fast trails

  13. #3343
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    77
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Slatan Katso viesti
    Omat kokemukset Maxxis Minion DHF ja DHR renkaista ovat märällä erittäin hyvät. Ei ole tarvinnut miettiä muita malleja. Muistutuksena vielä kokemattomille kuskeille, että rengaspaineilla märässä on erittäin suuri merkitys. Pudottakaa ne mahdollisimman pieneksi, jopa alle renkaan suositusten (oma paino ja ajotapa huomioiden).
    Dhf 3c maxx terra seoksella oli oikein hyvä 10°c ja siitä ylöspäin, mutta kun mentiin siitä lähemmäksi nollaa, niin renkaat muuttuivat aivan saippuaksi. Seos kovettuu huomattavasti kylmässä.

    Oon ollut todella tyytyväinen michelinin gum 3d -seokseen. Pitää ennakoitavasti lämpötilasta huolimatta. Nyt teki mieli koittaa isomman ilmatilan munkkia, niin tilasin magic maryn softina 2.6 levyisenä eteen. On muuten hervottoman kokoinen rengas verrattuna michelinin 2.4 tuumaisiin. Luulisi tommosen mörssärin pitävän, vaikka puuhun kiivetessä

    Toivottavasti tänään ehtisi kokeilemaan

  14. #3344
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sempre Katso viesti
    2013 malliset Racing Ralphit etsii seuraajia Cube 29 Ltd:hen, olisiko tästä parista vai jotain muuta?

    Polkuja, sorateitä ja Aittovuorta. Pikkupoikien kanssa.
    Se vähän riippuu.

    Racing Ralph on mitä suurimmassa määrin xc-rengas, ja aiheesta on aika kattava Hyvät XC-kumit? -ketju. Siinä kategoriassa Continental Cross King ProTection eteen ja Race King ProTection on ihan varteenotettava vaihtoehto Schwalben vastineille.

    Jos kaipaat rouhempaa kuvioita ja jykevämpää rengasta, niin varmaan sitten kannattaa katsella enemmän trail- ja enskarenkaiden suuntaan. Michelin Wild AM/Force AM lienee aika suosittu kombinaatio otsikon mukaisiin olosuhteisiin, myös Wild AM/Wild AM ilmeisesti toimii Force Enduro tarjoaa Force AM:ään verrattuna enemmän pistosuojausta ja vähemmän pitoa. Schwalbelta yksi mielenkiintoinen yhdistelmä olisi laittaa uudistetusta Nobby Nicistä eteen Soft ja taakse SpeedGrip.

    Tiedä sitten johtuuko ajotyylistä vai mistä, mutta olen itse jotenkin jo pinttynyt ajatukseen, että edessä on oltava enemmän pitoa kuin takana. Siksi vähän vierastan täysin saman renkaan laittamista eteen ja taakse.

  15. #3345
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Olisiko kellään suositella otsikon keliin 29x3” -renkaita? Nyt alla Maxxiksen DHF ja DHR -pari. Niiden heikoksi haukuttu pito tulevissa viileämmissä keleissä on saanut harkitsemaan vaihtoehtoja. Bontragerin 3” leveät XR4:t oli orkkiksina alla ja ne toimi ihan kivasti viileämmässäkin kelissä. Märällä aika samanlaiset kuin noi Maxxikset. Suosituksia otetaan vastaan.

  16. #3346
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rullaa& Katso viesti
    Dhf 3c maxx terra seoksella oli oikein hyvä 10°c ja siitä ylöspäin, mutta kun mentiin siitä lähemmäksi nollaa, niin renkaat muuttuivat aivan saippuaksi. Seos kovettuu huomattavasti kylmässä.

    Oon ollut todella tyytyväinen michelinin gum 3d -seokseen. Pitää ennakoitavasti lämpötilasta huolimatta. Nyt teki mieli koittaa isomman ilmatilan munkkia, niin tilasin magic maryn softina 2.6 levyisenä eteen. On muuten hervottoman kokoinen rengas verrattuna michelinin 2.4 tuumaisiin. Luulisi tommosen mörssärin pitävän, vaikka puuhun kiivetessä

    Toivottavasti tänään ehtisi kokeilemaan
    Onko magic mary nyt tätä uutta erää? Nää on niin näitä.. toissa mallit oli leveitä, viime mallit kaposia ja nyt uudet taas kai leveitä? Ite ei pysty swalpeja ostamaan enneku tietää mitä saa

  17. #3347
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    77
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Onko magic mary nyt tätä uutta erää? Nää on niin näitä.. toissa mallit oli leveitä, viime mallit kaposia ja nyt uudet taas kai leveitä? Ite ei pysty swalpeja ostamaan enneku tietää mitä saa
    Jaa 🤔 En osaa äkkiseltään sanoa. Mistähän sen saisi selville? Bike kaksneloselta tilasin heräteostoksena iskarien huoltosarjojen kylkeen.

  18. #3348
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Onko siis 2020 mallit (ei uusimmat) Schwalbeista jotenkin kapeampia? Nyt on ostoskorissa 2.35" Magic Mary AddixSoft TLEasy -rengas. Valmistajan mukaan 885 g, joten paino on vielä kohtalainen (eikä yli kilon ankkuri niin kuin uusimmat mallit). Mutta onkohan tuo nyt riittävän leveä, jos taakse tulee 2.4" Ardent? Ja onko tuo AddixSoft nyt märässä ja varsinkin kylmässä parempi kuin MaxxTerra? Vaihtoehtona olisi siis 2.6" Rekon, jolla voisi ajella vuoden ympäri, Magic Mary poistuisi luultavasti alta kesäksi. Kyseessä siis XC/Trail pyörä, mutta lenkit ovat enimmäkseen juurakossa ja kivikossa, joissa märällä kaipaa vähän enemmän pitoa kuin mitä nykyiset Ardent/Ikon tarjoavat.

  19. #3349
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    ^Lainaan omaa viestiäni toisesta ketjusta. Tosin tässä oli erityisesti puhe super gravity kyljellä olevista.
    Tän takia ite vähä empiny noita mareja mitä Bike radarin testissä sanottii:

    One of the reasons I liked them in the past is because the old 2.35in tyre blew up wider and taller than many Maxxis tyres with 2.5in printed on the sidewall, which made it more forgiving in rowdy terrain.
    However, since Schwalbe switched to the ADDIX range of compounds, they seem to have shrunk in the wash especially in the SuperGravity casing. Confusingly, the ADDIX Magic Mary with 2.35in printed on the sidewall measured 2.27in across the casing, while the new 2.6in Magic Mary measured up at 2.35in exactly.

  20. #3350
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    -19 29x2.6 MM Soft Apex on ~64mm, -20 (keväältä) Hans Dampf Apex Speedgrip 29x2.6 ~64mm ja -20 (keväältä) 29x2.6 MM Soft Super Gravity ~61mm. Kaikki i30 ja aika samanlevyiset nappula ja kylki. Eli munkin käsitys että ne oli nimenomaan super gravityt jotka kapoisia.

  21. #3351
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    77
    Mulla on tuo snake skin apex -versio ja kun kävin mittaamassa, niin tulos oli 66 mm leveimmästä kohdasta. Eli siis juurikin ilmoitetun levyinen. Ehkä toi muhkea fiilis tulee renkaan korkeudesta, joka on huomattava verrattuna aikaisempiin michelineihin. 61 mm sain mitattua korkeudeksi (voi olla heittoa suuntaan tai toiseen. Vaikeeta toi korkeuden mittaaminen työntömitalla)

  22. #3352
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    201
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Onko siis 2020 mallit (ei uusimmat) Schwalbeista jotenkin kapeampia? Nyt on ostoskorissa 2.35" Magic Mary AddixSoft TLEasy -rengas. Valmistajan mukaan 885 g, joten paino on vielä kohtalainen (eikä yli kilon ankkuri niin kuin uusimmat mallit). Mutta onkohan tuo nyt riittävän leveä, jos taakse tulee 2.4" Ardent? Ja onko tuo AddixSoft nyt märässä ja varsinkin kylmässä parempi kuin MaxxTerra? Vaihtoehtona olisi siis 2.6" Rekon, jolla voisi ajella vuoden ympäri, Magic Mary poistuisi luultavasti alta kesäksi. Kyseessä siis XC/Trail pyörä, mutta lenkit ovat enimmäkseen juurakossa ja kivikossa, joissa märällä kaipaa vähän enemmän pitoa kuin mitä nykyiset Ardent/Ikon tarjoavat.
    Minulla on tuossa vanhemman mallinen Magic Mary 29x2.35 Addix Soft, vaaka sanoo painoksi 892g ja leveys i30 vanteella 62mm (työntömitalla mitattuna). Eli jokusen verran leveämpi kuin luvattu.
    Löytyy myös Ardent 2.4, mutta se ei ole vanteella, joten en pysty mittaamaan, mutta sanoisin perstuntumalta, että MM on vähintään pari milliä leveämpi.
    Ardent painaa samalla vaa-alla 880g.

    Soft on oikea valinta, tilausnappia pohjaan vaan.

  23. #3353
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    66
    Mulla on tuota uudempaa Schwalbea:
    - Nobby Nic 29" 2.35, soft, Super Trail. Rullamitalla mitattuna joku 63mm 30mm sisäleveällä vanteella. On muuten tosi hyvän oloinen trail-rengas muutaman lenkin perusteella. 1122 grammaa.
    - Big Betty 29" 2.4, soft. Super Gravity. Rullamitalla mitattuna joku 64mm 30mm sisäleveällä vanteella. On mulla enska/parkkikiekolla ja nyt yhden bykebark -kokemuksen perusteella mainio rengas ainakin märällä kelillä. Paino 1367 gr.
    - Magic Mary 29" 2.4, soft. Super Trail. Rullamitalla mitattuna joku 64mm 30mm sisäleveä vanne. Paino 1220 gr. Aiemmin ollut käytössä myös 2019-vuoden yksilö koossa, 2.6 joka oli ihan valtava rengas. Hyvä on siis sekin, mutta meni jo niin isoksi että alamäissä ehkä vähän tunnoton ja epätarkka (niinkuin kuskikin.) .

    Maxxiksia oli ennen, mutta en oikein osannut tykätä niiistä. Ajelin jotain loppuun ja loppuja myynyt torilla.
    hsa muokkasi tätä : 09.09.2020 at 22.07 Syy: Muokkailin painot ja leveydet mukaan tekstiin

  24. #3354
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    82
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsa Katso viesti
    Mulla on tuota uudempaa Schwalbea:
    - Nobby Nic 29" 2.35, soft, Super Trail. Rullamitalla mitattuna joku 63-64mm 30mm sisäleveällä vanteella. On muuten tosi hyvän oloinen trail-rengas muutaman lenkin perusteella.
    - Big Betty 29" 2.4, soft. Super Gravity. 30mm sisäleveä vanne. Koitan mitata illasta, mutta on isompi kuin tuo Nic. On mulla enska/parkkikiekolla ja nyt yhden bykebark -kokemuksen perusteella mainio rengas ainakin märällä kelillä.
    - Magic Mary 29" 2.4, soft. Super Trail. 30mm sisäleveä vanne. Koitan mitata illasta, mutta on isompi kuin tuo Nic. Aiemmin ollut käytössä myös 2019-vuoden yksilö koossa, 2.6 joka oli ihan valtava rengas. Hyvä on siis sekin, mutta meni jo niin isoksi että alamäissä ehkä vähän tunnoton ja epätarkka (niinkuin kuskikin.)

    Maxxiksia oli ennen, mutta en oikein osannut tykätä niiistä. Ajelin jotain loppuun ja loppuja myynyt torilla.
    Joo, on ne hyviä noi uudet Schwalbet mutta tosi painavia. Esim Racing Ralph (Superground) 29x2.35 yli 800g ja Racing Ray samassa koossa 780g. Aspen 2.4WT on isompi ja painoa alle 740g.

  25. #3355
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Märässä syksyisessä metsässä kokolailla sama painaako rengas 880gr vaiko 790gr.. Jollei kelvisiirtymiä lasketa niin mieluummin pitoa alle kuin tahatonta luistelua. Swalbe MM/HD kombo ollut hyvä,ajanut pakkasellakin(jäällä) soft/speedgrip -seoksilla ja hyvin piti. En kokenut kovin vaaralliseksi. Teillä on ihme fiksaatio laittaa noita pikkunappulaisia Recon yms taakse,käy sekin raskaaksi kun pelkää sutimista ja luistamista. Metsässä nuo rullauserot on marginaalisia. Koetin tänä kesänä kevyempää Forecaster/Recon komboa,mukavan kevyttä mutta sateella meni ajo aika kyttäilyksi. Palasin ihan mielelläni enska-osaston renkaisiin. Nyt pidempään ollut alla Bontragerin XR5,näillä on menty satasen lenkkejäkin,vaikka kunto ei nyt kummoinen ole.

  26. #3356
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.837
    Mä en vaihda erikseen syksylle/talvelle kumeja pl. nastat.

    Aggressor 2.5 dd takana ja 2.6 dissector edessä. Hyvin pitää märälläkin kun laskee paineita. Nimetkin rimmaa.

    Forekaster 2.6 oli hyvä takana mutta liian heikko kylki 87kg jäykkiskuskille.

  27. #3357
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    244
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsa Katso viesti
    Mulla on tuota uudempaa Schwalbea:
    - Nobby Nic 29" 2.35, soft, Super Trail. Rullamitalla mitattuna joku 63-64mm 30mm sisäleveällä vanteella. On muuten tosi hyvän oloinen trail-rengas muutaman lenkin perusteella.
    Onko Nobby Nic hyvä myös otsikon keleihin? Ajattelin että voisin ens kesäksi ostaa sellaset polkuajeluun mutta olin siinä käsityksessä että se ois vähän kuivemman kelin kumi.

  28. #3358
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    NN uudistui taas, kolmas variaatio kyseessä. Parempaa reunanappulaa ainakin ja soft-kumissa saatavuus tekee ihmeitä. Paperilla kovin samankaltainen Hans Damphin kanssa, HD:ta taitaa vain saada tuhdimmilla kyljillä.

  29. #3359
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.837
    Meneekö schwalben softi koppuraksi kylmässä? Trailstar ainakin meni.

  30. #3360
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Villetre Katso viesti
    Märässä syksyisessä metsässä kokolailla sama painaako rengas 880gr vaiko 790gr.. Jollei kelvisiirtymiä lasketa niin mieluummin pitoa alle kuin tahatonta luistelua. Swalbe MM/HD kombo ollut hyvä,ajanut pakkasellakin(jäällä) soft/speedgrip -seoksilla ja hyvin piti. En kokenut kovin vaaralliseksi. Teillä on ihme fiksaatio laittaa noita pikkunappulaisia Recon yms taakse,käy sekin raskaaksi kun pelkää sutimista ja luistamista. Metsässä nuo rullauserot on marginaalisia. Koetin tänä kesänä kevyempää Forecaster/Recon komboa,mukavan kevyttä mutta sateella meni ajo aika kyttäilyksi. Palasin ihan mielelläni enska-osaston renkaisiin. Nyt pidempään ollut alla Bontragerin XR5,näillä on menty satasen lenkkejäkin,vaikka kunto ei nyt kummoinen ole.
    Tismalleen samaa mieltä. Kevyet kumit muutenkin hepposia, siton renkaat ja kiekot paskana kaiken muun lisäks.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •