ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 103 / 180 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 53 93 101 102 103 104 105 113 153 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.061 - 3.090 / 5382

Aihe: Autot 5 - Turboja ja töpseleitä

  1. #3061
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    626
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti X-terra Katso viesti
    Työkaveri on omien töiden ohessa töissä Turbotecin softia asentavassa firmassa, ilmeisesti kyseessä on heidän optimointi??
    Jep, Turbotecin ohjelma.

  2. #3062
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Meanwhile in Tuningland

    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  3. #3063
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Laitetaan pino Volvoja.

    Jos jotakuta kiinnostaa tuollainen kasan toiseksi alimmainen 164 iltapuhteiksi, niin sellainen olisi tarjolla. "Pientä laittoa leimaan" mutta suht ruosteeton ja muutenkin perussiisti. Mitä nyt 20 vuotta seissyt, mutta kone/laatikko pitäisi olla kunnossa. Jarrut ei.
    Ei tuu joka päivä vastaan.
    Kaar ittelles vaa

  4. #3064
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    GTE on teoriassa vaihtoehto, mutta vain teoriassa. Samainen Lapin-reissun heittänyt kaveri suositteli kyllä, on kuulemma hyvä ajaa ja vetää hyvin jne.
    Se joka väittää GTE:stä moista, ei ole koskaan päässyt ajamaan hyvää ja hyvin vetävää autoa. Toihan on siis aivan alitehoinen painoisekseen, kaiken lisäksi etuveto jää helposti sutimaan ja pompottamaan kuivallakin kestopäällysteellä. Suoraa maantietä periaatteessa mukava ajaa, mutta mutkissa muistaa aina olevansa ylipainoisen perhevankkurin ratissa.

    Omalla lapinturneella kulutus oli kahdella eri tankillisella auton oman tietokoneen mukaan 5,6 ja 6,0 eikä noissa ollut yhtään töpselilatausta mukana.

    Mut näin kahden plugarin kokemuksella tuskin hankin enää pelkällä polttomoottorilla toimivaa autoa käyttikseksi. On toi sähköllä suhailu vaan niin paljon mukavampaa kaikin puolin. Vähän ehkä kalliimpaa 30-35t vuosikilsoilla, mutta joka sentin arviosta. YMMV.
    --

  5. #3065
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Taitaa olla just sama kylki profiili 144 ja 164 mallissa mutta 164 mallin nokka on tehty edustavammaksi

  6. #3066
    ^ Tuohon aikaan toinen numero volvon mallinumerosta kertoi sylinterien lukumäärän ja kolmas ovien määrän. 100 sarjalaisia kuitenkin molemmat peruskoriltaan. 140 malleissakin on ainakin kolmea erilaista keulaa, toki 164 keula eroaa noista muista paljon enemmän.

  7. #3067
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    164 akseliväli on 10cm pidempi. Vaikka vanhoissa kärryissä tuntuu olevan tilaa konepellin alla vaikka kahdelle koneelle, niin tota on pitänyt kutosen takia jatkaa.
    Kaar ittelles vaa

  8. #3068
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grr Katso viesti
    Se joka väittää GTE:stä moista, ei ole koskaan päässyt ajamaan hyvää ja hyvin vetävää autoa. Toihan on siis aivan alitehoinen painoisekseen, kaiken lisäksi etuveto jää helposti sutimaan ja pompottamaan kuivallakin kestopäällysteellä. Suoraa maantietä periaatteessa mukava ajaa, mutta mutkissa muistaa aina olevansa ylipainoisen perhevankkurin ratissa.

    Omalla lapinturneella kulutus oli kahdella eri tankillisella auton oman tietokoneen mukaan 5,6 ja 6,0 eikä noissa ollut yhtään töpselilatausta mukana.

    Mut näin kahden plugarin kokemuksella tuskin hankin enää pelkällä polttomoottorilla toimivaa autoa käyttikseksi. On toi sähköllä suhailu vaan niin paljon mukavampaa kaikin puolin. Vähän ehkä kalliimpaa 30-35t vuosikilsoilla, mutta joka sentin arviosta. YMMV.
    Jaa jaa, mie olen kokenut (tähän asti) samankokoiseen autoon kohtuuriittäväksi esimerkiksi 150-heppaisen tdi-koneen, toki diisselissä on sitä vääntöä lähtökiihdytyksiin aivan riittävästi. Arvioin että 200+ heppaa kyydittää Passattia paremmin kuin hyvin? Eikö sitten?

    Mitä auton painoon tulee niin joo, sitä ei pääse mutkissa karkuun, mutta jotta autoon mahtuisi tavarat ja ihmiset niin lisämassan kanssa on vaan elettävä. Jos olisi vähän vähemmän kuljetettavaa, menisin ehdottomasti esim. Seat Leon ST-kerhoon, siinä on keveyttä ja näpäkkä alusta mutka-ajoon (ainakin FR-mallissa). Nautiskelin joskus ko. autolla Nurmijärven mutkateillä ja oli kyllä mukavaa.

    Kiitoksia kulutustiedoista, tuo 5,6-6 kuulostaa jo aika kohtuulliselta lukemalta.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  9. #3069
    F. Kotlerburg Guest
    Kyllä se GTE on aivan riittävän rivakka. Sitten on se porukka joille kaikki alle 400hv on tuon kokoisessa autossa liian vähän.

  10. #3070
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    533
    Kyllä tuo iV Skoda ainakin liikkuu ihan OK ohituksissa kun käyttää sporttimoodia, joilloin kaikki teho ja vääntö on käytettävissä.

  11. #3071
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    Ongelmansa kullakin. En ole koskaan havainnut, vaikka olen ajanut ne kuuluisat miljoona kilometriä täyteen. Ehkä kaasujalassani on jotain häikkää...
    Tarkennettakoon, että nimenomaisesti GTE passat kärsii huonosta mekaanisesta pidosta ja pompottavasta keulasta. Pari autoa sitten oli tätä sopivasti tehokkaampi edestä raapiva ooppeli, eikä sillä ollut vastaavista ongelmista tietoakaan.

  12. #3072
    Tossa ois muutama väännökäs vaihtoehto!

    https://ibb.co/2dPZjPy
    https://ibb.co/ZLwrP0N
    https://ibb.co/fv2Jvy9
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  13. #3073
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Kyllä sutsuki viäntää...
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  14. #3074
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Näin tänään aamusta tällaisen "sudin" pitkästä aikaa:

    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  15. #3075
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grr Katso viesti
    Tarkennettakoon, että nimenomaisesti GTE passat kärsii huonosta mekaanisesta pidosta ja pompottavasta keulasta.
    Ei oo pelkästään GTE:n ongelma vaan vähän kaikkien etuvetoisten MQB-alustaisten Vagien.

  16. #3076
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Karvan alle 1000-heppainen RS7



    https://www.motor1.com/news/437826/2...arket-upgrade/

    100-200 alle 5sek ja 100-300 alle 12sek. Huiput ilmeisimmin noin 370.
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  17. #3077
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Skääkät kohdillaan! Livenä 7-koppa on aina alustavasti ollut omaan silmääni masentuneen lahnan näköinen mutta kyllähän riittävät skääkät korjaavat monta rumaakin autoa
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #3078
    F. Kotlerburg Guest
    Nekään ei korjaa nykyisten A6/A7 sarjalaisten karmeita näköisiä tutkia maskissa. Eikö tosiaan ole ollut muuta vaihtoehtoa.

  19. #3079
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Nekään ei korjaa nykyisten A6/A7 sarjalaisten karmeita näköisiä tutkia maskissa. Eikö tosiaan ole ollut muuta vaihtoehtoa.
    Nyt vasta huomasin, yrjistä. Voi olla sekin haittavaikutus, että edellämenijät luulee siviilipoliisiksi ja iskee liinat kiinni. Itsehän olen aikanaan kehä ykkösellä ajanut (siinä kohtaa onneksi kuristetulla) kevarilla niin lujaa kuin pääsin siviili-Mondeon edellä, keskinopeuden ollessa parin kilometrin matkalta 114km/h 80-alueella. Koska olin peeaa lukiolainen niin tuli vain 115€ sakko ja korttikin säilyi kun oli yö. Mutta sen jälkeen aika tarkkaan tullut katsottua Skodien ja Fordien valoja, ikkunoiden tummennuksia yms. enkä ole uudestaan narahtanut autolla enkä prätkällä.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  20. #3080
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Sen kerran kun olen saanut sakon vastaantulleen siviiliauton mittaamana, se oli Mazda.
    ^Että vähän lisää seurattavaa sinne tien päälle... veikkaanpa että voi olla joku neljäskin automerkki.
    Kaar ittelles vaa

  21. #3081
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ...veikkaanpa että voi olla joku neljäskin automerkki.
    Maksa??? Vitvitvitvitvitvit... Vitamiini.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #3082
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.159
    Passat myös sun listaan.


  23. #3083
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Kesän aikana on tullut vastaan ainakin mondeo, passatti ja superb , kaikki sekä merkeillä, että siviilikuosissa.

    Paras tuntomerkki on tummat lasit + 3-4 antennia katolla - kombo.
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  24. #3084
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Cossun 3.9-litrainen V12 -pata kiertää 12100rpm
    Ja se auto, mihin toi survotaan:





    980kg ja toi 650 hepoa. Kivat suhteet!

    https://www.auto-motor-und-sport.de/...chfolger-t-50/
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  25. #3085
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.333
    Liukkaan näköinen tuo T-50 kun tuolla peräosan föönillä saivat jätettyä isot lintulaudat pois rumentamasta profiilia. Manuaalina tietenkin.

    Tuossakin muutama nippelitieto: https://arstechnica.com/cars/2020/08...-centric-ever/

  26. #3086
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Kesän aikana on tullut vastaan ainakin mondeo, passatti ja superb , kaikki sekä merkeillä, että siviilikuosissa.

    Paras tuntomerkki on tummat lasit + 3-4 antennia katolla - kombo.
    VW Golf R löytyy Oulusta

  27. #3087
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Ja se auto, mihin toi survotaan:





    980kg ja toi 650 hepoa. Kivat suhteet!

    https://www.auto-motor-und-sport.de/...chfolger-t-50/

    uu, nostalgiaa!


  28. #3088
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Madrid
    Viestit
    773
    ^muutenkin kivan näköistä koslaa siinä parkkiksella

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

  29. #3089
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Same BAT-time, same, BAT-channel
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  30. #3090
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.880
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
    uu, nostalgiaa!

    Samalla teemalla löytyy muitakin:

    http://www.darkroastedblend.com/2011...se-part-1.html

    http://www.darkroastedblend.com/2011...se-part-2.html

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •