HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 415 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 315 365 405 413 414 415 416 417 425 465 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.421 - 12.450 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #12421
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    ^^^ "Aika jänniä kommentteja fillarifoorumille."

    Joo, täällä ollaan laaja-alaisesti asioita katsovia (ei mikään kusipäisten pyöräilijöiden bongausryhmä)
    Ei tuon paikan läpiajaminen mulle isoa tuskaa tuottaisi, vaikkei järjestely mikään paras mahdollinen liene.
    Vähän sietämistä ja relaamista ....

  2. #12422
    F. Kotlerburg Guest
    Ei. On noita vastaavia näkynyt. Tuota ajorataa voi kulkea työkone, josta ei kuorman takia näe normaalisti. Siksi voi olla syytä hidastaa myös kelvin liikennettä. Paljon parempi tuokin on kuin se tavallinen, että jossain puskassa on tietyömerkki ja sitten 200m myöhemmin yhtäkkiä on 10cm pudotus, kun kelviltäkin on kaivettu asfaltti pois.

    Kyseessä on tietyö ja poikkeusjärjestely. En tiedä miksi tuosta pitää ahdistua ja mielensä pahoittaa. Näyttäisi tuossa autotielläkin kaikenlaista tötsää olevan ja varmasti myös alennettu nopeusrajoitus.

  3. #12423
    Nickname Guest
    En tiedä mitä "jännää" tuossa minun kommentissa oli mutta yleensä nämä aidat on turvallisuuden takia työmailla, oli ne eristämässä aluetta tai hidastamassa liikkumista.

    Tämä jonniin joutava ainainen minun oikeuksia on rajoitettu uhriutuminen on mielestäni enemmän "jännää".

  4. #12424
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Jaa eli turhasta nillitän. No sitten pitää vaan ottaa rennommin ja olla kiitollinen, etteivät sentään katkaisseet koko kelviä sillä kyllähän tuon voisi turvallisesti alikulun kautta kiertääkin vain parin kilsan sakkolenkillä. Pitää vaan sietää ja relata juum.

  5. #12425
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Eiköhän tuohon riittäisi ihan nopeusrajoitus (vaikka se muodissa oleva 30 km/h) pyörätiellekin kuten noilla tietyömailla automaailman puolella on tapana. Varmasti isompi osa pyöräilijöistä noudattaisi tuota nopeusrajoitusta mitä autoilijoista.

  6. #12426
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Ei. On noita vastaavia näkynyt. Tuota ajorataa voi kulkea työkone, josta ei kuorman takia näe normaalisti.
    Tälläisessa tapauksessa kannattaisi käyttää liikenteenohjaajaa. Työkoneesta ei näe yhtään paremmin pystyttämällä aitoja.

    Fillarilla aitojen kierto haittaa samalla fillaristin muun liikenteen seuraamista.

  7. #12427
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    No näin me yllättäen ollaan erilaisia ja suhtaudutaan eri tavoilla tilanteisiin.
    Mä en tuohon paikkaan ajaessani olisi ajatellut yhtään mitään, toiselle se on WTF.
    Jalkakäytävälle/pyörätien jatkeelle varovasti itsensä ujuttanut epävarma autoilija saa jonkun antifasistin huutamaan täyttä kurkkua vittusaatanoita ja joku pulloonpuhaltaja kiertää avaaman auton takaluukkua tehdäkseen pelkästään kiusaa. Ehkä mä ite kattosin tilanteen, että onko näkemä ollut niin huono (usein on), että pitää päästä lähemmäs ristevää katua. Jos ei niin voihan siinä pyrkiä ojentamaan nätisti.
    Useimmiten autoilijat on jopa ylikohteliaita mun mielestä.
    No, siinä menee hermo jos auto kääntyy oikealle ja mun eteen eli WTF.

  8. #12428
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Maakuntalehti uutisoi yllämainitusta liikenneympyrästä: "Autoilijat kiroavat Jyväskyläntien ja Otavankadun risteyksen kolariherkällä tietyömaalla – Väliaikainen liikenneympyrä aiheuttaa päänvaivaa liikenteessä." Juttu on vain tilaajille joten en tiedä mitä siellä sanotaan, mutta onkohan sekin jonnin joutavaa nillittämistä ja minäminä-uhriutumista? Pitäisikö vaan sietää ja relata? Siinä oli pari päivää sitten sattunut "kylkikolari" jossa molemmat autot romuttuivat ajokelvottomiksi. Pitäisiköhän ajoradallekin laittaa vähän lisää shikaaneja?

    https://lansi-savo.fi/uutiset/lahell...5-c538325d7945

    Taitaa koko paikka olla niin pielessä, että se pitäisi tehdä kokonaan uusiksi vähän paremmin mietittynä.

  9. #12429
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Juttu on vain tilaajille joten en tiedä mitä siellä sanotaan, mutta onkohan sekin jonnin joutavaa nillittämistä ja minäminä-uhriutumista?
    Tuntuu olevan lähinnä täälä foorumilla.

  10. #12430
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.609
    On varmaan kevyenliikenteen ajoneuvoja, joilla ei edes mahdu tuosta.

  11. #12431
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Tämäkin on varmaan turhaa vinkumista. Toisaalla kaupungilla oli äsken reiluhkon mäen alla alikulun takana kaivinkone poikittain kelvillä. Työmaata ei oltu merkitty yhtään mitenkään. Ohi mahtui vain ojan kautta kiertämällä. Tästä voisi kyllä laittaa jo kaupungille palautetta. Ei tullut omalla kohdalla "tilannetta" sillä havaitsin ajoissa ja jarrutkin toimi.

  12. #12432
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    ^ei se ole mitään turhaa vinkumista, kaupungilla on selkeät ohjeet kuinka työmaat tulee merkitä, eihän ne mitään tee jos ei kukaan anna palautetta

  13. #12433
    Nickname Guest
    ^^ Pientä kettuilun makua... ( <- varaosia ), sattunut kyllä kaksi ääripäätä toinen hyvin puomitettu ja toinen kokonaan merkitsemätön, tuohan on jo hengen vaarallista jos alikulun jälkeen on työkoneita kelvillä ja ei mitään varoitusta.

  14. #12434
    Onhan tuo kuvassa oleva paikka hieman erikoinen järjestely, mutta tulipa mieleen, että ehkä siinä saattaa pyöriä työkoneita ja duunareita jonka takia tuo pakotettu hidastaminen on tehty eikä niinkään sillä ajatuksella, että autot eivät osaisi väistää.
    Julma tosiasia on se, että ihmiset ovat kohtalaiset typeriä olivat sitten autolla tai pyörällä liikkeellä. Oletteko esimerkiksi seuranneet moottoriteillä tietyö-alueita. Ensin ajat jonkun ohi koska se ajaa 110 lasissa 120 alueella - Tulee tietyö ja nopeusrajoitus laskee satasen kautta 80:iin. Sitten se sama auto ohittaa teidät kun itse hidastatte. Eli ensin nämä sankarit ajavat alinopeutta ja hetkessä se muuttuu reiluksi ylinopeudeksi. Se on varmaan sama porukka joka maantipyörällä painaa asuinalueella pyörätietä pohkeet kireenä koska mikään muu ei ole tärkeämpää sillä hetkellä kuin se oman lenkin keskinopeus.

    Itse asun alueella jossa pihasta on lähdettävä pyörätien poikki eikä sinne yksinkertaisesti näe ennenkuin sen auton keulan hivuttaa pyörätielle. Sitten sieltä painetaan 40 km/h taulussa niin äkkiä se paniikkitilanne iskee molemmille.

    Kun näitä sankareita miettii niin oikeastaan kuvassa esiintyvä pakkohidastus aidoilla on ihan paikallaan.

  15. #12435
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Ei nuo aidat noin lähellä risteävää ajorataa kovin hyvä ratkaisu ole. Todennäköisesti klv:llä liikkuu myös pieniä lapsia, jotka jäävät helposti aidan taakse piiloon.

  16. #12436
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani1982 Katso viesti
    Oletteko esimerkiksi seuranneet moottoriteillä tietyö-alueita. Ensin ajat jonkun ohi koska se ajaa 110 lasissa 120 alueella - Tulee tietyö ja nopeusrajoitus laskee satasen kautta 80:iin. Sitten se sama auto ohittaa teidät kun itse hidastatte. Eli ensin nämä sankarit ajavat alinopeutta ja hetkessä se muuttuu reiluksi ylinopeudeksi.
    Tämä jaksaa ihmetyttää kerta toisensa jälkeen.

  17. #12437
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Tuo tosiaan on hyvin yleinen ilmiö. Tosin työmailla ylinopeuksia ajavat ei ole vain niitä, jotka ajavat normaalisti rajoituksen mukaan. Mutta siitä tilanne kertoo, miten kuljettajat tekevät ratkaisujaan sopivan ajonopeuden suhteen. Kun ei tunnista riskejä, täysin vilpittömästi voi luulla ajavansa sopivalla tilannenopeudella.

    En tiedä, onko samaa vai eri porukkaa, mutta samalla tavalla osa pyöräilijöistäkin toimii. Mitään ajoneuvoluokkaperusteista luokittelua ei tähän kannata yhdistää.

  18. #12438
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Tämä ei ollut vaikea vaan oikein miellyttävä hetki. Olympiastadionin itäpuolen infra vaikuttaa hyvälle. Kunhan sinne ei päästetä autoilijoita, niin sitä on hieno pyöräillä.

    https://www.youtube.com/watch?v=ForFsBRX4y4

  19. #12439
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.231
    ^Joo hyvältä näyttää, siinä kaupunki on tehnyt mitä on lupaillutkin.

  20. #12440
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    ^^ Hieno on. Jossain onnistutaan.
    Työmaat sen sijaan stadissa on yhtä perseilyä ihan säännönmukaisesti.
    https://www.kaupunkifillari.fi/blog/...a-sen-tyomaat/
    Täysin käsittämätön sekasotku sen aikaa minkä se kesti.

  21. #12441
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Ai hermanni valittaa nyt työmaiden vaikutuksesta pyöräteiden sujuvuuteen? I feel for you brother.

  22. #12442
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Ai hermanni valittaa nyt työmaiden vaikutuksesta pyöräteiden sujuvuuteen? I feel for you brother.
    Siinä sun postaamassasi wtf-kuvassa oli pari pientä aidanpätkää hidasteena. Hirveä itku.
    Tuu joskus katsomaan, miltä näyttää paikat, joissa on todella jotakin valittamistakin.

  23. #12443
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Kyllä tuossa Sörmäisten rantatielläkin on pärjännyt, kun on vähän katsonut miten siinä ajaa. Nyt kesän aikana kymmenkunta kertaa ajanut tuota pätkää, eikä se nyt minua ole mitenkään kuumottanut. Enemmän kuumotti silloin kun Telakkakatu oli remontin vuoksi auki (tai kiinni, kaivettu auki, liikenteeltä kiinni) ja piti ajaa siellä muun liikenteen joukossa niitä kapeita katuja, joissa kulki myös raitiotiekiskot. Kapearenkaisella kun noiden kiskojen ylityksiä joutuu hiukka katsomaan ja ennakoimaan, mutta autoilija ei sitä tajua. Nythän siellä on baanaa vetää.

  24. #12444
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    ^ Eipähän nämä ole helppoja kohteita toteuttaa niin ettei haittaa tulisi. Sörnäistentien rempan tuskaisin vaihe ei sinänsä kauhean kauaa kestänyt.
    Muutaman kerran olen eksynyt ajelemaan rakenteilla oleva Jokeri-ratikan reitillä ja onhan se yhdenlainen Raatteentie fillarin kanssa, mutta ymmärrän kyllä työmaan järjestelyongelmat.

  25. #12445
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.039
    ^
    Jep, ainakin pätkä Roihupellosta Viikkiin on puolenvaihtoineen ei niin sujuva
    --
    Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. -
    Michael Kosterlitz

  26. #12446
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    *Enemmän kuumotti silloin kun Telakkakatu oli remontin vuoksi auki (tai kiinni, kaivettu auki, liikenteeltä kiinni) ja piti ajaa siellä muun liikenteen joukossa niitä kapeita katuja, joissa kulki myös raitiotiekiskot. *
    Hmm, mulla oli aikoinaan useinkin tapana ajella kiskoilla jos oli kiire, monessa kohtaa kaupungilla suoraviivaisin reitti

  27. #12447
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    ^
    No nimenomaan Roihupellosta Viikkiin on ollut kyllä aikamoinen.
    Telakkakatu, joka oli aika selkeäkin kun vaan ajoi autojen seassa, Sörnäistenkatu, onhan näitä. Kyllä ne siitä valmistuu.
    Olisi terveellistä Munarellon tehdä pieni excursio stadiin niin ehkä ne pari hidastavaa aidanpätkää kotinurkilla ei enää kiinnittäisi mitään huomiota....

  28. #12448
    F. Kotlerburg Guest
    Yleensä tietyöt vaikuttaa liikenteen sujuvuuteen. En ymmärrä miksi pyöräilyn pitäisi olla jokin maaginen poikkeus.

  29. #12449
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.039
    ^
    En usko, että yksikään vakavissaan kuvittelee, etteivät yhdyskuntarakentamisen vuoksi tehtävät tilapäisjärjestelyt vaikuttasi kaikkiin liikennemuotoihin. Toisinaan vaan tuntuu, että tilapäisiksi tarkoitetut järjestelyt eivät ole aivan huippuunsa hiottuja suunnittelun saati toteutuksen osiltaan.
    --
    Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. -
    Michael Kosterlitz

  30. #12450
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Yleensä tietyöt vaikuttaa liikenteen sujuvuuteen. En ymmärrä miksi pyöräilyn pitäisi olla jokin maaginen poikkeus.
    Vaikuttaa, mutta jotenkin kummasti autoilijoille tilapäiset liikennejärjestelyt osataan tehdä turvallisiksi. Muille, noh, mitä välii.
    https://www.youtube.com/watch?v=YJbyF8jbEBo

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •