FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 420 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 320 370 410 418 419 420 421 422 430 470 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.571 - 12.600 / 15291

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #12571
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.231
    Se vähäinen lumi mikä tuli viime talvena oli jätetty putsaamatta baanalta (Kiasma - Ruoholahti) siitä kävelijöiden puolelta yhtenä päivänä kun siitä ajoin. Mikähän järki siinäkin oli, ihmiset tietysti käveli siinä pyöräiljöiden puolella eikä omalla puolellaan mikä oli täynnä sohjoa. Helsingin kaupungilla on määrätyt pyöräilyväylät mitkä ne tehoputsaavat talvella. Näköjään sitten kävelijöiden kustannuksella.

  2. #12572
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Niinno.
    Jos harjakoneen kuljettajalle annetaan ohjeeksi putsata se pyöräväylän puoli niin kyllähän se vesseli tekee työnsä oikein ja hyvin ja putsaa sen pyöräväylän.
    Jos ne jalankulkijat ei halua tarpoa siinä sohjossa niin se on melko ymmärrettävää. Voihan tuo tietty olla että sen jalakulkuväylän prioriteetivuoro oli vasta tulossa kun ksubu oli jo ajanut siitä paanalta.
    Empatia...?
    Oikeesti - ihan kutun monessa paikkaa stadissa ensin aurataan se pyöräväylä ja sit ajetaan ajoradalta ne möykyt sinne kelville. Paranee sekin kun vaan annetaan palautetta.
    Jos tuohon pääsis:
    Shimaani muokkasi tätä : 06.08.2020 at 19.27 Syy: ei uittu nymmää en enää jummarra tätä phoorumisoftaa - ei voi muokkaa kuvaa vaaan tulee tupla. Olkoon. ttu
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  3. #12573
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.231
    Oli se lumi siinä kävelijöiden puolella aika pitkään, kun palasin samaa reittiä noin kolmen tunnin kuluttua. Ehkä ne stadin konekuskit olivat kahvilla jossain. Palaute lähti kyllä kaupungille siitäkin.

  4. #12574
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Ei muuta ku aina vaan palautetta kun homma menee telalle. Kyllä se alkaa sujua.
    Oikeesti esim se stn Hakamäentien kelvi on välillä ajettavissa vaan fätillä kun ne möykyt työnnetään ajoradalta siihen. Ei mtn jakoa millään kapiammalla nakilla.
    Fätilläkin vaatii asennnetta ns isosti.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  5. #12575
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    51
    Talvella pitäisi pyöräilijän päästä joka päivä maantiepyörällä töihin ja autoilijan lambolla. Ihan tissiposkimeninkiä

  6. #12576
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    51
    Eilen yhdeksän maissa ajelin polttomoottorikaksipyöräisellä kiitoradantiellä mustan Toyota Camryn perässä. Camry-kuski ei huomannut lainkaan pyörätietä kulkevaa maanitiepyöräiljiää vaan meinasi pyöräilijä osua kuskin ovesta sisään. Camry oli oikealta ohjattava. Molemmat teki paniikkijarrutuksen tosin Camryn jarrutus liian myöhään jäi auto risteykseen tukkeeksi. Pyöräilijä ehti, en tiedä kuinka täpärä tilanne oli hänen kannaltaan vai opettiko vain autoilijaa. Autoilijalla oli siis väistämisvelvollisuus.
    lihapiirakka muokkasi tätä : 07.08.2020 at 11.48

  7. #12577
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lihapiirakka Katso viesti
    Talvella pitäisi pyöräilijän päästä joka päivä maantiepyörällä töihin ja autoilijan lambolla. Ihan tissiposkimeninkiä
    Eipä noi ihmiset kauheasti pyöräile töihin muutoinkaan jos taivaalta sataa happoa(vettä se ei voi olla koska ihmiset selkeästi pelkäävät sitä taivaalta tippuvaa märkää), saati jos on vähän pakkasta.


    Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

  8. #12578
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lihapiirakka Katso viesti
    Talvella pitäisi pyöräilijän päästä joka päivä maantiepyörällä töihin ja autoilijan lambolla. Ihan tissiposkimeninkiä
    Jos tavoite on, että pyöräilyn kulkutapaosuutta halutaan nostaa, on kelvien oltava edes yhtä hyvässä kunnossa kuin ajoradat pidetään. Ei autoilijoidenkaan tarvitse ostaa traktoria tai edes maasturia eteenpäin päästäkseen. Kaupungissa ovat kaupunkien periaatteet ja maalla maalaisten tarpeet. Maallahan nuorisokin käy kirkolla massikalla.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  9. #12579
    ^Kiitos Fuuga, juuri tätä tarkoitin.

  10. #12580
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.630
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Ei autoilijoidenkaan tarvitse ostaa traktoria tai edes maasturia eteenpäin päästäkseen.
    Viime "talvi" oli mitä oli, mutta jo edellinen taisi olla sellainen, että esimerkiksi Kalliossa ei ilman auton vaurioitusmisvaaraa päässyt etenemään kuin SUVilla tai traktorilla. Esimerkiksi Kallion kirkon ja paloaseman maisemat. Ja tämä tilanne jatkui useamman viikon.

  11. #12581
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    51
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Eipä noi ihmiset kauheasti pyöräile töihin muutoinkaan jos taivaalta sataa happoa(vettä se ei voi olla koska ihmiset selkeästi pelkäävät sitä taivaalta tippuvaa märkää), saati jos on vähän pakkasta.


    Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
    Taidan nykyisin kuulua juuri tähän joukkoon, ajelen vain kun on poutaa. Kuivalla pakkassäällä ja valoisassa on ihan kiva ajella. Pyörähän likaantuu seteellaEnnen vedin fillarilla jokapäivä töihin. Joskus joutui jopa kantamaan sitä kun oli lunta niin paljon, kotiinpäin mentäessa olikin jo usein aurattu lumet pois.
    En edes muista kuinka monet rattaat ja ketjut suola söi, kolme keskiötä muistan vaihtaneeni siis samaan pyörään. Ei sitä työmatkakulkinetta tullut juuri pestyä, uutta rasvaa vain ketjuihin vanhan paskan päälle

  12. #12582
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Viime "talvi" oli mitä oli, mutta jo edellinen taisi olla sellainen, että esimerkiksi Kalliossa ei ilman auton vaurioitusmisvaaraa päässyt etenemään kuin SUVilla tai traktorilla. Esimerkiksi Kallion kirkon ja paloaseman maisemat. Ja tämä tilanne jatkui useamman viikon.
    Kalliohan on jo maasetua ja jätetään nyt ne lapinlisät pois, mutta juu erikoisia päiviä saattaa olla paikoitellen, mutta kyllähän pääväylät on pääsääntöisesti täysin ajokunnossa autolla kuin autolla.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  13. #12583
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    Ajakaa helvetti nyt kaikille keleillä, se on muuten helevetin vaarallista kun yksin vedät ja autoilijat selvästi ajattelee että ei täällä kukaan kuitenkaan aja ja olen sitten siinä edessä

  14. #12584
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    No nyt on Lauttasaaren sillan pyöräkaistaan isketty paksusti lisää asfalttia. On melkein samassa tasossa jalankulun kanssa= pääsee ilman töyssyä fillarilla väistämään sinne (jos on pakko) eikä kampi ota kiinni kiveen jos ajaa ihan siinä reunassa.

  15. #12585
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Viime "talvi" oli mitä oli, mutta jo edellinen taisi olla sellainen, että esimerkiksi Kalliossa ei ilman auton vaurioitusmisvaaraa päässyt etenemään kuin SUVilla tai traktorilla. Esimerkiksi Kallion kirkon ja paloaseman maisemat. Ja tämä tilanne jatkui useamman viikon.
    2010 jäin kolme kertaa autolla kiinni talven aikana, jokainen kerta Helsingissä, tarkemmin Arabianrannassa. Nuo kolme kertaa jaksottuivat useammalle viikolle, meni nimittäin todella pitkään että se kadunpätkä saatiin lopulta aurattua. Helsinkiläiset olivat ystävällistä porukkaa, joka kerta ilmestyi jostain työntöapua pyytämättä. Mutta tuo oli sivukadulla eikä sentään pääväylällä.

    Meillä "maaseudulla" kadut pääsääntöisesti aurataan talvisin kattavasti ja korkeintaan aamuvarhaisella yöllisen pyryn jäljiltä saattaa olla hanki tiellä. Sähköinen maastopyörä mönkii silloinkin hyvin, katsokaas kun mulla ei kunto riitä polkea lihasvoimin niin pitää olla sähkö apuna.

  16. #12586
    Tänä kesänä tuntuu tieraivo lisääntyneen huomattavasti, ainakin täällä Tampereen seudulla. Itse harrastan lähinnä maantiepyöräilyä ja melkein viikottain joku autoilija kokee tarpeelliseksi huudattaa torvea kohdallani, tai ohittaa tankoa hipoen. Aikaisemmin näitä oli ehkä kerran vuoteen. Joskus ajan myös kevyenliikenteenväylää pitkin mutta tuntuu että siellä tulee vielä useammin vihaista palautetta. "Pyörät ajoradalle!" yms. Joskus on tultu ihan karjumaan ja solvaamaan päin naamaa taukopaikalle, ihan vaan siksi kun on pyöräilyvaatteet päällä. Tänään mentiin ihan uudelle asteelle kun iäkkäämpi mies tuuppasi emännän nurin, kun mukamas pyöräili kävelytiellä. Katsottiin aluekarttaa ja kyseessä on kyllä siinä kohtaa kaksisuuntainen pyörätie. Rikosilmoituksen teko käynnissä.

    Miten näiden kanssa kannattaa toimia jatkossa? Eikös tuollaisesta haukkumisestakin voi tehdä kunnianluokkaussyytteen. Eli stoppi solvaajan kohdalle, puhelin käteen ja soitto poliisille?

  17. #12587
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Judgment Katso viesti
    Miten näiden kanssa kannattaa toimia jatkossa? Eikös tuollaisesta haukkumisestakin voi tehdä kunnianluokkaussyytteen. Eli stoppi solvaajan kohdalle, puhelin käteen ja soitto poliisille?
    Videokamera on yksi keino saada törppö sulkemaan suunsa.

  18. #12588
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Zaliv oblast
    Viestit
    582
    Ajoin äskettäin Tampereen läpi; Satakunnankadulla autojonon ohi oikealta, ei tullut tööttiä.
    No rain - no gain.

  19. #12589
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577

    Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lihapiirakka Katso viesti
    Taidan nykyisin kuulua juuri tähän joukkoon, ajelen vain kun on poutaa. Kuivalla pakkassäällä ja valoisassa on ihan kiva ajella. Pyörähän likaantuu seteellaEnnen vedin fillarilla jokapäivä töihin. Joskus joutui jopa kantamaan sitä kun oli lunta niin paljon, kotiinpäin mentäessa olikin jo usein aurattu lumet pois.
    En edes muista kuinka monet rattaat ja ketjut suola söi, kolme keskiötä muistan vaihtaneeni siis samaan pyörään. Ei sitä työmatkakulkinetta tullut juuri pestyä, uutta rasvaa vain ketjuihin vanhan paskan päälle
    Maantiepyöräilyyn siirryttyäni en aja itsekään enää kuin kuivalla säällä. Kermapeppujen hommaa tämä.

    Työmatkoille on oma kulkineensa, työmatkat ajan ympäri vuoden pyörällä. Olen ajanut vuosikaudet.
    Matkaakaan tosin ei ole kuin 6km/suunta mutta en voisi kuvitella aloittavani päivää ilman pyöräilyä.
    Kesäaikaan yhdistän useasti lenkin ja työmatkan.

    Mitä tulee autoilijoiden käytökseen, itse olen saanut maantiellä kyllä ajaa rauhassa, tänä kesänä ei kukaan ole edes ajanut läheltä. On aina koukattu mukavan kaukaa ohi.
    Olen tullut siihen tulokseen että maantiepyörä ei oikeastaan edes kuulu sinne kelville.
    Nopeudet on liikaa sinne ja kelvit usein niin huonossa kunnossa että ei siellä muutoinkaan halua ajaa.

    Tilanne on onneksi paranemaan päin; Jyväskyläänkin noita baana-osuuksia näyttää putkahtelevan sinne ja tänne.

    Toki siellä saa sen vauhdin pitää myös pk-tasolla. Kun pyöräilevä lajitoveri naama puhelimessa kiinni ja napit korvilla ei vaan havaitse ympäristöstään yhtään mitään.

    Pk:t ajelen monasti kyllä rantaraitin kelviä pitkin, on niin vähänousuinen ja hyväkuntoinen reitti. Ja mun kunnolla pk-vauhdit on hyvin rauhallisia.


    Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

  20. #12590
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    "Työmatkoille on oma kulkineensa, työmatkat ajan ympäri vuoden pyörällä. Olen ajanut vuosikaudet.
    Matkaakaan tosin ei ole kuin 6km/suunta mutta en voisi kuvitella aloittavani päivää ilman pyöräilyä.
    Kesäaikaan yhdistän useasti lenkin ja työmatkan."

    Noilla pohjilla ei voi kalustoon pannut "investoinnit" voi ylittyä...

  21. #12591
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    334
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Olen tullut siihen tulokseen että maantiepyörä ei oikeastaan edes kuulu sinne kelville.
    Nopeudet on liikaa sinne ja kelvit usein niin huonossa kunnossa että ei siellä muutoinkaan halua ajaa.
    Kun tiehanke tehdään kilpailuttamalla niin usein se tie tehdään ensin ja senjälkeen viimeisessä työmaakokouksessa aihe "Ainiin se kelvikin piti tehdä". Ja sehän tehdään sitten halvimman mukaan, eli pohjat jos sellaista edes tehdään riittää kun kestää asfaltti kunnan tarkastuksen ajan kunnossa.

    Hyvänä esimerkkinä alle 10 vuotta sitten tehty uusi kauppakeskittymä tässä lähettyvillä. Tie on kestänyt hyvin vaikka liikennemäärät huomattavia. Mutta kelvit jotka tehtiin samaan aikaan molemminpuolin ovat kuin venäläisessä kylässä. Ihan selkeästi huomaa kuopista ja halkeamista että sen asfaltin alla ei ole edes mursketta.

    Mikähän tuossa muuten on taustalla että vaatimukset taajamissa on kelvi molemminpuolin tietä? Eihän noissa usein ole mitään järkeä ja sitten itketään kun ei ole varaa noita hoitaa.

  22. #12592
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    Mikähän tuossa muuten on taustalla että vaatimukset taajamissa on kelvi molemminpuolin tietä?
    Sikäli kuin polkupyöräliikenteelle tarvitaan kadulla erillistä tienosaa, niin etäisesti kaupunkimaisella alueella ratkaisuna pitäisi lähtökohtaisesti olla tien molemmilla puolilla pyöräkaistat tai yksisuuntaiset pyörätiet (jalkakäytävästä tasoeroteltuna). Tällöin liikenteestä tulee loogisempaa ja selkeämmin hahmotettavaa, kun polkupyörät etenevät aina samaan suuntaan kuin muukin ajoneuvoliikenne kyseisellä puolella tietä. Pyöräilystä tulee kanssa sujuvampaa, kun ei ole kohtaamisia vastakkaiseen suuntaan pyöräilevien kanssa kapealla pyörätiellä.

    Aikanaan kävin Hollannissa Eindhovenin kaupungissa, ja siellä tuollaiset yksisuuntaiset pyörätiet kadun molemmilla reunoilla olivat isommilla kaduilla. Ne oli myös toteutettu ajoradan tasoon, mutta rakenteellisesti erotettu korotuskivellä, joten pyörätieltä ei päässyt helposti pomppimaan ajoradalle tai jalkakäytävälle (eikä ajoradalta pysäköimään pyörätielle tai jalkakäytävälle...). Hyvin yksinkertaista, mutta kunnolla toteutettuna hyvin loogista ja liikenteellisesti sujuvaa infraa.

    Suomessa oli valitettavasti vuosikymmeniä normina kaksisuuntaiset pyörätiet, jotka pahimmillaan poukkoilevat epämääräisesti ajoradan puolelta toiselle. Tuloksena sitten se, että jos jonnekin saadaan yksisuuntainen pyörätie, niin sitä sitten tunnisteta tai ymmärretä miten sillä pitäisi ajaa. Valitettavasti lainlaatija ei myöskään ole edesauttanut asiaa liikenteenohjauslaitteiden suhteen.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  23. #12593
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    164
    Kyllähän pyöräkaistaa voi helposti rakentaa ajoradan viereen suoralla tiellä, mutta risteyksissä alkaa ongelmat. Vierekkäisiltä kaistoilta (auto ja pyörä) pitää molemmilta usein päästä kääntymään vasemmalle ja oikealle. Eli ristiin toistensa yli. Vielä, jos risteys on muodoltaan jotain muuta kuin suorakulmainen, niin siitä seuraa hankalasti toteutettavia reittejä, jossa pyöräkaista menee pahimmillaan kahden autokaistan välissä eikä ajoratamerkinnöistä saa selvää niiden puuttumisen, kulumisen tai lumen takia. Suomessa pitää myös ottaa huomioon talvikunnossapidon vaatimukset. Korokkeita ei voi rakentaa joka väliin.

    Tilan ollessa kortilla, kuten rakennetun kaupungin keskustassa on, olisi parempi rakentaa pyörätie vain toiselle puolelle tietä kaksisuuntaisena. Silloin risteykset on helpompi toteuttaa ilman kenkälusikkaa ja reitit saadaan edes jotenkin järkeviksi. Helsinki on kuitenkin päättänyt että pyörä on uusi auto ja kantakaupungissa, jossa ei ole tilaa tehdä pyöräteitä uusiksi, sen paikka on muiden autojen ja bussien seassa.

  24. #12594
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.231
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    Kun tiehanke tehdään kilpailuttamalla niin usein se tie tehdään ensin ja senjälkeen viimeisessä työmaakokouksessa aihe "Ainiin se kelvikin piti tehdä". Ja sehän tehdään sitten halvimman mukaan, eli pohjat jos sellaista edes tehdään riittää kun kestää asfaltti kunnan tarkastuksen ajan kunnossa.

    Hyvänä esimerkkinä alle 10 vuotta sitten tehty uusi kauppakeskittymä tässä lähettyvillä. Tie on kestänyt hyvin vaikka liikennemäärät huomattavia. Mutta kelvit jotka tehtiin samaan aikaan molemminpuolin ovat kuin venäläisessä kylässä. Ihan selkeästi huomaa kuopista ja halkeamista että sen asfaltin alla ei ole edes mursketta.

    Mikähän tuossa muuten on taustalla että vaatimukset taajamissa on kelvi molemminpuolin tietä? Eihän noissa usein ole mitään järkeä ja sitten itketään kun ei ole varaa noita hoitaa.
    Helsingin pohjoisbaanahan tehtiin ihan tarkoituksella ilman mitään autoteitä viereen. Se korvasi entinen metsässä kulkeva tien (on se siellä vielä edelleen, jos sitä pitkin haluaa kulkea) joka on paljon nousuja ja laskuja. Olen ihmetellyt sitä, miksi siihenkin piti sitten tehdä mäet. Olisi siitä varmaan samalla kalloiden räjäytyksillä voinut saada tasaisenkin.

    Sekin baana sitten alkoi melkein heti valmistuttuaan halkeilla. Ihmettelin taas sitä kuuluisaa suomalaista hyvää osaamista. Sitten olikin mieluisa yllätys, kun sillä työllä mikä siinä tehtiin oli takuu ja se jouduttiin korjaamaan. Yritys joka teki sen työn oli muistaakseni YIT. Sen takuukorjauksen jälkeen se on toistaiseksi pysynyt kunnossa.

    e korjailin tekstiä

  25. #12595
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Kaupunkiin tuli uusia vuokrapyöriä, jotka voi jättää mihin tahansa. Firma perusti niille aseman keskelle Elielinaukiota. Niille olisi aika lähellä parempi paikka.

    https://www.youtube.com/watch?v=EP2xn5krNxk

  26. #12596
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    334
    Kai noistakin aletaan sitten itkemään kun niitä jätetään joka paikkaan. Ihmettelen muuten miksi nuo potkulautafirmat ja muut eivät ymmärrä että siinä softassa olisi valmius hoitaa tuo ongelma pois. Jos vehje on jätetty asiattomaan paikkaan niin sehän näkyy datasta kuka sen on sinne jättänyt. Käyttöehtoihin pykälä että jos jätät väärään paikkaan niin satasen penalty. Loppuis ihan varmasti perseilyt! Noissahan on GPS joka näyttää koordinaatit operaattorille josta helppo nähdä kuka perseillyt ja missä.

  27. #12597
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.630
    ^Noissahan on jo käytössä ominaisuus, jossa jättäminen määrättyihin paikkoihin on kielletty. Lisäksi käyttöalue on rajattu. Joten kyse on siitä, että implementoitaisiin tuo vielä lisäksi. Mutta sitä ei tulla tekemään jollei ole pakko.

  28. #12598
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    Kai noistakin aletaan sitten itkemään kun niitä jätetään joka paikkaan. Ihmettelen muuten miksi nuo potkulautafirmat ja muut eivät ymmärrä että siinä softassa olisi valmius hoitaa tuo ongelma pois. Jos vehje on jätetty asiattomaan paikkaan niin sehän näkyy datasta kuka sen on sinne jättänyt. Käyttöehtoihin pykälä että jos jätät väärään paikkaan niin satasen penalty. Loppuis ihan varmasti perseilyt! Noissahan on GPS joka näyttää koordinaatit operaattorille josta helppo nähdä kuka perseillyt ja missä.
    Mielenkiintoista tosiaan miksei ominaisuutta haluta käyttää.

  29. #12599
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepper Katso viesti
    Mielenkiintoista tosiaan miksei ominaisuutta haluta käyttää.
    GPS:n tarkkuus on parhaimmillaan n. 20 metriä. Kaupungissa heijastusten takia vielä enemmän. Kaikki sitä tarkemmat mittaustulokset on lähinnä arvailua ja keskiarvottamista. GPS:n mittaustarkkuudella ei voi päätellä onko laite keskellä ajorataa poikittain vai nätisiti aidan vieressä nojaamassa. Eli sanktoiden asettaminen sen perusteella ei ole perusteltavissa, koska aina voi vastata, että jätin vekottimen ihan luvalliseen paikkaan enkä tiedä kuka sen siirsi keskelle tietä.

  30. #12600
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    164
    Ei mennyt pyörätien maalaukset ihan putkeen
    https://twitter.com/vvoltti/status/1296170628224094208 (twitter-video)
    Tunnistaako joku paikan? (minä en)

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •