GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 233 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 133 183 223 231 232 233 234 235 243 283 333 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.961 - 6.990 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #6961
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    Joo, nopeampi mä Assperolla oon ku Inflitella, johtunee osittain vakaammasta kyydistä, eli uskaltaa mennä lujempaa irtonaisella alustalla ja toisaalta runko vaikuttaa todella jäykältä putkelta runtatessa.
    Jep, mäkään en huomaa putkelta ajessa mitään joustoa, mutta erityisesti kiertojäykkyys kiinnittää ensimmäisenä huomiota. En saa Asperoa taipumaan mihinkään suuntaan.

    Mitkäs putkiosat ja kiekot sulla on Asperossa?
    The older I get the faster I was

  2. #6962
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Jep, mäkään en huomaa putkelta ajessa mitään joustoa, mutta erityisesti kiertojäykkyys kiinnittää ensimmäisenä huomiota. En saa Asperoa taipumaan mihinkään suuntaan.

    Mitkäs putkiosat ja kiekot sulla on Asperossa?
    Tolppa on suora Zipp Speed SL, S-Works SL stemmi, 3T Superergo Team 44cm tanko.
    Kiekot on LB:n WR38, 24 x CX-Ray ja DT180 EXP -navat.

    Kiekoista ja stångastahan tuo toki joustaa ja CX-Rayt vähän mietityttää keston puolesta mutta katsotaan nyt.
    Mitkä itsellä?

  3. #6963
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    Tolppa on suora Zipp Speed SL, S-Works SL stemmi, 3T Superergo Team 44cm tanko.
    Kiekot on LB:n WR38, 24 x CX-Ray ja DT180 EXP -navat.

    Kiekoista ja stångastahan tuo toki joustaa ja CX-Rayt vähän mietityttää keston puolesta mutta katsotaan nyt.
    Mitkä itsellä?
    Kaikki putkiosat on Eastonin bulkkitavaraa (EA50-sarja) ja kiekot EA70 AX. Noista kertyy ylimääräistä painoa, tolpan ja stongan saatan vaihtaa kuituisiin painonpudotuksen ja mukavuuden nimissä.

    Jos tilasit kiekot suoraan LB:ltä niin paljonko niille tuli veroja ja tullimaksuja?
    The older I get the faster I was

  4. #6964
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.068

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Giant Revolt Advanced Pro 0 Force eTap. 2021-mallista on korjattu 2020-mallin heikkous eli liian kapeat kehät. (Nyt 25mm sisäleveys)
    Näyttää olevan 2021 mallistossa tarjolla nyt myös pelkkä runkosetti. Tuo Chameleon Saturn väritys olisi kivaa vaihtelua tähän nykyiseen mattamusta/(piilo)hopea linjaan

    (Ja tuossa näyttää olevan uusi D-Fuse SLR satulatolppakin)




    https://www.giant-bicycles.com/int/r...vanced-ff-2021

  5. #6965
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    ^tuossa on kyllä väri kohdallaan

  6. #6966
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    ...ilman yhtäkään weightweenie-osaa, tai no, J&L-läpiakselit mutta siinä se.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    Tolppa on suora Zipp Speed SL, S-Works SL stemmi, 3T Superergo Team 44cm tanko.
    Kiekot on LB:n WR38, 24 x CX-Ray ja DT180 EXP -navat.
    Vähän jäin kyllä miettimään, että mitä ne weightweenie-osat nykyään sitten on..? =)

    Mulla vuoden verran käytössä olleessa Speed SL tolpassa tahtoo satula pyöriä, jos ajaa reilummin töyssyyn pers penkissä. Toimi hyvin jonkin aikaa, mutta kun pääsi kerran pyörähtämään, niin on aiheuttanut päänvaivaa sen jälkeen. Nyt viimeisimpänä yrityksenä kävin kitkapinnat läpi karkeahkon hiekkapaperin kanssa. Jos ei auta, palaan Service Course SL -tolppaan ja cyclocrossia en ainakaan uskalla Speedin kanssa ajaa. Mukavuudessa noissa ei ollut oleellista eroa, joten tossa tapauksessa kuidun ainoa hyöty oli muutaman kymmenen gramman painonsäästö.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #6967
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.068

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Vähän jäin kyllä miettimään, että mitä ne weightweenie-osat nykyään sitten on..? =)
    Ne on niitä Darimoa, Schmolkea, Hopp Carbon Partsia, yms. pienten pajojen hirvittävän hintaisia kuitukikkuloita

    Mullakin Revoltissa ihan Ultegraa, GRX, orkkikset tolppa ja läpiakselit, jne. ja silti paino alle 8kg polkimien kanssa. Tuosta saisi vielä jonkun puoli kiloa helposti (ja kalliisti) pois noilla hipo-palikoilla, vaan kuten todettua, ei se pyörän painokaan kaikki kaikessa ole. Jalkoihin pitäs saada taakia lisää.

  8. #6968
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Vähän jäin kyllä miettimään, että mitä ne weightweenie-osat nykyään sitten on..? =)

    Mulla vuoden verran käytössä olleessa Speed SL tolpassa tahtoo satula pyöriä, jos ajaa reilummin töyssyyn pers penkissä. Toimi hyvin jonkin aikaa, mutta kun pääsi kerran pyörähtämään, niin on aiheuttanut päänvaivaa sen jälkeen. Nyt viimeisimpänä yrityksenä kävin kitkapinnat läpi karkeahkon hiekkapaperin kanssa. Jos ei auta, palaan Service Course SL -tolppaan ja cyclocrossia en ainakaan uskalla Speedin kanssa ajaa. Mukavuudessa noissa ei ollut oleellista eroa, joten tossa tapauksessa kuidun ainoa hyöty oli muutaman kymmenen gramman painonsäästö.
    Tähän tulikin jo jonkinlainen vastaus tuossa yllä mutta tosiaan, WW-osat lienee niitä joita ei aikuinen mies painorajoituksien puitteissa pysty käyttämään
    Mitään Darimon tolppaa en kyllä uskaltais oman painon puitteissa kokeilla..

    Speed SL tolppa on mulla toistaiseksi toiminut oikein hyvin, about vuoden on ollut eikä kyytikään aina ole hellää.
    Läpiakselit tuli vaihdettua koska Asperon orkkikset oli oikeasti ankkurit, lisäksi massiiviset kiinteät kahva törröttäessään sattui silmiin

  9. #6969
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lihavien ihmisten WW-osat tekee Mcfk. Täytyy vielä punnita Exploroa kun ne Rene Ruumisautot eräs kaunis päivä kolahtaa postiluukusta, mutta jossain 8,3kg luokassa pyöritään. Helkkari että tulisi kalliiksi jos haluaisi alle 8kg kokoonpanon. Jos päivittäisi rungon Racemaxiin, olisi joka tapauksessa vaihdettava flatmount-jarrut niin siinä yhteydessä Dura-Acen kahvoilla ja jarrusatuloilla pääsisi ainakin aika lähelle. Voi olla että Sramin dub-keskiöllä ja Quarqin wattikammilla, tai ylipäätänsä kuitukammilla saisi myös riipaistua rammoja. Saisi myös irtisanottua paperimiestä siteeratakseni riipaistua kovan kännin, sen jälkeen kun vaimon palaute rahanmenosta olisi kuunneltu.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  10. #6970
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Haapavesi
    Viestit
    742
    ^ Miksi mulla on muistikuva että sun plörö ois painanut alle 8kg(7,8kg?) jossain välissä ja jos näin on niin mistä painonlisäys? Mulla tällä hetkellä plörössä paino 8,5kg luokkaa ja aattelin sen alle 8kg saada kunhan
    saan päätettyä miten sen lopen teen.
    "You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"

  11. #6971
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.068

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    Läpiakselit tuli vaihdettua koska Asperon orkkikset oli oikeasti ankkurit, lisäksi massiiviset kiinteät kahva törröttäessään sattui silmiin
    Ihmeen kauan olen jaksanut katsella noita Giantin omia kauhukahvoja. Priorisointi ollut muissa komponenteissa. Mutta olisiko tuo ns. viimenen silaus tai vaihtoehtoisesti piste iin päälle, kun nuo vaihtaisi.

  12. #6972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Paino on imho vähän vanhentunut suorituskykymittari. Ankkurit tietysti erikseen. Itsellä esim. hieman päältä kuusikiloinen maantiepyörä vaihtui moderninpaan kahdeksankiloiseen. Uusi liikkuu paremmin kaikessa ajossa. Gravelissa juurikin jämäkkyys ja vakaus on tärkeää, mikä yleensä näkyy vähän painossa pätkääkään menoa haittaamatta. En siis Asperoa sivuuttaisi painon takia todellakaan.
    Tuo on vain painavan pyörän omistajan selittelyä. Kyllä se 7 kiloinen pyörä on AINA nopeampi, kuin sama pyörä 8 kiloisena. Gravelissa ei paino tuo yhtään jämäkkyyttä/vakautta Sen tuo oikea suunnittelu ja korkealaatuisen hiilikuidun taitava käyttö.

  13. #6973
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Ihmeen kauan olen jaksanut katsella noita Giantin omia kauhukahvoja. Priorisointi ollut muissa komponenteissa. Mutta olisiko tuo ns. viimenen silaus tai vaihtoehtoisesti piste iin päälle, kun nuo vaihtaisi.
    Tuli siitä kyllä paljon kliinimpi kun ne vaihtoi.
    Kantsii sitten muistaa ottaa kuusiokolo lenkille mukaan ettei jää sisuri laittamatta/vaihtamatta jos huonosti käy

  14. #6974
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Tuo on vain painavan pyörän omistajan selittelyä. Kyllä se 7 kiloinen pyörä on AINA nopeampi, kuin sama pyörä 8 kiloisena. Gravelissa ei paino tuo yhtään jämäkkyyttä/vakautta Sen tuo oikea suunnittelu ja korkealaatuisen hiilikuidun taitava käyttö.
    Ikävä kyllä, oikea suunnittelu on lähes aina kompromissi mm. kestävyyden, käytettävien materiaalien, valmistustekniikan ja hinnan suhteen

  15. #6975
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taimo M. Katso viesti
    ^ Miksi mulla on muistikuva että sun plörö ois painanut alle 8kg(7,8kg?) jossain välissä ja jos näin on niin mistä painonlisäys? Mulla tällä hetkellä plörössä paino 8,5kg luokkaa ja aattelin sen alle 8kg saada kunhan
    saan päätettyä miten sen lopen teen.
    Nou, ei oo ollut alle 8 missään vaiheessa valitettavasti. Täytyy kartoittaa paljonko se nyt vähimmillään painaa ja miettiä lisäkeventelyn mielekkyyttä. Jotakin 8,2kg se varmaan on Mcarbon 30mm/32h Aerolite/240s maastokiekoilla. Jotenkin perseestä kun runko on kuitenkin Ltd, satula 90g Berk, stonga aika kevyt Mcfk jne., kaikista maksanut pitkän pennin ja silti se vaan painaa. Toki kyse on siitä että pitäisi ne oikeasti hifit kiekot hommata niinkuin Visqulla. Mersussa vuotaa takajousituksen ilmapussit että taitaa ne rahat mennä siihen
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #6976
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.139
    ^ihmeen painava kyllä on kun mun kokoonpano ankkurititskurungolla (1623 g) painaa 8.3 kg.


  17. #6977
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Tuo on vain painavan pyörän omistajan selittelyä. Kyllä se 7 kiloinen pyörä on AINA nopeampi, kuin sama pyörä 8 kiloisena. Gravelissa ei paino tuo yhtään jämäkkyyttä/vakautta Sen tuo oikea suunnittelu ja korkealaatuisen hiilikuidun taitava käyttö.
    Hienoa hiustenhalkomista. Ei kukaan ole puhunut samasta pyörästä. Uskon, että pystyt noilla eväillä sen ymmärtämään.

  18. #6978
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Nou, ei oo ollut alle 8 missään vaiheessa valitettavasti. Täytyy kartoittaa paljonko se nyt vähimmillään painaa ja miettiä lisäkeventelyn mielekkyyttä. Jotakin 8,2kg se varmaan on Mcarbon 30mm/32h Aerolite/240s maastokiekoilla. Jotenkin perseestä kun runko on kuitenkin Ltd, satula 90g Berk, stonga aika kevyt Mcfk jne., kaikista maksanut pitkän pennin ja silti se vaan painaa. Toki kyse on siitä että pitäisi ne oikeasti hifit kiekot hommata niinkuin Visqulla. Mersussa vuotaa takajousituksen ilmapussit että taitaa ne rahat mennä siihen
    Ihan mielenkiinnosta, paljonko sellaset hipo kiekot gräveliin painaa(ja maksaa)? Mulla on vanhat amerikkalaiset mtb kiekot grävelissä, 32 pinnaa muistaakseni ja ne painaa 1495g pari. Olisko ollu vielä 25mm sisäleveydellä

  19. #6979
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta, paljonko sellaset hipo kiekot gräveliin painaa(ja maksaa)? Mulla on vanhat amerikkalaiset mtb kiekot grävelissä, 32 pinnaa muistaakseni ja ne painaa 1495g pari. Olisko ollu vielä 25mm sisäleveydellä
    Painaa 1296g, maksaa 2500€, sisäleveys 25mm ja ikuinen takuu. https://rovalcomponents.com/products/terra-clx

  20. #6980
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^ihmeen painava kyllä on kun mun kokoonpano ankkurititskurungolla (1623 g) painaa 8.3 kg.
    Voi pipfeleiden kevät. En halua lukea tämmöistä
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  21. #6981
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sf12 Katso viesti
    Painaa 1296g, maksaa 2500€, sisäleveys 25mm ja ikuinen takuu. https://rovalcomponents.com/products/terra-clx
    Takuu piristää kyrvähdyksen iskiessä. Nämä voisi olla omaan makuun hyvät 1220g, kustannus kolmisen tonttua: https://r2-bike.com/SCHMOLKE-Laufrad...r-Team-Edition
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #6982
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.068
    Omat kiekot maksoi 800€. Kehät LB WR38 (eli samat kuin Visqulla), pinnat Pillar:in jotkut kevyet aerot ja navat Novatec. Eli tuollainen "budjetti-setti" noiden pinnojen ja napojen suhteen. Mutta hyvin ovat toimineet, pinnat edelleen sormin tunnusteltuna yhtä kireällä kuin uutena ja napojen laakerit hiljaiset ja rullaavat. Vaparissakaan ei ongelmia. Ajettu n. 4400km. Muuta huoltoa noille ei ole tehty, kuin päältä pesu. Kiekkosetin paino 1460g. Eli, ei nyt mitkään ultrakevyet kiekot, mutta kumit ovat sen sijaan todella kevyet (330g/kpl) kokoisekseen (45mm). Rene Hersen logoilla näköjään kumin paino vähän kasvoi vs. vanha Compass

  23. #6983
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.139
    ^24 pinnaa per kiekko? Itsellä samoilla kehillä, mutta 28 pinnalla ja DT350 ankkurinavoilla 1584 g.

    ^^"empfohlene Reifenbreite: 23-28 mm"


  24. #6984
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    "empfohlene Reifenbreite: 23-28 mm"
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Voi pipfeleiden kevät. En halua lukea tämmöistä
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  25. #6985
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.068
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^24 pinnaa per kiekko? Itsellä samoilla kehillä, mutta 28 pinnalla ja DT350 ankkurinavoilla 1584 g.
    Jep, 24 pinnaa.

    Nythän tuosta kehästä on myös Flyweight versio saatavilla, jolla painosta saa silpaistua pois 55g/kehä. Painoraja tosin putoaa 135 kilosta 90 kiloon. Kestäisivät tosin tällaisen 66kg rimpulan alla ja varsinkin kun en kivikkojuurakossa tykkää ryskätä.

  26. #6986
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Hienoa hiustenhalkomista. Ei kukaan ole puhunut samasta pyörästä. Uskon, että pystyt noilla eväillä sen ymmärtämään.
    Hiusten halkominenhan on kivaa, mutta onhan se toisaalta niinkin, että ei painon merkitys ole oikeasti mihinkään muuttunut. Teollisuus/markkinointi ovat tuoneet rinnalle muitakin ominaisuuksia kuten aerodynamiikka ja leveiden renkaiden mahtuminen runkoon, mutta edelleen painovoimalla on samanlainen vaikutus kuin aiemmin. Se on tietysti vähän toinen asia, minkä arvon kukin millekin ominaisuudelle antaa.

  27. #6987
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.139
    ^^mjoo itsekin kärpässarjassa, mutta bikepackaan noilla myös niin laskin varman päälle, että kestää siinäkin. Siksi 28 pinnaa eikä Flyweight.

    Nyt houkuttaisi tuo -10% tarjous DT240-navallisista... jospa jotkin kevyet lenkkikiekot. Koitan kuitenkin järkeillä, etten tarvitse


  28. #6988
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Ei oo maailman jäykin eikä oo maailman kevein, mutta on #gravelspecific

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  29. #6989
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Haapavesi
    Viestit
    742
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Nou, ei oo ollut alle 8 missään vaiheessa valitettavasti. Täytyy kartoittaa paljonko se nyt vähimmillään painaa ja miettiä lisäkeventelyn mielekkyyttä. Jotakin 8,2kg se varmaan on Mcarbon 30mm/32h Aerolite/240s maastokiekoilla. Jotenkin perseestä kun runko on kuitenkin Ltd, satula 90g Berk, stonga aika kevyt Mcfk jne., kaikista maksanut pitkän pennin ja silti se vaan painaa. Toki kyse on siitä että pitäisi ne oikeasti hifit kiekot hommata niinkuin Visqulla. Mersussa vuotaa takajousituksen ilmapussit että taitaa ne rahat mennä siihen
    Ei sillä että käskisin vaihtamaan, mutta oletkos tutkiskellut/tietoinen paljonko paino putoaisi 1x systeemillä? Mähän meinailin itsekkin alun muutattaa exploroni 2x systeemiksi. Mutta tuolla reilun tonnin nyt ajelleena en yllättäen näekkään tarvetta. Täytyy toki sanoa että tuo 2x näyttää mun silmään pareelta.
    "You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"

  30. #6990
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taimo M. Katso viesti
    Ei sillä että käskisin vaihtamaan, mutta oletkos tutkiskellut/tietoinen paljonko paino putoaisi 1x systeemillä? Mähän meinailin itsekkin alun muutattaa exploroni 2x systeemiksi. Mutta tuolla reilun tonnin nyt ajelleena en yllättäen näekkään tarvetta. Täytyy toki sanoa että tuo 2x näyttää mun silmään pareelta.
    Se lienee kaikkineen jokusen sataa grammaa lisää. En vaihda 1x, koska automaagisen Di2-etuvaihtajan autuus ja ihanat laajat välitykset Yksi mikä tuo myös on järeiden kahvojen lisäksi RX-mallin takavaihtaja, se taisi olla aika painava. Että, voihan helkutin helkutin helkutti!!
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •