GarminGiantElectrobikeHepha
Sivu 230 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 130 180 220 228 229 230 231 232 240 280 330 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.871 - 6.900 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #6871
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    125
    Saako kysyä mihin tota gravelhuggeria tarvitsee? Omaan silmään näyttäs heittävän paskat kuiteki voimansiirtoon ja jaloille. Harvemmin ohjainlaakeria on tarvinnu erikseen suojella.

  2. #6872
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Di2 ja kaikki sähkö on syvältä. Nyt odottelen tallilla, että maantiepyörän akkuun menee vähän virtaa. Koko päivän olin innoissani odottanut iltalenkkiä, mutta voi p**kele, etuvaihtaja ei vaihda. Kauankohan tuossa kestää?
    Ja mä kun olin jo kovasti painamassa tilausnappia, mutta tän sivun jutut on saanut taas miettimään, että ehkä mekaaninen ja analoginen teräsfillari on sittenkin se vähiten harmittava ratkaisu. Niitten kanssa kun näyttää riittävän, että kerran 3-5 vuoden välein hitsauttaa vähän jostain ja laittaa uutta maalia päälle, niin taas saa ajaa sen 3-5 vuotta.

    LJL: Onko Explorossa tavallinen kierteellinen keskiö vai joku pressfit tms. ylikokosysteemi? Yhdellä tutulla bsa+Di2 yhdistelmän kanssa keskiöakseli tahtoo kieritellä johdot ympärilleen ja rikkoa kuoret niistä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  3. #6873
    Exploroa olen katsellut pidemmän aikaa ja erityisesti viimeisen vuoden ajan kun rungot saivat kivoja värejäkin alkuperäisten mustan ja valkean lisäksi. Koko ajan on ollut näkemys että tuo tulee sen jälkeen kun kaikki pikkuviat siitä on saatu kuntoon ja valmistuslaatu kohdalleen. Siihen asti mennään halpis kuitu-cyclolla joka on tehty pahoinpideltäväjsi mudassa ja kurassa. Mitä enemmän on tullut kilsoja Cannarin SuperXään, sitä paremmalle geometria ja rungon jäykkyys tuntuu. Nyt alkaa vaaka kallistumaan ploron hylkäämiseen ja Cännärin sähköistykseen.

  4. #6874
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    LJL: Onko Explorossa tavallinen kierteellinen keskiö vai joku pressfit tms. ylikokosysteemi? Yhdellä tutulla bsa+Di2 yhdistelmän kanssa keskiöakseli tahtoo kieritellä johdot ympärilleen ja rikkoa kuoret niistä.
    Expolorossa on BB386EVO, eli pressfit-asenteinen ja ei pitäisi pyöriä. Se johtojen/vaijerien vienti on keskiön kohdalta muutenkin varmaan joidenkin Egyptin valtakunnan romahtamisen jälkeen työttömäksi jääneiden pyramidinrakentajien suunnitelema... Todella hankalasti operoitavat sisäiset vaijerinviennit kaiken kaikkiaan, ja 99% varmasti keskiö on pakko ottaa irti, että johdot voi tarkistaa. Tilasin just ärsyttävästä-kakkosesta uuden keskiön, mutta koska ei mitään järkeä painaa 5000km ajettua rohisevaa keskiötä takaisin niin varmaan vaihtavat sen Asentoneilla. Onpahan sitä seuraavalle kierrokselle uusi hyllyssä.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #6875
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    Minulla Di2-sähköt on pelanneet täysin moitteetta kahdessa pyörässä. Ex-Supersixissä oli Ultegran 6870-sarjaa ja Revoltissa on tämä viimeisin Ultegra-8070 sarja. Ladatakaan tuota ei tarvitse kovin usein, akku kestää ainakin sen 2000km yhdellä latauksella. Nyt ilman etuvaihtajaa varmaan kestää vielä paljon pidempään. Mekaanisiin ei kyllä tee mieli palata millään.

  6. #6876
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    368
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rosco Katso viesti
    Saako kysyä mihin tota gravelhuggeria tarvitsee? Omaan silmään näyttäs heittävän paskat kuiteki voimansiirtoon ja jaloille. Harvemmin ohjainlaakeria on tarvinnu erikseen suojella.
    Tällä hetkellä painavin syy on visuaalinen . Ei ole ollut kurakeliä asennuksen jälkeen. Ehkäpä suojelee gravelpartaani...

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  7. #6877
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Ei tarvinnut ladata kuin 15 minuuttia, kunnes Di2 led-indikaattori näytti jo 50 % varausta. Garmin Vectorin toinen paristo oli kuollut myös, eli ehkä vähän huonolla ylläpidolla on ollut tuo minun maantiepyörä. Jos muistaa ladata akut huollon yhteydessä, niin tuskin on ongelmaa. Vähän kuin ketjujen rasvaus, se on vain tehtävä

    Kyllä nuo Shimanon sähkövehkeet ovat hyviä, viitisen vuottako tuo on minulla ollut (Ultegra 6870). En silti tiedä, laittaisinko Graveliin, se on jotenkin erilaista hommaa. No, ehkä laittaisin, jos olisi budjetti olemassa

    Lieneeköhän uudemmissa versiossa USB-lataus? Minun laturi on aikamoinen murikka, ei sitä viitsisi reissulla kuljettaa mukana.
    Pyöräily on kivaa!

  8. #6878
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Saa kyllä keskiö- ja/tai runkosuunnittelija + asentaja sapiskaa jos keskeltä avoimen keskiön kanssa vetää tai suunnittelee sisäiset reititykset siten että pääsevät ottamaan akseliin tai muuten vaan jättää johdot kiinnittämättä järkevästi. Voisi koittaa etsiä keskiö jossa on holkki akselia varten välissä.

    Yleinen vika di2-kuolemissa on liian pieni släcki shiftereille, tanko ja shifterit joustaa töyssyissä ja hop, johdot on irti ja laakista vainaa. Tietty kaikki liian kireät vedot on pahasta mutta toi shifterien ylimääräinen asennusohjeen mukainen lenkura on aika must.

  9. #6879
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    Mikä teki tenän vaihteissa?
    Irronnut johto kenties vai onko jotain oikeasti hajonnut?
    Huoltotakataskuun oli ilmestynyt merkintä

    Huoltotiedot
    Akku pimeänä, vaihdettu takuuna

    Hinta
    0
    Tällä kertaa näin sanoi mummo lumessa.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  10. #6880
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Huoltotakataskuun oli ilmestynyt merkintä



    Tällä kertaa näin sanoi mummo lumessa.
    Hyvä että tuli kuntoon, hintakin sopiva

  11. #6881
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Richard Sachsin Cyclocross-tiimissä setämiespyörää ajanut Britt Lee Bowman (joka on yksi mun naisoletetuista pyöräilyidoleista) on perustanut Velocio/Exploro naisgraveltiimin ja ajelee tommosella aika hienolla hipsterivihreällä Explorolla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #6882
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    ^onks tuossa maastovaihtaja kun ei ole flat-top -ketjua ja on iso takaratas?

  13. #6883
    Näyttäis olevan Eagle AXS eli joo maastovaihtaja. Mullet buildeikskö näitä kutsuttiin?

  14. #6884
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Mikä mahtaa olla kuvassa olevan pyörän rungon koko? Kiekot näyttävät runkoon nähden aivan valtavilta.

  15. #6885
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ONEFORALL25 Katso viesti
    Näyttäis olevan Eagle AXS eli joo maastovaihtaja. Mullet buildeikskö näitä kutsuttiin?
    Käsittääkseni mulletilla tarkoitetaan halkaisijaltaan takavannetta isompaa vannetta edessä. 29”/27.5” sekoitus jne.

  16. #6886
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    480
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Mikä mahtaa olla kuvassa olevan pyörän rungon koko? Kiekot näyttävät runkoon nähden aivan valtavilta.
    Täältä osviittaa pyörän koosta https://www.instagram.com/p/-2sC6bSY...=15hlaagd75olu

  17. #6887
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Käsittääkseni mulletilla tarkoitetaan halkaisijaltaan takavannetta isompaa vannetta edessä. 29”/27.5” sekoitus jne.
    Joo, mutta tuotakin. Googleta vaikka. Eiks mulletilla tarkoiteta ihan yleisestikin jotain epäortodoksista kokoonpanoa, niinku myös takatukkaa miehellä.


  18. #6888
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Heh, sitten taidan ajaa mulletilla Sutrassa kun on maastopakka ja maantiekahvat.

  19. #6889
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Ei saamari mennyt 11-32 Ultegran pakka Mavicin perus MTB-vapaarattaalle. Kürvasta. Ainut joka menee on 11-34 ja se on vähän turhan harva.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  20. #6890
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^ Joo edelleen se Srampagnolo Etap -ajatus vähän kolkuttelee takaraivossa, mutta en ole löytänyt mistään vahvistusta Campan pakan toimimiselle Forcen vaihtajan kera. 12-pykäläinen 11-34 olisi just hyvä ja kun saisin sen 34-piikkisen taakse, niin voisin luopua toisesta eturattaasta. Vähän riippuen siitä, millaiset kammet laittaisi, niin kokonaispaino taitaisi ehkä kyllä vähän jopa nousta. Saispa Campa aikaiseksi mekaanisen clutchillisen takavaihtajan, niin olisin kaikkein tyytyväisin.

    Runkokin on edelleen yhtenä kappaleena ja kaikki muutenkin hyvin. Takavaihtaja vähän renklas jonkin aikaa, kunnes hoksasin tsekata keskiön alla olevan vaijeriohjurin kunnon. Vaijeri oli sahannnut ohjurin melkein kahtia. Vaihdoin ohjurin ja vaihtaminen on taas uudentarkkaa. Muutenkin on ollut hyvää blissiä tän kesän ajot. Vähän banaaniksi jäänyt emäputki ei ole ajamista häirinnyt. Jos alkaa häiritä henkisesti, pitää talvella vaihdattaa se ja maalauttaa runko kokonaan. Toistaiseksi halvin saamani tarjous uudelle vastaavanlaiselle runkosetille on ollut 3600 €(!), joten uudelleenkorjauttaminen jossain ulkomaisessa pajassa alkaa tuntua ihan järkevältä vaihtoehdolta. #supplelife ja #trueloveneverrust

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #6891
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    ^ Campalta olisi huhujen mukaan tulossa 1x13 näillä näppäimillä, Ekar ilmeisesti olisi osasarjan nimi.

    Sramin AXS road takavaihtajat on tarkoitettu toimivaksi flat top -ketjun kanssa. Ketjun rollerien halkaisija on suurempi eikä näin ollen taida toimia kovinkaan hyvin yhteen campan 12s-kasetin kanssa.

  22. #6892
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Rissat voi tarvittaessa vaihtaa. Oon testannut sellaista setuppia, missä on tavallinen 12 spd ketju ja Absolute Blackin ratas edessä. Ketju vaihdettu siksi, että flat top -ketju ei toimi Absolute Blackin rattaan kanssa. Rissat oli muistaakseni alkuperäiset ja se toimii ihan hyvin. Sitä oon kyllä miettinyt tässä, että miksiköhän evoluution edetessä ei keskenään toimivien systeemien ja obsoliiteiksi jäävien standardien määrä vaan kasvaa. Pitäis saada joku järki touhuun siltä osin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #6893
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Mulla on hybridissä Sramin X-Sync2 -eturatas 11s-ketjun kanssa. Sama eturatas/hammasprofiili löytyy AXS road 1x ja Eagle 12s. Eli kyseisen rattaan pitäisi olla yhteensopiva sekä flat top että normiketjun kanssa. Ihan hyvin toimii.

    Yhdistin AXS 107bcd spiderin vanhoihin 8-pulttisiin Quarqin GXP-kampiin.

  24. #6894
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^ joo mä en tiedä, mitä ongelmia Absolute Black + flat top aiheutti. Cane Creekin titskukammet ja ovaali eturatas siinä testaamassani pyörässä. Mun idea olis siis käyttää 12-v Chorus 11-34-takapakkaa, koska se menee nykyisten kiekkojen vapareille, Campan 12-v-ketjua ja Whiten tai Ingridin 1x-kampia. Osasyynä se, että Campan pakat ja ketjut kestää niin hyvin, enkä välttämättä myöskään haluaisi Sramin 10-piikkistä pikkuratasta. Takaporttina toki on se, että Kingin napaan saa tarvittaessa vaihdettua XDR-vaparin ja Dt:n kai myös, mutta mulla on myös parit Record-napaiset kiekot, joihin sitä ei saa. Pitäisi siis saada vaan varmistus siitä, Forcen vaihtaja ei sotkeudu Campan pakan aavistuksen erilaisten ratasvälien kanssa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #6895
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Uusi vapaaratas campalta: https://www.campagnolo.com/WW/en/next_3_ways

    Tuleekohan tuo kuinka hyvin tarjolle ja onnistuuko retrofit miten yleisesti, King kai lopetti/lopettaa Campa-tuen jatkossa.

  26. #6896
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Stigmata saa uudet värit ens vuodeksi. Kalpean sininen on ehkä vähän turhan kalpea, mutta vihreä ainakin toimii.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #6897
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    No nyt on kiva väri fillarissa! Montakos grainderia ihminen tarvitsikaan?

  28. #6898
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    No nyt on kiva väri fillarissa! Montakos grainderia ihminen tarvitsikaan?
    Kyllä 2 ainakin on ihan perusteltua, jos on vaikka erikokoiset kiekot tai toisessa vähän erilainen rengastus. Ei muuta kuin sorema tilausnapille.

  29. #6899
    Huomenta, aloitteleva pyöräilijä olisi apua vailla.. Ajellaan tänään Turusta tampereen kautta Joensuuhun ostohousut jalassa. eilen kolusin kaikki Turun pyöräliikkeet läpi ja koeajoin muutaman pyörän
    Trek Checkpoint ALR 4 (56)
    Kross Esker 6.0 (L)
    Kona Rove AL 700 (54)
    Kona Libre AL 2020 (54)

    Näistä ehkä tuo Trek tuntui kaikista mukavimmalta mutta pikkasen meni yli budjetin varusteineen. Kross ei jotenkin sopinut minun mittasuhteille ja tuntui että nenä on siinä eturenkaan päällä ja tanko sylissä. Konat tuntuivat myös asiallisilta vaikkakin tuo reilusti halvempi malli tuntui jopa paremmalta, mutta ehkä ajan kuluessa halvemmat osat ym. alkavat näkyä. hydraulisia jarruja ei ollut kummassakaan.

    Budjetti liikkuisi siinä 1200 - 2000 välillä maksimissaan ja siihen rahaan pitäisi saada myös tarvittavat lisukkeet (kevyet lokasuojat, lukko, kypärä ainakin)

    Olisiko foorumilta saatavissa vinkkejä mitä kannattaisi vielä kokeilla ja missä pyöräliikkeissä käydä matkan varrella ? tarkoitus on pyöräillä ympäri työmatkat (asfalttia) ja sitten tehdä rouvan kanssa pyöräretkiä (asfaltti + hiekkatiet + hyväkuntoiset polut) ympäri vuoden. mielelläni nostaisin pyörän kyytiin jo matkan varrelta pituus 180cm ja jalan sisämitta 82

  30. #6900
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    Jos ajat paljon niin panosta sitten siihen hieman liian kalliiseen. Toisaalta en kyllä tiedä ovatko paremmat osan sen parempia, itselläni ollut kaikenlaisia ja samallalailla ne kuluvat jos verrataan jollei nyt ihan Soralla aja.

    Ja jos pyörä tuntuu mukavalta on se myös tärkeä juttu mutta toisaalta onko muut pyörät säädetty samallailla eli oliko vain ajoasento hieman eri säädöissä?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •