Mites kauan noi Colissimon paketit yleensä vie? Nyt viimeisin merkintä on viikon takaa ”poistunut Ranskasta”.
Mites kauan noi Colissimon paketit yleensä vie? Nyt viimeisin merkintä on viikon takaa ”poistunut Ranskasta”.
Ihan normaali mitä tuolta suunnalta yleensä kestääkin eli reilu viikko. Kokeile toimiiko jo Postin seurannassa.
Tilanne kuljetuksissa on hankala, jos paketti tulee ns normi lentorahtina niin pahimmillaan 90% normilennoista on telakalla joten menee ihan tuurilla mihin koneeseen paketti mahtuu. oma colissimo paketti lähti seurannamukaan 20.5 ranskanmaalta lentämään ja saapui 4.6 suomeen ja 5.6 ovelle eli oli varmaankin jossain rahtihallissa odottamassa josko johonkin koneeseen mahtuisi. Tämä tilanne koskee globaalisti kaikkea lentojen mukana kulkevaa rahtia tietenkin, haittaa mm yritystoimintaa rankasti..
Eri asia tietysti dhl ja muut joilla on omat koneet ja muut systeemit.
Ehkä toi sun paketti lensi kirjekyyhkyllä?
Mielenkiintoista tossa mun paketissa on, että se oli kirjattuna 2vk ranskassa ennen liikkeellelähtöä. Nyt siis jo melkein kuukausi ollut ”lähetettynä”.
^ Ranskasta paketti/kirjattu kirje tulee kyllä, mutta menee reilu kuukausi että tulee perille. Kokemusta on.
ps. Kiinasta tullu 1-2 kk mutta USA:sta ei ole tullu maaliskuun jälkeen mikään....tota kans kattelin että jaha 90% lennoista pois pelistä, jospa ne USA paketit olisi jossain jemmassa ( ei ihan pienikokoisia...) ja tulisivat ehkä jouluksi...mutta ratkaisin asian tilaamalla vastaavat tuotteet muualta.
Taitaa Euroopasta tulla laivoilla kuluttajapaketit jos ei maksa ekstraa.
Kannattaa olla tarkkana jos ei rcz-tilausta ala kuulumaan. Mulla tuli tilatessa tilausvahvistus ja paypalin kautta siirtyi rahat heille... kuukautta myöhemmin kyselin mikä tilauksen tilanne? Heidän järjestelmä ei edes tuntenut minun tilausta.
Laitoin tilausvahvistuksen ja paypal tunnisteen heille.
2pv myöhemmin anteeksipyyntö ja rahojen palautus + 500 loyalty pointsia.
Eli olkaa tarkkoina 🙂
Miten kauan Colissimon toimittama paketti kesti ennenkuin saapui suomeen vai onko edelleen matkalla? Itse kärsimättömänä kanssa odotan kiekkoja jotka lähtenyt ranskasta yli viikko sitten Colissomolla.
Pari ei niin tärkeetä satulaa tilasin ja ne lähti tulemaan UPSilla joka vaikuttaa taas huomattavasti nopeammalta
Oma Colissimo -paketti matkasi näin:
19.5. Your Colissimo will soon be handed over to us! It is being prepared by the sender.
25.5. Your parcel is transiting through our logistics platforms to be delivered to you as quickly as possible.
26.5. Your parcel has left its country of origin. It is currently being routed.
8.6. Your parcel has arrived in the recipient s country.
9.6. Your parcel has been delivered.
9.6. We came by but we couldn t give you your parcel. It will be sent to your usual pick-up point.
Oikeasti paketti löytyi kerrostaloasunnon oven edestä... koskaan ennen mitään pakettia ei ole näin minulle toimitettu.
Eilen saapui uusi Fox keula, tilattu 8.5, 20 arkipäivän toimitusajalla. Oikeaa tavaraa tuli ilman alkuperäistä laatikkoa. Oli kuitenkin pakattu hyvin reiluun kuplamuoviin. Ei pahaa sanottavaa tästä kaupasta.
mites tää kauppa toimii kun tulee spostiin aina tarjouksia ja kaikessa lukee not in stock jos linkkejä klikkaa. meneekö romppeet välittömästi kaupaksi vai onko niille tulossa joku lähetys kun expected delivery 20 days.
Myyvät kaikenlaisia jämä/poistoeriä ympäri eurooppaa ja määrät pieniä. Muutaman kpl erät suosituista tuotteista menee tietysti heti joten saa nopea olla. osa tavarasta tulee heidän varaston kauttaan, osan tuotteista toimittaa joku 3 osapuoli mistä ei usein ei ole mitään tietoa, näiden toimitukset voi kestää joskus kuukausiakin.
Se 20 days tarkoittaa, että tavara voi tulla tai voi olla tulemattakin. Epuise taas meinaa, ettei ole tilattavissa lainkaan eli "erä" meni jo. En edes harkitsisi maksutavaksi muuta kuin Paypalia.
Onko kukaan vastaanottanut Collissimon kautta tulleita paketteja viime aikoina? Omani on ollut nyt 15.6 asti matkalla (Your parcel has left its country of origin. It is currently being routed.), eikä mitään seurantapäivityksiä tuon jälkeen.
N 4 viikkoa ensimmäisestä ilmoituksesta ja n 3 viikkoa siitä kun 'lähti" matkaan. Posti toimitti Suomessa ja näkyi postin seurannassa samalla koodilla kun oli saapunut Suomeen.
Tilasin huhtikuun alussa DT:n vanteet. Toimitusaika oli "5 working days".
Kesäkuun 16.päivä laitoin sähköpostilla kyselyä, että missä mennään. Sattumalta vain muutama tunti sähköpostin lähetyksen jälkeen postilaatikossa oli lappu postiin saapuneesta paketista.
RCZ:sta tuli kuitenkin aika nopeasti vastaus jossa oli seurantakoodi. Koodia ei lähetetty minulle automaattisesti. Paketti oli lähtenyt seurannan mukaan Ranskasta 12.5. ja oli saapunut Suomeen 29.5. Oli yritetty toimittaa 1.6. ovelle mutta ei oltu kotona. Tästä käynnistä ei tullut mitään lappua laatikkoon, eikä tosiaan koodiakaan ollut minulla siinä vaiheessa. Onneksi paketti ei ollut lähtenyt takaisin Ranskaan, vaan Postin seurannan mukaan 16.6. "Lähetystunnus on puutteellinen. Lähetys voi viivästyä työpäivällä". En tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa, mutta paketti ilmeisesti oli reilu pari viikkoa odotellut postissa ja sitten laittoivat uuden saapumisilmoituksen tulemaan, joka sitten tuli perille.
Tuote oli täysin sitä mitä pitikin, ja tilasin kun ei ollut todellakaan kiire saada vanteita ja sai erittäin edullisesti. Olin henkisesti jo varautunut laittamaan reklamaatiota PayPalille, mutta ei onneksi tarvinnut.
26.5. tilasin Foxin Transfer hissitolpan. Saapui UPS:n kuljettamana 29.6. Oli sitä mitä pitikin ja jopa vipukin mukana, jota ei erikseen mainittu. Molemmat ihan alkuperäisissä myyntipakkauksissa eikä missään muovipusseissa.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Sama täällä, mullakin huutaa että lähtenyt Ranskasta 9.6 ja siihen jää jäljet...Keula tilattu 16.4. Tiesin jo tilattaessa että voi kestäääää mutta nyt voisi jo kuitenkin tulla. Hinnat on kyllä aivan lyömättömät joten ei voi valittaa. Vuosi sitten tilasin kanssa keulan ja tuli runsaassa viikossa ja oli alkuperäisessä paketissa.
Ilmoitelkaa jos teillä koputtaa paketti ovella niin tiedän itsekin odotella.
________
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy
Ranskasta tuntuvat paketit muutenkin kulkevan nyt aika hitaasti. Itse ostin esineen Ranskasta Ebayn kautta, ja 12.6. lähetetty paketti saapui tuossa viime perjantaina, siis 3.7. Vissiin vielä jotain viruksen aiheuttamaa sumaa siellä sun täällä. Aikaisemmat tilaukset Ranskasta ovat tulleet ripeämmin.
Miten näillä menee verot? Yritin tilausta tehdessäni laskeskella mistä luvusta, millä prosentilla ym. sekä alennus että verot oli laskettu. En saanut mitään täsmäämään ja tujmasin etteipä väliä kun halpaa on.
Kun nyt loggasin puhelimella katsomaan uudelleen niin hinnoissa on joku indeksikorotus läpi kaupan, onko tämä vaan eri ALV prosentti ja olen onnistunut saamaan tilaukseni läpi 17%?
Sent from my BKL-L09 using Tapatalk
Itselle osui ensimmäinen vastoin käyminen RCZ:n kanssa nimittäin kiekot hävisi matkaan. Ei ole vielä selvää kuka ne hukkasi Posti vai La Poste.
Rahan palautusta pyydetty, katsotaan.
Sääli, tänäkin vuonna on tullut keula asiallisesti ja aiemmin sitä sun tätä.
Keulasta puheen ollen onhan se vähän tyhmää lyödä 500€ kiinni ja jännittää millä offsetillä tulee..
Rokkarin keulojen tiedoissa ei tuota jostakin syystä löydy. Foxin keuloissa on mainittu rake. Itsekin kiekot, factory keulan, kengät ym vaatteita ja hiilari tangon tilannut ja homma on toiminut kaupan kuvailemalla tavalla.
Olen tuolta kyttäillyt iskaria pitkin kevättä eikä ole sopivaa ollut. Laitoin sit tulemaan wiggleltä eilen (tosin enemmän karvalakkimalli). Nyt tietää että on DHL expressillä tulossa ja ensi viikolla saa mäkeen uuden coilin alle.
Varastossa olevat kilkkeet lähtivät päivässä liikkeelle. Tilattu 6.7. Kiekot (toimitusarvaus 20 päivää) eivät ole lähteneet vielä liikkeelle. Kiekkojen tilaus 24.6.
Minullakin jäi kiekot tulematta, mavicin maantiekiekot. Kaikki muut n. kymmenkunta pakettia on aina tullut, ja ihan kohtuuajassa vaikkei aina ole ollut heti lähetettävissä. Paypal alkoi selvitellä kiekkoasiaa, hankala kun tilasin RCZ ltä vierailijana enkä löydä mitään tilausvahvistuksia mistään. Lisäksi olen tilannut aina paketit kaverin ovelle koska yli puolta halvemmat postikulut vaikka itse asun keskustassa ja hän lähiössä =D
Toistaiseksi radiohiljaisuus kun refund mainittu kadonneista kiekoista. Voi tarkoittaa jotain tai sitten ei. Ensi viikolla jos ei mitään kuulu niin reklamoin luottokorttiyhtiöön. Ja samalla kyllä pyydän perumaan odottavat tilaukset. Ei kantti kestä pitää rahoja sidottuna ja toivoa parasta.
Kirjanmerkit