GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 37 / 69 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 35 36 37 38 39 47 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.081 - 1.110 / 2049

Aihe: Ammattilaispyöräilyjuttuja, joille ei viitsi avata omaa otsikkoa

  1. #1081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pulmark Katso viesti
    Juu. Kyllähän erilliset radat loppuun selkeyttäisi kiriä. Kompleksisuus ja hässäkkä vaan saattaisi syntyä siinä missä radat alkaa. Optimitilanteessa sprintterillä yksi vetomies ennen radan alkua joka siirtyy syrjään tai pitää kiertää ennen radan alkua. Joka tapauksessa se pitää saada ns. "pois tieltä" ennen varsinaista kiriä. 100m kuulostaa lyhyeltä, 5 sekuntia 70 vauhdissa. Jos 300m loppurata niin se ois pitempi sprintti yli 15s mutta kuitenkin mielestäni vielä sprintti.

    https://theconversation.com/your-rid...-sprint-106539



    Jos vetomiehet pois tieltä viimeistään 300m ennen maalia säännöllä ja sitten viimeisellä 100m omat radat vois ehkä toimia, eipä tuota osaa sanoa.
    Olishan ne katuun maalatut radat aika killerit, varsinkin sateella. Olisi aika paljon miettimistä miten voisi edes toteuttaa.

    Jakobsenin kolarissa panin merkille sen, että kaverilla lensi kypärä päästä jo lennon alkuvaiheessa. Onkohan monen normaalia vai olisiko kypärän kiinnityksessä ollut jokin vika? Voi tietenkin olla, että noissa vauhdeissa kypärästä ei ole enää mitään apua...

  2. #1082
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.117
    Kyllä en lähtisi järkkäämään kisaa alamäkeen ajettavalla loppukirillä. En ole edelleenkään x-pertti, mutta jokusen kisan olen ajanut ja muutaman joskus järjestänytkin, mutten muista alamäkikiriä koskaan kohdanneeni.
    6.7 WTF/kg


  3. #1083
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    ^ Meinaatko että foorumilla olisi joku jonka mielestä alamäkeen ajettava loppukiri olisi ns. hyvä idea?

    Mutta en edelleenkään ymmärrä millä perusteella järjestäjälle pitäisi napsahtaa rangaistus siitä että loppukiri ajettiin samalla reitillä kuin aikaisempinakin vuosina ja joka oli UCI:n hyväksymä ja tarkastama.

    (En kyllä yhtään tiedä enkä tunne UCI:n systeemejä, mutta sen tiedän että World Tour ja vähän alemmallakin tasolla jonkinlainen systeemi on olemassa.)


    PS Katowicen maalisuora ei muuten ole ainoa jossa loppukiri ajetaan jonkinlaiseen alamäkeen. Poikkeksellisen siitä kenties tekee se ettei alamäki ole kovin lyhyt eikä siihen tulla esim. tiukan kirijunien vauhtia hidastavan käännöksen jälkeen.


    PPS Nyt on uutisoitu pyöräilijöiden somessa esittämää kritiikkiä aiheesta. En tiedä missä määrin ja minkälaisten kanavien kautta samoja mielipiteitä on aiemmin esitetty tai onko maalisuoraan haluttu ja pyritty saamaan muutoksia viemällä asiaa eteenpäin ajajien järjestön (CPA?) tai joukkueiden johdon toimesta.

  4. #1084
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Superflyer Katso viesti
    Olishan ne katuun maalatut radat aika killerit, varsinkin sateella. Olisi aika paljon miettimistä miten voisi edes toteuttaa.

    Jakobsenin kolarissa panin merkille sen, että kaverilla lensi kypärä päästä jo lennon alkuvaiheessa. Onkohan monen normaalia vai olisiko kypärän kiinnityksessä ollut jokin vika? Voi tietenkin olla, että noissa vauhdeissa kypärästä ei ole enää mitään apua...
    Eiköhän nuo viivat aikoinaan vedetty ihan urheilukentän viivakoneella ja "kalkilla". Ei vaikea tehdä, eikä niin liukas. Se oli ehkä sellainen neronleimaus, joka ei kuitenkaan palvellut tavoitetta ja niistä sitten luovuttiin. Siinä varmaankin huomattiin, että peesissä turhautuneet kirimiehet eivät kuitenkaan noudattaneet viivoitusta, koska ohi oli päästävä. Kyllä mielestäni loppukirin sijoittelulla tehdään se paras työ, ilman mitään viivoituksia. Yksi utopistinen ajatus voisi olla, että loppukirin molempiin laitoihin tehtäisiin vauhtia syövä "röpö" alue, joka hidastaa vauhtia. Sinne voi väistää turvallisesti, mutta sitä ei voi hyödyntää. Tämä ihan vaan heittona, ilman sen kummempaa pohdintaan toteutuksesta ja sen järkevyydestä.

  5. #1085
    pulmark Guest
    Yksi hullu ajatus mikä tuli mieleen että aitojen sijaan olisi leveä hyvin pehmustettu alue, paksuja patjoja ? loppusuoran reunoilla jonne olisi turvallisempaa kaatua sen sijaan että nyt reuna-aidat palauttaa takaisin tielle päin joka ei tosin Puolassa toteutunut.



    Puolassa reuna-aita näytti kuvissa olevan metalliputkista tehtyä aitaa jonka edessä styroksilevy tai sen tapainen ja nippusiteellä ? kiinni toisissaan

  6. #1086
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    Jatkan omaa hulluttelu ajatustani. Tuo "röpö" alue kirialueen reunoille olisi helppo toteuttaa ja sen toteuttaminen vaatisi maalialueen valinnassa harkintaa, jotta se olisi riittävän leveä näille "hidastuskaistoille". Ajatelkaapa esim."Lindströmin" kuramattoja, missä on se pieni nukka päällä ja sivut viistetty kompastumisen estämiseksi.

    Esim. kymmenen metrin rullissa levitettäisin 2 metriä leveää kaistaletta kirialueen molemmille puolin. Matto itsessään on niin raskasta, ettei sitä tarvitse kiinnittää. Voidaan toki kaksipuoleisella teipillä kiinittää, jos olosuhde sitä vaatii. Ensimmäinen 30 senttiä matosta, kirialueelta pientareelle päin, lepäisi asvaltilla. Siitä eteen päin pientareelle päin, sen alla olis 10 mm vaahtomuovimatto. Tämä vaahtomuovi maton alla tekisi siellä suuren hidastumisvaikutuksen, jotta kenenkään ei kannata sitä aluetta käyttää. Samalla se antaisi pientä suojaa kolhuille, mahdollisissa kolareissa. Sinne tapahtuvat kiilailut käsiteltäisiin nykysääntöjen mukaan. Tämä ratkaisu ei muuttaisi mitenkään itse kiritapahtumaa, mutta antaisi suuren turva-alueen aitoihin ja pienen turvallisuusedun kaatumisissa. Kaiken lisäksi tämä olisi nopeasti asennettava ja etapilta toiselle siirrettävissä. Ratkaisu olisi myös halpa kokonaiskuluiltaan.

    Ensimmäisellä 30 sentillä ei olisi vaahtomuovia, jotta suuri hidastuvuus itsessään ei aiheuttaisi vaaraa. Vasta sen jälkeen alkaisi voimakkaan hidastumisen alue vaahtomuovipatjan ansiosta. Ensimmäisellä 30 sentin alueelle meneminen ei aiheuttaisi seuraamuksia, jos sitä kautta ei tehtäisi ohitusta, vaan kuski voi palata kiriin mukaan, varsinaiselle kisaradalle. Tosin sekin aiheuttaa jo mittavaa haittaa vauhdille ja siten tehnyt tehtävänsä. Ohittaminen tällä 30 sentin alueella aiheuttaisi hylkäämisen. Siitä eteenpäin oleva "täi tervassa" alue jo itsestään rankaisee sitä kautta ohittavaa kuskia ja sieltä ohittaminen ei enää onnistu. "Täi tervassa" alueelle joutunut henkilö ei saa voimakkaasta hidastuvuudesta johtuen enää palata kisaradalle, vaan joutuu viimeiset metrit ajamaan siellä maalilinjan yli. Jos sinne on sääntöjen vastaisesti kiilattu, niin jonkilainen aika-tai sijoitushyvitys kiilatulle kuskille ja nykysääntöjen mukainen rangaistus kiilaavalle kuskille.

  7. #1087
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    A****a
    Viestit
    2.746
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pulmark Katso viesti
    Cyclingnewsin foorumilla esiteltiin pari parannusehdotusta noihin loppukireihin: ratamerkinnät loppuun hahmottamaan suoraan ajamista ja turvakaista reunoille jossa ei kiri/ohittaminen sallittua. Ehkä nuo vähän auttaisi turvallisempien reuna-aitojen lisäksi.
    Tuollaiset metrin levyiset kaistat ovat varmaan vieläkin hahmotettavissa Porvoossa Hattulan sahan alueella, joka toimi maalipaikkana PM-kisoissa 1988 ja muutamissa seuraavien vuosien Porvoon ajoissa. Ne ovat kyllä aika lyhyitä, vain parikymmentä metrejä. Ei kai niillä tuolloin mitään velvoittavuutta ollut, joten lopullinen funktiokin on minulle jäänyt arvoitukseksi. Joku tuolloin mukana ollut osannee valaista?

    Mutta maastohiihdon puolellahan nuo maalikaistat ovat olleet käytössä ainakin 1990-luvulta saakka. Silläkin puolella säädökset varmaan tarkentuneet vuosien mittaan. Kerrankin pyöräily voisi hakea vaikutteita hiihdosta?
    "Keep your distance and don't follow me"

  8. #1088
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Tuossa on yhden miehen näkemys aiheesta. Referoituna lyhykäisyydessään: Vaikka DG:n peippailua ei voi puolustella niin perimmäinen syy on silti kilpailunjärjestäjän ja UCI:n. Ajajien keskuudessa nimenomaan halutaan, että turva-aita työntää pyöräilijän takaisin radalle. McEwen sanoo myös, että asiasta on puhuttu jo vuosia sitten esim UCI:lle, mutta siellä ei ole juurikaan korvaa lotkautettu.
    https://www.cyclingnews.com/news/mce...pologne-crash/

  9. #1089
    Minusta ongelma ei ole tekninen, vaan korvien välissä.
    Kanssakilpailijaa ja sääntöjä ei kunnioiteta.
    Tämä nimenomaan pitäisi korjata.
    Keinona ryhtiliike tuomaritoiminnassa ja tarvittaessa sanktioiden tarkistaminen.

    Saa sen loppusuoran toki pehmustaakin, mutta se ei puutu minusta juurisyyhyn.

  10. #1090
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.117
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    ^ Meinaatko että foorumilla olisi joku jonka mielestä alamäkeen ajettava loppukiri olisi ns. hyvä idea?

    Mutta en edelleenkään ymmärrä millä perusteella järjestäjälle pitäisi napsahtaa rangaistus siitä että loppukiri ajettiin samalla reitillä kuin aikaisempinakin vuosina ja joka oli UCI:n hyväksymä ja tarkastama.

    (En kyllä yhtään tiedä enkä tunne UCI:n systeemejä, mutta sen tiedän että World Tour ja vähän alemmallakin tasolla jonkinlainen systeemi on olemassa.)


    PS Katowicen maalisuora ei muuten ole ainoa jossa loppukiri ajetaan jonkinlaiseen alamäkeen. Poikkeksellisen siitä kenties tekee se ettei alamäki ole kovin lyhyt eikä siihen tulla esim. tiukan kirijunien vauhtia hidastavan käännöksen jälkeen.


    PPS Nyt on uutisoitu pyöräilijöiden somessa esittämää kritiikkiä aiheesta. En tiedä missä määrin ja minkälaisten kanavien kautta samoja mielipiteitä on aiemmin esitetty tai onko maalisuoraan haluttu ja pyritty saamaan muutoksia viemällä asiaa eteenpäin ajajien järjestön (CPA?) tai joukkueiden johdon toimesta.
    En ainakaan omassa mielessäni kokenut kenenkään voorumilaisen kannattavan alamäkikirejä.

    Niissä kisoissa, joita olen itse järjestänyt, on kilpailun päätuomari tarkastanut radan ja usein ohjeistanut tekemään muutoksia. Tämä siis niin maantie, maasto kuin CX kisoissa ja nämä siis kansallisen mestaruustason ja siitä alempia kisoja. Päätuomari on se UCI:n edustaja kilpailuissa. Kaikki tuomarit eivät ole päteviä/kykeneviä. Muistui tässä mieleen 2004 SM-kisat Laihialla, jossa tuomari ei kieltänyt keskiviivan ylittämistä kun sitä joukkueenjohtajien palaverissa kysyttiin. Sitten painettiin kolmostiellä vasemmalla pientareella rekkoja vastapalloon ja dumari tajusi ongelman vasta tässä vaiheessa. Olen myos nähnyt aivan loistavia tuomareita tyossään.

    Jos haluaa pitää kuskit kauempana aidoista, niin aika simppeli ratkaisu olisi se, millä pidetään ratakisoissa kuskit poissa vara-alueelta.

    Ja mun mielestä ongelma on sekä tekninen että asenteellinen. Toi aitoihin kiilaaminen on puhdasta kusipäisyyttä, mutta se on loppumaton luonnonvara, eli siihen pitäisi varautua teknisilläkin keinoilla.

    Ja ennen kuin kukaan tulee syyttelemään tekopyhyydestä tms. niin tunnustan itse tehneeni kaikenlaista typerää fillarilla kilpaillessani.
    6.7 WTF/kg


  11. #1091
    pulmark Guest
    https://www.cyclingnews.com/news/fab...s-team-doctor/

    Fabio Jakobsen siirretty Puolasta Belgiaan sairaalaan. Kasvoissa murtumia, hampaat menetetty, mutta muuten tila vaikuttaa hyvältä. Ei aivovaurioita, alaraajoissa ei murtumia ja pystynyt kävelemään. Muistaa mitä on tapahtunut ennen kaatumista. Lääkäri meinaa että paluu kilpapyöräilijäksi on mahdollista vaikka traumaattisesta kaatumisesta toipuminen onkin haastavaa.

    "I certainly expect that he will be able to speak again. The muscles around his mouth and lips were badly damaged, but that will be fine again."

    In addition to a fracture to his upper and lower jaw, Jakobsen also fractured a thumb, but there was no damage to his legs, sinuses, or eye sockets and he had no brain injury.

    "The greatest damage has been done to his teeth, which he has lost. But plastic surgery has progressed so much in recent years that I suspect that the traces of that fall will barely be visible later on."

    Jakobsen can also remember everything until the last few hundred metres of the race and is well aware that he can consider himself fortunate to be relatively well off.

    "As with any trauma, it is logical that there will be some confrontation between that realization and reality," says Vanmol. "That will lead to difficult moments, but the realization that this is more than a proverbial half-miracle dominates."

    Vanmol said he is confident that Jakobsen will race again. "I'm not going to make any statements about deadlines. But if you ask me whether Jakobsen will become a rider again, I have very few doubts about that and more hope."

  12. #1092
    pulmark Guest
    Dauphinessa kiivetään tänään vähän pitempää maalimäkeä kuin eilen, Col de Porte, 17,5km & 6.2%:

    https://www.reddit.com/r/peloton/com...C3%A9_stage_2/
    http://cycling.today/2020-criterium-...e-live-stream/

    Ennakkoon todennäköisesti odotettavissa Ineos - Jumbo-Visma kamppailu etapin voitosta.

    PS. Froome tippui Kwiatkowskin vetoon, ei ole vielä kunnossa. Roglic irtosi vakuuttavasti muista lopussa, Pinot hyvä samoin Buchmann. Bernal jäi kärkiryhmän viimeiseksi, ei ollut samanlaista potkua kuin muilla tänään. Jumbolla on kyllä todella hyviä apuajajiakin kuten Kuss lopussa Dumoulinin ja Kruijswijkin lisäksi.
    pulmark muokkasi tätä : 13.08.2020 at 17.50

  13. #1093
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.040
    On noi Jumbotit aikamoisia. Saakohan muut ees etappeja.

  14. #1094
    pulmark Guest
    Dauphine Etappi 3, 157km: Col de la Madelaine ja maalimäkenä Saint-Martin de Belleville. Toivottavasti viimeistään Madelainella irtiottoon löytyisi sopivasti laadukasta porukkaa ja se menisi loppuun saakka. Muuten odotettavissa edellisen toisintoa.

    Madelainen mäki ihan murakka, 17,3km ja 8.3%, jonka jälkeen lasku ja vähän lyhyempi ja loivempi maalimäki, 14,8km ja 6%.

  15. #1095
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Roglic on kyllä täysin ylivoimainen ja apukuskit myöskin kunnossa. Olisiko Evenepoel ainoa joka pystyy vastaamaan tällä kaudella tuohon kyytiin?

    Näyttää jotenkin hupaiselta, kun Bernal iskee maksimit mäkeen. 30s kovaa ajoa ja Roglicia vaille muut tippuvat kyydistä. Bernal hyytyy. Roglic jatkaa samaa kyytiä useamman minuutin maaliin asti? Tuo on nyt toistunut muutaman kerran. Tour de l’Ainissa roglic kävi katselemassa loppumäen aikana bernalin ilmettä ryhmän takana. Siis valuttautui kärjestä alas ja vähän kiihdytteli rinnalla. Pitää olla valtava luotto omaan ylivoimaansa, että voi tuhlata energiaa tuollaiseen.


    Ehkä pitkä touri muuttaa asetelmia, mutta tällä hetkellä roglic tekee kyllä mitä haluaa.

  16. #1096
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Huikea ajo Davide Formololta. Näytti täysin kuolleelta jo ennen kahta viimeistä nousua, mutta niin vain väänsi kaameata kyytiä isolla rattaalla nousut ylös. Taisi ajaa viimeiset 50km yksin ja koko päivän hatkassa.

  17. #1097
    pulmark Guest
    Formololta hieno veto soolona. Aina se säväyttää katsoa kun joku uskaltaa lähteä kaukaa irti ja vielä siinä onnistuu.

  18. #1098
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Roglic on kyllä täysin ylivoimainen ja apukuskit myöskin kunnossa. Olisiko Evenepoel ainoa joka pystyy vastaamaan tällä kaudella tuohon kyytiin?

    Näyttää jotenkin hupaiselta, kun Bernal iskee maksimit mäkeen. 30s kovaa ajoa ja Roglicia vaille muut tippuvat kyydistä. Bernal hyytyy. Roglic jatkaa samaa kyytiä useamman minuutin maaliin asti? Tuo on nyt toistunut muutaman kerran. Tour de l’Ainissa roglic kävi katselemassa loppumäen aikana bernalin ilmettä ryhmän takana. Siis valuttautui kärjestä alas ja vähän kiihdytteli rinnalla. Pitää olla valtava luotto omaan ylivoimaansa, että voi tuhlata energiaa tuollaiseen.


    Ehkä pitkä touri muuttaa asetelmia, mutta tällä hetkellä roglic tekee kyllä mitä haluaa.
    En tiedä. Jumbo-Visma on kovassa kunnossa, mutta Tourin viimeiselle viikolle on vielä pitkä aika. Ei ole helppoa pitää huippua sinne saakka.

    Ineos taas tähtää selvästi siihen, että kuntohuippu osuu "tarkemmin" juuri Touriin. Tai sitten jotain on pahasti vialla. Epäilen kovasti, että jotain olisi pahasti vialla, kyseessä on Ineos!

    Unelmatilanne olisi esimerkiksi sellainen, että Jumbo laittaa Rogclicin karkuun kolmos-nelos etapilla niin, että on esim 5 minuuttia edessä. Sitten Ineos yrittää kaapia sitä kiinni seuraavat kaksi viikkoa ja Dumoulin, Kruiswijk, Froome ja Thomas kypsyy huippukuntoon viimeiselle viikolle.

    Huomiona muuten L'Ainista ja Dauphinesta tähän saakka, että Nairoman on ollut aika usein pääjoukossa mukana ihan "ilmaiseksi" ilman yhtään apukuskia. Samoin on ajanut esim juuri Formolon UAE. Sekin on siis hauska seurata josko Jumbo ja Ineos kyttäävät toisiaan liikaa ja joku livahtaa tiehensä viime vuoden Giron tyyliin.

  19. #1099
    pulmark Guest
    Bernal jättää Dauphinen kesken selkävaivojen takia.

    “He’s got a bit of a bad back and the best thing for him is to just take it easy”, said Geraint Thomas. “It’s such a short turn around to the Tour that it’s important he gets it 100 per cent right and be good then. I don’t think it’s a major issue, it’s just better to be on the side of caution. He’s had two races before this as well, so he’s got the racing that he needs. It’s just about making sure that everything is 100 per cent there and that there are no issues.”

  20. #1100
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    Johan lensi Remco Evenepoel pahannäköisesti sillalta alas Il Lombardiassa. Nyt saatu ambulanssiin. Kurvissa ajoi kivisen sillankaiteen syvennykseen ja voltilla sillalta alas. Aikamoinen putous näytti olevan, kun suorasta lähetyksestä arvioin.

  21. #1101
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    125
    Joo hyi helev**ti.. Remcoa seuratakseni tilasin GCN:än racepassin ja sit tää. Toivottavasti ei oo mitään pahempaa tapahtunut. Ihan karseen näkönen voltti.

  22. #1102
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rosco Katso viesti
    Joo hyi helev**ti.. Remcoa seuratakseni tilasin GCN:än racepassin ja sit tää. Toivottavasti ei oo mitään pahempaa tapahtunut. Ihan karseen näkönen voltti.
    Haa! Kerro heti lisää? Näkeekö tuolta enemmän livelähetyksä, mitä eurosportilta? Voiko ne katsoa tallenteelta illalla?

    Alkaa ahdistamaan, kun eurosportilta tulee vain loppu 50km klassikoista.

  23. #1103
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rosco Katso viesti
    Joo hyi helev**ti.. Remcoa seuratakseni tilasin GCN:än racepassin ja sit tää. Toivottavasti ei oo mitään pahempaa tapahtunut. Ihan karseen näkönen voltti.
    Lonkkamurtuma ja keuhkoruhje. Kausi 2020 paketissa. Todella harmi, olisi ollut kiva nähdä Remco Girossa.

    Myöhemmin samassa kisassa radalla törttöillyt autoilija kilkkasi Schachmannin nurin, tuloksena 7. sija ja murtunut solisluu. Melko käsittämätöntä sekoilua järjestäjiltä.

    Dauphinessa useampi kaatuminen (Roglic, Kruiswijk, Buchmann) ja hieno etappivoitto Kämnalle. Kruiswijkin olkapää meni sijoiltaan ja osallistuminen Tourille epävarmaa.

    Hullu päivä.
    The older I get the faster I was

  24. #1104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Haa! Kerro heti lisää? Näkeekö tuolta enemmän livelähetyksä, mitä eurosportilta? Voiko ne katsoa tallenteelta illalla?

    Alkaa ahdistamaan, kun eurosportilta tulee vain loppu 50km klassikoista.
    En tiedä näkyykö enemmän. Eurosportin nauhaa se gcn pyörittää myös. Mutta ilman katkoja tulee. Voi katsoa jäljestäpäin ja lisäksi sinne ilmestyy kaksi kisakoostetta. Toinen on lyhyt versio ja toinen pidempi. Kisoilla on maarajoituksia, joten kaikkia ei näe suomessa, mutta netistä selviää mitä on nähtävillä.


    Lähetetty minun SM-A705FN laitteesta Tapatalkilla

  25. #1105
    Olipa surullinen uutinen tuo Remcon tapaus. Videosta näytti ajolinja kyllä erikoiselta. Ilmeisesti keskittyminen täysin jossain muualla kuin tiessä. Toivottavasti ura jatkuu hyvien tähtien alla.

  26. #1106
    pulmark Guest
    Dauphinen viimeiselle etapille tänään ei Roglic starttaa eilisestä kaatumisesta johtuneiden vammojen vuoksi. Pinot kokonaiskisan kärjessä, G. Martin (Cofidis) toisena.

    PS. Hienoa kilvanajoa taas viimeisen etapin loppupuolisko. TJV Kuss vei etappivoiton helpon näköisesti irtoamalla irtiotosta vaivattomasti, todella tyylikäs ja kevytjalkaisen oloinen ajaja koko kisan ajan. Dani Martinez voitti kokonaiskisan, Pinot 2 ja G. Martin 3.
    pulmark muokkasi tätä : 16.08.2020 at 18.23

  27. #1107
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.040
    Oli viidyttävä etappi. Kunnon kisailua. Nuorisolaiset oli tulessa.
    Chapeau Martinez!

  28. #1108
    pulmark Guest
    ^Juuri näin. Nuorisoporukka löi hyvin läpi. Kuss jäi mulla kyllä hyvin mieleen. 2. etapilla ? ajoi lopussa kiinni Bernalin pienen nykäisyn todella kevyesti ja sen jälkeen vilkaisi taakseen että tuleekohan Roglic perässä. Koko kisan aikana ei ollut koskaan kiire mihinkään kärkiporukassa lopussa, ajotyyli ulospäin todella vaivaton eikä mitenkään raskaannäköinen kuten esim. Pinotilla kun ajetaan suorituskyvyn rajoilla.

    Pinot kyllä toipui tänään hyvin vaikka loppunousun alussa näytti että paukut on käytetty. Kuss kyllä yksi meikäläisen suosikkiajaja tämän kisan perusteella. Kevytjalkaista ajajaa on vaan niin hauska katsoa vaikka se ei mikään 1-kuski olisikaan :-)

  29. #1109
    pulmark Guest
    Kun tuli yllä Kussia hehkutettua niin laitetaan vielä Velonewsin artikkeli Kussin wateista Dauphinessa. Ei tarvitse ollenkaan hävetä wattilukemia eikä oo wattien perusteella mikään ihme että näyttää kevytjalkaiselta. W/kg on artikkelissa laskettu vähän yläkanttiin. Kussin paino omien sanojen mukaan 60-61kg eikä 59kg, mutta ei se isoa virhettä tee, n. max 0.2W/kg. Kussin pyörässä Shimanon tehokampisetti.

    https://www.velonews.com/training/po...m-du-dauphine/

    Viimeinen Dauphinen etappi, 4.5h ja 5.5W/kg (5.3) normalisoitu teho, ihan murakat lukemat.

  30. #1110
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Froome ja thomas hyllytetty. Hädissään sössöttivät kunnon parantumiseta tourin 3wk mennessä. Nyt voi jatkaa treeniä rauhassa.

    https://cycling.today/chris-froome-a...team-by-ineos/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •