Kaikki putkiosat on Eastonin bulkkitavaraa (EA50-sarja) ja kiekot EA70 AX. Noista kertyy ylimääräistä painoa, tolpan ja stongan saatan vaihtaa kuituisiin painonpudotuksen ja mukavuuden nimissä.
Jos tilasit kiekot suoraan LB:ltä niin paljonko niille tuli veroja ja tullimaksuja?
The older I get the faster I was
Näyttää olevan 2021 mallistossa tarjolla nyt myös pelkkä runkosetti. Tuo Chameleon Saturn väritys olisi kivaa vaihtelua tähän nykyiseen mattamusta/(piilo)hopea linjaan
(Ja tuossa näyttää olevan uusi D-Fuse SLR satulatolppakin)
https://www.giant-bicycles.com/int/r...vanced-ff-2021
^tuossa on kyllä väri kohdallaan![]()
Vähän jäin kyllä miettimään, että mitä ne weightweenie-osat nykyään sitten on..? =)
Mulla vuoden verran käytössä olleessa Speed SL tolpassa tahtoo satula pyöriä, jos ajaa reilummin töyssyyn pers penkissä. Toimi hyvin jonkin aikaa, mutta kun pääsi kerran pyörähtämään, niin on aiheuttanut päänvaivaa sen jälkeen. Nyt viimeisimpänä yrityksenä kävin kitkapinnat läpi karkeahkon hiekkapaperin kanssa. Jos ei auta, palaan Service Course SL -tolppaan ja cyclocrossia en ainakaan uskalla Speedin kanssa ajaa. Mukavuudessa noissa ei ollut oleellista eroa, joten tossa tapauksessa kuidun ainoa hyöty oli muutaman kymmenen gramman painonsäästö.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Ne on niitä Darimoa, Schmolkea, Hopp Carbon Partsia, yms. pienten pajojen hirvittävän hintaisia kuitukikkuloita
Mullakin Revoltissa ihan Ultegraa, GRX, orkkikset tolppa ja läpiakselit, jne. ja silti paino alle 8kg polkimien kanssa. Tuosta saisi vielä jonkun puoli kiloa helposti (ja kalliisti) pois noilla hipo-palikoilla, vaan kuten todettua, ei se pyörän painokaan kaikki kaikessa ole. Jalkoihin pitäs saada taakia lisää.
Tähän tulikin jo jonkinlainen vastaus tuossa yllä mutta tosiaan, WW-osat lienee niitä joita ei aikuinen mies painorajoituksien puitteissa pysty käyttämään
Mitään Darimon tolppaa en kyllä uskaltais oman painon puitteissa kokeilla..
Speed SL tolppa on mulla toistaiseksi toiminut oikein hyvin, about vuoden on ollut eikä kyytikään aina ole hellää.
Läpiakselit tuli vaihdettua koska Asperon orkkikset oli oikeasti ankkurit, lisäksi massiiviset kiinteät kahva törröttäessään sattui silmiin![]()
Lihavien ihmisten WW-osat tekee Mcfk. Täytyy vielä punnita Exploroa kun ne Rene Ruumisautot eräs kaunis päivä kolahtaa postiluukusta, mutta jossain 8,3kg luokassa pyöritään. Helkkari että tulisi kalliiksi jos haluaisi alle 8kg kokoonpanon. Jos päivittäisi rungon Racemaxiin, olisi joka tapauksessa vaihdettava flatmount-jarrut niin siinä yhteydessä Dura-Acen kahvoilla ja jarrusatuloilla pääsisi ainakin aika lähelle. Voi olla että Sramin dub-keskiöllä ja Quarqin wattikammilla, tai ylipäätänsä kuitukammilla saisi myös riipaistua rammoja. Saisi myös irtisanottua paperimiestä siteeratakseni riipaistua kovan kännin, sen jälkeen kun vaimon palaute rahanmenosta olisi kuunneltu.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
^ Miksi mulla on muistikuva että sun plörö ois painanut alle 8kg(7,8kg?) jossain välissä ja jos näin on niin mistä painonlisäys? Mulla tällä hetkellä plörössä paino 8,5kg luokkaa ja aattelin sen alle 8kg saada kunhan
saan päätettyä miten sen lopen teen.![]()
"You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"
Nou, ei oo ollut alle 8 missään vaiheessa valitettavasti. Täytyy kartoittaa paljonko se nyt vähimmillään painaa ja miettiä lisäkeventelyn mielekkyyttä. Jotakin 8,2kg se varmaan on Mcarbon 30mm/32h Aerolite/240s maastokiekoilla. Jotenkin perseestä kun runko on kuitenkin Ltd, satula 90g Berk, stonga aika kevyt Mcfk jne., kaikista maksanut pitkän pennin ja silti se vaan painaa. Toki kyse on siitä että pitäisi ne oikeasti hifit kiekot hommata niinkuin Visqulla. Mersussa vuotaa takajousituksen ilmapussit että taitaa ne rahat mennä siihen![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
^ihmeen painava kyllä on kun mun kokoonpano ankkurititskurungolla (1623 g) painaa 8.3 kg.
Painaa 1296g, maksaa 2500€, sisäleveys 25mm ja ikuinen takuu. https://rovalcomponents.com/products/terra-clx
Takuu piristää kyrvähdyksen iskiessä. Nämä voisi olla omaan makuun hyvät 1220g, kustannus kolmisen tonttua: https://r2-bike.com/SCHMOLKE-Laufrad...r-Team-Edition
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Omat kiekot maksoi 800€. Kehät LB WR38 (eli samat kuin Visqulla), pinnat Pillar:in jotkut kevyet aerot ja navat Novatec. Eli tuollainen "budjetti-setti" noiden pinnojen ja napojen suhteen. Mutta hyvin ovat toimineet, pinnat edelleen sormin tunnusteltuna yhtä kireällä kuin uutena ja napojen laakerit hiljaiset ja rullaavat. Vaparissakaan ei ongelmia. Ajettu n. 4400km. Muuta huoltoa noille ei ole tehty, kuin päältä pesu. Kiekkosetin paino 1460g. Eli, ei nyt mitkään ultrakevyet kiekot, mutta kumit ovat sen sijaan todella kevyet (330g/kpl) kokoisekseen (45mm). Rene Hersen logoilla näköjään kumin paino vähän kasvoi vs. vanha Compass![]()
^24 pinnaa per kiekko? Itsellä samoilla kehillä, mutta 28 pinnalla ja DT350 ankkurinavoilla 1584 g.
^^"empfohlene Reifenbreite: 23-28 mm"
Hiusten halkominenhan on kivaa, mutta onhan se toisaalta niinkin, että ei painon merkitys ole oikeasti mihinkään muuttunut. Teollisuus/markkinointi ovat tuoneet rinnalle muitakin ominaisuuksia kuten aerodynamiikka ja leveiden renkaiden mahtuminen runkoon, mutta edelleen painovoimalla on samanlainen vaikutus kuin aiemmin. Se on tietysti vähän toinen asia, minkä arvon kukin millekin ominaisuudelle antaa.
^^mjoo itsekin kärpässarjassa, mutta bikepackaan noilla myös niin laskin varman päälle, että kestää siinäkin. Siksi 28 pinnaa eikä Flyweight.
Nyt houkuttaisi tuo -10% tarjous DT240-navallisista... jospa jotkin kevyet lenkkikiekot. Koitan kuitenkin järkeillä, etten tarvitse![]()
Ei oo maailman jäykin eikä oo maailman kevein, mutta on #gravelspecific
![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Ei sillä että käskisin vaihtamaan, mutta oletkos tutkiskellut/tietoinen paljonko paino putoaisi 1x systeemillä? Mähän meinailin itsekkin alun muutattaa exploroni 2x systeemiksi. Mutta tuolla reilun tonnin nyt ajelleena en yllättäen näekkään tarvetta. Täytyy toki sanoa että tuo 2x näyttää mun silmään pareelta.![]()
"You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"
Se lienee kaikkineen jokusen sataa grammaa lisää. En vaihda 1x, koska automaagisen Di2-etuvaihtajan autuus ja ihanat laajat välityksetYksi mikä tuo myös on järeiden kahvojen lisäksi RX-mallin takavaihtaja, se taisi olla aika painava. Että, voihan helkutin helkutin helkutti!!
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kirjanmerkit