ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 241 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 141 191 231 239 240 241 242 243 251 291 341 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.201 - 7.230 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #7201
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Jos pyörässä on sramin NX-tason 10-50-kasetti, se painaa yli 600 grammaa.
    Näyttäisi olevan XG1295, mutta painaahan sekin enemmän kuin 10-36 XG1270. Lisäksi maastovaihtaja X01 ja eri renkaat. Noista se ero tullee. Paitsi että toisessahan on se etuvaihtaja. Joskin kuka noita ilmoitettuja painoja uskoo, varsinkaan kahden desimaalin tarkkuudella?


  2. #7202
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Totta, 1x:n spekseissä olikin Ravagerit ja 2x:ssä Ramblerit. Sitä en huomannut.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  3. #7203
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Tänne lähti 2kpl Grail CF SLX 8 Di2:iä L-koossa. Puoliso halusi oranssisena.

    Valintaperusteena samat kuin jo mainittu (hiilari, 2xetulimppu, Di2). Mukana paini pitkään GT GRADE PRO, mutta sekin muuttuu ensi vuodelle riisutuksi malliksi, eikä 2020 mallia saa enää mistään, eikä tehdas toimita pelkkää runkoa. Rose backoad di2 on yhdellä etulimpulla ja Etap ei kiinnosta huonon akkukestonsa vuoksi.

    Rosen saa nykyään valittua myös 2x di2:lla myös pulimalleissa.

  4. #7204
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Totta, 1x:n spekseissä olikin Ravagerit ja 2x:ssä Ramblerit. Sitä en huomannut.
    Ja turha noita on liikaa murehtia etukäteen... ostaa sen fillarin (jos kompliittiin päätyy) ja vaihtaa sitten kaikki ärsyttävät ja painavat palikat.


  5. #7205
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Onkos täällä joku, jolla on enemmälti kilsoja alla sekä CX1:llä että GRX 810:llä? Mahdollisesti kokemusta myös cyclocrossista edellä mainituilla? Plussat ja miinukset kiinnostaisi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #7206
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ja turha noita on liikaa murehtia etukäteen... ostaa sen fillarin (jos kompliittiin päätyy) ja vaihtaa sitten kaikki ärsyttävät ja painavat palikat.
    Joo paitsi, jos se ärsyttävä paino tulee mullet-etapista ja helvatin kalliista takavaihtajasta, niin toi taktiikka ei oikein toimi
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #7207
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    Rosen saa nykyään valittua myös 2x di2:lla myös pulimalleissa.
    Näköjään. Toista väriä saa 15 viikon päästä, ja toisesta ei anneta edes arviota. Limited versiossa, joka paremmin vastaa Canyonin CF SLX:ää, joutuu odottamaan takavaihtajaa 8 viikkoa. Canyonit korvaa Rosen backroad:t, joten vaikka runko on vaihtunut niin mukava kokeilla jotain "uutta".

  8. #7208
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Onkos täällä joku, jolla on enemmälti kilsoja alla sekä CX1:llä että GRX 810:llä? Mahdollisesti kokemusta myös cyclocrossista edellä mainituilla? Plussat ja miinukset kiinnostaisi.
    Mulla on jonkin verran kokemusta näistä. Edellisessä pyörässä oli Force CX1 ja sillä tuli ajeltua viitisen tonnia. Nykyisessä pyörässä on GRX810 ja sillä on tullut ajoa vajaa tonni.

    CX1:
    + 1x-voimansiirron käytön yksinkertaisuus ts. etuvaihtajan puute
    + ketjun pysyminen eturattaalla, en onnistunut tiputtamaan kertaakaan
    + "clutch" (suom.?) pitää ketjun hyvin kurissa
    + kahvojen muotoilu
    + 40/11-36 välitykset sopii hyvin cyclocrossiin (YMMV)
    - 40/11-36 välitykset sopii ei-niin-hyvin soralle, 40/11 on lyhyehkö vauhdikkailla osuuksilla ja 40/36 raskaahko jyrkissä ylämäissä (YMMV)
    +/- jarrut ok, mutta parempiakin on olemassa

    GRX810:
    + jarrut - sekä teho että tuntuma on pari astetta parempi kuin CX1:ssä
    + vaihteensiirron toiminta - kevyempi ja luotettavampi kuin CX1:ssä, toimii ainakin uutena erinomaisesti
    + 2x-voimansiirron välitykset, 47/32 ja 11-34

    GRX tuntuu Forcen jälkeen aivan ihanalta, en vaihtaisi takaisin.
    The older I get the faster I was

  9. #7209
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Campagnolon tuleva Ekar-sarja graveliin on ollut tiedossa jo jonkin aikaa: https://cyclingtips.com/2020/08/pate...eed-cassettes/.

    Nyt Campagnolo on avannut myös graveliin keskittyvän Instagram-tilin: https://www.instagram.com/campagnolo_gravel/
    Ekar alkaa ilmestyä jo kauppojen sivuille:
    https://www.pinkjersey.com/product-c...ekar-13-speed/

    Tuon sivuston mukaan hinta asettuisi Choruksen alapuolelle ja saatavuus Q3/Q4.
    https://www.pinkjersey.com
    Rule #1: Obey The Rules

  10. #7210
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    ^ saattaa kyllä kiinnostaa kovastikin, jos speksit pitävät paikkansa (ja hyppään levarikelkkaan). Mekaanisille jarruille ei kahvoja näyttäisi olevan tulossa eli Grava pysyy 2x:nä tulevaisuudessakin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  11. #7211
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Mulla on jonkin verran kokemusta näistä. Edellisessä pyörässä oli Force CX1 ja sillä tuli ajeltua viitisen tonnia. Nykyisessä pyörässä on GRX810 ja sillä on tullut ajoa vajaa tonni...
    Tänks. Kiitos tuokin oli hyödyllistä infoa, vaikka varsinaisesti plussia ja miinuksia 1x GRX:ään verrattuna kaipailin. Jos kakkosgrainderin/krossarin hommaan tai kasaan, niin siitä tulee 1x joka tapauksessa, koska luotettavaksi todettu 2x löytyy jo.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #7212
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tänks. Kiitos tuokin oli hyödyllistä infoa, vaikka varsinaisesti plussia ja miinuksia 1x GRX:ään verrattuna kaipailin. Jos kakkosgrainderin/krossarin hommaan tai kasaan, niin siitä tulee 1x joka tapauksessa, koska luotettavaksi todettu 2x löytyy jo.
    1x:ssä eroiksi jäänee lähinnä sopivien välitysten löytäminen, paino, jarrut ja ergonomia.

    Force 1 takavaihtajan max. rataskoot on versiosta riippuen 28t, 36t ja 42t. GRX810:n max. on 42t.

    Ergonomia on mielestäni hyvä molemmissa, mutta SRAMin double tap ei mielestäni toimi läheskään yhtä sujuvasti kuin GRX.

    Jarrut on mun mielestä GRX:ssä paljon paremmat sekä tuntuman että tehon puolesta. Jos Shimanon teho ei tunnu riittävältä niin 4-mäntäisiä satuloita saa suht. kohtuullisella hinnalla, en tiedä mikä tilanne on CX1:n puolella.

    Osta vaan Shimano
    The older I get the faster I was

  13. #7213
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Jarrut on mun mielestä GRX:ssä paljon paremmat sekä tuntuman että tehon puolesta.
    Ja tähän taisi vaikuttaa se GRX:n erilainen geometria jarrukahvan kiinnityspisteessä. Joskus täällä oli tekninen kuvakin, ei just nyt ehdi kaivaa.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  14. #7214
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Mä olen kyllä utelias kokeilemaan GRX:ää. Nyt kun haarukassa (kolmas haarukka jo fillarissa, oho!) flatmount niin ei tarttis kuin taakse sen kalliin adapterin. Varmastikin ostan kokeiltavaksi jossain kohtaa (1x, ei sähköjä). Toki pitää huolellisesti tarkastella, ettei vaan painossa tule takkiin.

    Muistelen vaan omista menneistä (Deore ja XT ollut) Shimanon jarruista, että pakkasilla olisivat menneet kumipalloiksi. Jokohan ne nykyään toimii talvisinkin?

    EDIT: joko olisi ollut huhuja 12-speed GRX:stä? Voisi toki odottaa sellaistakin jos olisi tulossa.


  15. #7215
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    GRX 810:ssa on lisäksi Servo Wave -systeemi, jolla jarrukahvan vipu toimii epälineaarisesti eli ottaa nopeammin palat kiinni levyyn. GRX 600:ssa tätä ei ole. Kiinnityspisteen geometria liittyy GRX Di2:een ja niissä on myös Servo Wave. Eli jos parasta haluaa, niin GRX Di2. Useammassa arvostelussa väittävät, että GRX Di2 on parempi kuin Di2-maantiekahva eli olisi Shimanon kaiken kaikkiaan paras kahva.

  16. #7216
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Ultegra Di2 8070 kahvoissa on myös Servo Wave, mutta kiinnityspisteen geometria on eri mitä GRX.

    Kiinnostavaa olisi kokeilla tuota GRX Di2 kahvaa, jotta millainen ergonomia ja miten tuo geometria toimii vs. 8070.

  17. #7217
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Dark side of the moon
    Viestit
    166
    Kyllä GRX oli ensimmäinen Di2, jossa on servo Wave.

    In a 3 person sprint, he could actually finish 4th

  18. #7218
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Eli jos parasta haluaa, niin GRX Di2. Useammassa arvostelussa väittävät, että GRX Di2 on parempi kuin Di2-maantiekahva eli olisi Shimanon kaiken kaikkiaan paras kahva.
    Kuten jo aiemmin todettiin, ServoWave löytyy myös joistain maantiekahvoista mutta puutun tähän 'paras'-väittämään.

    GRX:n Di2 -jarrujen initial bite on todella kova, jos joku erehtyy kuvittelemaan tätä parhaudeksi niin mikäs siinä.
    kovetempoiselle porukkalenkille en ottaisi, ellei halua tovereiden tekevän hanuriisi tuttavuutta
    Kahvojen muotoilu tuo varmuutta rytkytykseen, muttei toimi aeroasennossa yhtä hyvin mitä perinteiset maantiekahvat.

    Maantiekahvat maantielle ja GRX sitten muihin hommiin.

    Shimanon hydrauliset jarrut muuten käsittääkseni vetää palat kauammas levyistä mitä SRAMin vanhat HRD-kahvat, AXS-versioista en osaa sanoa.
    Suomeksi sanottuna, jos on p*ska keli, Sramilla rutisee ja rohisee koko ajan, Shimanolla ei ihan niin usein.
    Lisäksi Shimano on mukavampi ilmata ja DOT-nesteiden kanssa läträäminen tympii.

    huotah kiteytti about kaiken muun.

    t. ex-sram 1x -kannattaja

  19. #7219
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TurboKoo Katso viesti
    Kyllä GRX oli ensimmäinen Di2, jossa on servo Wave.
    https://bike.shimano.com/en-EU/produ...0/ST-R785.html

    jaa-a.

    Mulla ois R9170 laatikkokin himassa jossa lukee Servowave.

  20. #7220
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    Mullakin lukee 8070 lodjun kyljessä ”Servo Wave” ja niin lukee esim. täälläkin: https://www.rosebikes.fi/shimano-di2...-brake-2658984

  21. #7221
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Dark side of the moon
    Viestit
    166
    Paketissa on valitettavasti virhe Di2 mallien kanssa, joka on korjattu huhtikuun tuotannosta alkaen. Productinfo sivusto on pitää paikkaansa.
    In a 3 person sprint, he could actually finish 4th

  22. #7222
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TurboKoo Katso viesti
    Paketissa on valitettavasti virhe Di2 mallien kanssa, joka on korjattu huhtikuun tuotannosta alkaen. Productinfo sivusto on pitää paikkaansa.
    3.5v tuotantoa ja myyntiä tuotepakkauksella jossa on virheellinen merkintä tuotteen ominaisuuksista?
    Tuotteita myös myydään monessa paikassa listaten Servo Waven yhdeksi ominaisuudeksi.

    Oli ala mikä hyvänsä niin aika hurja keissi, varsinkaan jos aiheesta ei ole julkista tiedotetta.

  23. #7223
    K.Kuronen Guest
    Tämän mukaan ainoastaan sähköttömissä on Servo Wave: https://bike.shimano.com/en-EU/techn...ve-action.html

  24. #7224
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069

    "Gravel Grinding" -fillarit

    ^ Jännä homma. Mikähän tuossa Ultegra/D-A Di2 kahvoissa on ollut rajoitteena, ettei noihinkin ole voinut ympätä tuota Servo Wavea? Onkohan tuo kahvojen pienempi koko vs. mekaaninen rajoittanut tms.

    Eipä siinä, hyvin nuo stoppaavat ja modulaatio on myös mainio.

  25. #7225
    Tulevia trendejä... 4x1


  26. #7226
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Nerokaššhhta.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  27. #7227
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Yksi tuttu osti juuri Britanniasta pari kappaletta näitä Merlin Malt G2X -fillareita. On kuulemma siisti, hieno ja hyvä. Noin viikossa kannettiin kotiovelle. Jarrut brittityyliin eikä muuta vaihtoehtoa annettu. Helppo vaihtaa kuitenkin. Noita on halvempiakin versioita myynnissä, mutta kehoitin ottamaan vähintään GRX-palikoilla.

    EDIT: kiekot eivät valitettavasti ole tubeless readyt. Ainakaan sellainen ei käy ilmi mistään ja kyllähän sellainen nykymaailmassa mainittaisiin.
    Mikä runko koko ja minkä mittaisille henkilöille pyörät olivat? Näyttäisi ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta.

  28. #7228
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Tänne lähti 2kpl Grail CF SLX 8 Di2:iä L-koossa. Puoliso halusi oranssisena.

    Valintaperusteena samat kuin jo mainittu (hiilari, 2xetulimppu, Di2). Mukana paini pitkään GT GRADE PRO, mutta sekin muuttuu ensi vuodelle riisutuksi malliksi, eikä 2020 mallia saa enää mistään, eikä tehdas toimita pelkkää runkoa. Rose backoad di2 on yhdellä etulimpulla ja Etap ei kiinnosta huonon akkukestonsa vuoksi.

    Kuanko tossa eTapissa sitten kestää akku? Ite en näistä "maantiepyörien" osasarjoista tai edes sähkövaihteista kauheesti ymmärrä ja mietin vaan tuliko nyt valittua ihan kehveli vehje. Kai se nyt Kaivarin rantaan kestää ajella jätsille ja siellä voi sitten elvistellä langattomilla sähkövaihteilla ja hiilariaerokiekoilla.

    Ps. fillari saapuukin etuajassa ja lähetettiin jo tänään Canyonilta!
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  29. #7229
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Kuanko tossa eTapissa sitten kestää akku?
    En tiedä, mutta todella hyvänä puolena on että neljällä kympillä saa vara-akun jonka voi ottaa helposti mukaan ja vaihtaa jos akku kämähtää. Sen sijaan jos Di2-akku kämähtää (eikä nyt puhuta akun loppumisesta vaan hajoamisesta, tosin sama vaikutus mutta ei voida välttää lataamalla akkua), niin sitähän ei kuljetella varmuuden vuoksi takataskussa eikä muutenkaan oikein sieltä rungon sisältä sitä kaiveta. Nimimerkki kokemusta omaava. Siinä mielessä eTappo-vehkeet on paremmin suunniteltu
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  30. #7230
    Ja ohan se nyt ihan eri tason systeemi muutenkin.. Lähinnä mielessä systeemin korjaaminen, rungon vaihtaminen, ylipäätään pyörän huoltaminen.

    https://www.youtube.com/watch?v=Bx-k...=youtu.be&t=75

    vs



    Googlen mukaan "The front (if applicable) and rear derailleurs each have one rechargeable lithium-ion battery. These batteries last about 60 riding hours on a full charge. A full battery charge takes about 1 hour and is done using the eTap USB charging cradle."

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •