Meanwhile in Tuningland
![]()
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Jos jotakuta kiinnostaa tuollainen kasan toiseksi alimmainen 164 iltapuhteiksi, niin sellainen olisi tarjolla. "Pientä laittoa leimaan" mutta suht ruosteeton ja muutenkin perussiisti. Mitä nyt 20 vuotta seissyt, mutta kone/laatikko pitäisi olla kunnossa. Jarrut ei.
Ei tuu joka päivä vastaan.
Kaar ittelles vaa
Se joka väittää GTE:stä moista, ei ole koskaan päässyt ajamaan hyvää ja hyvin vetävää autoa. Toihan on siis aivan alitehoinen painoisekseen, kaiken lisäksi etuveto jää helposti sutimaan ja pompottamaan kuivallakin kestopäällysteellä. Suoraa maantietä periaatteessa mukava ajaa, mutta mutkissa muistaa aina olevansa ylipainoisen perhevankkurin ratissa.
Omalla lapinturneella kulutus oli kahdella eri tankillisella auton oman tietokoneen mukaan 5,6 ja 6,0 eikä noissa ollut yhtään töpselilatausta mukana.
Mut näin kahden plugarin kokemuksella tuskin hankin enää pelkällä polttomoottorilla toimivaa autoa käyttikseksi. On toi sähköllä suhailu vaan niin paljon mukavampaa kaikin puolin. Vähän ehkä kalliimpaa 30-35t vuosikilsoilla, mutta joka sentin arviosta. YMMV.
--
Taitaa olla just sama kylki profiili 144 ja 164 mallissa mutta 164 mallin nokka on tehty edustavammaksi
^ Tuohon aikaan toinen numero volvon mallinumerosta kertoi sylinterien lukumäärän ja kolmas ovien määrän. 100 sarjalaisia kuitenkin molemmat peruskoriltaan. 140 malleissakin on ainakin kolmea erilaista keulaa, toki 164 keula eroaa noista muista paljon enemmän.
164 akseliväli on 10cm pidempi. Vaikka vanhoissa kärryissä tuntuu olevan tilaa konepellin alla vaikka kahdelle koneelle, niin tota on pitänyt kutosen takia jatkaa.
Kaar ittelles vaa
Jaa jaa, mie olen kokenut (tähän asti) samankokoiseen autoon kohtuuriittäväksi esimerkiksi 150-heppaisen tdi-koneen, toki diisselissä on sitä vääntöä lähtökiihdytyksiin aivan riittävästi. Arvioin että 200+ heppaa kyydittää Passattia paremmin kuin hyvin? Eikö sitten?
Mitä auton painoon tulee niin joo, sitä ei pääse mutkissa karkuun, mutta jotta autoon mahtuisi tavarat ja ihmiset niin lisämassan kanssa on vaan elettävä. Jos olisi vähän vähemmän kuljetettavaa, menisin ehdottomasti esim. Seat Leon ST-kerhoon, siinä on keveyttä ja näpäkkä alusta mutka-ajoon (ainakin FR-mallissa). Nautiskelin joskus ko. autolla Nurmijärven mutkateillä ja oli kyllä mukavaa.
Kiitoksia kulutustiedoista, tuo 5,6-6 kuulostaa jo aika kohtuulliselta lukemalta.
Kyllä se GTE on aivan riittävän rivakka. Sitten on se porukka joille kaikki alle 400hv on tuon kokoisessa autossa liian vähän.
Kyllä tuo iV Skoda ainakin liikkuu ihan OK ohituksissa kun käyttää sporttimoodia, joilloin kaikki teho ja vääntö on käytettävissä.
Tossa ois muutama väännökäs vaihtoehto!
https://ibb.co/2dPZjPy
https://ibb.co/ZLwrP0N
https://ibb.co/fv2Jvy9
Kyllä sutsuki viäntää...
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Näin tänään aamusta tällaisen "sudin" pitkästä aikaa:
![]()
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Karvan alle 1000-heppainen RS7
https://www.motor1.com/news/437826/2...arket-upgrade/
100-200 alle 5sek ja 100-300 alle 12sek. Huiput ilmeisimmin noin 370.![]()
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
^ Skääkät kohdillaan! Livenä 7-koppa on aina alustavasti ollut omaan silmääni masentuneen lahnan näköinen mutta kyllähän riittävät skääkät korjaavat monta rumaakin autoa
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Nekään ei korjaa nykyisten A6/A7 sarjalaisten karmeita näköisiä tutkia maskissa. Eikö tosiaan ole ollut muuta vaihtoehtoa.
Nyt vasta huomasin, yrjistä. Voi olla sekin haittavaikutus, että edellämenijät luulee siviilipoliisiksi ja iskee liinat kiinni. Itsehän olen aikanaan kehä ykkösellä ajanut (siinä kohtaa onneksi kuristetulla) kevarilla niin lujaa kuin pääsin siviili-Mondeon edellä, keskinopeuden ollessa parin kilometrin matkalta 114km/h 80-alueella. Koska olin peeaa lukiolainen niin tuli vain 115€ sakko ja korttikin säilyi kun oli yö. Mutta sen jälkeen aika tarkkaan tullut katsottua Skodien ja Fordien valoja, ikkunoiden tummennuksia yms. enkä ole uudestaan narahtanut autolla enkä prätkällä.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Sen kerran kun olen saanut sakon vastaantulleen siviiliauton mittaamana, se oli Mazda.
^Että vähän lisää seurattavaa sinne tien päälle... veikkaanpa että voi olla joku neljäskin automerkki.
Kaar ittelles vaa
Maksa??? Vitvitvitvitvitvit... Vitamiini....veikkaanpa että voi olla joku neljäskin automerkki.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Passat myös sun listaan.
Kesän aikana on tullut vastaan ainakin mondeo, passatti ja superb , kaikki sekä merkeillä, että siviilikuosissa.
Paras tuntomerkki on tummat lasit + 3-4 antennia katolla - kombo.
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Ja se auto, mihin toi survotaan:
980kg ja toi 650 hepoa. Kivat suhteet!
https://www.auto-motor-und-sport.de/...chfolger-t-50/
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Liukkaan näköinen tuo T-50 kun tuolla peräosan föönillä saivat jätettyä isot lintulaudat pois rumentamasta profiilia. Manuaalina tietenkin.
Tuossakin muutama nippelitieto: https://arstechnica.com/cars/2020/08...-centric-ever/
^muutenkin kivan näköistä koslaa siinä parkkiksella
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
"Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"
Same BAT-time, same, BAT-channel
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Samalla teemalla löytyy muitakin:
http://www.darkroastedblend.com/2011...se-part-1.html
http://www.darkroastedblend.com/2011...se-part-2.html
Kirjanmerkit