HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 231 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 131 181 221 229 230 231 232 233 241 281 331 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.901 - 6.930 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #6901
    Sanoisin että pidä päälimmäisenä mielessä se että pyörän pitää tuntua sopivalta ja mieleiseltä. Vaikka kuinka olis joku alennuksessa ja "riittävän lähelle sopiva" niin kannattaa skipata ja etsiä se oikeesti hyvä ja sopiva. Alennuksen hyödyt jää käyttämättä jos pyörää pitää alkaa kuukauden päästä myymään ja etsimään uutta parempaa. Joensuun pyörätarjonnan varaan ei kannata hirmuisesti laskea jos tänään pitäisi pyörä saada alle.

  2. #6902
    Ei noissa muuta säädetty kuin satulan korkeutta.

    Voi toki joensuustakin löytyä kunhan sinne taas päästään, mutta yleensä kun on jotain vailla niin se on ihan jossain muualla kuin itse olet ja nyt kun suomen halki reissataan on mahdollisuudet olla siellä missä pitääkin

    Tampereella näyttäisi olevan useampikin pyörä kokeiltavissa Suomen Urheilupyörässä
    https://www.suomenurheilupyora.fi/cyclocrosspyorat

  3. #6903
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Sanoisin että pidä päälimmäisenä mielessä se että pyörän pitää tuntua sopivalta ja mieleiseltä. Vaikka kuinka olis joku alennuksessa ja "riittävän lähelle sopiva" niin kannattaa skipata ja etsiä se oikeesti hyvä ja sopiva. Alennuksen hyödyt jää käyttämättä jos pyörää pitää alkaa kuukauden päästä myymään ja etsimään uutta parempaa. Joensuun pyörätarjonnan varaan ei kannata hirmuisesti laskea jos tänään pitäisi pyörä saada alle.
    Tavallaan kyllä mutta toisaalta pyörä on vain pyörä eikä sen valinta ole rakettitiedettä. Olettaen että varastoa on jäljellä, saa esim Iikalta Joensuussa varmasti vaativaankin makuun käypäisen fillarin. Voi kyllä olla että tähän aikaan vuodesta alkaa olla pyörät suht lopussa.

  4. #6904
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    480
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lucksteri Katso viesti
    Ei noissa muuta säädetty kuin satulan korkeutta.

    Voi toki joensuustakin löytyä kunhan sinne taas päästään, mutta yleensä kun on jotain vailla niin se on ihan jossain muualla kuin itse olet ja nyt kun suomen halki reissataan on mahdollisuudet olla siellä missä pitääkin

    Tampereella näyttäisi olevan useampikin pyörä kokeiltavissa Suomen Urheilupyörässä
    https://www.suomenurheilupyora.fi/cyclocrosspyorat
    Käy myös Signaturessa Tampereella Nekalassa https://www.signature.fi/
    Kauppa huomattavasti parempi kun webbisivunsa

  5. #6905
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    No nyt on kiva väri fillarissa! Montakos grainderia ihminen tarvitsikaan?
    Joo mä aloin kanssa vähän miettimään, että pitäiskö ihmisellä olla joku tommonen maastogrinderi myös. Objektiiviset perustelut puuttuu, mutta subjektiivisiksi kelpais ehkä vaikka se, että elämä on lyhyt...
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #6906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Tavallaan kyllä mutta toisaalta pyörä on vain pyörä eikä sen valinta ole rakettitiedettä. Olettaen että varastoa on jäljellä, saa esim Iikalta Joensuussa varmasti vaativaankin makuun käypäisen fillarin. Voi kyllä olla että tähän aikaan vuodesta alkaa olla pyörät suht lopussa.
    Joensuun Iikalla ei ainakaan maalis-toukokuun aikana ollut oikein mitään, liekö senkään jälkeen tullut kun ne kaikkialta muualta oli jo silloin loppu..

  7. #6907
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Stigmata saa uudet värit ens vuodeksi. Kalpean sininen on ehkä vähän turhan kalpea, mutta vihreä ainakin toimii.
    Jousitus vaan puuttuu! Paremmat värit kyllä kuin viimevuotiset, tuolla kalpean sinisellä olisin saattanut päätyä Stigmataan True Gritin sijaan ja rahaakin olisi säästynyt. Pelkkä erikoisväri True Gritiin maksoi 800 ekii... Toisaalta koeajoin kyllä molemmat pyörät ennen ostopäätöstä ja jotain maagista True Gritin ajettavuudessa kyllä oli verrattuna Stigmataan, joka tuntui aika perinteiseltä cyclocrossarilta.



    Harmi et oli vähän harmaata kun otin tämän kuvan, auringossa tuo "Diamond Beach Glossy" hohtaa kirkkaan valkoisena. Muita satunnaisia havaintoja pyörästä se, että Lauf:n kaverit ei oo varmaan ikinä asentaneet Di2:sta pyöriinsä kun vaihdevaijerin kuoren reikä eturungossa oli niin ahdas, että siitä ei meinannut saada Di2-piuhaa/liitintä läpi ollenkaan...

  8. #6908
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Olettaen että varastoa on jäljellä, saa esim Iikalta Joensuussa varmasti vaativaankin makuun käypäisen fillarin. Voi kyllä olla että tähän aikaan vuodesta alkaa olla pyörät suht lopussa.
    Ainakin alkukesästä se putiikki oli kaikkien hyllyjen osalta tyhjä. En tiedä onko niillä joku takahuonevarasto täynnä tavaraa mutta hyllyssä sitä ei ole.

  9. #6909
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lucksteri Katso viesti
    Huomenta, aloitteleva pyöräilijä olisi apua vailla.. Ajellaan tänään Turusta tampereen kautta Joensuuhun ostohousut jalassa. eilen kolusin kaikki Turun pyöräliikkeet läpi ja koeajoin muutaman pyörän
    Trek Checkpoint ALR 4 (56)
    Kross Esker 6.0 (L)
    Kona Rove AL 700 (54)
    Kona Libre AL 2020 (54)

    Näistä ehkä tuo Trek tuntui kaikista mukavimmalta mutta pikkasen meni yli budjetin varusteineen. Kross ei jotenkin sopinut minun mittasuhteille ja tuntui että nenä on siinä eturenkaan päällä ja tanko sylissä. Konat tuntuivat myös asiallisilta vaikkakin tuo reilusti halvempi malli tuntui jopa paremmalta, mutta ehkä ajan kuluessa halvemmat osat ym. alkavat näkyä. hydraulisia jarruja ei ollut kummassakaan.

    Budjetti liikkuisi siinä 1200 - 2000 välillä maksimissaan ja siihen rahaan pitäisi saada myös tarvittavat lisukkeet (kevyet lokasuojat, lukko, kypärä ainakin)

    Olisiko foorumilta saatavissa vinkkejä mitä kannattaisi vielä kokeilla ja missä pyöräliikkeissä käydä matkan varrella ? tarkoitus on pyöräillä ympäri työmatkat (asfalttia) ja sitten tehdä rouvan kanssa pyöräretkiä (asfaltti + hiekkatiet + hyväkuntoiset polut) ympäri vuoden. mielelläni nostaisin pyörän kyytiin jo matkan varrelta pituus 180cm ja jalan sisämitta 82
    Jos Lappeenrannan kautta jaksaa ajella niin Pyöräliike Varustamon tarjonta kannattaa selvittää myös. Kerran siellä vierailleena vaikutti olevan aika hyvin fillareita paikan päällä ja muutenkin hyvä meno. Myyvät Spessua ainakin.

  10. #6910
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Toisaalta koeajoin kyllä molemmat pyörät ennen ostopäätöstä ja jotain maagista True Gritin ajettavuudessa kyllä oli verrattuna Stigmataan, joka tuntui aika perinteiseltä cyclocrossarilta.
    Muistatko mitä kokoa koeajoit? Stigmatan etupään geometria muuttuu 54 -> 56. Mulle tosin cyclocrossmaisuus olisi vaan plussaa. Stigmatalla kun ajelisi Hel CX:tkin varmaan ihan loistavasti. 700c-kiekot toki vaatisi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  11. #6911
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    3.145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lucksteri Katso viesti
    Huomenta, aloitteleva pyöräilijä olisi apua vailla.. Ajellaan tänään Turusta tampereen kautta Joensuuhun ostohousut jalassa. eilen kolusin kaikki Turun pyöräliikkeet läpi ja koeajoin muutaman pyörän
    Trek Checkpoint ALR 4 (56)
    Kross Esker 6.0 (L)
    Kona Rove AL 700 (54)
    Kona Libre AL 2020 (54)

    Näistä ehkä tuo Trek tuntui kaikista mukavimmalta mutta pikkasen meni yli budjetin varusteineen. Kross ei jotenkin sopinut minun mittasuhteille ja tuntui että nenä on siinä eturenkaan päällä ja tanko sylissä. Konat tuntuivat myös asiallisilta vaikkakin tuo reilusti halvempi malli tuntui jopa paremmalta, mutta ehkä ajan kuluessa halvemmat osat ym. alkavat näkyä. hydraulisia jarruja ei ollut kummassakaan.

    Budjetti liikkuisi siinä 1200 - 2000 välillä maksimissaan ja siihen rahaan pitäisi saada myös tarvittavat lisukkeet (kevyet lokasuojat, lukko, kypärä ainakin)

    Olisiko foorumilta saatavissa vinkkejä mitä kannattaisi vielä kokeilla ja missä pyöräliikkeissä käydä matkan varrella ? tarkoitus on pyöräillä ympäri työmatkat (asfalttia) ja sitten tehdä rouvan kanssa pyöräretkiä (asfaltti + hiekkatiet + hyväkuntoiset polut) ympäri vuoden. mielelläni nostaisin pyörän kyytiin jo matkan varrelta pituus 180cm ja jalan sisämitta 82
    Mites Kona Rove DL (2021 vuosimalli)? Itse juuri alkuviikosta hankin kyseisen pyörän Hi5bikesista korvaamaan 2015 vuoden Kona Rove AL:n. Aiempaankin olin oikein tyytyväinen, mutta terästä teki mieli, sekä läpiakseleita pikalinkkujen sijasta tuomaan lisää jäykkyyttä (erityisesti kun on lapsi kyydissä).

    edit. Ja siis nyt kahden lenkin perusteella olen ollut todella tyytyväinen uuteen Konaan

  12. #6912
    noniin, aivan ei tänään kotiin saakka päästy vaan otettiin vielä yö jyväskylässä. Perhekoko tosin kasvoi matkalla ja vieläpä suunniteltua isommaksi. No.. Tampereella kävin koeajamassa ensimmäisenä Bianchi Via Nironen ja ai kun oli nätti pyörä kun sen näin. Ja koeajo vain lisäsi kiinnostavuutta ja tunnetta että kyllä se pyörä taisi löytyä. Päätin kuitenkin että katsotaan vielä muu tarjonta Tampereella.

    Kiitos Foorumin vinkistä laitoin naviin kohteeksi Signaturen. Rouva tässä kohtaa mietti että käydäkkö Second hand shoppeja läpi, eli rättiostoksilla vaiko lähteä mukaan.. soitin tässä kohtaa liikkeeseen ja kysyin olisiko rouvallekin tarjolla mitään kulkinetta.. no kyllä jotain voisi oliakin..

    Lopputulos oli se että nyt on molemmilla jotain kotiinvietävää... molemmille hienot spessun diverget. Rouva laittoi paremmaksi ja hänellä on nyt alla 2021 mallin kuitupyörä joustavalla keulalla..

    5/5 joustavasta ja hyvästä palvelusta Signaturelle!

  13. #6913
    Moi,

    onko 2020 Sonder Caminoja keväältä ajautunut Suomeen asti? https://alpkit.com/collections/sonder-camino Kalleimpien aluversioiden n. 1500€ hinnalla on jo vaihtoehtoja kuten Nuroad, Grail, GX Pro yms yms. mutta mukavuuspainoitteinen asento kiinnostaa. Riittävän kauan kun arpoo niin loppuu kaikki mallit kohta joka merkiltä.

  14. #6914
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    159
    Itsekin katsellut soranjauhinta talliin, toisen säikeen johdosta huomasin että löytyy myös Augment CX Park. Onko palstalaisilla kokemusta tästä? Sijoittuu 2500€ hintaluokkaan. Ihan lenkkeilyyn hiekkatie/polut ympäristöön, ei ole vaellus yms tarpeita.
    imartika muokkasi tätä : 30.07.2020 at 17.53 Syy: Linkki

  15. #6915
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Keskellä parasta kesää iski ongelmat Exploron kanssa Ensin Di2-akku pimeni ja vaihdettiin takuuseen. Meni aikaa, joskin Asetoneilla aikataulut varsin kohtuulliset. Sitten katkesi aerokiekon pinna, piti viedä Kivenlahden pyörähuoltoon ja samalla vaihdatin keskiön. Sekin kävi onneksi nopeasti.

    Päätin sitten samalla vaihtaa koko voimansiirron ja jarrupalat, niin etujarrusatulan jumittunutta mäntää painaessa mäntä halkesi (?) ja jarrunesteet eteisen lattialle että lorina kävi. Nooh, sitten ei muuta kuin Bike24:sta 24h pikakuriirilla (oikeasti alle 24h!) uusi jarrusatula ja Kivenlahden pyörähuolto ja eilen sain pyörän taas ajoon. Kyllähän se tuntui mukavalta.

    Huoltoja odotellessa siirsin Mcarbonin 30mm kehillä varustetut maastokiekot Exploroon ja asentelin 38mm Gravelking Slickit siinä toivossa, että leveämpi kehä auttaisi renkaiden itseohjautuvuusongelmaan asfaltilla. Kuten yleensä, Stenu oli aivan oikeassa, leveämpi kehä ei auttanut joskaan ei merkittävästi pahentanutkaan asiaa. Ehkäpä hankin ne Rene Pherseet jossain vaiheessa.

    Maastokehät ja XTR-jarrulevyt eivät esteettisesti oikein toimi, aerokiekot ja Campangolon jarrulevyt ovat paremman näköiset. 50/34 eturattaat ja 11-32 Ultegran pakka tuntuvat olevan se oikea voimansiirto allekirjoittaneen ajoihin. Laitan aerokiekoille 32mm Continentalin GP5000:t jotka toimivat niillä parhaiten, josko sitä maantienlaitaa tulisi joskus motivoiduttua ajamaan. Kokoonpanoa en nyt punninnut mutta 8,4kg luokkaa tällä hetkellä.

    Melko tarkalleen vuosi ja reilut 5000km takana Explorolla, kaikesta rahanmenosta ja teknisistä ongelmista huolimatta kyseessä on aikalailla täydellinen fillari meikäläiselle







    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #6916
    r.a.i Guest
    Nyt on tullut jokunen satanen ajettua tuolla aiemmin tässä topicissa esitellyllä vanhasta teräsrungosta värkätyllä "grävelillä" ja olen kyllä tykännyt tuon tyyppisestä ajosta. Olin tuossa tänä vuonna aiemmin suunnitellut hommaavani loppuvuonna itselleni lahjaksi uuden maantiefillarin (vanha on Cervelo R5 VWD), mutta tuo sorateiden ja tutkimattomien taipaleiden kutsu taitaa viedä voiton ja speksaus on siirtynyt jonkinlaiseen road+ fillariin. Ajatukset ovat harhailleet vannejarrulisesta pienen pajan runkosetistä moderniin teräsrunkoon levyjarruilla. Speksit olisivat about seuraavat:

    - Metallirunko
    - Levy tai vannejarru
    - Ei sloupattu tai hyvin maltillinen slouppaus
    - Rungon paino max 2 kg jos teräs
    - Noin 700cc 40mm renkaat
    - 2xN vaihtet
    - Geometria enemmän sporttiseen ajoon kuin retkeilyyn suunnattu

    Ongelma tuntuu olevan, että perinteiseen tyyliin ohuesta putkesta tehdyt teräsrungot on tehty enemmän reissupyöriksi (ja painaviksi) ja jos fillari on tehty modernien standardien mukaan, niin sitten on isketty ylikokoemäputket, levarit ja kaikki himmelit ja painoa tulee taas ihan pirusti.

    Cinelliltä on tullut uusi Nemo Gravel, joka voisi olla ihan hyvä mutta jotenkin ehkä kuitenkin liian moderni.
    https://cinelli.it/en/prodotti/nemo-gravel-en/

    Onks foorumilla hyviä ideoita?

  17. #6917
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Onks foorumilla hyviä ideoita?
    Tuo linkkaamasi on kyllä hieno, mutta entä sitten joku titaaninen?
    Esim.Nordest Super Albarda:

    https://nordestcycles.com/en/product...albarda-ti-kit


    j

  18. #6918
    Minäkin haeskelin pitkään kevyehköä teräsrunkoista gravel-pyörää. Tämänkin ketjun luin suurinpiirtein alusta saakka läpi, ihan kiinnostavaa materiaalia. Lopulta Fairlight Secan sai vakuuttumaan.


    https://fairlightcycles.com/product/secan-deposit


    Kutakin runkokokoa löytyy kahta eri korkeutta (regular ja tall), joten sporttinen geometria luultavasti löytyy. Putket ovat ohutta tavaraa kuten teräspyörässä minusta pitääkin olla. Secanin rungon painosta en ole varma, mutta saman merkin Strael-mallin runko 56-kokoisena painaa tämän tekstin mukaan 1,9 kg:


    https://fairlightcycles.com/strael-concept-design-notes


    Secan näyttää saaneen melkein poikkeuksetta hyviä arvioita sekä testeissä että omistajilta, esim.:


    https://road.cc/content/review/24800...t-cycles-secan


    Em. testin mukaan 56R-koon pyörä painaa hiukan alle 10 kg.


    Itseasiassa olin pitkään kahden vaiheella, että valitako Strael 2.0 vai Secan, mutta Secaniin lopulta päädyin. Maksoin 500 £ varausmaksun joitakin viikkoja sitten, ja pyörän pitäisi valmistua marraskuun alussa.

  19. #6919
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    125
    Mäki katoin aikanaan tota Nordestiä. Liian slackki geo ja tosi syvällä roikkuva keskiö sai mut perääntymään. (Jos joskus tykkää crossikisoissa ajella.) Cinellissä sporttinen geo, nykyaikaiset akselistandardit, sekä keskiön kierteet bsa.

    Secanissa samat ominaisuudet. Eli varsin hyviä vaihtoehtoja kyllä.

    Ite päädyin sit tähän: Reilly Gradient. Mahtuu (tosi) leveetä rengasta, kevyehkö, bsa keskiö ja 12milliset akselit. https://www.reillycycleworks.com/col...dient-complete

    Vuoden nyt ryskyttäny tota Gradienttia crossikisoissa, maantiellä sekä tietty hiekalla. Pyörä painaa jotain 9,5 kg GRX completena. Vaihdoin ite kevyemmät kammet ja kiekot, näillä tipahti kilo painosta pois.

    Itseasiassa tykkäsin tosta pyörästä niin paljon, että tilasin nyt vuotta myöhemmin saman merkin titaanisen maantiepyörän.

    Pistetäämpä kuvan kanssa vielä, tässä kokoonpanossa alukiekoilla:


  20. #6920
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Onks foorumilla hyviä ideoita?
    Crust Lightning Bolt taitaa olla tehdasrungoista lähinnä tuon tyyppistä lähestymistapaa, jos 650B ja melko low trail geometria on ok. Suora vaakaputki, lyhyt perä ja sekä ohuet että ohutseinämäiset putket. Plaanaa varmasti. Jonkun mielestä todennäköisesti liian löysä. Ainakin jos ajelee gravelia pääsääntöisesti yli 25 km/h keskareilla, saattaa vähän jämäkämpi runko tuntua turvallisemmalta. (Toisaalta eipä löysyys näytä Ultra Romancea & Co juuri häiritsevän ) Jos ajelut on pääasiassa hitaampaa kruisailua, plaanaamisesta on luultavimmin enemmän iloa kuin potentiaalisesta löysyydestä haittaa. Löytyy sekä levari- että vannejarruversiona. Vannejarrullisessa on quill-stemmi, mikä jakanee mielipiteitä.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #6921
    r.a.i Guest
    ^ Hyviä vaihtoehtoja! Tuo Nordest taitaa olla tosiaan liian MTB mun käyttöön. Fairlightin pojille laitoin mailia joku viikko sitten mailia ja kysyin mahdollisuutta saada Secan tehtynä Straelin putkista. Ei onnistunut ja kertoivat et noilla on painoeroa 200 grammaa. On ollut pari kertaa ostoskorissa, tällä hetkellä menee toimitukset mun koossa ensi vuodelle. Reilly on uus mulle ja titaani on vaihtoehto, mutta teräs kuitenkin ehkä vielä ykkösenä. Näissä kaikissa ja myös Cinellissä kuitenkin kutittelee se epäilys, että miten smoothisti tommonen rakenne pelaa, vaikka arvioissa noita monesti kehutaan. Mielellään kuulisin kokemuksia tämän tyyppisten runkojen omistajilta.

    Mulla on siis sama epäilys, mistä Stenu aiemmin maininnut et nyky EU-standardit ja muotirakenteet johtavat siihen että runkomateriaalina teräs menettää ominaispiirteensä. Mulla on täysjäykkä Genesiksen 29 maasturi 725 reiskaa joka on kuin rautakanki. Et siinä mielessä houkuttais tuo Crustin testaaminen jos siitä löytyis sitä taikamattofiilistä. Kait tuo jonkinlaisessa kulttimaineessa on jenkeissä. Quill ei ahdista mutta tuo levariversio on hemmetin paljon hienompi ja ”parempaa” matskua. Siinä tosin on 1 tuuman ohjainputki ja noita stemmejä on vähän huonommin saatavilla. Noin 1500 taalaa posteineen + verot..

    Tuo Reilly on muuten siistin näköinen...!
    r.a.i muokkasi tätä : 03.08.2020 at 21.56

  22. #6922
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Mulla on molemmissa tämänhetkisissa rungoissa 31,8 mm vaakaputki ja 35 mm viistoputki. Jos muuttaisin jotain, niin nykykokemuksellani vaihtaisin vaakaputken 28,6-milliseksi, mutta viistoputken luultavasti pitäisin 35 millisenä. Ja niin ohutta kuin vaan saa eli 0,6/0,4/0,6 mm tai jotain sinne päin putkisetistä riippuen. Tommosella yhdistelmällä tulee n. 1,8-kiloinen runko (jos ylikokoemäputki ja läpiakselidropit niin +100-150g), joka kestää ajaa reippaamminkin ilman, että meno alkaa tuntumaan huterolta ja ohutseinämäiset putket demppaa sen verran kuin minä koen tarpeelliseksi. Mä en ehkä ihan Crust-tyyppiseen ratkaisuun uskaltaisi lähteä, mutta olisi erittäin kiinnostavaa kuulla kokemuksia, jos joku uskaltaisi...

    Eurooppalaisten custom-pajojen hinnat pyörii tätä nykyä skaalassa Life/Spirit yms. rungot alkaen n. 2000-2500 euroa ja teräskeula n. 400-500 euroa. Siihen verrattuna Crustit jää vielä kohtuu edullisiksi. Tuumaisen kaulan saa shimmitettyä niin, että kaikki 1 1/8-tuuman stemmit sopii eli siitä en tekisi ongelmaa, jos muuten kiinnostaa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #6923
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Faggin Tornosubito tuli vielä mieleen, jos vannejarrut ok. Runko Zonaa ja Niobium SL-haarukka. Omasta SL-putkisesta haarukasta olen tykännyt. Levareilla ei pääse samanlaiseen lopputulokseen ja ajomukavuuteen haarukalla on melkeinpä isompi merkitys kuin rungolla. Tornosubiton runkosetin hinta on 2299 euroa (korona-aikaan keväällä olisivat tinkinmättä tiputtaneet sen 1959 euroon). Voi olla, että ei mene ihan 40 mm rengas.

    Lisäksi tietenkin on mun kestosuosikki eli Gunnar Crosshairs. Omasta kertaalleen jo korjatustakin vanhuksestani en luovu. Niissä putket on vaihtuneet OX Platinumista Vari-Wall:ksi, kun True Temper lopetti fillariputkien valmistuksen, mutta niissä ei pitäisi olla olennaista eroa. Keväällä Cyclon ratkettua oli todella lähellä, että olisin tilannut uuden CrossHairsin. Enempää setämiespyörävaihtoehtoja ei sitten tulekaan mieleen.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #6924
    r.a.i Guest
    Tornosubitoa olen kanssa ihaillut ja Gunnaria myös. Noissa taitaa tosiaan rengastila olla alle speksien mukaan 40 mm, jos se nyt on se sweetspot johon yritän tähdätä. Tuolla oli kyllä Gunnariin laitettu Compassin 700x44 renkaat (https://gravelcyclist.com/bicycle-te...yclocross-rig/) että vissiin nekin sopii?

    Tuo Crustin lähestymistapa kyllä puhuttelee, mutta jotenkin ahistaa tilata USA:sta runko joka on ensin tehty Taiwanista. Varsinkin tuo Lightnin Bolt cantiversio näyttää kuvissa aika räkäiseen hitsatulta. Levariversio sensijaan on siististi juotettu.

    Voi olla, että kustomiksi menee jos kokoteräkseen ja tommoseen setämiesgraveliin päädyn. Laitoin tossa jo yhteen paikkaan kyselyn, katsotaan miten käy.

  25. #6925
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Carbonda CFR696 olisi tulossa kohti Suomea. Saa nähdä millainen peli siitä tulee. Innolla odotan, että saa riittävän leveää kumia alle ja pääsee rymistelemään metsäautoteiden soralouhikkoja pitkin. Talveksi ei taida ihan Ice Spiker mahtua alle (ehkä 27,5"-koossa?), mutta nykyiseen cx-pyörään verrattuna talvirengasvalikoima laajenee huomattavasti. Tarkoitus laittaa nyt mekaaninen 2x11-voimansiirto. Di2 oli myös harkinnassa, kun se löytyy jo maantiepyörästä, mutta en oikein nähnyt tarvetta laittaa sähköjä tähän.

  26. #6926
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Carbonda CFR696 olisi tulossa kohti Suomea. Saa nähdä millainen peli siitä tulee. Innolla odotan, että saa riittävän leveää kumia alle ja pääsee rymistelemään metsäautoteiden soralouhikkoja pitkin. Talveksi ei taida ihan Ice Spiker mahtua alle (ehkä 27,5"-koossa?), mutta nykyiseen cx-pyörään verrattuna talvirengasvalikoima laajenee huomattavasti. Tarkoitus laittaa nyt mekaaninen 2x11-voimansiirto. Di2 oli myös harkinnassa, kun se löytyy jo maantiepyörästä, mutta en oikein nähnyt tarvetta laittaa sähköjä tähän.
    Laita suoraan täyspitkillä kuorilla. Helpottaa elämää kuran ja suolaveden kanssa.

  27. #6927
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Tornosubitoa olen kanssa ihaillut ja Gunnaria myös. Noissa taitaa tosiaan rengastila olla alle speksien mukaan 40 mm, jos se nyt on se sweetspot johon yritän tähdätä. Tuolla oli kyllä Gunnariin laitettu Compassin 700x44 renkaat (https://gravelcyclist.com/bicycle-te...yclocross-rig/) että vissiin nekin sopii?

    Tuo Crustin lähestymistapa kyllä puhuttelee, mutta jotenkin ahistaa tilata USA:sta runko joka on ensin tehty Taiwanista. Varsinkin tuo Lightnin Bolt cantiversio näyttää kuvissa aika räkäiseen hitsatulta. Levariversio sensijaan on siististi juotettu.

    Voi olla, että kustomiksi menee jos kokoteräkseen ja tommoseen setämiesgraveliin päädyn. Laitoin tossa jo yhteen paikkaan kyselyn, katsotaan miten käy.
    Jep, nyky-Crosshairsit on speksattu 38-millisille lokareiden kera. Ilman lokareita mahtuu ainakin 40-milliset. Mun vanhempaan versioon meni 40-milliset Nanot just ja just, mutta vähän turhan ahtaasti. Chainstaytten korjauksen yhteydessä Konga vähän kasvatti tilaa ja nyt mahtuisi nekin.

    Jos kustomiin päädyt, niin kokeile kysyä tarjousta Edelbikesista. Francoin kanssa meilailin aika pitkään ennen kuin Cyclo vei voiton silloin aikoinaan ja olen somessa seuraillut hänen tekemisiään siitä lähtien.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #6928
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Laita suoraan täyspitkillä kuorilla. Helpottaa elämää kuran ja suolaveden kanssa.
    Jep, näin on tarkoitus tehdä. On sitten myös helpompi vaihdella vaijereita säännöllisin väliajoin kun ei tarvitse kalastella vaijerin päätä rungon sisältä. Viimeksi meni cx-pyörän kanssa kaksi iltaa siihen ja lopuksi sain vasta kitarankielen ja magneetin avulla vaijerin ulos rungosta. Nuo tilaamani GRX810-kahvat pitäisivät olla aika mukavat käyttää, varsinkin kun on tuoreet vaijerit.

    Laitoin tilaukseen muiden osien ohessa Ritcheyn graveltangon (https://road.cc/content/review/25584...omax-handlebar). Olisi tästä ollut parikymmentä grammaa kevyempää WCS-versiotakin, mutta tämä halvempi lienee ihan yhtä melkein hyvä vaikka ei olekaan 7050-alumiinia. Kahvojen kohdalta pitäisi olla samalla korkeudella kuin normaali droppitanko, mutta keskeltä korkeammalla. Saa nyt nähdä onko yhtään sen parempi ajaa huonolla pinnalla, tuleepa ainakin kokeiltua. On se ainakin ihan siistin näköinen. Mielessä oli kyllä myös aerotanko, mutta uskon vetäväni talvella muutamat lipat pyörän kanssa ":D".

  29. #6929
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #6930
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Saatteko tuotettua samat watit gravel-pyörällä kuin maantiepyörällä?

    Tuntui todella nihkeeltä saada samoja tehoja, vaikka asento on miltei sama molemmissa pyörissä. Eilen oli vielä maantiepolkimet ja kengät käytössä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •