MPMessutElectrobikeGiantGarmin
Sivu 44 / 64 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 54 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 1906

Aihe: Yleisurheilu

tempokisu Guest
    Onko naisyleisurheilijoitten joku pakko urheilla kisoissa alusvaatteisillaan? Varmasti saa laittaa paidan jos haluaa? Mä en ole ikinä ymmärtänyt miksi pitää olla alusvaatteisillaan, haittaako jos on hieman pitemmät lahkeet, kuten miesten housumallissa, ei miehetkään ihan pikku-uikkareissa juokse, tai hyppää

Ja Maria Huntington....anteeksi mutta ei nyt ole ihan paras esimerkki puhumaan ulkonäköpaineista kun on kauniimpi kuin mitkään missikisailijat. On toi toki epäreilua että joutuu sitä ulkonäköäänkin miettimään, näin some-aikakautena. ( oi onneksi en ole nykyajan yleisurheilija ) jos yhtään seuraa urheilua niin varmasti tietää että eri lajeissa ollaan eri rakenteisia ( kuulantyöntäjä vs. kympin juoksija )
    Ja kun mä 80-luvulla harmittelin miksi pitää olla tämmöiset liehulahkeiset shortsit, olisin halunnut semmoiset kireet kuten pikajuoksijoillakin. Ei annettu. Sama juoksutossuissa, olisin halunnu juosta pikajuoksupiikkareissa, ei onnistunu. No juoksin kuitenkin, ja tuli sanktioita.

Toki tätäkin artikkelia kommentoi kaikkien urheilulajien erikoisasiantuntija Toni Roponen.

https://www.iltalehti.fi/yleisurheil...8-58e0a2fc0e1b

tempokisu Guest
    !! no ei se vaan Annemarikaan pystyny parempaan, ja toi 33.40 ( tjsp) juoksukin näytti ihan juoksulta ( kun yleensä katson vähän että miltä se on mun vauhtinen suoritus näyttäny). Mä tässä iloitsin että Annemari EI voittanu. Juontaja vertasi johonkin Annemarin kympin katujuoksuun, mutta katujuoksussa se matka on "noin" eikä niitä voi verrata ratajuoksuun. Peiposella huono aika, Alisa Vainio ei edes mukana että näin siinäKIN sitten kävi, takana loistava tulevaisuus.
    Hieman hymyilyttää myös noi aurinkolasit, mikä siinäkin nyt niin häikäisee...

Daniel Ståhl, hienosti harvalukuinen yleisö kannusti seisaaltaan.

Mutta onpa Eveliina Rouvali kaunis!
    Kuulantyöntäjä.

tempokisu Guest
    ...mutta ruåtsalaiset huijasi! voittaja Charlotte Fougberg juoksi kielletyillä tossuilla. Annemari olisi halunnut juosta samanlaisilla mutta joutui nyt laittaan tossut joilla oli vain kerran kokeillut. - siis se taisi olla Kalevan Kisoissa kun nimenomaan kehui että ihan uusilla tossuilla - jotka tuli postissa samana päivänä - juoksi ja hyvin sujui...
    Anteeksi että naurattaa. Aika karua kommentointia tuollakin..

https://www.iltalehti.fi/yleisurheilu/a/3877f4aa-d9e6-47a4-ba0e-34e811cd84c6

ps. miksi se on juuri hyppääjät ja pika/keskimatkan juoksijat kun kilpailee alusvaatteissa. Pitkänmatkan juoksijat käyttää shortseja ja paitaakin näköjään saa käyttää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Mä en ole ikinä ymmärtänyt miksi pitää olla alusvaatteisillaan
    Kertoisitko vähän lisää tästä.
    Kaar ittelles vaa

tempokisu Guest
    ^ joo mä voin kertoa. Mulla on esimerkiksi talkoissa ja lenkillä alla tuommoinen toppi ja aluhousut. Päällä on sitten verkkarit tms. ja paita. Ei hyväihme sentään jos pitäisi talkoilla aluvaatteilla. Tai ajaa lenkkiä. Hölkkäämisestä nyt puhumattakaan Uimaan olen menny noissa urheilualuvaatteissa. Jollain aitajuoksijattarellahan oli uimapuku kisassa, taisi olla Lotta Harala.

Mutta siis toi että ruotsalaiset huijaa ja voi voi kun piti juosta varatossuilla.....miettii millaista on ruotsalaisten valmistautuminen kisaan - matkustelua ja suoraan stadionille, jos kisaa lauantaina ja sunnuntaina niin siinä välissä on käyty Ruotsissa, että hohhoijaa ei tarvisi yhdenkään suomalaisen valittaa mistään. Toi valmistautumisetu on aika iso. En usko että monikaan on tämmöinen kotinahkis kuin minä, yöpyminen vieraassa paikassa on helvetillistä, mitä vaan jos saa olla kotona kahden kisan välissä.
    Mutta varmana harmitti Annemaria kun hävisi ruotsalaiselle ja jäi kun seisoon ( mulla on tähän myös henkilökohtaista syytä, kokemukseni mukaan Annemari on tavattoman itsekäs tyyppi ) samat tyypit varmaan tänään vitosella.

^ joo mä voin kertoa. Mulla on esimerkiksi talkoissa ja lenkillä alla tuommoinen toppi ja aluhousut. Päällä on sitten verkkarit tms. ja paita. Ei hyväihme sentään jos pitäisi talkoilla aluvaatteilla. Tai ajaa lenkkiä. Hölkkäämisestä nyt puhumattakaan Uimaan olen menny noissa urheilualuvaatteissa. Jollain aitajuoksijattarellahan oli uimapuku kisassa, taisi olla Lotta Harala.
    Mitäs mieltä olet semmoisista jotka lataa itsestään nettiin kuvia alusvaatteisillaan?
    Kaar ittelles vaa

tempokisu Guest
    ^ jos tuon kysyisi jäsen "Izmo" niin arvaisin, mutta ehkä olet samalla asialla ja voin kyllä reilusti tunnustaa että nuorena tein niin typeriä valintoja että...kertakaikkiaan, hävettää ja monikin asia kaduttaa aivan valtavasti. Se on epävarmuutta ja mun tapauksessa nimenomaan sitä, sekä epätoivoista tarvetta tulla hyväksytyksi.
    Sitä se todennäköisesti on nykyisinkin, saada niitä tykkäyksiä ja kehuja. Nuorten hommaa, ja vanhojen epätoivoisten

Vasta vanhemmalla iällä hoksasin ( parempi myöhään kun ei milloinkaan...) että idioottimaista yrittää olla jotain mitä ei ole, kun on oma itsensä ja löytää ns. oman juttunsa, se lähtee siitä ja ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä ( paitsi tietysti jos olet malli tai missi mutta nyt ei ole siitä kyse).

F. Kotlerburg Guest
    Kappas ei taas sisältö päässyt yllättämään.

Niin se on jännä juttu kun yleisurheilukentällä en ole toistaiseksi ketään nähnyt alusvaatteissa, mutta tuon jeesustelijan itse itsestään nettiin lataamia alusvaatekuvia olen kyllä nähnyt.
    Että mitäs jos vaikka pitäisit turpasi kiinni.
    Kaar ittelles vaa

tempokisu Guest
    ^ no mulla ei ole turpaa että puhu vaikka itellesi sitten, koska tästä aiheesta sulla ei ole mitään käsitystä, kunhan pälätät.... juurihan Maria Huntington tunnusti että puolialastomina kun urheilevat, noi on alusasuja ( tai uimapuku) sillä niitten alla ei ole mitään. Mä kuitenkin ehkä mahdollisesti tiedän ja tunnen naisurheilua enempi kuin sinä. Vaikka Porista oletkin.

Kysymys Pekka L:lle. Missä, ja koska ( vuosiluku riittää) järjestettiin ensimmäinen naisten 10 000m Suomen Mestaruuskisa? Ja kuka sen voitti

ps. no sillä lailla se vitonenkin sitten meni ( hyvä), ei ymmärrä tuota mustat lasit-juttua ollenkaan.

Ei kai sentään alusasuiksi tai uimapuvuiksi noita virallisesti kutsuta. Jos menen urheiluliikkeeseen ja kysyn alusasuja tai uimapukua niin luulen että myyjä esittelee jotain muuta valikoimaa. Ei kai pehmustettuja pyöräilyhousujakaan alushousuiksi kutusuta vaikka niissä ei alushousuja alla käytetäkään jos haluaa välttyä hiertymiltä.

F. Kotlerburg Guest
    ps. no sillä lailla se vitonenkin sitten meni ( hyvä), ei ymmärrä tuota mustat lasit-juttua ollenkaan.
    Katkeruus ja kateusmaksimit. Ei kannata seurata ollenkaan. Voi helpottaa.

tempokisu Guest
    ^ mä olen useampaankin kertaan tunnustanut että olen katkera SUL:lle, mutta en todellakaan ole nuoremmilleni kateellinen. Elämässä kun on nyt eri arvoja, mä olen ylpeä että sain olla se ensimmäinen kymppitonnin SM ja SE.
    Kannattaa seurata, tänäkin viikonloppuna on saanu naureskella. Tai siis ollaan äiteeni kanssa yhdessä naureskeltu, siitä kun on 37 vuotta, ja mentiin kovempaa eikä PekkaL kyennyt vastaamaan mun kysymykseeni vaikka siinä oli vihjeitä porilaiselle....

...ja on ne alusasuja, oikeesti. Sitä vaan yritetään että urheilu....mutta ei. Miehillä on tietty eri, mutta naisilla on ainakin toi yläosa erityyppinen. Miehellä ei ole t-paidan alla välttämättä muuta, mutta naisilla ( yleensä) on. Ja se on alusasu mikä siellä alla on. Olkoon sitten urheiluliivi tai perinteinen rintaliivi.

ps. mitens toi miesten kestävyysjuoksu. Ruotsalaiskolmikko ehti jo pitkään iloita maalissa kun suomaiset vasta viimeistä kierrosta....

Ai kauheeta.... Ihan hirveetä kun vallan alusasuissa esiintyvät!
    Jollakin aurinkolasitkin....onko tuo urheilua ollenkaan.
    BTW onko Khaddi Sagnia tänään kisoissa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    BTW onko Khaddi Sagnia tänään kisoissa?
    Näyttäisi olevan, tuskin maltan odottaa.

Sagnian merkki oli "vähän" pielessä ekalla vedolla. Alastulosta toki tyylipisteet...
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

Syytän tempokisun innokkuutta aihetta kohtaan, että mun S-R-kisat on nyt menny noiden naisten alusvaatteiden katseluksi.
    Eipä siinnä.... kiva näinkin.

Onhan tuo suomalaisten pitkänmatkanjuoksu aika surkeea katseltavaa. 3000 esteissä 9min ja yli puoli tuntia kympillä. Onko se tempokisu mielestäsi kiinni enemmän siitä, että ei ole lahjakkuusia vai siitä että lapset ja nuoret ei enää liiku luonnostaan kuten ennen? Varusmiesten Cooperin testin keskiarvo oli 40 vuotta sitten noin puoli km enemmän kuin nykyään!

Lahjakkuutta on varmasti ihan samalla tavalla, kuin 50 vuotta sitten, mutta lahjakkaita ei seulota samalla tavalla esiin. Marginaalilajejahan kaikki kestävyysurheilulajit nykyisin ovat. Vaatii aivan liikaa työtä päästä edes suunnistuksessa tai hiihdossa maailman kärkeen, kun lapsuuden luontainen liikkuminen on pudonnut murto-osaan 70-luvusta. Ainakin suunnistuksessa tulee liki paras junnuseura noin 15000 asukkaan maalaiskaupungista, jossa kahden perheen aikuiset päättivät tarjota mahdollisuuden lapsilleen urheilijaksi kasvamiseen, toki siihen tuli nopeasti mukaan muitakin junnujen vanhempia. Mutta jokatapauksessa vain yksittäisiä huippuja näihin enää Suomesta tulee, vaatii oikeat vanhemmat, että he tarjoavat mahdollisuuden kasvaa kestävyysurheilijaksi...

pulmark Guest
    ^ Ylläolevaan voisi lisätä vielä sen että kun menestystä ei tule vaikka yhteen sukupolveen, esikuvat katoaa. Kuka nykyinen tenava edes tietää sellaiset nimet kuin Väätäinen, Viren ja Vasala, tuskin kukaan. Ennen sanottiin että urheilu tarvitsee esikuvia (eläviä ja menestyviä). Nyt esikuvina ovat Jokirannat, Heiskaset yms. NHL:ssä heitä millään tavalla väheksymättä. Lapsena ja nuorena niiden esikuvien vaikutus on merkittävä. Kipinä johonkin lajiin usein syntyy niiden kautta. Hiihdossa on ollut vielä onneksi esikuvia ja jatkuvuutta niiden myötävaikutuksella löytynyt.

Urheilu tarjoaa viihdettä siinä kuin ennenkin vaikka tulostasot ehkä ovatkin laskeneet kestävyyslajeissa ja tempokisu pääsee niille halveksien naureskelemaan.
    No, miksei oo niinkuin ennen?
    On niin paljon enemmän muitakin mielenkiinnon kohteita.
    Entisaikaan yksinäiselle sosiaaliselle erakolle kestävyysurheilu oli pakopaikka ja mahdollisuus.
    Sosiaalisia erakkoja on vähemmän ihan vaan netinkin ansiosta.
    Kestävyysurheilun imago liittyy tuohon toiseksi edelliseen. Joku lumilautailu tai rantalentis vaikuttaa paljon hauskemmalta.
    Sitten kun alisavainio tai jokumuu romahtaa niin v..ttuilua vaan saa päällensä. Ei paljon innosta.
    Turha haikailla 70-luvun doping-tuloksien ja räkäposkella puurtavien huohottajien perään. Nykyisin on kivaa kun urheilijat on hyvännäkösiä, seksikkäitä, sanavalmiita, hauskoja sekä fiksuja. Ihan sama onko joku joskus juossut kovempaa, kisailu on nykyisin jännää ja hauskaa seurattavaa.

Tosin norjalaisilla tuntuu olevan hauskaa hiihdon kanssa.

- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

Tempokisun kanssa samoilla linjoilla naisurheilijoiden vaatetuksen suhteen, vähemmän paljastavia voisivat olla. Joka suorituksen jälkeen pitää kaivella housuja persvaosta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Oli kyllä kaamea kaari. Katsellut tuota lähetystä C More Sport 1 kanavalta. Aika laadukkaita tuloksia muillakin lajeilla. Kuulassa pukattu jo yli 22,50m.

Mikäs homma tuo tunnin ratajuoksu on ku maailmanennätyksiä tehtaillaan?
    Eikait tuo mikää virallinen laji ole?

Kysymys Pekka L:lle. Missä, ja koska ( vuosiluku riittää) järjestettiin ensimmäinen naisten 10 000m Suomen Mestaruuskisa? Ja kuka sen voitti
    Mikäs tähän oli oikea vastaus? Yritin kahvipöydässä kysellä meidän urheilu-niiloiltakin tätä, mutta eivätpä tienneet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juseh Katso viesti
    Mikäs tähän oli oikea vastaus? Yritin kahvipöydässä kysellä meidän urheilu-niiloiltakin tätä, mutta eivätpä tienneet.
    Olisiko ollut 1983 Porissa heinäkuussa, aika lienee ollut 33.31,5.

Kristiina Iisakkila ts. tempokisu voitti sen vuonna 1983

F. Kotlerburg Guest
    ^ mä olen useampaankin kertaan tunnustanut että olen katkera SUL:lle, mutta en todellakaan ole nuoremmilleni kateellinen. Elämässä kun on nyt eri arvoja, mä olen ylpeä että sain olla se ensimmäinen kymppitonnin SM ja SE.
    Kannattaa seurata, tänäkin viikonloppuna on saanu naureskella. Tai siis ollaan äiteeni kanssa yhdessä naureskeltu, siitä kun on 37 vuotta, ja mentiin kovempaa eikä PekkaL kyennyt vastaamaan mun kysymykseeni vaikka siinä oli vihjeitä porilaiselle....
    Taitaa siinä jotain katkeruutta olla muitakin kohtaan, kun pitää iloita ja naureskella muiden huonoista suorituksista. Puhumattakaan siitä, että jatkuva ilakointi menossa, kun A. Vainiolla menee huonosti eikä pysty kisaamaan, kun itsestä ei tullut mitään niin pitää toivoa ettei muistakaan tule. Minusta suorastaan törkeää.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •