GiantElectrobikeGarmin
Sivu 17 / 36 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 19 27 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 1055

Aihe: Sähköpyörä hakusessa..

^ Onnea uudesta pyörästä. Se vaihteen vaihto yksi kerrallaan on tehty suojelemaan ketjun katkeamiselta, jos moottori puskee kovasti tehoja vaihtotilanteessa. Sen oppii ennakoimaan nopeasti. Harva muutenkaan vaihtaa vaihteita keventämättä.

Tuo singleclick suojelee ketjuja. Shimanolla ei ole sitä ja omassa pyörässä katkesi ketjut juuri vaihtaessa, rikkoi takapakan+ketjuohjurin myös mennessään. Vaihto tapahtui pienellä powerilla, mutta silti riittävänä kun pääsi nousemaan kahden rattaan yli ja veti hampaat vinoon niistä.

Mietinkin että onko tuolle single-clickille olemassa jotakin syytä, mutta nyt selvisi. Niinkuin grebe sanoi niin kyllä tuohon varmaan tottuu nopeasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kivipallo Katso viesti
    Mietinkin että onko tuolle single-clickille olemassa jotakin syytä, mutta nyt selvisi. Niinkuin grebe sanoi niin kyllä tuohon varmaan tottuu nopeasti.
    Tottuu ja saahan sen vaihdettua suht edullisesti jos ei edelleenkään tykkää. Itse totuin ja nykyään suosin single-clickejä.

Vaihdoin yksi kerrallaan-vaihtavasta vivusta normimalliin jossa on vivulle säätö että saa ergonomian paremmin kohdilleen. Ei tuo säätö silti täydellinen ole. Kämmäsin vanhan vivun kanssa kun purin sen enkä saanut enää kasaan, joten pakon sanelema vivun vaihto. Käytän silti aina ratas kerrallaan vaihtotapahtumaa. Ketju myös siirtyy paremmin ja äänettömämmin nopeilla vaihdoilla kun keventää jaloilla, silloin moottori avittaa ketjun siirtymistä kun se hetken vetää itsekseen.

Olisi sähkömaasturi hakusessa, mielellään täysjousto ja hissitolppa. Pyörä tulisi ympärivuotiseen käyttöön ja jokapaikan pyöräksi. Budjetti on 4000€, mielellään alle.

Näitä olen kuolaillut:
    https://rtech.fi/cube_stereo_hybrid_...l?attr1_id=275
    https://rtech.fi/cube_stereo_hybrid_...l?attr1_id=179
    https://www.r-raymon-bikes.com/en-IN...2&wheelSize=51

Onko tuolla näytöllä oikeasti paljonkin väliä?

Olen jäykkäperäisellä maastopyörällä vedellyt tähän mennessä, mutta nyt on pyöräkuume päällä, sekä sähköpyörää testanneena.. olen sellaisiin rakastunut.

Siitä täpäri,hissitolpaa, aika perus osasarjat ja alle 4 kiloo.
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...zLEiESL5iESPzC

Onko takanapamoottoreissa mitenkä erilainen poljintuntuma kuin keskiömoottoreissa? Aktivoituuko/deaktivoituuko se nopeasti ja huomaamatta, pitääkö jarruissa olla katkaisin, jne? Nimittäin https://www.evanscycles.com/en-fi/pi...-bike-EV368774 Tuollainen vasta julkaistiin ja siinä on hinta kohillaan, mutta tuo "Bafang" vähän pelottelee.

Hei. Täälläkin sähkötäpäri mietinnässä. Olen myös katsellut Cuben eri malleja ja pohdin tässä, että mitkä osat olisivat tärkeimpiä.

https://www.rabe-bike.de/de/cube-ste...n-orange-2020/

https://www.rabe-bike.de/de/cube-ste...k-n-blue-2020/

Toisessa olisi 120mm joustoa ja shimano xt.
    Toisessa taas 140mm joustoa ja sram nx sekä hissitolppaa.
    Xt ilmeisesti parempaa, mutta toisessa taas enemmän joustoa ja hissitolppa, joten kumpaan kallistua?
    Entä jotain muuta?

Aloittelija siis olen, mutta polkuja ja kivikoita tekisi mieli ajaa (kovaa), sekä työmatkaa mahdollisesti.

Joku oli ilmeisesti kyseisestä kaupasta tilannutkin, kun täältä foorumilta tuon bongasin, eli ilmeisesti ihan turvallinen ostospaikka.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LeKyu Katso viesti
    Hei. Täälläkin sähkötäpäri mietinnässä. Olen myös katsellut Cuben eri malleja ja pohdin tässä, että mitkä osat olisivat tärkeimpiä.

https://www.rabe-bike.de/de/cube-ste...n-orange-2020/

https://www.rabe-bike.de/de/cube-ste...k-n-blue-2020/

Toisessa olisi 120mm joustoa ja shimano xt.
    Toisessa taas 140mm joustoa ja sram nx sekä hissitolppaa.
    Xt ilmeisesti parempaa, mutta toisessa taas enemmän joustoa ja hissitolppa, joten kumpaan kallistua?
    Entä jotain muuta?

Aloittelija siis olen, mutta polkuja ja kivikoita tekisi mieli ajaa (kovaa), sekä työmatkaa mahdollisesti.

Joku oli ilmeisesti kyseisestä kaupasta tilannutkin, kun täältä foorumilta tuon bongasin, eli ilmeisesti ihan turvallinen ostospaikka.
    Noista kahdesta ite valitsisin tuon 140-mallin. Sen keula (35 Gold) on ilmeisesti "budjetti"luokan parhaita ja droppisatulaa arvostan nykyään itse maastoajossa korkealle. Tolla takavaihtajalla ei mielestäni ole niin suurta merkitystä, rikki se menee kuitenkin.

^ Samaa mieltä. Ja tuon NX vaihtajan voi halutessaan/tarvittaessa vaihtaa suoraan esim. Shimanon SLX:ään (itse tein niin), maksaa n. 85€.

Pihassa tällä hetkellä cyclo ja jäykkäperä 29, luomuja molemmat. Ajot jääneet vähiin ja kunto rapistunut sekä paino noussut. Tällä hetkellä kiinnostaa eniten n. 1h maastoajelut kohtuu helpoilla poluilla. Työmatkaa on 20km/suunta ja tekisi mieli alkaa sitä sotkemaan pyörällä 1-2 krt/vko kolmena vuodenaikana. Joskus aiemmin tuli n. 10 krt/kesä tätä tehtyä.

Kävin kokeilemassa sähköjäykkäperää ja morjens, että pyöräilyyn palasi hauskuus ja ilo. Hienkin sai pintaan oikein komeasti. Mahtavia pelejä!

Nyt pohdinkin, toimisiko sähkötäpäri 20km kelv työmatka-ajossa kevät-syksy vai tulisiko valita esim. sähköjäykkäperä tai -hybridi sen sijaan? Ajattelin, että pärjäisin kaikki ajot yhdellä pyörällä sähkötäpärin tapauksessa vai vaatiiko sileä ja maasto kuitenkin omat pyörät? Toisaalta tekisi mieli laittaa Canyonilta endurancen tai roadliten ja tehdä pidemmät lenkit sileällä, jolloin voisi ajella luomulla pikkulenkit maastossa.

Kokemuksia jaettavaksi samanlaisen pulman edessä?

20km suuntaansa vai 10km?
    Poika ajeli focuksen täpärillä 10km suuntaansa kouluun viime vuoden. Hyvin tuntui homma toimivan. Ainoastaan -20 pakkasilla akku oli päivän ulkosäilytyksen jälkeen aika vähissä...

Taisin tuohon kirjoitella, että suuntaansa 20km eli 40 km mennen tullen. Varsinaiset urheilusuoritukset haen muista lajeista, joten työmatkapyöräilyllä tai sileän lenkeillä huolehdittaisiin pk-reenistä ja poluilla nautitaan luonnosta sekä pidetään hauskaa.

Nyt on tullut tilattua polkupyörän muunnossarja sähköiseksi. Moottori on kuitenkin 350W, joten sellaisenaanhan pyörä muuttuukin moottorilla varustetuksi polkupyöräksi. Jos mittaristosta saa ohjelmoitua moottoriohjaimen maksimivirran, niin silloinhan tuon voi rajoittaa 250W:iin ja ongelma ratkeaa sillä, mutta tuosta nyt ei ole vielä tietoa. Mietinkin että mikäli deaktivoin polkimet, niin eikös tuo silloin muutu luokkaan kevyt sähköajoneuvo jossa saisi olla tehoa jopa 1kw ilman vakuutusta? Olettaen siis, että nopeuden pitää rajoitettuna tuohon sallittuun 25km/h tunnissa.

Pysyvästi en polkimia halua poistaa, koska kyseessä on ainoa käyttöpyörä ja sillä olisi tarkoitus jatkossakin myös kuntoilla. Riittääköhän jos vetää polkimet kiinni runkoon vaikka nippusiteellä, jotta pyörän voisi hätätilassa polkea kotiin jos akku jymähtää korpeen?

Edit. Linkki jonka mukaan tällainen poikkeavan korkea ajoneuvo voisi olla ilman polkimia sähköpotkulauta
    https://www.iltalehti.fi/autouutiset...05192200140771

Onko suosituksia 29" täysjoustoista hintaluokassa 5000e. Shimanon moottoria en halua, joten Boschin CX kiikarissa. Tällä hetkellä kaupasta lähdössä Orbea Wild FS H25, onko kokemuksia tuosta mallista tai suosituksia muista?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tatep Katso viesti
    Onko suosituksia 29" täysjoustoista hintaluokassa 5000e. Shimanon moottoria en halua, joten Boschin CX kiikarissa. Tällä hetkellä kaupasta lähdössä Orbea Wild FS H25, onko kokemuksia tuosta mallista tai suosituksia muista?
    Mie ostin muutama viikko sitten tuollaisen Orbean. Hyvin on toiminut ja olen tyytyväinen. Keulassa oli pieni pykälä, mutta se katosi putket/stefat rasvaamalla. Mikään huippuhan tuo keula ei kyllä ole. Hyvin sopii pyörä kouraan ja nyt tartteis vaan enemmän ajeluaikaa. Reilun sata kilsaa oon ehtinyt metsissä ryttyyttää ja on kyllä ollut hauskaa.

Lähetetty minun ELE-L29 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tommitomminen Katso viesti
    Mie ostin muutama viikko sitten tuollaisen Orbean. Hyvin on toiminut ja olen tyytyväinen. Keulassa oli pieni pykälä, mutta se katosi putket/stefat rasvaamalla. Mikään huippuhan tuo keula ei kyllä ole. Hyvin sopii pyörä kouraan ja nyt tartteis vaan enemmän ajeluaikaa. Reilun sata kilsaa oon ehtinyt metsissä ryttyyttää ja on kyllä ollut hauskaa.

Samainen keula täällä, ja aikamoinen on se pykälä - tuntuu melkein ku olis jossain välystä. Millä rasvailit ja rasvasitko ihan paikallaan vai puritko keulan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jyrmy Katso viesti
    Samainen keula täällä, ja aikamoinen on se pykälä - tuntuu melkein ku olis jossain välystä. Millä rasvailit ja rasvasitko ihan paikallaan vai puritko keulan.
    Liikkeessä laittoivat jotain töhnää ensin, joka jeesas kyllä asiaan. Suosittelivat juoksumaton rasvaa. Itse kaivelin löysimmän ja liukkaimman rasvan, mikä prätkähyllystä sattui käteen. Enpä nyt muista mitä oli. Eli jotain mahd. Liukasta ja tsekkaa vaan et sopii kumiosille. Ajatuksena oli tilata jokin kallis rasva, jossa on fillarin kuva kyljessä, kunhan ehtii.

Rasvailin ihan keula kiinni. Huolellinen putsaus ja sit rasvaa putkiin ja pumppailua. Sit ylimääräiset vaan pois ja ajamaan. Joku asiasta enemmän tietävä voi oikasta, jos toimin väärin.

Vähän pintakovahan tuo keula on. Pitää joskus käyttää iskarivelholla ja selvittää, että voiko tuota parantaa. Talvella aattelin kuitenkin huollattaa koko alustan.

Suositus 140 mallille. Itselle oli samat vaatimukset ja suht. amatööri. NX:t pelannut toistaiseksi hyvin. Hintaluokassaan paras vaihtoehto omasta mielestä. Pyörästä on juuri tullut 2021 versio.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jhukka Katso viesti
    Suositus 140 mallille. Itselle oli samat vaatimukset ja suht. amatööri. NX:t pelannut toistaiseksi hyvin. Hintaluokassaan paras vaihtoehto omasta mielestä. Pyörästä on juuri tullut 2021 versio.
    Stereo hybrid 140 race 625:sta tullut harkittua itsekin. Tuossa 2021 mallissa on vaihtunut keula rockshox 35 gold —> rockshox 35 silver, ja näyttö boschin kioxista purioniksi. Olin jo viimeistelemässä tilausta, kunnes huomasin että osia on downgreidattu. Osaako joku sanoa miten paljon tuo silver eroaa goldista? Purion näyttö on joka tapauksessa iso miinus. Liekö halusivat tehdä enemmän eroa parempiin malleihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti saippuakauppias Katso viesti
    Osaako joku sanoa miten paljon tuo silver eroaa goldista? Purion näyttö on joka tapauksessa iso miinus. Liekö halusivat tehdä enemmän eroa parempiin malleihin.
    Silverissä on "Soloair" TAI coil jousi riippuen mallista vs goldin "Debonair" ja vaimennin on "TurnKey" (Silver) vs "Motion Control" (Gold)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti latuman Katso viesti
    Onko takanapamoottoreissa mitenkä erilainen poljintuntuma kuin keskiömoottoreissa? Aktivoituuko/deaktivoituuko se nopeasti ja huomaamatta, pitääkö jarruissa olla katkaisin, jne? Nimittäin https://www.evanscycles.com/en-fi/pi...-bike-EV368774 Tuollainen vasta julkaistiin ja siinä on hinta kohillaan, mutta tuo "Bafang" vähän pelottelee.
    Sanoisin, että eroa tuskin huomaa (täällä Stromer 500w moottorilla). Stromerin takajarrukahvassa näkyy olevan katkaisin. Tuosta Pinnaclesta saanee hyvän pohjan, mitä kehitellä. Etuvaihtaja ja pienempi ratas tuohon kaveriksi tulee aluksi mieleen. Jos ajelee vain asfaltilla, tuskin edes tarvitsee pienempää rillaa. Jos/kun bafang kuolee, tilalle on 'kotimaista' tarjontaa ja varsin halvalla.
    PS. Biltemasta lähtee miesten takatuuppari 999:llä, jos pitää olla halpaa. Halpuus sitten normaalisti näkyy liki kaikessa.

Päivää foorumiin. Ensimmäinen viesti, olkaa helliä

EMTB täysjousto hankinnassa ensivuotta varten jahka 2021 rantautuu pohjolaan. Vaatimuksina mieluiten Bosch CX-moottori (Brose harkinnassa myös), hiilikuitu, molemmat kiekot 29" ja palikat saisi olla sellaisia ettei ihan heti tarvitse päivitellä. Samalla pyörällä tarkoitus ajaa myös työmatkat (25km, päivä). Katsellut Orbean Wild FS M-Teamia, mutta mitä muuta olisi samassa ~8000e hintaluokassa tarjolla?
    S77S muokkasi tätä : 27.08.2020 at 14.06

Uusi Bosch oli alla pari viikkoa ja ensimmäinen akku pimeni noin 60km jälkeen ja toinen noin 25km jälkeen. Moottori tuntui kyllä hyvältä mutta luottamusta ei tuo kahden akun hajoaminen herättänyt. Palautin pyörän.

Uusi Bosch cx siis kyseessä. Ei mitään vikakoodeja löytynyt akut vain kuolivat. Useampia vastaavia kuulemma löytyy.

Varoituksen sananen vain kyseisellä moottorilla harkitseville.

Moi,

Ensimmäinen sähköavusteinen jäykkäperä hakusessa. Ajo olisi lähinnä hiekkatie, asfaltti ja polku ajoa. Ihan fiilistely pohjalta.
    Nyt olen käynyt koeajamassa haibike sduro hardnine 5.0. nyt mietinnässä Bulls Sonic Evo 2. En ole kyseistä pyörää päässyt koeajamaan. Noista geometrioista ym ei ole hajuakaan. Ajoasento saisi olla aika rento ja pystyasento. Laittakaas viisaammat hyviä ehdotuksia. pituutta itsellä 180. Mietinnässä ollut myös tunturi e290.

Täpäriä en ole edes miettinyt. Haibikessa keula taitaa olla heikoin lenkki? mutta varmaan pätevä minun ajotavalle ja reiteille.

Kiitos !

Laitetaan omakin lusikka soppaan.

Suosituksia sähköpyörästä ympärivuotiseen työmatka-ajoon? Päivittäin tulisi sellainen 20 km kevyen liikenteen väyliä asvaltilla ja soralla. Tiedä vaikka hupiajeluun lisäksi jos oikein innostuu.

Itse olen miettinyt, että talviajo-olosuhteet huomioonottaen maastopyörä (jäykkäperä) voisi olla hyvä ratkaisu. Budjetti auki, vaikuttaa siltä että 3000 eurolla saa jo päteviä vehkeitä, joten se lienee hyvä ballpark budjetille. Mikäli se vaikuttaa, niin itsellä mittaa 172 cm ja painoa ~75 kg.

Omaan silmään tarttunut Prophete Graveler e10.8. Onko näistä kenelläkään kokemusta? Tarkoitus olisi tällainen koeponnistaa lähiaikoina. https://sahkopyorakeskus.fi/tuote/20...-ht-emtb-27-5/

Työmatkan pituus 80km:ä suunta, vm 2001 vuoden Ford Mondeo läpi mätä --> Minkälaisella fillarilla jengi on ajellut pidempiä matkoja. Akuthan ei tykkää toistuvasta tyhjäksi ajamisesta ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti v4lt5u Katso viesti
    Laitetaan omakin lusikka soppaan.

Suosituksia sähköpyörästä ympärivuotiseen työmatka-ajoon? Päivittäin tulisi sellainen 20 km kevyen liikenteen väyliä asvaltilla ja soralla. Tiedä vaikka hupiajeluun lisäksi jos oikein innostuu.

Itse olen miettinyt, että talviajo-olosuhteet huomioonottaen maastopyörä (jäykkäperä) voisi olla hyvä ratkaisu. Budjetti auki, vaikuttaa siltä että 3000 eurolla saa jo päteviä vehkeitä, joten se lienee hyvä ballpark budjetille. Mikäli se vaikuttaa, niin itsellä mittaa 172 cm ja painoa ~75 kg.

Omaan silmään tarttunut Prophete Graveler e10.8. Onko näistä kenelläkään kokemusta? Tarkoitus olisi tällainen koeponnistaa lähiaikoina. https://sahkopyorakeskus.fi/tuote/20...-ht-emtb-27-5/
    Painaa ton sivun mukaan 23kg ilman akkua. Siis joku 26kg pyörä. Jäykkäperäksi todella painava ja huonot osat. Eikä edes halpa. Katselisin jotakin muuta.

https://www.bike-discount.de/en/buy/...939900?lang=en

Esim. Tollaisen saa 4te. Jos ei ole kakkosakulle käyttöä, sen arvo lienee n.400e.

Sähkärissä jäykkäperä vs. Täpäri ihan eri kuin luomussa. Ei haittaa, vaikka perä syö energiaa, lähinnä se tuo mukavuutta. Toi focus taitaa painaa 21-22kg.

Vaimolle, jolla ei pyöräilytaustaa hommattiin tollainen kesän alussa ja yli 600km on kertynyt mittariin. Tykkää tosi paljon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Painaa ton sivun mukaan 23kg ilman akkua. Siis joku 26kg pyörä. Jäykkäperäksi todella painava ja huonot osat. Eikä edes halpa. Katselisin jotakin muuta.

https://www.bike-discount.de/en/buy/...939900?lang=en

Esim. Tollaisen saa 4te. Jos ei ole kakkosakulle käyttöä, sen arvo lienee n.400e.

Sähkärissä jäykkäperä vs. Täpäri ihan eri kuin luomussa. Ei haittaa, vaikka perä syö energiaa, lähinnä se tuo mukavuutta. Toi focus taitaa painaa 21-22kg.

Vaimolle, jolla ei pyöräilytaustaa hommattiin tollainen kesän alussa ja yli 600km on kertynyt mittariin. Tykkää tosi paljon.
    Kiitokset vastauksesta! Vähän tuntuu tuo 4000 isolle palalle, mutta katsellaas nyt vielä. Tuli netissä lueskeltua/katseltua arvioita Specialized Turbo Vado 4.0:sta ja olivat melko ylistäviä. Tuokin tosin hujahtaa jonkin verran yli sen kolmen tonnin. Tuli kuitenkin mietittyä, että ei kai sitä välttämättä tarvitsisi maastopyörää hankkia. Rengaskoko tuossa näyttäisi olevan paksuhko, mikä varmaan sopinee talviajoonkin. Tässä tosin kerkesi jo ujosti innostua mahdollisuudesta mennä metsäpoluillakin kokeilemaan, mitä se maastopyöräily on, missä tuo pyörä ei aivan elementissään enää olisi. Pitäisi saada nyt aikaiseksi päästä vähän kokeilemaan eri malleja, niin ehkä sitä siitä itsekin viisastuisi.

Sitten ihan mielenkiinnosta, niin mikä tekee tuon Propheten osista huonot? En nimittäin itse osaa noita katsoa itse yhtään. Netistä olen sen oppinut, että Suntourin halvat haarukat eivät ainakaan mtb-piireissä kovin suurta arvostusta nauti. Toisaalta XCR Airin osalta ainakin omistajat (redditissä) vaikuttivat varovaisen neutraaleilta kyseisen osan suhteen.

Moottoreista en itse osaa juuri muuta katsoa kuin väännön ja tehon, eri merkkien eroista ei mitään käryä. Shimanon Deore vaihteiston ja MT400-levyjarrut olen kuvitellut olevan ihan perus-ok -tasoa. Kuinka hakoteilla ollaan?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •