HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 421 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 321 371 411 419 420 421 422 423 431 471 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.601 - 12.630 / 15295

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Nickname Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pedelec Katso viesti
    Ei mennyt pyörätien maalaukset ihan putkeen
    https://twitter.com/vvoltti/status/1296170628224094208 (twitter-video)
    Tunnistaako joku paikan? (minä en)
    Kommenteissa lukee "Espoo. Keilaniemen tunnelin kannen päällä". Aika surkuhupainen tapaus ( jälleen ), kaupunkitekniikka oli vastannut piirrustuksissa kaiken olleen oikein piirretty, mutta toisaalta tuonne kommentteihin linkattu kuva oli tämä, tämmöisillä piirrustuksillako Espoossa rakennetaan liikenne verkostoa

Helsingin Hakaniemeen Siltasaaren kadulle (Instrumentariumin kohdalle) oli keskustaan päin mentäessä ilmestynyt pyörätie ja jalkakäytävä rinnakkain merkki. Maahan ei mitään merkintöjä tosin ollut tehty eli ei valkoista yhtenäistä viivaa missään. Merkki oli keltaisen betoniporsaan päässä joten kovin pysyvästä merkinnästä tuskin on kyse. Tuossa, siis jalkakaytävällä ennen tuota merkkiä, olen useamman kerran joutunut lähes yli ajatuksi pyöräilijöiden ja sähköpotkulautailijoiden toimesta. Tuosta tulee entistä vaarallisempi paikka nyt, varsinkin kun pyörätietä ei ole erikseen merkitty mitenkään...
    ollikainen muokkasi tätä : 25.08.2020 at 23.35

Lukutaidottomuus lienee pyöräilijöiden joukossa sen verran yleistä, että se uhkaa jo Suomen Pisa-sijoitusta. Asialle on pikimmiten tehtävä jotain. Tai ainakin tähän johtopäätökseen tulee helposti, kun ajaa Kulosaaren puistotietä, jota ollaan nyt muuttamassa osin pyöräilykaduksi (tms). Molemmissa päissä työmaata on selvät kyltit, että pyöräily ajoradalla. Niin yli puolet pyöräilijöistä ajoi sillä jo valmiiksi muutenkin kapealla jalkakäytävällä menosuunnasta välittämättä.

Mutta tokihan heillä on ajamiselleen hyvä syy. Ajoin vain vähän aikaa. Ei kai mun. Mutku mä nyt vaan tästä vähäsen. Ketä haittaa. jne.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Lukutaidottomuus lienee pyöräilijöiden joukossa sen verran yleistä, että se uhkaa jo Suomen Pisa-sijoitusta. Asialle on pikimmiten tehtävä jotain. Tai ainakin tähän johtopäätökseen tulee helposti, kun ajaa Kulosaaren puistotietä, jota ollaan nyt muuttamassa osin pyöräilykaduksi (tms). Molemmissa päissä työmaata on selvät kyltit, että pyöräily ajoradalla. Niin yli puolet pyöräilijöistä ajoi sillä jo valmiiksi muutenkin kapealla jalkakäytävällä menosuunnasta välittämättä.

Mutta tokihan heillä on ajamiselleen hyvä syy. Ajoin vain vähän aikaa. Ei kai mun. Mutku mä nyt vaan tästä vähäsen. Ketä haittaa. jne.
    Selkeesti ei koske tollaset pyöräilykatumerkit ainakaan kaupunkipyöriä. Mut vahvasti veikkaan, että suuri osa tommosista parikymppisistäkään hesalaisista ei osaa liikennesääntöjä, ajokortti ei taida olla kovin suosiossa?

Eikös tuosta oo meediassa rummutettu että ajokortti alkaa jo hävitä suosiossa kuukausikortille? Jotennii ne liikkumissäännöt pitäis sit saaha upotettua vaalikarjaan kun ei autokoulua enää käydä niinku kansalaisvelvollisuutena.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Selkeesti ei koske tollaset pyöräilykatumerkit ainakaan kaupunkipyöriä.
    Sikäli kuin osaan uutta tieliikennelakia lukea, pyöräkadun merkillä ei itse asiassa ole polkupyörän kuljettajalle mitään merkittävää oikeusvaikutusta (45 §). Tämä siis oletuksella, että lain esitöihin ei ole piilotettu mitään pääsiäismunia, jotka pitäisi ottaa lukiessa huomioon.

Pariin vuoteen ei ole tullut tuota Kulosaaren puistotietä kuljettua, mutta muistikuvien ja vanhojen karttojen perusteella siinä oli ennen melkoinen sekasotku: idästä tullessa ensin menee pyörätie kadun pohjoispuolta, sitten eteläpuolta ja tämän jälkeen ei ollenkaan.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti enema Katso viesti
    Joutui taas kertaalleen autolla kouluttamaan ja riikkarilla huomauttamaan missä olisi pyöräilijän paikka, kun porukka spandexeja pyöräili rinnakkain ajoradalla oikealla olevan pyörätien vieressä.
    Aika hilpeä, foorumilainen joka toisessa yhteydessä venyttää sääntöjä ja harmittelee "sääntö-Suomea", "joutuu kouluttamaan". Raskas on kansalaisen vastuu veljistään
    10k-kerhon jäsen

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Aika hilpeä, foorumilainen joka toisessa yhteydessä venyttää sääntöjä ja harmittelee "sääntö-Suomea", "joutuu kouluttamaan". Raskas on kansalaisen vastuu veljistään
    Alaikäinen trollihan tuo on. Ei sillä ole autoa millä kouluttaa yhtään ketään.

Ihmettelen mikä on riikkari, kun sillä huomautellaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    Ihmettelen mikä on riikkari, kun sillä huomautellaan.
    https://urbaanisanakirja.com/word/riikkari/

Tai (jos sanassa olikin yksi k liikaa, jälkimmäinen on oiva pelote)

https://riikari.fi/
    Miten niin tyhmä kysymys??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Pariin vuoteen ei ole tullut tuota Kulosaaren puistotietä kuljettua, mutta muistikuvien ja vanhojen karttojen perusteella siinä oli ennen melkoinen sekasotku: idästä tullessa ensin menee pyörätie kadun pohjoispuolta, sitten eteläpuolta ja tämän jälkeen ei ollenkaan.
    No, pienemmälläkin tekosyyllä siirrytään ajamaan ajoradalla. Mutta onhan se ollut hankalasti toteutettu, ei siitä pääse mihinkään. Ilmeisesti se lienee yksi syy, miksi on lähdetty toteuttamaan pyöräkatua.

^^ Kiitos, tuli uusi sana sanavarastoon, jos se enää pysyy siellä. Yritän muistaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Jotennii ne liikkumissäännöt pitäis sit saaha upotettua vaalikarjaan kun ei autokoulua enää käydä niinku kansalaisvelvollisuutena.
    Uus-perinteikäs ratkaisu kansanvalistusongelmiin taitaa olla ehdottaa lisäyksiä peruskoulun opetussuunnitelmaan. Liikennekasvatus siellä on tosin tainnut olla jossain muodossa jo aika pitkään, ei tosin erillisenä oppiaineena.

Tieliikennelaki uusitussa muodossaan on lakitekstiksi melko luettavaa, mutta ei se varmaan helposti uppoa kovin nuoreen lukijaan. Jos sääntöjä aletaan selittää kansanomaisemmin ja helpommin omaksuttavassa muodossa, on riskinä että lopputulos on vähän sinne päin, erityisesti jos opettaja tai oppimateriaalin laatija ei ole varsinainen alan asiantuntija. Käytännön liikenteessä ei myöskään riitä pelkkä yksittäisten sääntöjen muistaminen, vaan pitäisi pystyä myös hahmottamaan monimutkaisempia todellisia liikennetilanteita ja ymmärtää miten sääntöjä sovelletaan niissä kokonaisuutena.

Eräs helsinkiläinen varavaltuutettu taisi viime vuonna jossakin julkaistussa kolumnissaan ehdottaa, että mediassa voisi myös olla enemmän pyöräilijöiden liikennesääntöjä koskevia artikkeleita. Tosin oman kokemukseni mukaan tällaisissa artikkeleissa on usein onnistuttu säännöt selittämään vähän sinne päin, asialla kun harvemmin on liikennejuridiikkaan perehtynyt toimittaja. Jälkimmäisiäkin on tosin olemassa, ainakin Tekniikan Maailman sivuilla on vaikuttanut eräs toimittaja, jossa näyttivät yhdistyvän syvällinen liikenneoikeuden ymmärrys, humaani asenne ja terve järki.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Epäilen että tavan toimittajan, opettajan tai junnun vanhempien antama opastus liikennesäännöissä ei johda toivottuun lopputulokseen. Syystä että valtaosa suhareista ei itsekkään tiedä sääntöjä. Työmatkallani on koulu jonka edessä olevalla suojatiellä pyöräilijä on väistämisvelvollinen. Arvatkaapa huviksenne, noudattaako oppilaat tätä? Ja tästä voinee päätellä, että ainakaan oppi ei ole kummoisesti mennyt perille, jos sitä on yritetty antaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Työmatkallani on koulu jonka edessä olevalla suojatiellä pyöräilijä on väistämisvelvollinen. Arvatkaapa huviksenne, noudattaako oppilaat tätä?
    En ota kantaa siihen onko koulu tehnyt asialle jotain tai sinä, mutta itse ainakin tällaisessa selkeässä tapauksessa olisin yhteydessä kouluun ja vaatisin, että pitävät ko. kohdalla tietoiskun kaikille koululaisille, korostaen myös sitä, että tällaisia paikkoja on sitten muuallakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    En ota kantaa siihen onko koulu tehnyt asialle jotain tai sinä, mutta itse ainakin tällaisessa selkeässä tapauksessa olisin yhteydessä kouluun ja vaatisin, että pitävät ko. kohdalla tietoiskun kaikille koululaisille, korostaen myös sitä, että tällaisia paikkoja on sitten muuallakin.
    Kannatettava idea. Pistetään asiaa eteenpäin.

Toisesta, tilanteita aiheuttavasta paikasta olin yhteydessä kaupungin katutusuunnitteluun, myönsivät virheelliset merkinnät, mutta sitten tuli hirmu selittelyt, miksi niitä ei muuteta lainmukaisiksi heti vaan katsotaan asiaa joskus myöhemmin..

Näin.
    Virheistä pitää laittaa noottia etiäppäin ja enempi nopiasti. Täällä meidän nurkilla maarakentajat laittoi noottia kun oli teoillaan ihan vähän vaarallinen kiertoliittymä. Yksikään napero ei kuallu tai loukkaantunu.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Kannatettava idea. Pistetään asiaa eteenpäin.

Toisesta, tilanteita aiheuttavasta paikasta olin yhteydessä kaupungin katutusuunnitteluun, myönsivät virheelliset merkinnät, mutta sitten tuli hirmu selittelyt, miksi niitä ei muuteta lainmukaisiksi heti vaan katsotaan asiaa joskus myöhemmin..
    Aika tuttua. Taisin tähän ketjuun laittaa pyörätien jatkeen merkinnöistä että ne ovat vähän miten sattuu. Kahden viikon jälkeen kun mitään ei kuulunut niin laitoin viestiä isolle herralle ja vastaus oli viikon kuluttua pikkasen omituinen, rivien väistä kuulsi ettei vähempää voisi kiinnostaa. Asiasta ei tuntunut tietävän mutta kyllä lupasi että asia laitetaan kuntoon kahden vuoden siirtymäajan puitteissa. Toisaalta kun päätöksenteosta kysynyt niin vastauksia saanut toisilta viranhaltijoilta tunneissa, olisikin kyllä pahempi juttu jos ei vaivautuisi vastaamaan.

Tämän päiväisen lenkin loppuvaiheilla Kontulassa Rekipellontien kelvillä minut ohitti joku nuori juippi HT Feltillä(?). Eikä siin mitään saahan sitä ohittaa. Elämänsä tunnossa sitten tämä taituri huitaisi kädet irroitettuna ohjaustangosta ja ilman kypärää tässä kohden risteyksen yli. Mulla oli nopeutta 28 km/h. Jos tuolta Luistarinkujalta olisi tullut auto ja kuski jolla ei pää käänny, eikä ajatus kulje, lukisimme tätäkin juttua toisesta ketjusta.

Sanoisin, että melko suuri luottamus joillakin on toisten ihmisten taitoihin. Mulle riittää, kun katsoo yhden jakson Suomen huonointa kuskia. Heillä kuitenkin on kortti ja mitä ilmeisemmin ovat kuvausten aikana enimmäkseen selvin päin.

Rekipellontietä olen ajanut ainoastaan ajoradalla. Se on juuri niitä katuja joilla mikään ei saa minua ajamaan kelvillä silloin kun nopeuteni pyörii 30 km/h tuntumassa (eikä varsinkaan silloin kun olen elämäni tunnossa eli ajan myötätuuleen loivaa alamäkeä ja vauhtini lähentelee neljääkymppiä).

PS Joskus oikein yritin olla lainkuuliainen pyöräilijä ja lupasin itselleni että pysyttelen kiltisti kelvillä aina siihen saakka kunnes joudun tilanteeseen jonka olisin välttänyt ajamalla ajoradalla. Yhtään lenkkiä minun ei tarvinnut ajaa kelvillä puolta matkaa pitempään.

PPS Kommentoijien vaivojen säästämiseksi: "Tilannenopeus!"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Rekipellontietä olen ajanut ainoastaan ajoradalla. Se on juuri niitä katuja joilla mikään ei saa minua ajamaan kelvillä silloin kun nopeuteni pyörii 30 km/h tuntumassa (eikä varsinkaan silloin kun olen elämäni tunnossa eli ajan myötätuuleen loivaa alamäkeä ja vauhtini lähentelee neljääkymppiä).
    Eritoten päiväsaikaan ajorata on ehkä se parempi vaihtoehto, kun siinä on se lastentarhakin. Ilta-aikaan taas olen kokenyt kelvin turvalliseksi. Aika vähän siinä liikkuu ketään.

Joillakin omakotialuella esim. linkissä Alankotiellä, onko se nyt Tapinilaa vai Puistolaa, ei huvita ajella kelvillä, kun niistä talojen pihoista saattaa tulla vaikka joku pikkulapsi vauhdilla eteen. Siinä joituis pysähtymään jokaisen tontin sisäänkäynnin kohdalla, että pystyy näkemään tuleeko sieltä joku vai ei. Sitten harmittaa kun ajaa siinä kadulla ja autoilijat eivät pääse ohi kun kohdalla on parkkeerattuja autoja.

https://www.openstreetmap.org/search...26856/25.03573

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    Joillakin omakotialuella esim. linkissä Alankotiellä, onko se nyt Tapinilaa vai Puistolaa, ei huvita ajella kelvillä, kun niistä talojen pihoista saattaa tulla vaikka joku pikkulapsi vauhdilla eteen. Siinä joituis pysähtymään jokaisen tontin sisäänkäynnin kohdalla, että pystyy näkemään tuleeko sieltä joku vai ei.
    Pikkulapsia saattaa myös yllättäen ilmaantua muualtakin kuin tonttien sisäänkäyntien kohdalta.

Kerran näin länsi-Vantaalla, kun lapsukainen juoksi yllättäen pensasaidan raosta pyörätielle. Aidan ja tien välissä taisi olla toista metriä väliä, mutta sekin oli viettävää rinnettä, josta puskasta tulija sai vähän lisävauhtia. Onneksi olin vähän kauempana enkä ihan kohdalla. Tuollaisia yllätysreittejä ei välttämättä ole helppo havaita sivusuunnasta.

Valitettavasti en tullut ottaneeksi tapauksen nurkilta yhteyttä tontin omistajiin, näillä olisi ehkä ollut intresseissä korjata tuota vaaranpaikkaa jos se olisi selkeästi osoitettu.

Pikkulapsia saattaa myös yllättäen ilmaantua muualtakin kuin tonttien sisäänkäyntien kohdalta.
    Joo, minut yllätti kaksi mopoilijaa, jotka tulivat pensaikosta urku auki klv:lle, onneksi vain toinen osui minuun ja pyörääni. Tunnollisina lapsina he myös pakenivat paikalta.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Kerran näin länsi-Vantaalla, kun lapsukainen juoksi yllättäen pensasaidan raosta pyörätielle. Aidan ja tien välissä taisi olla toista metriä väliä, mutta sekin oli viettävää rinnettä, josta puskasta tulija sai vähän lisävauhtia. Onneksi olin vähän kauempana enkä ihan kohdalla. Tuollaisia yllätysreittejä ei välttämättä ole helppo havaita sivusuunnasta
    Tällainen säikäytti kerran aika pahasti. Oli kylläkin aivan kelvissä kiinni ollut pensasaita ja ilmeisesti sitten omakotitalon asukkaiden käyttämä salareitti aidan läpi kelville. Vaikka olin tuosta ajanut monta kertaa ohi, en ollut aukkoa ikinä havainnut ja kerran sieltä sitten ryntäsi joku eteen.

Tänään tmt:llä pääsin melkein onnettomuuden todistajaksi, kun edellä ajaneen pyöräilijän eteen tuli parkkipaikalta järjettömällä vauhdilla auto. Jälkiselvittely oli aika aggressiivista ja autossa olleet lippispäät olivat mieltä, että syy oli pyöräilijän varomattomuudessa. Itellekin on tarjoutunut samassa paikassa monta tilaisuutta autoilijoiden säikyttelyyn. Uusi kerrostalo on rakennettu keskustatyyliin katuun kiinni, talon parkkipaikka on kehystetty jostain idioottimaisesta syystä korkealla läpinäkymättömällä aidalla, jonka kulkuaukko on vielä melko kapea. On siinä peilit joo, mutta suunnittelun lähtökohtana ois mun mielestä oltava ihmisten todellinen liikennekäyttäytminen, eikä se, että paikka on turvallinen, kun kaikki hoitavat omat velvollisuutensa 100% oikein. En tiiä kannattaisiko asiasta valittaa kaupungille vai taloyhtiölle. Toisaalta kaavoitustiedot näyttää siltä, että tulevaisuudessa koko katu menee poikki ja pääreitti tehdään muualle. Tuossa upotettavaksi liian iso kuva, kun streetview ei ole ajantasalla: https://www.turku.fi/sites/default/f...issalontie.jpg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Uusi kerrostalo on rakennettu keskustatyyliin katuun kiinni, talon parkkipaikka on kehystetty jostain idioottimaisesta syystä korkealla läpinäkymättömällä aidalla, jonka kulkuaukko on vielä melko kapea. On siinä peilit joo, mutta suunnittelun lähtökohtana ois mun mielestä oltava ihmisten todellinen liikennekäyttäytminen, eikä se, että paikka on turvallinen, kun kaikki hoitavat omat velvollisuutensa 100% oikein. En tiiä kannattaisiko asiasta valittaa kaupungille vai taloyhtiölle. Toisaalta kaavoitustiedot näyttää siltä, että tulevaisuudessa koko katu menee poikki ja pääreitti tehdään muualle. Tuossa upotettavaksi liian iso kuva, kun streetview ei ole ajantasalla: https://www.turku.fi/sites/default/f...issalontie.jpg
    Kuvan perusteella tuo aita ei ainakaan omaa silmääni mitenkään esteettisesti hivele, vaikka siihen on noiden peilien lisäksi laitettu pari liikennemerkkiä koristeeksi. Saattaa tietysti näyttää paremmalta marraskuisessa räntäsateessa.

Jos tavoitteena on saada tuo kyseinen paikka korjattua, niin nopeimmin saattaa tapahtua jotakin, jos ottaa yhteyttä taloyhtiöön. Toisaalta, jos tavoitteena on estää vastaavan yllätyksellisen liikenneympäristön lisärakentaminen, niin myös kaupungin informointi voisi olla hyödyllistä.

Mikä h*lvetti voi olla syynä ja perusteena sille, että kerrostalopiha pitää aidata kuin keskitysleiri? Vain tornit puuttuvat aidan kulmista. Ihan älytön ratkaisu, jota on sitten yritetty korjata jollain random-peileillä jälkikäteen.

Ymmärrän korkeat aidat jossain Mumbaissa tai Nairobissa, missä aamulla herää päänsä vierestä, jos ei ole piikkilankaa ja vartijat, mutta että Suomessa. Tuo on jo talvella tosi kiva, kun noita aidan nurkkia ei saa puhdistettua lumesta mitenkään.

Kunnon hidastetöyssyllähän toi hoituis ja talon asukkaat varmaan tykkäis. Tossa kuvassa on myös parkkipaikka-aidan ja talon välissä tuollainen 40cm muurilla erotettu surkuhupaisa fillariparkki.

OT: Harmittaa, että aivan uutta rakennetaan noin. Se, että rakennukset rakennetaan katuun kiinni keskustamaisen ilmeen vuoksi, on mun mielestä kyllä ihan hyvä, koska vaihtoehtona ois lähiö. Viereen alkaa kai nousta aika nopealla tahdilla lisää taloja ja oma kommuutti on tulevat vuodet työmaapujottelua. Luottoni 100%, että lopputulos näyttää sitten joskus tältä: https://media.bonava.fi/133416/versi...e/02366628.jpg

Kyllä pitää pystyä sovittamaan oma nopeus ja toimintamalli ympäristön mukaan eikä aina syyttää ympäristöä ja vaatia sokeasti muutosta siihen. Sopiva tilannenopeus on aina erilainen eri tilanteissa ja eri ympäristöissä. Liikenne ja baanat suunnitellaan suurella todennäköisyydellä siten että ne soveltuvat ”vauvasta vaariin”, eli kaikilla pitää olla mahdollisuus liikkua turvallisesti kevyenliikenteen väylillä. Varmasti on olemassa myös "älyttömiä" paikkoja ja niiden osalta onkin sitten syytä huomauttaa vastuullisia tahoja.
    I’m on the Koskenkorva diet. So far I have lost 2 days.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti

Uusi kerrostalo on rakennettu keskustatyyliin katuun kiinni, talon parkkipaikka on kehystetty jostain idioottimaisesta syystä korkealla läpinäkymättömällä aidalla, jonka kulkuaukko on vielä melko kapea. On siinä peilit joo, mutta suunnittelun lähtökohtana ois mun mielestä oltava ihmisten todellinen liikennekäyttäytminen, eikä se, että paikka on turvallinen, kun kaikki hoitavat omat velvollisuutensa 100% oikein. En tiiä kannattaisiko asiasta valittaa kaupungille vai taloyhtiölle. Toisaalta kaavoitustiedot näyttää siltä, että tulevaisuudessa koko katu menee poikki ja pääreitti tehdään muualle. Tuossa upotettavaksi liian iso kuva, kun streetview ei ole ajantasalla: https://www.turku.fi/sites/default/f...issalontie.jpg
    Niin no. Ongelman voi tietysti nähdä missä vaan, mutta ihan normi paikkahan tuo on. Itse aina tällaisessa paikassa lähden siitä olettamuksesta, että joku sieltä tulee ja sovitan vauhdin ja varaudun pysähtymään sen mukaan.
    Jos suunnittelun lähtökohta olisi aina holtittomien ihmisten todellinen liikennekäyttäytyminen, niin varoalueet pitäisi olla varmaan niin kuin moottoriradalla..

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •