GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 102 / 180 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 52 92 100 101 102 103 104 112 152 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.031 - 3.060 / 5382

Aihe: Autot 5 - Turboja ja töpseleitä

  1. #3031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti

    Tämä voi myös johtua tarjonnasta/kysynnästä .. ottaisin kyllä enemmän Janin ajeluista tietämättä plugarin mutta sitähän ei kysytty
    Plugari jää siitä syystä pois, että niistä on ihan hirveä kysyntä ja näin ollen hinnat suhteessa korkeammat kuin isohkoissa diisseleissä, joista taas kaikki haluavat eroon ja on ostajan markkinat.

    Tosi hyviä ehdotuksia tipahtelee, pitänee vilkuilla myös tuonne VW-suuntaan...

    https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/11492600
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  2. #3032
    F. Kotlerburg Guest
    Passattien hinnat on kohtuullisia Superbeihin verrattuna osittain siksikin, että Passatteja on tuotu hirveitä määriä Ruotsista viimeisen vuoden parin aikana. Superbia paljon vähemmän ja ne jotka haluaa kunnon takajalkatilat ottaa sen Superbin.

    Eikä ne nämäkään nyt niin mahdottoman kalliita ole vastaavan moottorin Passatteihin nähden. Toki noissa on aika harvoin esim. adaptiivinen vakkari, mutta muuten autona jotain muuta https://www.nettiauto.com/audi/a6/11450001

    Se vähän on että jotakin saa ja jostain joutuu luopumaan, kun ei ole rajatonta budjettia.

  3. #3033
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    pitänee vilkuilla myös tuonne VW-suuntaan...
    Olipas tutun näköistä

    Ja tuohon A6-vertaukseen. Koska molemmilla on tullut jonkin verran päästeltyä, niin mun mielestä isoin etu Audilla on 7-lovinen S-tronic. Vaikka tekniikka lienee vastaavaa kuin DSG6-lootassa, niin toi seiskan välitykset vaan sopii ainakin omiin ajoihin mukavammin. Monissa tilanteissa DSG6 yrittää olla liian taloudellinen ja vaihtaa isompaa jo kovin aikasin ja kierrokset putoaa turhankin paljon. Seiskassa se ylimääräinen pykälä tuntuu tuovan niitä kaivattuja muutoksia. Tosin seiska heitetään vasta 90kmh-vauhdissa sisään normiajolla.

    Molemmista kyllä tykkäsin. Monet käytännön hommat (esim tavaratilan muoto, kassikoukut ym) on folkkarissa parempia, koska Audia ajetaan sinne lifestyle - suuntaan... Audia ostaessani (olikohan loppuvuosi -16) vastaan ei tullut liiemmin sopivan hintaisia autoja, joissa olisi ollut webasto ja esim adaptiivinen vakkari. Molemmat taisivat maksaa silloin aika paljon lisävarusteina, kun taas Highline/executive - pasuunoissa (ja tietty Superbeissa) ne oli vakiona)
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  4. #3034
    F. Kotlerburg Guest
    Toki kaikki on minulla muita parempaa, mutta omien fiilisten mukaan A6 on ajoltaan ihan eri tasolla kuin Passatti kuten myös äänimaailmaltaan.

  5. #3035
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    No joo, mä äänieristin mun Passatit (pari-kolme tuntia ja about 200€/auto), joten mulla oli "vääristynyt" kuva Passatista, koska taisi olla hiljaisempi kuin A6. Samoin mun A6 oli etuveto ja Passatti nelikko, joten siinakin folkkari vei voiton. Kuten sanoin, molemmat oli hienoja ja huolettomia autoja. Tykkäsin.
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  6. #3036
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    Tuli tuossa viime viikolla päivitettyä auto Bemarin 520d xDriveen. 11/-13 rekisteröity facelift ja 120tkm ajettu. Toivottavasti osoittautuu hyväksi hankinnaksi, kun tarkoitus olisi pärjätä useampia vuosia tuon kanssa. Vaihdossa meni -10 mallin 1,6tdi Golf, joten kyllä tuossa ainakin hieman enemmän on semmoista premium-fiilistä kuin edellisessä

  7. #3037
    F. Kotlerburg Guest
    Vieläkö tommosessa on N-sarjan kone? Jos on niin onnea matkaan. Toivottavasti myös etuvetarit on vaihdettu.

  8. #3038
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    On vielä N-kone. Koitin noista jotain tietoa etsiä ja ainakin joidenkin lähteiden mukaan ne nokkaketjuongelmat pitäis olla loppunut jo aiemmin. Mutta arpapeliähän tuo tietysti on kaikkien käytettyjen kanssa. Pientä lohtua tuo se, että Autokeskus antoi 2v/40tkm takuun, joka nyt ainakin olemassa olevilta pommeilta pitäisi pelastaa.

  9. #3039
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    626
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti X-terra Katso viesti
    Mita mieltä olette Audi A6 C7 Allroadista, jos sitä vaikka vertaisi neliveto Passattiin tai Suberbiin? Alkuun katselin noita 150kw versioita, mutta kun näyttäisi ettei kohteena olevissa 2012-2014 vuosimalleissa ole isoja hintaeroja eri tehoversioiden välillä, niin biturbo on alkanut houkuttamaan entistä enemmän. Kun olen yleensä se auton loppukäyttäjä, niin olisi aikomus ajella autolla noin 7-8 vuotta/ 200-250 tkm, joten kilsat saisi olla 100-150 tkm. Vaihtoehtona Audille voisi olla BMW:n ja Mersun vastaavan ikäiset 3 litraiset 4-vedot, mutta olen jäänyt siihen käsitykseen, että Audin neliveto olisi noista paras. Käyttönä on työmatkaa päivittäin 80km ja sitten vuosittain 3-5 kertaa Lappiin hiihtelemään tai vaeltamaan. Vuotuiset kilsat liikkuu siellä 30-35 tkm välillä. Sen tiedostan että taloudellisinta olisi ostaa varmaan farmari Golf, mutta nyt olisi tarkoitus saada mukavampi kärry alle. Yhdestä erinomaisen siististä Bi-turbosta sain ihan kohtuullisen tarjouksen, mutta hieman epäilyttää, että kestääkö kone ajella jonnekin 350 000 kilsaan?? Polttoaineet, huollot ja renkaathan noihin maksaa jonkin verran enemmän kuin vaikka mainitsemaani Golfiin, mutta noissa olen valmis tulemaankin vastaan. Kun näitä auton vaihtoja tekee noin 7 vuoden välein, ei meinaa millään uskaltaa tehdä päätöstä, josta syystä varmaan ajelenkin autot aina loppuun .
    Mulla on 2015 A6 C7 BiTDI, jonka olen käynyt optimoimassa 380hv & 750Nm. Kolmisen kuukautta sillä ajellut eikä ole toistaiseksi mitään pahaa sanottaa ko. kotterosta. Liikahtaa tarvittaessa ihan riittävästi . Aikaisempi kulkine oli A6 C7 2.0 TDI 190hv ja onhan nuo suorituskyvyltään ja äänimaailmaltaan keskenään ihan eri leveleillä.

    edit. vaihteistoöljyn kävin ihan varmuuden vuoksi vaihdatuttamassa (vajaa satku ajettu) vaikkei mitään epänormaalia vaihteistossa olekaan tuntunut. Noita tippi-laatikoiden öljyjähän ei periaatteessa huolto-ohjelman mukaan tarvitse vaihtaa koskaan, mutta jotenkin itsellä kivempi fiilis kun tietää, että tuoreet aineet on sisällä.

  10. #3040
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.547
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    * hinnat suhteessa korkeammat *
    Oot varmaan laskenut myös säästöt tähän yhtälöön ..

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    *pitänee vilkuilla myös tuonne VW-suuntaan...

    https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/11492600
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Olipas tutun näköistä
    Myöhästyikö Jani nyt vähän? .. no varmaan hyvä tuokin .. kuinka lähelle ilmoitettua kulutusta pääsee?

  11. #3041
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gaastra Katso viesti
    Mulla on 2015 A6 C7 BiTDI, jonka olen käynyt optimoimassa 380hv & 750Nm. Kolmisen kuukautta sillä ajellut eikä ole toistaiseksi mitään pahaa sanottaa ko. kotterosta. Liikahtaa tarvittaessa ihan riittävästi . Aikaisempi kulkine oli A6 C7 2.0 TDI 190hv ja onhan nuo suorituskyvyltään ja äänimaailmaltaan keskenään ihan eri leveleillä.

    edit. vaihteistoöljyn kävin ihan varmuuden vuoksi vaihdatuttamassa (vajaa satku ajettu) vaikkei mitään epänormaalia vaihteistossa olekaan tuntunut. Noita tippi-laatikoiden öljyjähän ei periaatteessa huolto-ohjelman mukaan tarvitse vaihtaa koskaan, mutta jotenkin itsellä kivempi fiilis kun tietää, että tuoreet aineet on sisällä.
    Toi on hassun hauskaa, kun vaihteiston valmistaja suosittaa vaihtoväliksi 80-120t ja auton valmistajalle se on: ei koskaan. No, olisihan se toki heille tosi kiva kun ne menisi paaliin ekan satasen jälkeen.
    Kaar ittelles vaa

  12. #3042
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Oot varmaan laskenut myös säästöt tähän yhtälöön ..
    Kaveri kävi Lapissa juuri ja normaalissa maantieajossa GTE-Passatin kulutus oli 7. Ei vielä minusta sitä luokkaa, että kannattaisi alkaa autoa vaihtamaan. Lyhyillä matkoilla patteriauton säästö on toki kiistaton.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  13. #3043
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Kaveri kävi Lapissa juuri ja normaalissa maantieajossa GTE-Passatin kulutus oli 7. Ei vielä minusta sitä luokkaa, että kannattaisi alkaa autoa vaihtamaan. Lyhyillä matkoilla patteriauton säästö on toki kiistaton.
    Kyllä sulle kohta kerrotaan että ei voi pitää paikkaansa. Aika paljon kyllä kuluttaa kun Octavialla pääsee reippaastikin ajaen selvästi alle kuuden eikä se nyt niin paljon Passattia pienempi ole.

  14. #3044
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Mersu vie iso suksiboksi katolla sekalaisessa ajossa 7,5 ja ilman boksia 6,5.. Kulutus on mitä on. Laitetaan pino Volvoja.

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  15. #3045
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Kaveri kävi Lapissa juuri ja normaalissa maantieajossa GTE-Passatin kulutus oli 7. Ei vielä minusta sitä luokkaa, että kannattaisi alkaa autoa vaihtamaan. Lyhyillä matkoilla patteriauton säästö on toki kiistaton.
    Tulee siinä säästöä kerran vuodessa myös käyttövoimaveron myötä (vs. diesel). Entinen 2.2 tdci mondeo oli jotain 600e/v ja nykyinen volle 45e vaikka katumaasturi ja tuplasti enemmän tehoa. Jännä on kyllä päästöihin perustuva mittaus hybrideillä, mutta en valita


    Ja mitä lataukseen tulee, niin ei ole kyllä kovasti elämää vaikeuttanut. Kännykän lataaminen vaikeampaa, kun laturi on aina hukassa. Käyttökustannus sähköllä kesäisin kuitenkin n. 3 euroa/100km (n. 30-40 km range, 10 kwh akku eli lataaminen 0-100% maksaa noin euron.) Pitkäaikainen keskikulutus (40tkm) 5 l/100km, reissuajossa (<300km) kun menee se 7-8 litraa/100km riippuen kaasujalan raskaudesta. Sanoisin kohtuulliseksi +2000 kiloiselta 400 hp katumaasturilta. Kesällä sai olla huolissaan bensan vanhentumisesta tankkiin, kun pidemmät reissut jäi olosuhteiden pakosta vähemmälle.

  16. #3046
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Kyllä sulle kohta kerrotaan että ei voi pitää paikkaansa. Aika paljon kyllä kuluttaa kun Octavialla pääsee reippaastikin ajaen selvästi alle kuuden eikä se nyt niin paljon Passattia pienempi ole.
    GTE painaa farkku ocua 200-400 kiloa enemmän (1660kg vs. 1268-1470kg)

  17. #3047
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
    GTE painaa farkku ocua 200-400 kiloa enemmän (1660kg vs. 1268-1470kg)
    Matka-ajossahan painon vaikutus on nimenomaan varsin pientä.

  18. #3048
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    jostainhan sen kulutuseron on kuitenkin tultava, se sähkömoottori kun ei lisäpainon lisäksi muutoin jarruna toimi

  19. #3049
    F. Kotlerburg Guest
    Niinpä ja tuossa näkyy hyvin eurooppalaisten suorituskyky eikä kulutus edellä optimoitujen hybridien ongelma. Ne on juoppoja heti kun akussa käy virta vähiin.

  20. #3050
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.547
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
    jostainhan sen kulutuseron on kuitenkin tultava, se sähkömoottori kun ei lisäpainon lisäksi muutoin jarruna toimi
    Bensakone kuluttaa enemmän kuin diisseli

  21. #3051
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Myöhästyikö Jani nyt vähän?
    Noo, kuten joku mainitsikin, niin kivasti varusteltuja Passatteja valuu länsinaapurista aika hyvää tahtia. Mun auto siis tuolla linkin takana ei ollut, mutta sisustaltaan kyllä hyvin samanlainen. Se meni Rinta-Joupille ja sieltä alle viikossa jonnekin Mikkeliin. Haluttuja vaihdokkeja noi isot vähän ajetut kiisselifarkut.
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  22. #3052
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Tossa vois olla kiva kulkine. Vaikka on 15-mallinen, niin ajettu vain 39tkm: https://auktion.netbil.se/Auction/De...uattro--218hk-

    Osta Jani pois kuleksimasta. Vois lähteä jollain 20-25k€ + verot - hinnalla?
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  23. #3053
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.333
    Ei taida oikein pysyä enää hinta Saksan ihmeissäkään. Ihmettelin tuossa 5-sarjan farkkujen (G31) hintaa, näkyy pudonneen jonkun verran päälle kolmeen kymppiin 2018 520d xdrive autom -mallit kohtuullisilla kilsoilla vaikka uutena hinta siinä 60kilon tienoilla.
    Sinänsä ok, mitäpä noista vanhoista maksamaan.

  24. #3054
    ^ TDI-koneissa ei oikein hinta pysy nykyään, kun ei oo trendikästä ajaa niillä. Which is nice

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Tossa vois olla kiva kulkine. Vaikka on 15-mallinen, niin ajettu vain 39tkm: https://auktion.netbil.se/Auction/De...uattro--218hk-

    Osta Jani pois kuleksimasta. Vois lähteä jollain 20-25k€ + verot - hinnalla?
    Sorry kun unohdin mainita mutta ei saa olla valkoinen eikä sininen

    GTE on teoriassa vaihtoehto, mutta vain teoriassa. Samainen Lapin-reissun heittänyt kaveri suositteli kyllä, on kuulemma hyvä ajaa ja vetää hyvin jne.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  25. #3055
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Sorry kun unohdin mainita mutta ei saa olla valkoinen eikä sininen
    Aargh...

    Sun pitää sitten kelmuttaa se...

    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  26. #3056
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Öö, mikä juttu toi Send Nudes -tarra on? Satuin vaan tänään näkemään yhden kohtuullisen urpon näköisen bemarin takaluukussa saman tekstin? Ei oo ennen tullut vastaan, ja heti sit kahdesti.
    Kaar ittelles vaa

  27. #3057
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    ^ TDI-koneissa ei oikein hinta pysy nykyään, kun ei oo trendikästä ajaa niillä. Which is nice



    Sorry kun unohdin mainita mutta ei saa olla valkoinen eikä sininen
    Taitaa karsia 90 käytetyistä, nuo on kuitenkin olleet melkein kaikki speksattu sillä iki-ihanalla Leasing White-värisävyllä.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  28. #3058
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Öö, mikä juttu toi Send Nudes -tarra on?
    Kai se on vaan kyse siitä mistä puute...

    https://www.dictionary.com/e/slang/send-nudes/
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  29. #3059
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Nu-Pu
    Viestit
    438
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gaastra Katso viesti
    Mulla on 2015 A6 C7 BiTDI, jonka olen käynyt optimoimassa 380hv & 750Nm. Kolmisen kuukautta sillä ajellut eikä ole toistaiseksi mitään pahaa sanottaa ko. kotterosta. Liikahtaa tarvittaessa ihan riittävästi . Aikaisempi kulkine oli A6 C7 2.0 TDI 190hv ja onhan nuo suorituskyvyltään ja äänimaailmaltaan keskenään ihan eri leveleillä.

    edit. vaihteistoöljyn kävin ihan varmuuden vuoksi vaihdatuttamassa (vajaa satku ajettu) vaikkei mitään epänormaalia vaihteistossa olekaan tuntunut. Noita tippi-laatikoiden öljyjähän ei periaatteessa huolto-ohjelman mukaan tarvitse vaihtaa koskaan, mutta jotenkin itsellä kivempi fiilis kun tietää, että tuoreet aineet on sisällä.
    Noilla tehoilla varmaan liikahtaa tarpeeksi, kun 0-100km/h taitaa mennä 4:lla alkavaan aikaan. Ikävän hyvinhän noi pitää arvonsa, mutta toisaalta noissa joita olen käynyt katsomassa on uushankintahinnasta kadonnut +60 senttiä per ajettu kilsa. Itse olisi tarkoitus päästä arvonalenemassa jonnekin 15 senttiin/km, tietysti huollot ja korjaukset näihin maksaa aika paljon. Joku jakopää taitaa olla noin 4000 euroa, kun sen teettää kunnolla ja samalla kannattaa varmaan vaihdella jotain muutakin. Mutta silti kustannukset ovat edes hieman järjellisemmät. Tietysti jos haluaisi ajella halvalla, pitäisi ostaa vaikka Kia Ceed uutena, kun nykyisin kyydissä on yleensä 1-2 ihmistä ja sukset ym. mahtuu kyllä kattoboksiin. Onneksi en ehdi autokauppaan ennen ensi viikkoa.

    Työkaveri on omien töiden ohessa töissä Turbotecin softia asentavassa firmassa, ilmeisesti kyseessä on heidän optimointi??

  30. #3060
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Bensakone kuluttaa enemmän kuin diisseli
    Joo mutta mun autossa on bensakone.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •