GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 239 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 139 189 229 237 238 239 240 241 249 289 339 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.141 - 7.170 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #7141
    K.Kuronen Guest
    ^Girs miellytikin omaa silmää ja koon 56 mitatkin sopisivat. Rungon hintakaan ei olisi paha. Löytyyköhän jostakin rungosta enemmän tietoa -esimerkiksi keskiöstä.

  2. #7142
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    ^Girs miellytikin omaa silmää ja koon 56 mitatkin sopisivat. Rungon hintakaan ei olisi paha. Löytyyköhän jostakin rungosta enemmän tietoa -esimerkiksi keskiöstä.
    Sehän on Carbonda CFR696.

  3. #7143
    Nickname Guest
    8bar:ista ei löydy oikein mitään foorumilta niin olisiko viisaammilla antaa mielipide tuon Mitte:n takahaarukasta, onko tuommoinen liuku systeemi hyvä ratkaisu jos haetaan joka paikan höylää
    https://8bar-bikes.com/shop/bikes/ur...eel-urban-pro/

    Myös Rondo Booz st:tä katsellut mutta siinäkin tuommoinen ihme säätösysteemi etuhaarukassa.
    https://m.bikester.fi/rondo-booz-st-...w-1089218.html

  4. #7144
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.139
    ^onko noikin gravelgraindereita?! Varsin kaikenkattava kategoria siis.

    Vai pitikö mennä tänne?
    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...tt%F6py%F6r%E4

    Pitää Mittessä olla noi liukudropoutit jos haluaa ketjun kireälle.


  5. #7145
    Tilasin Cinelli King Zydeco gravel pyörän Italiasta. Katso CicliCorsa. Mahtava palvelu, pyörä loppuunmyyty ja tulee marraskuussa. BikeRadar Best gravel bike 2019.

  6. #7146
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pökötti Katso viesti
    Tilasin Cinelli King Zydeco gravel pyörän Italiasta. Katso CicliCorsa. Mahtava palvelu, pyörä loppuunmyyty ja tulee marraskuussa. BikeRadar Best gravel bike 2019.
    Tuo vaikuttaa hienolta pyörältä.
    Rule #1: Obey The Rules

  7. #7147
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    On kyllä hieno. Harmi ettei saa sähkövaihteilla. Hintahan nimittäin ei ole mikään paha.

  8. #7148
    Nickname Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^onko noikin gravelgraindereita?! Varsin kaikenkattava kategoria siis.

    Vai pitikö mennä tänne?
    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...tt%F6py%F6r%E4

    Pitää Mittessä olla noi liukudropoutit jos haluaa ketjun kireälle.
    Sepä se kun taas tietäisi mihin pitäisi lokeroida, ei varsinaisesti ole hakusessa "gravel" pyörä ehkä... Riippuen tietysti miten nyt se gravel määritellään, pitääkö olla droppitanko?

    Haaveissa olis pyörä + kiekot 2" tai leveämmillä nappula renkailla ja toiset kiekot 28-32mm maantierenkailla, tangoksi esim Velo Orange crazy bar ( tai vastaava yhdistelmä tanko ), olisiko tämä enemmän trekking/travel- pyörä, en viitsi avata omaa topia kun eihän kukaan muu ole niin hullu että tämmöisen haluaisi.

  9. #7149
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rosco Katso viesti
    Jep. Tää aiheuttaa sit taas sen, et omaa pyörää puntaroidessa tulee ihmeteltyä et miten ihmeessä niillä muilla on niin kevyet pyörät ja samanlaisilla osasarjoilla.

    ** "Tää halpa kalavaaka on varmana väärässä" **
    Tietenkin kalavaaka näyttää painon yläkanttiin, sillähän punnitaan kaloja

    Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  10. #7150
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    Sehän on Carbonda CFR696.
    Tai, kuten jutussa nähdään, Ridley Kanzo. Valmistaja ei mitenkään salaa että kyseessä on "open mold" -runko:

    "Perhaps the silhouette of the RNR is familiar to you? Indeed, the resemblance is striking with the Ridley Kanzo. Information taken, Girs confirmed to us that the RNR mold is an "open mold". We can therefore find an identical chassis from other brands. It is no secret and among other things it allows the cost of the bicycle to be considerably reduced for the end consumer. At this price, Girs is better placed than the Belgian brand by offering the RNR frame kit at € 1,450 instead of € 1,699 for Ridley."

    mutta jutun kirjoittaja on sitä mieltä että rungoissa ja rungoissa voi silti olla eroa eli se ratkaise millaisia hiilikuituja on käytetty ja miten ne on niin sanotusti kääritelty:

    "Be careful, however, a mold may be identical, but the recipe may vary. That is to say that the draping and / or the quality of the fibers may be different. Regarding the RNR, Girs communicates on a mix of Toray T700 and Toray T800 fibers."


    Gir'sin nettisivut eivät koskaan ole olleet parhaat mahdolliset ja perustietojakin on joskus ollut hankala löytää. RNR (tai R'n'R kuten näkyy myös kirjoitetun) ei taida olla vasta kuin esittelyssä ja myynnissäkään vasta muutaman ranskalaisen liikkeen kautta? Täytyy jäädä odottamaan varsinaisia testijuttuja "essais"...

  11. #7151
    Ridleyllä on huomattavasti Girssiä raskaampi kulurakenne, hintaero selittyisi jo sillä.

  12. #7152
    ^ Takuukin kannattaa laskea jollain tavalla mukaan. En ole kummaltakaan firmalta runkoa ostanut, mutta äkkiseltään Ridley tuntuisi turvallisemmalta vaihtoehdolta.

  13. #7153
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Sen enempää jutussa kuin kommentissani ei lähdetty mitenkään hakemaan selitystä Gir'sin ja Ridleyn hintaerolle, se ainoastaan todettiin. RNR:ää ja Kanzoa ei vertailtu muuten mitenkään.

    Hiilikuitujen laatu ja miten niitä oli käytetty ja miten (ymmärtääkseni hyvin pitkälle käsityönä) runko tehty nostettiin esiin vasta siinä yhteydessä kun todettiin että samaan "open mold" -muottiin tehdyt rungot eivät ulkonäöstään huolimatta ole samanlaisia. Tässäkään ei vertailtu Gir'sin ja Ridleyn ratkaisuja eikä näiden kahden laatua. (Mielestäni lähinnä haluttiin tehdä selvä ero muihin, vähemmän tunnettuihin tai nimettömämpiin valmistajiiin.)

    Ymmärrän kyllä että asiasta saattoi saada toisenlaisenkin vaikutelman.




    Gir's on toki merkittävästi pienempi pulju kuin Ridley, mutta en nyt kuitenkaan tekisi samansuuntaisia johtopäätöksiä kuin Divi. Ja jos olisin jompaa kumpaa ostamassa, valintaani ei vaikuttaisi tippaakaan huoli tai epävarmuus mahdollisten takuukysymysten suhteen.

  14. #7154
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Kumman mä nyt ostan?

    https://www.canyon.com/en-fi/gravel-...etap/2720.html

    vai

    https://www.cube.eu/en/2021/bikes/ro...onnprizmblack/

    - Rotko melkeen tonnin kalliimpi ku Kuutio.
    - Rotkossa ruma tanko johon vaikeampi kiinnittää mitään lisätarvikkeita
    - Rotkossa 2x12, kulkee kovempaa ku Kuutio?
    - Kuutiossa vissiin kevyemmät kiekot mut Rotkossa aerot, kummat on nopeemmat?
    - Mun muut pyörät on Rotkoja, meneekö Feng Shui jos ostan Kuution?
    - Kuutio on mun mielestä paremman näkönen
    - Rotko in stock, Kuution toimitus menee viikolle 41

    Mielipiteitä?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  15. #7155
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Itse en voisi edes harkita rotkoa ohjaustangon vuoksi vaikka esim maantiepyörien puolella Aeroad on erittäin erittäin houkutteleva.

  16. #7156
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Kumman mä nyt ostan?
    ...
    - Kuutio on mun mielestä paremman näkönen
    ...
    Vastasit tuossa jo itsellesi. Ja samaa mieltä itsekin.

    Järkyttävä ankkuri muuten tuo Canyon jos Cubeen verrataan. Sikäli kun ilmoitetut painot pitävät kutinsa.


  17. #7157
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.267
    No ehdottomasti graili noista kahdesta. Tarkkana vaan mittojen kanssa, mutta onneksi canyonilta saa tangon vaihdettua jälkikäteenkin vielä.
    Minusta tuohon grailin tankoon ja ulkonäköön on jo livenä tottunut. Hieno se on.

    Niin ja canyon tosiaan tulee dt swissin kuitukiekoilla. Äkkiä tilausnappia vaan.

  18. #7158
    Grail CF on markkinoiden kaunein ja hienoin gravelpyörä

  19. #7159
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    125
    Ota Cube. Aerokiekot gravelpyörässä kyllä vähemmän tarpeellinen lisävaruste kuin kevyt kiekkosetti. +newmenit vallan hyviä napoja/kiekkoja. + 1xvaihteet parempi hiekkatielle. + normaali tanko. + merkkinä edes jotain sielua vrt postimyyntifirmaan. + parempi ulkonäkö.

    Tarviiks tässä vielä jotain?

  20. #7160
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.267
    Onko cube:lla merkkinä sielua. Mä nään sen bike-discountin halppis merkkinä.
    Mathieu van der Poel on ajanut canyonille sielun.

    Jaa, ja canyon tulee vielä samaan rahaan axs etuvaihtajalla. Selkeä valinta.

  21. #7161
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Jos tässä tavotellaan mahdollisimman kannattavaa hinta-laatusuhdetta (Cubea ajatellen) niin Rosellakin on 2x12 etapilla vajaaseen 4k€.

    Jos Grail ei herätä varsinaista wau ilmiötä niin en mä silloin lähes 5k€ maksaisi sellaisesta pakon edessä. Itse katsoisin ton hintaluokan pyörissä muutakin kuin parasta mahdollista hinta-laatusuhdetta. Tai sit säästää pari kuukautta lisää ja ostaa sen mikä oikeasti säväyttää myös ulkonäöllisesti.

  22. #7162
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Juu, kyllähän 3T tai vaikka toi Cinelli säväyttää ihan eri tavalla mitä kumpikaan noista. Jos hetkeksi voimansiirron speksit unohdetaan.

  23. #7163
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.068

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Minua säväyttää tämä Ridley. Harmi, että itsellä on ominaisuuksiltaan ja istuvuudeltaan niin hyvä pyörä, ettei millään pysty perustelemaan vaihtoa. Paitsi turhamaisuudella. Ja se on huono syy.

    https://youtu.be/-BYcq5hdERI
    misopa muokkasi tätä : 26.08.2020 at 08.09

  24. #7164
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.267
    Ridley on kyllä komea. Kuulin huhuja, että noita voisi olla piankin saatavilla cyclecenteriltä.

  25. #7165
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Graili hylkyyn ohjaustangon vuoksi. Cube hylkyyn, koska 1x. Kanzo Fast hylkyyn, koska 1x ja takanavan uusi 2x-viritys on liian yhteensopimaton. 4-5 k€ hintaluokassa ei enää tehdä kompromisseja eli pitää saada täysin integroidut vedot, aerorunko, aerokiekot, 2x ja itseä miellyttävä ulkonäkö.

  26. #7166
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    480
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Onko cube:lla merkkinä sielua. Mä nään sen bike-discountin halppis merkkinä.
    Mathieu van der Poel on ajanut canyonille sielun.

    Jaa, ja canyon tulee vielä samaan rahaan axs etuvaihtajalla. Selkeä valinta.
    Ei ole sielua kummallakaan, kuten ei Strade Bianche ole suurklassikko, vaikka hieno kisa onkin. Sieluun vaaditaan enemmän, mutta ei se noista kummastakaan huonoa merkkiä tee.
    Talouteen tulossa juuri Cube, aika monta muutakin puolisielullista löytyy. Pyörä tarpeen ja käytön mukaan.
    Joku voi kysyä että mikä sielu ja mitä välii, sen keskustelun jätän toisille

  27. #7167
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    4-5 k€ hintaluokassa ei enää tehdä kompromisseja eli pitää saada täysin integroidut vedot, aerorunko, aerokiekot, 2x ja itseä miellyttävä ulkonäkö.
    Oon itse rakentamalla saanut ehkä just 5k€ rahaan nuo asiat, en ole tosin tarkkaan laskenut. Mutta ajattelisin että hyvä tavoite olisi löytää nuo jutut valmiista kokoonpanosta, kokonainen pyörä kun yleensä on parempi diili. Mites se Gigantin Revolt?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  28. #7168
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Mitkäs olikaan ne hiilikuituiset, cyclocrossahtavat gravel- tai gravelihtavat cyclocrosspyörävaihtoehdot, joissa on kierteellinen keskiö eikä ole mitään obskuureja satulatolpan kiinnityksiä? Mieluiten pitkähkö ja matalahko runko. Stigmata on tiedossa, mutta siinä on ehkä mulle vähän turhan pitkäjalkaisen ihmisen geometria, 54 on aavistuksen lyhyt ja 56 edestä vähän turhan korkea.

    Saattaisin olla valmis ostamaan tommosen Gravan kaveriksi ihan vaan työkaluksi ja siksi aikaa, että voisin jossain välissä laittaa Gravan emäputken vaihtoon ja uudelleen maalattavaksi jonnekin. Jotenkin uuden teräsprojektin aloittaminen ei nyt tunnu etenevän minnekään, kun lopulta päädyn aina siihen, että rungosta tulisi käytännössä Gravan kopio. Jos jarruiksi tulisi levarit, niin keveys/jäykkyyssuhteen takia kuitukeula tuntuu ainoalta järkevältä ratkaisulta ja jos kuitukeula, niin miksei sitten saman tien myös runko. Toinen vaihtoehto voisi ehkä olla, että ostaisin vaikka Crosscheck-rungon ja kasaisin siitä stashissa olevilla vanhoilla osilla kakkospyörän. Lenkkipyöränä sekin olisi ihan hyvä vaihtoehto. Krossikisoissa joku kepeämpi olisi toki kivempi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  29. #7169
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Oon itse rakentamalla saanut ehkä just 5k€ rahaan nuo asiat, en ole tosin tarkkaan laskenut. Mutta ajattelisin että hyvä tavoite olisi löytää nuo jutut valmiista kokoonpanosta, kokonainen pyörä kun yleensä on parempi diili. Mites se Gigantin Revolt?
    https://www.giant-bicycles.com/int/r...ced-pro-1-2021

    Paljon lie maksaa Suomessa. Kovin aero ei varmaan ole, mutta muuten aika kiva.

  30. #7170
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    752
    Miettikäähän nyt vielä koko hiekkatien ajamisen mielekkyyttä. Kurasta, pölystä, yksinäistä. Kiviä ja villipetoja.
    Mulla on kokemusta hiekkateitä, ei siellä ole niin kivaa että pyörästä yli tonnia kannattaa maksaa.
    Vaihatte kuitenkin jotkut asfalttirenkaat niihin jo uutena.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •