Mun toinen Kuningaskulkuri oli todella ruosteinen ja monilta osin huonossa hapessa. Niin olen hiljakseen siitä laittanut itelleni "flat bar cyclo"a - kuten itse sitä tykkään kutsua.

Tässä kuva muutaman vuoden takaa kun protoilin että voisiko homma toimia:



Stemmiä ja satulaputkea lukuunottmatta alkuperäisiä osia

Suurin haaste oli saada kammet ja keskiö laakeri irti. 40v huoltamatta ja 20v sateessa ulkona tehny aika tiukan paketin noista. Ja ilman keskiön huoltoa tuo ei pitkään käyttökelpoinen olisi.

Lisäksi tän varhaisen KK mallin takapakka on ns. "early uniglide" SB:ia lainatakseni (https://www.sheldonbrown.com/k7.html -> early uniglide), joten sellaisia ei ole juurikaan saavilla.




Takahaarukka on tässä varhaisessa KK:ssa 120mm alunperin (uudemmissa 125mm) - joten uutta kiekkoa (130mm) varten tein kierretangosta levittimen (cold setting) jolla sain haarukkaa noin 126mm leveyteen. 126 milliseen tuon kiekon saa jo ihan hyvin laitettua paikalleen - eikä voi sanoa edes survomiseksi.
Vaihteet on nyt 1x9 alkup 2x6 sijaan.



Renkaina Schwalben 30mm CX PRO. Mahtuu hyvin pyörimään ja noissa alkuperäisissä Shimano 600 längissä on se hyvä puoli, että kaari on niin tilava, että mahtuu käytännössä mikä vaan kumi pyörimään, joka runkoonkin mahtuu plus vielä täyskokoinen lokarikin.



Takavaihtaja on 10 vaihteinen 105 5700 keskipitkällä häkillä. Jonka pull ratio on sama kuin 7-9 vaihteisissa.
Kammet on geneeriset Shimanon Hollowtech II kammet FC-RS500, Ultegran keskiölaakereilla. Etu ratattaana FSA Megatooth Narrow-Wide.
Polkimet alkuperäiset.

Michen vapari tukisi kyllä 11s pakkaa, mutta kustannus syistä laitoin 1x9s (105 11s tankovaihtajat kun maksavat 100€)

____________

On kyllä pirun mukava ajaa tämä projekti.

ps. Puristeille tiedoksi kaikki alkup osat on tallella, joten tämän voi palauttaa alkup. muotoon kyllä (mutta ei siitä kaunis tule)