HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 13 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 1318

Aihe: Tunturi eMax

  1. #361
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiVee85 Katso viesti
    Mites takuut jos vaihtaa maan?
    Kukaan ei varmasti _tiedä_ tätä asiaa. Byrokraattisesti (periaatteen tasolla) voi tulla ongelmia, kun on sörkitty ohjelmistoja kolmannen osapuolen tiirikoilla. Teknisesti sitä ei voi perustella. Eri asia jos tekniikkaa kopeloidaan esim. puolittamalla nopeusanturin signaali.

  2. #362
    Kiitoksia Onko tuo ihan simppeli homma tolla softalla?

  3. #363
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiVee85 Katso viesti
    Mites takuut jos vaihtaa maan?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villariveijari Katso viesti
    Kukaan ei varmasti _tiedä_ tätä asiaa. Byrokraattisesti (periaatteen tasolla) voi tulla ongelmia, kun on sörkitty ohjelmistoja kolmannen osapuolen tiirikoilla. Teknisesti sitä ei voi perustella. Eri asia jos tekniikkaa kopeloidaan esim. puolittamalla nopeusanturin signaali.
    Kännykkäpuolelta tiedetään tapaus, jossa takuu ei korvannut mykäksi mennyttä puhelinta, koska siihen oli asennettu muokattu versio Androidista. Käyttöjärjestelmän muuttaminen mahdollsitaa mm. prosessorin jännitteen muuttamisen, joten sillä voi saada aikaan jopa puhelimen fyysisen rikkoutumisen. Fillaripuolella sama onnistuu tosin vain täysin avoimilla kiinan vehkeillä. Pelkkä maan vaihtaminen ei ole sama asia, mutta perustelut pitää silti olla kunnossa (koska softamuutoksen aiheuttamasta takuun mitätöitymisestä on em. ennakkotapaus). Jos mahdollista, niin alkuperäiset asetukset kannattaa palauttaa ennen takuuhuoltoa.

  4. #364
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Hese
    Viestit
    1.355
    ^niin, onko täysin sama moottori käytössä meillä ja jenkeissä missä 32 km/h rajoitus? Jos on niin "viritys" on lähinnä tekninen nyanssi eikä oikeasti vaikuta moottorin toimivuuteen tai kestävyyteen mitenkään. Toki valmistaja voi perseillä tässä niin halutessaan.

  5. #365
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    102
    En tiedä onko totta, mutta minulle kerrottiin Shimanon johonkin lokiin jäävän jälki jos ohjausta on katsottu/muutettu 3 osapuolen ohjelmalla?
    Siitä huolimatta stunlocerilla muutin ohjausparametrin Trumplandian asetuksiin.

  6. #366
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    579
    Jos Shimanon koneissa olis joku loki, niin uskon että nämä ns. 3 osapuolen softantekijät olisivat kaivaneet sen esiin ja se olisi kuluttajan käytettävissä. Akussa on ilmeisesti pieni lokitiedosto, jonne tallentuu mm. latauskerrat. Moottorissa ei taida olla muistia kuin juuri sen verran, että firmis sinne mahtuu ja tietenkin asetukset. Firmis kirjoitetaan asennusvaiheessa moottoriin suoraan bt:llä. Jos yhteys pätkäsee kesken niin ongelmia on tiedossa. Tästä on meikäläisellä kokemusta

  7. #367
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    66
    Moi!

    Sen verran kommenttina tähän keskusteluun että sähköavusteisen pyörän asetusten muuttaminen toisen maan asetuksiin ja avustason km/h katkeamisen nostaminen tällä tavoin muuttaa pyörän muuksi kuin sähköavusteiseksi polkupyöräksi. Tällä on paljonkin vaikutuksia ja takuun raukeaminen kaikilta osin on yksi vaikutuksista, tämä koskee koko pyörää ja sen kaikkia osia. Tämä on valmistajien kanta ja siinä ei ole mitään epäselvää. Lisäksi pyörä ei ole enää polkupyörä, eli se ei ole jokamiehenoikeuksien piirissä ja sillä ei enää saa ajaa maastossa, eikä myöskään katukäytössä ilman rekisteröintiä ja vakuutusta. Tätä keskustelua emme lähde kommentoimaan sen enempää.

    Jokaisen pyörän avustusnopeuden muuttamista harkitsevan on syytä tietää vaikutukset, foorumeilla pyörii paljon huhu ja mutupuhetta asian ympäriltä.

    Ystävällisin terveisin
    -Visa
    www.bikeshop.fi / Ajopyörä

  8. #368
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bikeshop.fi Katso viesti
    Moi!

    Sen verran kommenttina tähän keskusteluun että sähköavusteisen pyörän asetusten muuttaminen toisen maan asetuksiin ja avustason km/h katkeamisen nostaminen tällä tavoin muuttaa pyörän muuksi kuin sähköavusteiseksi polkupyöräksi. Tällä on paljonkin vaikutuksia ja takuun raukeaminen kaikilta osin on yksi vaikutuksista, tämä koskee koko pyörää ja sen kaikkia osia. Tämä on valmistajien kanta ja siinä ei ole mitään epäselvää. Lisäksi pyörä ei ole enää polkupyörä, eli se ei ole jokamiehenoikeuksien piirissä ja sillä ei enää saa ajaa maastossa, eikä myöskään katukäytössä ilman rekisteröintiä ja vakuutusta. Tätä keskustelua emme lähde kommentoimaan sen enempää.

    Jokaisen pyörän avustusnopeuden muuttamista harkitsevan on syytä tietää vaikutukset, foorumeilla pyörii paljon huhu ja mutupuhetta asian ympäriltä.

    Ystävällisin terveisin
    -Visa
    www.bikeshop.fi / Ajopyörä
    Hyvä, että tähän aiheeseen tuli kannanotto tästä näkökulmasta!

  9. #369
    Ei alkanu hyvin meikän emax ajot. Takarattaa löysällä ja pienin ratas väännetty väkisin väärille kierteille. Onneksi sain jättää paikalliseen pyörähuoltoon ja verkkis maksaa laskun.

  10. #370
    ^^ Joku kesähessu ict asentaja työharjoittelija pistetty kasaan vähän pyöriä :P

  11. #371
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    176
    Tänään vein emaxin voimansiirto huoltoon.
    2500 ajettu säälimättä, ei tasamaata. Vaihdetaan takapakka 11v, kettinki ja eturatas. Oli ketju venyny tulkin ylärajalle 0.75, eturattaassa muutama hammas oli ohentunut ja sojotti minne sattuu.
    Ei pysyny enää kettinki paikallaan pienillä vaihteilla. Oulun seudulla oli hankala löytää srammin osia ja tuo eturatas on joku tunturin oma 34 hampainen teräs versio.
    Kysyin tunturilta niin antoivat mallinimeksi vaan pitkän numerosarjan jälleenmyyjiä varten. (muut osat luettelivat nimellä)
    Alumiinisia eturissoja löytyy esim Racefacelta jonka ostin. Ei varmaan alumiinisena kestä samoja matkoja. Hintaakin oli vajaa 60

    Kaikki osat about 200, shimanon vastaava laatusia osia ois löytynyt lähes kaikista 5 pyörä liikkeestä hyllystä joista kysyin. Ainut mistä sain kaikki hyllystä oli Spesialbike.
    Taitaa olla eka ja vika sram vaihteinen mulla.

  12. #372
    Liittynyt
    08/2020
    Paikkakunta
    Sweden, Pajala
    Viestit
    99
    Tossa stunloclerilla näyttää olevan paremmat säätömahdollisuudet. Tämä etube on aika berseestä kun vertaa unlockerin videoita. Vaikka ei nostais trumpin maahan.
    Mutta on tää emax kova menheen jänkällä. En olis kävelly yli että sukat olis kastunu.

  13. #373
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    214
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pker Katso viesti
    Tänään vein emaxin voimansiirto huoltoon.
    2500 ajettu säälimättä, ei tasamaata. Vaihdetaan takapakka 11v, kettinki ja eturatas. Oli ketju venyny tulkin ylärajalle 0.75, eturattaassa muutama hammas oli ohentunut ja sojotti minne sattuu.
    Ei pysyny enää kettinki paikallaan pienillä vaihteilla. Oulun seudulla oli hankala löytää srammin osia ja tuo eturatas on joku tunturin oma 34 hampainen teräs versio.
    Kysyin tunturilta niin antoivat mallinimeksi vaan pitkän numerosarjan jälleenmyyjiä varten. (muut osat luettelivat nimellä)
    Alumiinisia eturissoja löytyy esim Racefacelta jonka ostin. Ei varmaan alumiinisena kestä samoja matkoja. Hintaakin oli vajaa 60

    Kaikki osat about 200, shimanon vastaava laatusia osia ois löytynyt lähes kaikista 5 pyörä liikkeestä hyllystä joista kysyin. Ainut mistä sain kaikki hyllystä oli Spesialbike.
    Taitaa olla eka ja vika sram vaihteinen mulla.

    Eturatas löytyy ihan virveliltäkin... Shimano SM-CRE80 HG-11

    Takapakka on myös yhteen sopiva shimanon kans.

  14. #374
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pker Katso viesti
    Tänään vein emaxin voimansiirto huoltoon.
    2500 ajettu säälimättä, ei tasamaata. Vaihdetaan takapakka 11v, kettinki ja eturatas. Oli ketju venyny tulkin ylärajalle 0.75, eturattaassa muutama hammas oli ohentunut ja sojotti minne sattuu.
    Ei pysyny enää kettinki paikallaan pienillä vaihteilla. Oulun seudulla oli hankala löytää srammin osia ja tuo eturatas on joku tunturin oma 34 hampainen teräs versio.
    Kysyin tunturilta niin antoivat mallinimeksi vaan pitkän numerosarjan jälleenmyyjiä varten. (muut osat luettelivat nimellä)
    Alumiinisia eturissoja löytyy esim Racefacelta jonka ostin. Ei varmaan alumiinisena kestä samoja matkoja. Hintaakin oli vajaa 60

    Kaikki osat about 200, shimanon vastaava laatusia osia ois löytynyt lähes kaikista 5 pyörä liikkeestä hyllystä joista kysyin. Ainut mistä sain kaikki hyllystä oli Spesialbike.
    Taitaa olla eka ja vika sram vaihteinen mulla.
    Omassani oli myös Sram vaihteet ja pakka. Pakan vaihdoin Shimanoon, johon saa ostaa erikseen 3 pienintä hammasratasta. Nehän eniten kuluvat ainakin minulla. Toinen juttu on ketjut. Vaihdan ketjun aina, kun venymä alkaa lähestyä 0,5 % eli tulkki menee väliin hiukan pakottamalla. Minulla se tarkoittaa noin 2000 km, kun en kovin metsässä rymistele. Eli noin 2000 km välein tulee noin 30-40 eur remontti. Etusessa ei ole vielä merkkejä kulumisesta, vaikka on alumiiniratas. Tosin se on vaihdettu jossakin 3000 km tienoilla muusta syystä.

  15. #375
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jyrmy Katso viesti
    Eturatas löytyy ihan virveliltäkin... Shimano SM-CRE80 HG-11
    Saman laitoin itsellekin brosen kaveriksi, kun alkoi ärsyttää alumiinisen eturattaan nopea kuluminen sähköpyörässä. Tuo SM-CRE80 on siis terästä ja ilman spideria hankittuna (vai millä nimellä keskiön ja rattaan välinen sovitin kulkee?) maksoi 32 €. Pulttijako on 104, eli sopii moneen pyörään.

  16. #376
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jyrmy Katso viesti
    Eturatas löytyy ihan virveliltäkin... Shimano SM-CRE80 HG-11

    Takapakka on myös yhteen sopiva shimanon kans.
    Eipä oo tullu vastaa että eri merkkiset rissat uudesta lähtien samassa voimalinjanssa, mut näissä sähkäreissä näyttää olevan. Ois pitäny kysyä ekana täältä

  17. #377
    Osaattekos sanoa lonkalta, että mistä sais tilattua eMaxiin isomman eturattaan?
    Mielummin miten vaan O.O

  18. #378
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Tuolta halvalla hyviä. Ihan yhtä hyviä kuin Race Facen.

    https://www.aliexpress.com/item/32833995257.html

  19. #379
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Tuolta halvalla hyviä. Ihan yhtä hyviä kuin Race Facen.

    https://www.aliexpress.com/item/32833995257.html

    Tänks. Oon kuitenkin periaatteesta halpamarkkinoita vastaan. Mielellään joku suomalainen kauppa, niin ei tarvis ulkomaan postia harrastaa. Ootteko ite vaihdellu isompia rattaita?
    Mielummin miten vaan O.O

  20. #380
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Siitä 10 kertaisella hinnalla sama..

    https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/712...ring-36t-black
    Kommenttini on mielipide mutta saattaa joskus sisältää myös pienen määrää faktaa.

  21. #381
    ^^ Kiitos. Sanokaas nyt vielä, että sopiiko eMaxiin siis mikä tahansa "BCD 104" merkinnällä varustettu ratas?
    Mielummin miten vaan O.O

  22. #382
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Tuolta halvalla hyviä. Ihan yhtä hyviä kuin Race Facen.

    https://www.aliexpress.com/item/32833995257.html
    Kiitos tästä.

  23. #383
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villariveijari Katso viesti
    ^^ Kiitos. Sanokaas nyt vielä, että sopiiko eMaxiin siis mikä tahansa "BCD 104" merkinnällä varustettu ratas?
    Jos vaihdat eturattaan isompaan, niin alkuperäinen ketju voi jäädä liian lyhyeksi. Eli saatat joutua vaihtamaan ketjun samalla kertaa. Itse vaihdoin juuri toisen merkkiseen pyörään 48-piikkisen eturattaan tilalle 38-piikkisen. Niin iso muutos vaati kejun lyhentämistä 6 lenkin verran.

    Periaateessa pitäisi sopia mikä tahansa nelipulttinen pyöreä BCD 104. Ovaalia ei kannata sähköpyörään hankkia. Luku on siis bolt circle diameter (joskus myös PCD, pitch circle diameter), eli kiinnityspulttien muodostaman kehän halkaisija on 104 mm. Esim. Brosen moottorin jatkeeksi meni ihan heittämällä Shimanon teräksinen eturatas (SN-CRE80). Vaihdoin teräkseen, koska alumiinen ratas kului mielestäni liian nopeasti. Kannattaa myös tarkistaa onko alkuperäisessä rattaassa kierteistetyt kiinityspulttien reiät, eli pitääkö hankkia mutterisarja samalla, koska tarvikerattaissa ei ole kierteitä.

  24. #384
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pedelec Katso viesti
    Jos vaihdat eturattaan isompaan, niin alkuperäinen ketju voi jäädä liian lyhyeksi. Eli saatat joutua vaihtamaan ketjun samalla kertaa. Itse vaihdoin juuri toisen merkkiseen pyörään 48-piikkisen eturattaan tilalle 38-piikkisen. Niin iso muutos vaati kejun lyhentämistä 6 lenkin verran.

    Periaateessa pitäisi sopia mikä tahansa nelipulttinen pyöreä BCD 104. Ovaalia ei kannata sähköpyörään hankkia. Luku on siis bolt circle diameter (joskus myös PCD, pitch circle diameter), eli kiinnityspulttien muodostaman kehän halkaisija on 104 mm. Esim. Brosen moottorin jatkeeksi meni ihan heittämällä Shimanon teräksinen eturatas (SN-CRE80). Vaihdoin teräkseen, koska alumiinen ratas kului mielestäni liian nopeasti. Kannattaa myös tarkistaa onko alkuperäisessä rattaassa kierteistetyt kiinityspulttien reiät, eli pitääkö hankkia mutterisarja samalla, koska tarvikerattaissa ei ole kierteitä.
    Hyvä huomio toi ketjun pituus. Onneks onkin juuri uudet ketjut odottamassa. Kiitos muistakin neuvoista!

  25. #385
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BatFiker Katso viesti
    Tässäpä meikäläisen ”sotaratsu” tositoimissa, eli luonnollisessa ympäristössään.
    ...
    Varusteiksi on tullut pienessä kulmassa oleva stemmi ja pienellä nousulla oleva XLC all MTN -tanko,
    Saisikos näistä tarkempia speksejä? Näyttää aikalailla sopivalta omaankin silmään kun hieman rennompaa asentoa haen.

  26. #386
    Onko ketjusuosituksia?
    Ite ajanu aina vaan bmx:llä niin ihan pihalla näistä vaihdepyörien ketjuista

  27. #387
    https://www.suomenurheilupyora.fi/sh...cn-e8000-ketju

    Tuota ovat minulle kaupanneet, enkä ole vastaan pistänyt - en tiedä pitäiskö? Hyvin kyllä pelannu, ei sen puoleen.
    Mielummin miten vaan O.O

  28. #388
    eilen hain emaxin huollosta eka huolto mittarissa 760km ketjut meni vaihtoon oli venyny eli jos nuin nopeesti menee pitää hommata se mittari saa seurata venymää :-)) ajan suht rauhallisesti 10 prosenttia polkuja muuten tasaisella mennään.

  29. #389
    Noin 2500km oon ajanu yksillä ketjuilla, toki varmasti ovat tulkin mukaan olleet vaihtokunnossa jo aiemmin. Kulumiseen vaikuttaa et millasta maastoa ja mitä avustustasoja käyttää. Ehkä pitäs välttää "liian isolla vaihteella ylämäkeen menemistä boosti päällä" tyylistä ajoa.

  30. #390
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti necbose Katso viesti
    eilen hain emaxin huollosta eka huolto mittarissa 760km ketjut meni vaihtoon oli venyny eli jos nuin nopeesti menee pitää hommata se mittari saa seurata venymää :-)) ajan suht rauhallisesti 10 prosenttia polkuja muuten tasaisella mennään.
    Minulla on mittaustulkki. Vaihdan ketjut heti, kun 0,5% tulkki mahtuu tiukahkosti väliin. Ketjujen vaihtoväliksi on tullut noin 1500-2000 km riippuen ajosta.

Samanlaisia aiheita

  1. E-Tube, Freemax, Emax, etc Shimano-softat
    By MRe in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 788
    Viimeinen viesti: 09.02.2025, 13.22
  2. eMax ja e275 (Fat >> Plus)
    By villariveijari in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 17.06.2019, 11.14
  3. Tunturi emax läskipyörä
    By Seppo Hernesniemi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 27.01.2019, 08.41

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •