GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 42 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 40 41 42 43 44 52 92 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.231 - 1.260 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #1231
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062

    Paksut GG renkaat

    Eipä tuo eroja näytä tuovan latex vs. litku. Ainakaan tämän TLR-renkaan kanssa.


    ”Vittoria Corsa Speed TLR 23C, latex tube, Hed Jet6+ (100 psi) = .0025, 24W for pair @ 40 kph
    Vittoria Corsa Speed TLR 23C, tubeless, Hed Jet6+ (100 psi) = .0025, 24W for pair @ 40 kph”


    http://bikeblather.blogspot.com/2017...d-tlr.html?m=1

  2. #1232
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Mahdotontahan noita on mitata siten että tulokset pitäisivät paikkansa joka kuskilla ja joka paikassa. Se että joku rengas rullaa toista paremmin testissä 60kg kuskilla, sileällä asvaltilla ja vaikka +30c lämpötilassa, pätee vain näillä suureilla. 120kg kuski ja hieman pehmeä hiekkatie niin voin luvata että SP EL 44mm rullaa aika monta wattia lujempaa kuin 23mm conti.
    Jep. Poistinkin jo viestin, kun tavasin tuota testiä taas tarkemmin. Mukana on paljon sisurillisia renkaita, jotka saavat testissä liian hyvän rullauksen, koska kaikki renkaat on testattu latex sisurilla. Eli kannattaakin verrata pelkästään TLR merkinnän renkaita. Sen minkä tuosta näkee, niin challangen uusi HTLR on oikeasti nopea. Selvä ero normi tubelekseen, joka on todettu myös rollingresistancen testeissä hitaaksi.

    http://bikeblather.blogspot.com/2020...ravel-fun.html

  3. #1233
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Eipä tuo eroja näytä tuovan latex vs. litku. Ainakaan tämän TLR-renkaan kanssa.


    ”Vittoria Corsa Speed TLR 23C, latex tube, Hed Jet6+ (100 psi) = .0025, 24W for pair @ 40 kph
    Vittoria Corsa Speed TLR 23C, tubeless, Hed Jet6+ (100 psi) = .0025, 24W for pair @ 40 kph”


    http://bikeblather.blogspot.com/2017...d-tlr.html?m=1
    Eihän tuo nyt voi pitää paikkaansa. Tämähän tarkoittaisi, ettei latex sisurilla ole vastusta lainkaan?

  4. #1234
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Litkullakin on vastus. Ei se ole 0W.

  5. #1235
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Litkullakin on vastus. Ei se ole 0W.
    Minusta on, jos siis käytetään vaikkapa stanin litkua, joka ei tee kalvoa. Ehkä tuossa testissä on ollut jokin kalvon tekevä litku käytössä?

    Mutta eipä tuolla merkitystä sinällään ole. Katsoo vain noita tlr renkaita. Conti, rene herset ja HTLR:t ovat parhaiden sisurirenkaiden tasolla jo.

  6. #1236
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Minusta on, jos siis käytetään vaikkapa stanin litkua, joka ei tee kalvoa. Ehkä tuossa testissä on ollut jokin kalvon tekevä litku käytössä?

    Mutta eipä tuolla merkitystä sinällään ole. Katsoo vain noita tlr renkaita. Conti, rene herset ja HTLR:t ovat parhaiden sisurirenkaiden tasolla jo.
    Joo, en muista mikä litku oli esimerkissä kyseessä, mutta se jäi mieleen, että ilmaiseksi sekään ei pyörinyt mukana. Mutta yhtä kaikki, pieniä nuo erot kuitenkin. Ihan mukava silti näitäkin pohtia, vaikka nysväystä onkin

  7. #1237
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Tuo HTLR testi vs uusi conti oli kyllä kiva tieto, eli ei ole pelkästään challangen markkinointi jargoniaa. Renkaat on kuitenkin hinnoiteltu hivenen rene hersejä fiksummin.

  8. #1238
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Kun täällä noista Contin Terroista oli puhetta niin oma kombo on ollut ärsyttävän kakkosen tarjoama tarjous Trail eteen ja Speed taakse. Kilsoja takana noin 1200km. Ei yhtään rengasrikkoa. Tubeless toimii ja paineet pysyy useamman päivän omissa asennuksissa ajokunnossa. Jos nyt jotain pitäisi moittia niin speedin keskinappulat miltei kadonneet ja renkaiden kulumisenkesto ei mistään parhaasta päästä. En usko, että renkaat on miltään ominaisuuksiltaan juuri se paras missään mutten mää näiden jälkeen aio (ikinä) mitään sileitä "gravel-renkaita" laittaa epäilyttävillä pistosuojauksillaan, kun nämä nyt sen verran hyvin assullakin kulkee ja soralla/hiekalla varsinkin luotto kohdallaan. Ostaisin toistekin ja olen miettinyt, että riittäisköhän vain tuon takarenkaan uusiminen, siinä vaiheessa, kun kilsat lähenee kahta tonnia.

  9. #1239
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Litkullakin on vastus. Ei se ole 0W.
    https://www.aero-coach.co.uk/tubeles...ing-resistance


  10. #1240
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Hyvää joulua kaikille. Oon yleensä laittanut Stanin racea about 80ml edessä ja 120ml takana Jos jättäisi puoleen/kolmannekseen niin se yksi sopiva reikä, kusinen suhaus ja litkut ovat tipotiessään. En tiedä miten watteja silloin mitataan, kun pyörällä ei voi ajaa. Litkua pitää olla varaa menettää surutta 50ml ja senkin jälkeen vielä kamelinpaskalla tiivistyy.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  11. #1241
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062

    Paksut GG renkaat

    ^Anna kakkua, anna sakkoa!

    Ps. Heti imemään ylimääräiset mehupillin kanssa pois!

  12. #1242
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Voi kuukunan muna. Ehdin täyttää 99 ennenkuin espanjalaiset saavat aikaiseksi lähettää ne
    Kröhöm, oikeasti ne on brittejä siellä ja saattaapa henkilökuntaan kuulua yksi suomalainenkin. Kyllä ne renkaat sieltä tulee. Aivan asiallinen putiikki, noin niinku paikan päältä nähtynä.
    The older I get the faster I was

  13. #1243
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    ^ Hyvää joulua kaikille. Oon yleensä laittanut Stanin racea about 80ml edessä ja 120ml takana Jos jättäisi puoleen/kolmannekseen niin se yksi sopiva reikä, kusinen suhaus ja litkut ovat tipotiessään. En tiedä miten watteja silloin mitataan, kun pyörällä ei voi ajaa. Litkua pitää olla varaa menettää surutta 50ml ja senkin jälkeen vielä kamelinpaskalla tiivistyy.
    Watteja nolla, sairaan nopee, jee jee.

    Nimim. 100 ml molemmissa päissä eikä tunnu missään

    On tullut koettua sekin kun litkua kuivumisen jäljiltä 0ml. Ei ollut kovin nopeaa se.
    The older I get the faster I was

  14. #1244
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    En tiiä ihan tarkkoja ml määriä, mitä tuli viimeksi latettua. Tuju loraus kuitenkin. Pitää vaan muistaa välillä tarkastaa (kun käytössä OS), ettei oo kuivahtanu.

  15. #1245
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Kröhöm, oikeasti ne on brittejä siellä ja saattaapa henkilökuntaan kuulua yksi suomalainenkin. Kyllä ne renkaat sieltä tulee. Aivan asiallinen putiikki, noin niinku paikan päältä nähtynä.
    Nooh, tämä rauhoittaa Ja tasapuolisuuden nimissä todettakoon että ovat joka meilissä tarjonneet rahojen palautusmahdollisuutta, jos en jaksa odotella, mutta olen sanonut että nou hätä ja odotellaan.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #1246
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Heti imemään ylimääräiset mehupillin kanssa pois!
    "Right away, sir. -Slurrrps.. Slyyyyyrp.. I can't breathe"
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #1247
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^ Niinkö närästysmainoksessa. Muodostaa suojaavan (latexi) kalvon. No, älkööt kukaan kuitenkaan kokeilko, vaikka olo olisi kuinka epätoivoinen.

  18. #1248
    r.a.i Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Vähän hotsittais mid reach -maantiejarrullinen teräs-allroadi 36-millisillä Strade Bianceilla.
    Hah, sattuipa sopivasti! Itsellä on juuri tämän tyyppinen fillari piirrustuspöydällä. Mid/Long reach jarruilla. Artisaanilta on paistoaika marraskuulle varattu ja geometria-piirrustuksia on pari viikkoa värkätty ja putkia tutkittu. Näistä toisessa ketjussa sitten myöhemmin lisää. Tavoitteena olisi kuitenkin saada se noin 40 mm rengas maksimissaan mahtumaan. Olen todennut, etten sen paksumpia tälle pyörälle suunniteluussa ajossa tarvitse - tuo Challenge Pro HTLR vaikuttaa kyllä lupaavalta.

  19. #1249
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^ kuulostaa mielenkiintoiselta! Haluatko paljastaa, kuka tekee? Mulla tosiaan tohon nykyiseen mini-V-jarrulliseen Gravaan mahtuu 40-milliset renkaat ja rinnalle hieman kiinnostelisi vähän maantiemaisemmalla geolla varustettu 50/50-pyörä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #1250
    r.a.i Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ kuulostaa mielenkiintoiselta! Haluatko paljastaa, kuka tekee? Mulla tosiaan tohon nykyiseen mini-V-jarrulliseen Gravaan mahtuu 40-milliset renkaat ja rinnalle hieman kiinnostelisi vähän maantiemaisemmalla geolla varustettu 50/50-pyörä.
    Joo, ei tämä nyt varsinaisesti mikään salaisuus ole, kun kaveri kuitenkin liiketoimintaa harjoittaa http://www.arkobici.sk/

    Off topiccina vähän menee, mutta ehkä sillai että leveämpää gravel/allroad rengasta haluavalle ja kaverille joka tietää mitä pyörältään haluaa, niin tuollainen pyörän rakentaminen ei ole ollenkaan hassumpi valinta.

  21. #1251
    Onks kellään kokemusta IRC renkaista? Lähinnä boken kiinnostaisi.

  22. #1252
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Ajoin eilen Päijät-Häme gräveliä 120km ja 1600m nousua Contin Terra Speed 40c:llä, asfalttia siitä oli ~15km, keskinopeus 28.5 km/h, avg.P 209W.

    Ihan ok rengas, aika normi conti, ei herätä tunteita oikein mihinkään suuntaan. Rullaa hyvin, ehkä hieman äänekäs hardpackillä ja assulla, mukavuus so-and-so, pito ihan ok.
    Hajuton ja mauton rengas, ehkä vaihdan Gravel Grinder HTLR takaisin alle 🤔

  23. #1253
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Joo, ei tämä nyt varsinaisesti mikään salaisuus ole, kun kaveri kuitenkin liiketoimintaa harjoittaa http://www.arkobici.sk/

    Off topiccina vähän menee, mutta ehkä sillai että leveämpää gravel/allroad rengasta haluavalle ja kaverille joka tietää mitä pyörältään haluaa, niin tuollainen pyörän rakentaminen ei ole ollenkaan hassumpi valinta.
    Hienoja runkoja. Tuleeko muhveilla vai ilman? (Pitää ehkä jatkaa vaikka projekteissa, kun on ihan offaria täällä..)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #1254
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Kyllä ne renkaat sieltä tulee.
    No kyllä!! Tänään lähti
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  25. #1255
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Näköjään edellinen viesti poistui, niin koitetaanpa uudelleen: Millaisia kokemuksia Challengen HTLR-renkaista? Onko näissä jotain eroa tavan tubeless-nakkeihin vai onko pelkkää mainospuhetta? Strada bianca prot kiinnostaisivat samoin kuin Rene Herset, mutta Challenget tulisivat kätevästi bike24:stä muiden romujen mukana.

  26. #1256
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Oli sieltä eroottisemmasta päästä paketteja tämä. TdT, here we come

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  27. #1257
    K.Kuronen Guest
    Gravelking SK:n kuluminen on ollut mielestäni nopeaa, sillä kilometrejä on kertynyt vain vähän yli 1300. Takana kuluminen on luonnollisesti voimakkaampaa verrattuna eturenkaaseen ja odotettavissa onkin, että litkut joutuvat pian näyttämään mahdollisen tehonsa. Kuvaparissa takarenkaan pahimmin kulunut alue verrattuna eturenkaaseen:



    Syksyn ajoja ajatellen kävinkin hakemassa Foxcompista hyvissä ajoin yhden uuden renkaan.

  28. #1258
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Hyvää päivää että tuli isot 38mm Rene Herse Barlow Passeista 30mm ulkoleveällä kehällä. Noin 40,7mm ja painetta oli alle 2 bar. Myös edessä tuli niin paljon korkeutta että jarruletku rupesi ottamaan kiinni renkaaseen, tätä ei siis tapahtunut 38mm Gravelking Slickeillä. Oli pakko tehdä välikainen nippusideviritys, pysyvämpää ratkaisua saa varmaankin hakea letkun lyhennyksestä.



    Noi saa ilmeisesti merkintöjen puolesta laittaa kumpaan tahansa pyörimissuuntaan, mutta väsyneenä työmatkareissun jälkeen meni taakse eripäin kuin edessä ja etiketti väärään suuntaan. Saa nähdä jaksaako/ehtiikö vaihtaa ennen TdT:tä, voisi olla kyllä ihan hyvä idea niin tanwall paskiintuu ketjurasvasta vain yhdeltä puolelta...
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  29. #1259
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062

    Paksut GG renkaat

    ^ No niin!

    Käännä vaan se toinenkin kumi oikein päin. Pyörii sitten se kulutuspinnan kalanruotokuviokin oikein päin. Ja on tosiaan logotkin ovat sitten samalla puolella.

  30. #1260
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Pyörii sitten se kulutuspinnan kalanruotokuviokin oikein päin.
    Joo, kyllähän kuvio näyttää että pitäisi olla ruoto eteenpäin. Ärsyttävästi huomasin hetkeä liian myöhään eikä jaksanut tuoreeltaan äheltää toisinpäin.

    Kumien painot oli muuten 330g ja 345g.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •