GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 142 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 42 92 132 140 141 142 143 144 152 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.231 - 4.260 / 5185

Aihe: harjoitusvastus??!!

harjoitusvastus??!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Taitaa itselläkin kallistua Suitoon, vaikka ilmeisesti jonkinverran porukalla ollut noissa ongelmia... Mutta jospa kerrankin kävisi tuuri ja saisi toimivan yksilön. Jäisi sitten 600€ (vs. Kickr tai Neo 2) pesämunaa vaikka uusiin kiekkoihin
    Jokainen tekee itse valintansa. Itse ostaisin valintatilanteessa Neon ja uudet kiekot, vaikka kuinka kirpaisi. Mulle annettiin kotoa perinnöksi ainoastaan elämänviisauksia, esim ”köyhän ei kannata ostaa halpaa”. Olen sitten mieluummin säästänyt kunnes mieluiseen on varaa. Tai ostanut käytettynä. F-torilla näyttäisi joku kaupittelevan (en minä) käytettyä uudempikoppaista Neoa. Kiekkojakin näyttäisi olevan.

Varsinkin kuitukiekkojen kanssa saa olla tarkkana, mutta käytetyssä Tacx Neossa ei kai mikään voi mennä pieleen. Tai en tähän hätään ainakaan keksi, millainen ylläri sieltä voisi tulla eteen.

Mutta mielipiteitähän ja valintojahan nämä ovat - ei niinku totuuksia.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Wahoo Kickr:ssä ei ole moottoria simuloimaan alamäkiä. Tacxin Neossa on. Huomaako eron esim Zwiftissä?

Minä en kyllä neon omistajana laittaisi yhtään painoarvoa moottorille alamäissä.

+1

moottori alamäessä ei ole SE juttu Neossa.

Minusta taas Neon moottori tuo kivalla tavalla pienen annoksen lisää realisistisuutta ajamiseen, kun voi halutessaan antaa rullata alamäet kuten oikeassa elämässäkin.

En osaa tuosta moottorista sanoa juuta enkä jaata. Varmaankin jonkinlainen ero inertiassa on jos on polkematta alamäessä ja tuntumassa alamäen loputtua. Ilman moottoria olevalla vastuksella joutuu varmaankin enemmän käyttämään voimaa kun aloittaa uudestaan pyörittämään kampea verrattuna moottorilla varustettuun Neoon. Tokihan pyörivä takapää tuo lisää realistisuutta verrattuna siihen että se pitää laittaa uudestaan liikkeelle. Tällaisia ajatuksia minulla.

Ja oikeastihhan tuosta on realismi kaukana. Lähinnä se yksinään pyörivä vauhtipyörä tuntuu typerältä. Vaatisi varmaan kaverikseen kunnon simulaattorin ylä- ja alamäkiin.

Kiitos kommenteista. Minulla on aiemmin ollut Neo eikä kokemusta tuosta Wahoosta ole. Nyt siis mietin kumman ostaisin, vaikea valinta...

Mitenkä Neossa on tuo alamäkiavustus toteutettu?. Aktivoituuko moottori pois päältä kun alkaa polkemaan ja aktivoituuko takaisin päälle kun lakkaa polkemasta vai miten?.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Kiitos kommenteista. Minulla on aiemmin ollut Neo eikä kokemusta tuosta Wahoosta ole. Nyt siis mietin kumman ostaisin, vaikea valinta...
    Laita elämä risaiseksi ja valitse jokin uusista pyöristä. Itse ehkä nään ainoana ongelmana tuon ison rohjakkeen säilyttämisen kesän aikana.

Tällä videolla Neon downhill drive toiminto tuleekin selväksi. Vähän ajattelinkin että inertiaan liittyvä toiminto.

Kyllä mun mielestä toi itsekseen pyörivä vauhtipyörä on ainakin Neo 2T:ssä ihan hyvin toteutettu. Vauhtipyörän kierrosnopeus kasvaa alamäen jyrkkyyttä/nopeutta vastaavasti ja vapaarattaan rallatus tuo realistisuutta mukaan. Ja jos kesken jyrkän alamäen alkaa polkemaan jossain +50 kmh -vauhdissa, niin joutuu kampia pyörittämään pitkälti toistasataa olevalla kadenssilla ihan niin kuin oikeassakin elämässä jos haluaa saada tehoa mukaan.

Edit. Näin se siis toimii ainakin Tacxin omia videoita ajaessa. Zwiftiä en ole ajanut, kun se pelimäisyys ei kiinnosta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Laita elämä risaiseksi ja valitse jokin uusista pyöristä. Itse ehkä nään ainoana ongelmana tuon ison rohjakkeen säilyttämisen kesän aikana.
    Tämä olikin aiemmin tarkoituksena, mutta silloin ei ollut saatavilla ja sittemmin into vähän laantui. Katsoin nytkin, mutta saatavuus aika heikkoa. Neo olisi ehkä järkevin, mutta ei saatavilla. Kallis toki sekin ja ilmeisesti jonkin verran vaatisi vielä kehittämistä sekin.

Jep. Odotan kyllä kovasti simupyöriä. Siis että kallistelut joka suuntaan olisi toteutettu kiinteästi pyörässä. Tuollainen jos ja kun joskus tulee, niin ostos on melkein pakollinen videotykin kaveriksi.

Mä odotan sitä, että tulis noi videot VR-laseille. Lähtis samantien hankintaan.

harjoitusvastus??!!

VR-lasit, kallistukset...
    Kohta ei kai ulkona edes ajeta.
    Eipähän jää rekan alle!

Edit offaria:
    Viime lenkillä olisin kyllä ottanut mieluummin virtuaalisesti tilanteen kun sen yhden idiootin oli pakko lähteä mutkassa rekasta ohi vaikka varmasti näki kaukaa että mä tulen pyörällä vastaan. Kapealla tiellä.
    Se oli niitä hetkiä jossa ymmärsi kuinka nopeasti ja kivuttomasti se loppu tulee kun sopivasti osuu kohdalle.

Pieni virheliike tältä autoilevalta kusipäältä tai horjahdus minulta, olisin jo pimeydessä.

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

Kieltämättä pelkkä sisällä ajelu tulisi halvemmaksi kun ei tarvitsisi ostaa tehomittareita, hiilarikiekkoja ja mitään muutakaan hifistely osia. Tulisi jollain halvemmalla fillarilla toimeen kun kukaan ei ole näkemässä

Traineri haudataan syvälle kaappiin heti kevään tullessa. Olisi vaan siistiä saada laitteet niin mukavaksi, että 3h setit menisi mukavasti talvella sisällä. Tämä vaatisi vähän enemmän realisimia. Luulen, että ainakin tuo kiikkulauta tulee trainerin alle rakennettua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jep. Odotan kyllä kovasti simupyöriä. Siis että kallistelut joka suuntaan olisi toteutettu kiinteästi pyörässä. Tuollainen jos ja kun joskus tulee, niin ostos on melkein pakollinen videotykin kaveriksi.
    Kickr-pyörä kallistelee toistaiseksi vain ylämäkeä simuloidakseen. Sivukallistelu voisi olla sellainen ominaisuus, että sen jälkeen trainerilenkillekin pitäisi laittaa kypärä.😄
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Jokainen tekee itse valintansa. Itse ostaisin valintatilanteessa Neon ja uudet kiekot, vaikka kuinka kirpaisi. Mulle annettiin kotoa perinnöksi ainoastaan elämänviisauksia, esim ”köyhän ei kannata ostaa halpaa”. Olen sitten mieluummin säästänyt kunnes mieluiseen on varaa. Tai ostanut käytettynä. F-torilla näyttäisi joku kaupittelevan (en minä) käytettyä uudempikoppaista Neoa. Kiekkojakin näyttäisi olevan.

Varsinkin kuitukiekkojen kanssa saa olla tarkkana, mutta käytetyssä Tacx Neossa ei kai mikään voi mennä pieleen. Tai en tähän hätään ainakaan keksi, millainen ylläri sieltä voisi tulla eteen.

Mutta mielipiteitähän ja valintojahan nämä ovat - ei niinku totuuksia.

Kiitos järjen äänestä! Mieluummin ilman, kuin Hillman. Hyvää ja kallista hankintaa en ole katunut koskaan, halpaa ja huonoa useasti... Jostain syystä vain taas meinasin unohtaa tämän opin. Eli Kickr tai Neo 2T tilaukseen. Myykös täällä kotimaassa (Suomi) muut kuin verkkokauppa.com Tacxia? Vai uskaltaisiko tuon tilata ulkomailta (takuuasiat lähinnä mielessä).

Omani ostin xxl

Oma Neo2T tuli viime syksynä Saldenilta, oli loppu joka puolelta muualta. Niillä vissiin suhteet kunnossa tehtaaseen..?

harjoitusvastus??!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Niin ja ihan oma kokemus tähän: Campan voimansiirto toimii 100% Shimanon 105-pakan kanssa.
    Sanokoon Campagnolo-fanit mitä hyvänsä.
    Eroa Campan Chorus-pakkaan ei toiminnassa ole.
    Piste.

Kävin tekemässä puolen tunnin koeajoa trainerilla ja yritin ftp-testiäkin tehdä, ja otan sanoja takaisin tässä;
    kun hetken ajaa, vaihtelee ja tarkkailee niin ei se Shimanon kanssa toiminta ihan niin smoothia ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Kävin tekemässä puolen tunnin koeajoa trainerilla ja yritin ftp-testiäkin tehdä, ja otan sanoja takaisin tässä;
    kun hetken ajaa, vaihtelee ja tarkkailee niin ei se Shimanon kanssa toiminta ihan niin smoothia ole.

Ei ei, ei noin saa tehdä, pitää pysyä sanojensa takana kaikessa hiljaisuudessa. Töissäkään minä en myönnä mitään jos joku virhe on tullut, aina löydän syyn jostain muusta mikä ei tee minusta syyllistä .

Olen suunnitellut Elite Suiton hankkimista. Tietääkö joku, sopiiko Focuksen R.A.T. -läpiakselilla oleva pyörä sellaisenaan tuon kanssa yhteen? Vai pitääkö akselissa olla kierteet, eli joutuuko hommaamaan esim tällaisen: https://www.bike24.com/p2278760.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Taitaa itselläkin kallistua Suitoon, vaikka ilmeisesti jonkinverran porukalla ollut noissa ongelmia... Mutta jospa kerrankin kävisi tuuri ja saisi toimivan yksilön. Jäisi sitten 600€ (vs. Kickr tai Neo 2) pesämunaa vaikka uusiin kiekkoihin
    Mitäs ongelmia Suiton kanssa on ilmennyt? Itsekin tässä olen hankkimassa ensimmäistä älytraineria, ja Suito olisi vaihtoehtolistalla korkealla mm. hintansa ja tämänhetkisen saatavuutensa vuoksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti djambo Katso viesti
    Olen suunnitellut Elite Suiton hankkimista. Tietääkö joku, sopiiko Focuksen R.A.T. -läpiakselilla oleva pyörä sellaisenaan tuon kanssa yhteen? Vai pitääkö akselissa olla kierteet, eli joutuuko hommaamaan esim tällaisen: https://www.bike24.com/p2278760.html
    Menee sellaisenaan. Suito tulee kiekon tilalle ja RAT-läpiakselia käytetään samoin kuin kiekon kanssa. Itsellä käytössä Suito + S5.

Hei kiitos tiedosta! Täytynee laittaa tilaukseen siis..

harjoitusvastus??!!

Harkitsen vakavasti älytrainerin hankintaa, kiikarissa ovat lähinnä Tacx Neo 2T ja Elite Direto XR vaikka eri hintaluokassa ovatkin. Suosituksia ja käyttökokemuksia otan mieluusti vastaan, tämän ketjun viestit viimeisen kahden vuoden ajalta olen toki lukenut.
    Ajoalustana palvelee Ridley Crosswind Campagnolo Centaur 2x10 vaihteistolla, muita olemassa olevia varusteita ovat 42" televisio, iPad ja Garmin Fenix 5. Mitä muuta tarvitsen kuin Campagnolon vapaarattaan ja rataspakan?
    mpk muokkasi tätä : 25.08.2020 at 17.11
    --
    Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. -
    Michael Kosterlitz

Mä kun en näistä mitään ymmärrä; näyttääkö noi Eliten antamat teholukemat yhtään todenmukaisilta? Vai veteleekö hatusta?
    Tunnin ajo siis trainerilla aamulla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •