Cyclingnewsin foorumilla esiteltiin pari parannusehdotusta noihin loppukireihin: ratamerkinnät loppuun hahmottamaan suoraan ajamista ja turvakaista reunoille jossa ei kiri/ohittaminen sallittua. Ehkä nuo vähän auttaisi turvallisempien reuna-aitojen lisäksi.

Itellä tuli mieleen sellainen ratkaisu että joukkueissa olisi sprintteri ja sitten joku varalla. Lopussa olisi sitten omat radat näille joita pitkin ajettaisiin. Jos joukkueita eli sprinttereitä paljon vaatisi leveän tilan. Miten pitkä loppusuora, riittävän pitkä, 300-500m ? että ei syntyisi viime hetkellä kovin raivokasta ja hektistä kilpailua siitä kuka ekana pääsee johdossa loppuradalle. Sprintin hektisyys ja taktinen sekä joukkuekohtainen osaaminen kyllä menetettäisiin. Pelkkä fyysinen suorituskyky ratkaisisi voittajan kun ei olisi loppusuoralla kamppailua hyvästä peesipaikasta ja sprintin ajoituksesta.

Voisi siinä kyllä käydä niin että samanlainen kamppailu käytäisiin siitä kuka pääsee ensin loppuradalle kuin mikä nyt käydään voitosta.