GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 36 / 69 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 34 35 36 37 38 46 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.051 - 1.080 / 2049

Aihe: Ammattilaispyöräilyjuttuja, joille ei viitsi avata omaa otsikkoa

  1. #1051
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    Tässä Everest jyrkkyysprosentit perusleireistä huipulle, suorana viivana esitettynä. Nepalin perusleiristä jos vedettäisiin reittiä seuraten viiva huipulle, eli sivusta katsottuna suora viiva ylös, niin sen jyrkkyys olisi 34%. Sehän olisi mahdollista ajaa kovan kaverin toimesta, siis se suora ja tasainen viiva ylös 34%. Maastossa ei tietenkään pienintäkään mahdollisuutta, koska siellä mennään esim. Khumbun jäätiköllä jatkuvasti ylös ja alas, parhaimmillaan kerrostalon korkuisia jäälohkareita ykkösleiriin. Alaskin ajaminen Khumbulla täysi mahdottomuus.

    Tiibetin puolelta (vaikeammalta puolelta) keskijyrkyys vaikuttaa mukavammalta, mutta se johtuu pitkästä lähetymisestä perusleiristä ABC-leiriin 6400 m ja parisataa metriä korkeammasta perusleiristä. Sielläkin painellaan jatkuvasti ylös alas. Eli, perusleiristä 15% keskijyrkkyys huipulle reittiä seuraten. 6400 metristä leikki sitten vasta alkaa.

    Molemmat puolet täynnä kohteita, että vahvin ja taitavinkaan kuski ei edes merenpinnan tasolla aja niitä ylös, eikä alas.

  2. #1052
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310


  3. #1053
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    ^ Lasit päässä, vaan snorkkelit puuttuu.

  4. #1054
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310




  5. #1055
    pulmark Guest
    Lyhyeen päättyi neuvottelut Mitchelton-Scott uudesta omistajasta tai sponsorista. Jatketaan tämä kausi vielä vanhoilla:

    https://www.cyclingnews.com/news/mit...undacion-deal/

  6. #1056
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310




  7. #1057
    Luin Jorge Zepeda Pattersonin Tour de Franceen sijoittuvan dekkarin "Kuolema kelloa vastaan". Siinä päähenkilö kertoo:
    "Itsekin olin tänään, kuten kaikkina kisapäivinä, kuorruttanut itseni maissitärkkelyksellä siinä toivossa, että pystyisin viivyttämään hikoiluni syövyttävää vaikutusta."

    Ihan uutta minulle, mutta muut pyöräilyjutut kirjassa on kirjoitettu niin uskottavasti, että voisi olla mahdollista todellisuudessakin.

    Tietoa asiasta?

  8. #1058
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Ei lajispesifistä mutta semmoista kuitenkin että maissitärkkelystä (eli sitä samaa monellekin tuttua Maizenaa jota käytetään esimerkiksi kastikkeiden suurustamiseen) käytetään jossain päin maailmaa talkkijauheen tapaan eli sitä levitetään liberaalisti kainaloihin ja muihin voimakkaammin hikoileviin paikkoihin. Sitoo kosteutta tehokkaasti ja pyöräilijän voisi kuvitella selviävän sen ansiosta vähemmällä ihoärsytyksellä.

    PS Mille vuosikymmenelle kirjan tapahtumat sijoittuvat eli ajetaanko vielä säämiskähousissa vai joko on siirrytty tekokuitumateriaalien aikaan?

  9. #1059
    Lähivuosiin.

  10. #1060
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310


    Tämä eriskummallinen kesä on jo niin pitkällä että tasan kahden viikon päästä - jos kaikki menee niin kuin toivotaan - maantiekilpailu ikään kuin käynnistyy uudelle Vuelta a Burgosin ensimmäinen osuus ajetaan siis tiistaina 28, pvä ja mukana on tavallista useampi huipputalli: https://www.procyclingstats.com/race...2020/startlist



    Ja näitäkin saatetaan päästä seuraamaan:


    01.08 Strade Bianche
    https://www.procyclingstats.com/race...2020/startlist

    05.08 - 09.08 Tour de Pologne
    https://www.procyclingstats.com/race...2020/startlist

    08.08 Milano-Sanremo
    https://www.procyclingstats.com/race...2020/startlist

    12.08 - 16.08 Critérium du Dauphiné
    https://www.procyclingstats.com/race...2020/startlist

  11. #1061
    Ensimmäinen UCI-kisa sen sijaan on parhaillaan Puolassa käynissä ja Antti-Jussi Juntunen siellä kehissä Tartu 2024 -tiimin riveissä. Eilinen kisan avannut etappi jouduttiin keskeyttämään reitillä sattuneen (siviili) moottoripyöräonnettomuuden johdosta. Tänään vuorossa 2.3km lyhyt tempo, joten eiköhän nyt saada jo tuloksiakin.

  12. #1062
    Vaikka tuo ensimmäinen etappi keskeytettiin, niin bonussekunnit jäi silti voimaan ja AJJ sen johdosta edelleen top kympissä, vaikka tänään tulikin muutama sija alaspäin. Huominen elikkäs viimeinen etappi oli ainakin viime vuonna aavistuksen enemmän nousua sisältävä, joten saa nähdä säilyykö top kymppi vai tuleeko jopa parannusta. Kokonaiskisa kolmannen etapin jälkeen :

  13. #1063
    Antti-Jussi lopulta kokonaiskisan kymmenes ja (UCI)pistesijakahvit tulille


  14. #1064
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Saattaa hyvinkin olla että tämä Hesarin juttu KjellCarlströmistä ei ole ihan tuore (vaan ehkä ainoastaan otsikoitu uudelleen) ja että siihen on foorumilla jo linkattu, mutta ei haitanne jos sen tekee uudestaan. Juttu on hyvä, vaikka ammattipyöräilyä seuranneille pitkälti tuttua asiaa.

    Autokuskista kasvoi huipputallin johtaja


  15. #1065
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Lahden seutu
    Viestit
    885
    ^Tuore on, tämän aamun Hesarista luin. Oikein hyvä juttu on. Toki lievä nillitys pääkuvasta, poika keulii fillarillaan - ilman kypärää=)

  16. #1066
    pulmark Guest
    Vuelta a Burgos pyörähtää käyntiin huomenna ti 28.7. 5 päivän etappikisa. Osallistujalistalta löytyy ihan tunnettuja nimiä:

    https://www.procyclingstats.com/race...0/gc/startlist

    Kisa näkyy ainakin Espanjan telkkarista ja myös kanavalta:

    https://www.cyltv.es/live/La8Burgos

    Muitakin streameja löytynee.

    Kokonaiskisan suosikkeja:

    ****Landa, Sosa
    ***S. Yates, Carapaz
    **Valverde, Mas, Bennett
    *Bilbao, Majka, Evenepoel, Gaudu, Chaves, Soler, Aru

    Jokerina nuori unkarilainen Attila Valter joka ajaa CCC:ssä.

    PS. Ennen kisaa yksi Israelin joukkueen ajajaa poistettu Korona-virukselle altistumisen vuoksi, Einhorn.
    pulmark muokkasi tätä : 28.07.2020 at 15.22

  17. #1067
    pulmark Guest
    Tour of Pologne 1. etapin loppukirissä todella paha kaatuminen läpi aitojen. En ole pitkään aikaan nähnyt noin pahaa kaatumista. Voimia ennenkaikkea Fabio Jakobsenille (vaivutettu koomaan, pahoja päävammoja) ja muille kaatuneille, toivotaan parasta ja pelätään pahinta:

    https://www.youtube.com/watch?v=0nU24g70Jmw
    http://cycling.today/fabio-jakobsen-...our-of-poland/

    Groenewegen suljettu pois kisasta. Ajoi pois keskikaistalta ja suoralta linjalta kohti laitaa jonka seurauksena tuli kontakti ja Jakobsen ajoi vasten reuna-aitoja.

  18. #1068
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Tour de Polognen loppukirissä tänään järkyttävä onnettomuus missä Groenewegen työntää Jakobsenin rata-aitaan 80km/h vauhdissa. Samassa rytäkässä kaatui useampi kuski ja ainakin yksi toimitsija. Vakavimmin loukkaantuivat toimitsija Jakobsen joka joidenkin raporttien mukaan taistelee hengestään. Cyclingnewsin juttu täällä ja etsivä löytää videokuvaa, mitä en kuitenkaan suosittele heikkohermoisille.

    Tällaista ei toivoisi koskaan näkevänsä. Toivottavasti Groenewegen saa kovimmat mahdolliset rangaistukset sekä UCI:ltä että siviilipuolelta.
    The older I get the faster I was

  19. #1069
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Groenewegenille tuli lähtö koko kisasta tuon takia. Ja ihan ansiosta, joku roti tuommoiseenki pitää saada. Sai vissiin peräti muutaman satkun sakot ja se siitä. Seuraavassa kisassa sitten taas mennään. Jumbo-Visma toki viestitti pahoittelunsa ja kertoi ettei hyväksy Dylanin toilailua.

  20. #1070
    pulmark Guest
    ^
    UCI:lla asia ainakin etenee tiedotteen mukaan, joten luulen että tulee myös muita rangaistuksia:

    https://www.uci.org/inside-uci/press...-(jumbo-visma)

    The Union Cycliste Internationale (UCI) strongly condemns the dangerous behaviour of rider Dylan Groenewegen (Jumbo-Wisma), who sent Fabio Jakobsen (Deceuninck-Quickstep) into the barriers a few metres from the finish, causing a collective crash at the end of the first stage of the Tour of Poland.

    Groenewegen was disqualified from the race by the commissaires' panel.

    The UCI, which considers the behaviour unacceptable, immediately referred the matter to the Disciplinary Commission to request the imposition of sanctions commensurate with the seriousness of the facts.

    Our Federation is wholeheartedly with the affected riders.
    Kisajärjestäjät sulkivat Groenewegenin pois kisasta.

  21. #1071
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    ^Ihan oikein ja voisivat laittaa sille pitkän bannin.

  22. #1072
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    En ole alan expertti, mutta olisiko kohtuutonta sulkea koko tiimi kisasta moisen sikailun johdosta?

    EDIT: Kattelin ton maaliintulon isommalta ruudulta, ja sehän oli alamäkeen. Mitä uittua liikkuu järjestäjän päässä kun ajattaa loppukirin alamäkeen? En pistä pahakseni jos järjestäjällekin napsahtaa rangaistuksia tosta. Pyoräilyssä on rutkasti riskejä ilman tommosia idioottimaisia rataratkaisujakin.
    OJ muokkasi tätä : 06.08.2020 at 04.05
    6.7 WTF/kg


  23. #1073
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    En tiedä mitä kenenkään päässä liikkuu, mutta voisi tietysti ajatella että järjestäjää miellyttää loppukirissä saavutetun huippunopeuden tuoma maine: "The arrival in Katowice has earned the title throughout the years as the temple of cycling velocity, for sprints reaching more than 80 km/h."

    Toisaalta voidaan kysyä että jos idioottimainen rataratkaisu tekee loppukiristä niin vaarallisen ettei se voi enää olla hyväksyttävää, niin mikseivät ajajat tai joukkueet ole (tiettävästi?) protestoineet tai esittäneet voimakasta arvostelua sinä aikana kun maali on Katowiceen päättyneillä osuuksilla ollut samassa paikassa samalla suoralla?

    Tai vaikka varmasti on totta että onnettomuus lähelle 80 km/h yltävässä vauhdissa on vaarallisempi kuin esimerkiksi parikymmentä kilometriä hitaammin ajettaessa, niin onko Katowicen varsin leveä maalisuora sittenkään erityisen vaarallinen - tai yhtään sen vaarallisempi kuin monet muut UCI:n komissaarien (tai teknisten delegaattien, kompetenttien toimihenkilöiden tms) hyväksymät ja ainakin tällaisen ainoastaan television välityksellä ammattipyöräilyä seuranneen katsojan käsityksen mukaan huomattavasti onnettomuusalttimmat massakirimaalit?


    Minusta voidaan perustellummin kysyä sitä miksi pyöräilyssä ei voida puhua turva-aidasta ja ihmetellä sitä miksei ole saatu kehitetyksi ja määrätty pakolliseksi sellaista turvallisuusstandardia ettei mainosaita ainakaan lisäisi onnettomuusriskiä tai pahentaisi mahdollisen onnettomuuden seurauksia.

  24. #1074
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    603
    Saantosuomen puitteissa ehdottaisin 3 vuotista loppukiritutkintoa lukuisine ajokokeineen; alamaki, ylamaki, suora, kaare vasemmalle, kaarre oikealle, sivutuuli vasemmalta... jne ja kaikkien noiden yhdistelmat. Peilit ja vilkut pakollisiksi.

    Tuon kirin lopputuloksen aavisti jo kun Groenewegen huojui oikealle puolikaistaa jossain 200m maalia. Kuvottava lopputulos, kirina ei niin poikkeuksellinen. Suoraan ajaminen on vaikeaa.

  25. #1075
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Kyllä tossa kiilaajakin lentää sen näköisesti, että taisi kisasta sulkeminen olla lähinnä muodollisuus.
    Kaar ittelles vaa

  26. #1076
    pulmark Guest
    Cyclingnewsin foorumilla esiteltiin pari parannusehdotusta noihin loppukireihin: ratamerkinnät loppuun hahmottamaan suoraan ajamista ja turvakaista reunoille jossa ei kiri/ohittaminen sallittua. Ehkä nuo vähän auttaisi turvallisempien reuna-aitojen lisäksi.

    Itellä tuli mieleen sellainen ratkaisu että joukkueissa olisi sprintteri ja sitten joku varalla. Lopussa olisi sitten omat radat näille joita pitkin ajettaisiin. Jos joukkueita eli sprinttereitä paljon vaatisi leveän tilan. Miten pitkä loppusuora, riittävän pitkä, 300-500m ? että ei syntyisi viime hetkellä kovin raivokasta ja hektistä kilpailua siitä kuka ekana pääsee johdossa loppuradalle. Sprintin hektisyys ja taktinen sekä joukkuekohtainen osaaminen kyllä menetettäisiin. Pelkkä fyysinen suorituskyky ratkaisisi voittajan kun ei olisi loppusuoralla kamppailua hyvästä peesipaikasta ja sprintin ajoituksesta.

    Voisi siinä kyllä käydä niin että samanlainen kamppailu käytäisiin siitä kuka pääsee ensin loppuradalle kuin mikä nyt käydään voitosta.

  27. #1077
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    2.256
    Ikävä juttu. Eihän turvallisen turva-aidan tekeminen mikään juttu ole. Kaukalomallinen ja vaikka pleksistä. Pääasiassa kai että ei stopata vaan liu-utaan. Tuskin siihen 70km nopeudessa poikittaissuunnassa kovin kovaa osutaan.

  28. #1078
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pulmark Katso viesti
    Cyclingnewsin foorumilla esiteltiin pari parannusehdotusta noihin loppukireihin: ratamerkinnät loppuun hahmottamaan suoraan ajamista ja turvakaista reunoille jossa ei kiri/ohittaminen sallittua. Ehkä nuo vähän auttaisi turvallisempien reuna-aitojen lisäksi.

    Itellä tuli mieleen sellainen ratkaisu että joukkueissa olisi sprintteri ja sitten joku varalla. Lopussa olisi sitten omat radat näille joita pitkin ajettaisiin. Jos joukkueita eli sprinttereitä paljon vaatisi leveän tilan. Miten pitkä loppusuora, riittävän pitkä, 300-500m ? että ei syntyisi viime hetkellä kovin raivokasta ja hektistä kilpailua siitä kuka ekana pääsee johdossa loppuradalle. Sprintin hektisyys ja taktinen sekä joukkuekohtainen osaaminen kyllä menetettäisiin. Pelkkä fyysinen suorituskyky ratkaisisi voittajan kun ei olisi loppusuoralla kamppailua hyvästä peesipaikasta ja sprintin ajoituksesta.

    Voisi siinä kyllä käydä niin että samanlainen kamppailu käytäisiin siitä kuka pääsee ensin loppuradalle kuin mikä nyt käydään voitosta.
    Kyllähän tuota 100 viimeisen metrin rataraidoitusta on kokeiltu Suomessakin aikoinaan. Kun raidoitus alkoi, niin kummankaan puoleista raitaa ei enää saanut ylittää, vaan oli oltava sillä n. metrin levyisellä radalla. Vai, oliko se 50 metriä pitkä rajoitus ennen maalia, en enää muista.

  29. #1079
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    486
    Onhan noissa aidoissakin eroa:
    https://twitter.com/i/status/1291128716727324672

  30. #1080
    pulmark Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Kyllähän tuota 100 viimeisen metrin rataraidoitusta on kokeiltu Suomessakin aikoinaan. Kun raidoitus alkoi, niin kummankaan puoleista raitaa ei enää saanut ylittää, vaan oli oltava sillä n. metrin levyisellä radalla. Vai, oliko se 50 metriä pitkä rajoitus ennen maalia, en enää muista.
    Juu. Kyllähän erilliset radat loppuun selkeyttäisi kiriä. Kompleksisuus ja hässäkkä vaan saattaisi syntyä siinä missä radat alkaa. Optimitilanteessa sprintterillä yksi vetomies ennen radan alkua joka siirtyy syrjään tai pitää kiertää ennen radan alkua. Joka tapauksessa se pitää saada ns. "pois tieltä" ennen varsinaista kiriä. 100m kuulostaa lyhyeltä, 5 sekuntia 70 vauhdissa. Jos 300m loppurata niin se ois pitempi sprintti yli 15s mutta kuitenkin mielestäni vielä sprintti.

    https://theconversation.com/your-rid...-sprint-106539

    The average speed during professional road cycling sprints is 63.9kph (53.7-69.1kph) sustained for between 9 and 17 seconds for men, and 53.8kph (41.6-64kph) for 10-30 seconds for women.
    Jos vetomiehet pois tieltä viimeistään 300m ennen maalia säännöllä ja sitten viimeisellä 100m omat radat vois ehkä toimia, eipä tuota osaa sanoa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •