HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 138 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 88 128 136 137 138 139 140 148 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.111 - 4.140 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

^Joo sellasta ne modernin geon pitkäjoustoset alupyörät tuppaa painamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laars Katso viesti
    Tiedän, että se ei ole Commencalin juttu, eikä pyörän painon katsominen ole muutenkaan trendikästä, mutta että 16kg hifillä setupilla?
    Siihen kun riipasee DD-kylkiset renkaat/insertit, juomapullon, pumpun ja työkalun, niin lähestytään jo 17 kiloa. Aikamoista.
    Noista nyt niin tiiä mutta mää laittaisin polkimet.

Hinnat alkaen malli 15.1kg. Hieno runko on kuitenkin!

Kaverilla olisi myynnissä cube 170tm enska. Kokoa on 20" ja itellä pituutta se 177. Vertailin geometriaa ja esim M koon pole on isompi kun tuo cube. Vertailin myös kokoa nykyä pyörääni yt jeffsyyyn. Reach yt 425 ja cube 466. Olisko tässä pyörää parkkiin ja polulle? Tästä pyörästä kyse.
    Jokiniemi 1 muokkasi tätä : 04.07.2020 at 08.24

Uusimmassa fillarilehessä oli cube enskasta juttua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokiniemi 1 Katso viesti
    Kaverilla olisi myynnissä cube 170tm enska. Kokoa on 20" ja itellä pituutta se 177. Vertailin geometriaa ja esim M koon pole on isompi kun tuo cube. Vertailin myös kokoa nykyä pyörääni yt jeffsyyyn. Reach yt 425 ja cube 466. Olisko tässä pyörää parkkiin ja polulle? Tästä pyörästä kyse.
    Varmaan ihan hyvän kokoinen muuten, mutta 470 seattube voi olla vähän korkea. Kokeilemalla selviää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jpkainulainen Katso viesti
    Varmaan ihan hyvän kokoinen muuten, mutta 470 seattube voi olla vähän korkea. Kokeilemalla selviää.
    Niinhän tuo näkyy olevan aika raju. Itellä tosiaan pituutta 177

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Täälläkin alkanut endurovehkeet kiinnostelemaan pitkän xco -pyöräilyn päälle. Vähän rennompaa ajoasentoa haussa ja nyt kun isolle syötteellekin saatiin hissipyöräilyyn ratoja, niin mielenkiinto nousi heti. Nyt katellu netistä mm. cubea- juuri tuota samaa mikä ylähäällä, orbea sekä ns bikes define. Merkkinä tuo ns bikes on kyllä tuntematon.
    Välttämättä ei tarvis olla kyllä hiilarirunkosia vehkeitä, mutta kaikki koot menny perhana alumiittisena.

Jos on jotain tarkentavia vinkkejä heitellä esim.joustojen pituuksista jne tai mitä nyt muuta sattuu tulemaan mieleen seuraavista vaihtoehdoista mitä ,niin sana vapaa.
    Orbealla ainakin ehkä hintalaatusuhde osilla hyvästä päästä. Keulakulma cubella jyrkin noista...

https://www.bikester.fi/853396.html

https://www.bikester.fi/orbea-rallon...a-901b0ee1835f

https://www.bikester.fi/cube-stereo-150-c68-slt-carbonred-1065839.html

Tuolla hintahaarukalla ainakin valinnan varaa melkee mistä vaa pyörästä, miten päädyit noihin? Nyt on tullut paljon mielenkiintoisia uutuksiakin. Ite miettisin jouston ym suhteen varmaa sitä mihi se ajo sillä tulisi eniten painottumaan. Tosin ajan itsekin 158/170mm joustolla kaikkea mahollista mettälenkistä bikeparkkiin.

Alumiiniset rungot loppu omasta koko luokasta ja näitä sitten löytyis hiilarisena. Vielä aika vähällä etsinnällä , mutta mitä nyt nopeasti katseli , niin melkolailla joka paikasta loppu l-koon enskat alumiinisena. Ajot painottuis nimenomaan aika sekalaiseen ajoon, jos tuon xc pyörän löis myyntiin , korvais nuo polkuajot tällä uudella. Ja toki välillä kävis bikeparkeissa. Ei tuolla 110 mm joustolla oikeen napostele lähtiä kivikkoon ja isomppaan möykkelikköön. ja tuntuu että omat kisa-ajot taitaa jäähä kokonaan pois. Eli tässä alkaa jo olla perustelut kohillaan itsellekin kun tätä kirjottelee Ei tarvi vaimolle taas perustella kummemmin, sehän on varma että joku päivä mykkäkoulua taas luvassa jos laittaa ...

https://www.bike-discount.de/en/buy/...oop-9.0-988381 swooppia ainakin hyllyssä, hyvän olonen pyörä hinnaltaankin jos vesipussin kanssa ajelee
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...al-10.0-913003 hienompi malli
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...-orange-898461 cubea
    https://www.commencal-store.com/meta...re-c2x29149882 commencal meta am
    https://www.yt-industries.com/en/det...6/sCategory/92 capra
    https://www.yt-industries.com/en/det...4/sCategory/92 kalliimpi capra
    https://www.yt-industries.com/en/det...9/sCategory/92 coil capra & fox 38

e: jaa bike discountilla kuukauden toimitusaika ja shred capra vasta ens kuussa. mutta commencalia ja muita caproja taitaa saada heti

Kannattaa huomioida, että Commencalin Meta Am:sta on jo julkaistu uusi malli jota ei tosin saa vielä. https://www.commencal-store.com/Mobi...9-c102x3872093
    Ei vanha Meta huono ole mutta kannattaa tiedostaa, että uusi on just tullut.

Minä en taas just tällä hetkellä tiedä mikä olis se n. 3000, max vajaa 4000 euron pyörä jonka ostaisin n. 160 joustoluokasta endurotyyliseen ja bikepark-ajoon. Nukeproof Mega 290 oli hetken ajatuksissa ykkösenä mutta parin päivän takainen pinkbiken arvostelu taas vähän laimensi intoa. Mielenkiinnolla odotan kyllä uuden Commencalin arvosteluja. Propain Tyee yksi kanssa mutta en ole varma onko sekään oikea. Mega ja oletettavasti Meta am olis enemmän bikepark kivikkopyöriä. Propain enemmän leikkisän traili-pyörän suuntaan ja sellainen mulla jo on vaikkakin lyhyempijoustoinen ja 27.5 kiekoilla. Mutta kokeilluthan näitä mitään en ole enkä pääsekään. Privateer taas menee jo liian jyräksi.

Huomena menossa kattomaan spessun evoa. Suhkot nätillä geolla ainakin parkki hommiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Minä en taas just tällä hetkellä tiedä mikä olis se n. 3000, max vajaa 4000 euron pyörä jonka ostaisin n. 160 joustoluokasta endurotyyliseen ja bikepark-ajoon. Nukeproof Mega 290 oli hetken ajatuksissa ykkösenä mutta parin päivän takainen pinkbiken arvostelu taas vähän laimensi intoa. Mielenkiinnolla odotan kyllä uuden Commencalin arvosteluja. Propain Tyee yksi kanssa mutta en ole varma onko sekään oikea. Mega ja oletettavasti Meta am olis enemmän bikepark kivikkopyöriä. Propain enemmän leikkisän traili-pyörän suuntaan ja sellainen mulla jo on vaikkakin lyhyempijoustoinen ja 27.5 kiekoilla. Mutta kokeilluthan näitä mitään en ole enkä pääsekään. Privateer taas menee jo liian jyräksi.
    Eikös Mega ole yleisesti pärjännyt hyvin arvosteluissa? Kaverilla myös sellainen ja tyytyväinen on pyörään ollu.

Toisaalta tuskin huonoja mitkään tuon hintaluokan pyörät ole, makuasioita ja tottumuskysymyksiä. Komponenttien suhteen on kyllä enempi hajontaa mitä tuolla rahalla saa.

Commencali ois kyllä varmasti laadukas vaihtoehto. Eikä hintakaan liian kiroissa ole .
    Spessuki käyny mielessä myös .spessutki vaan hinnan kiroisa.radoneista menny runkoja ainaki xc puolella.
    Onhan tuota valinnanvaraa ainakin mitä vertailla.

F. Kotlerburg Guest
    Osta Pole niin ei harmita.

Tai privateer. Olisin tilannut mutta toimitus pitkälle syksyyn

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Han$a Katso viesti
    Commencali ois kyllä varmasti laadukas vaihtoehto. Eikä hintakaan liian kiroissa ole .
    Spessuki käyny mielessä myös .spessutki vaan hinnan kiroisa.radoneista menny runkoja ainaki xc puolella.
    Onhan tuota valinnanvaraa ainakin mitä vertailla.
    olen minäkin nähnyt kun runkoja menee esim trekistä ja konasta. vähiin käy pyörät jos ostaa semmosen jota ei ole hajonnut

Onko Enska hommissa oikeasti lyrik parempi kuin fox 36? Vai onko sekin vain mistä tykkää?

^voin kans suositella polea . Kato myös transition ja bird pyörät. Ei ole omaa silmää nukeproofin arvostelua osunu, ainakaa videona. Norcon sightia saa myös aluna erittäin hyvällä kokoonpanolla.

Eiköhä noi keulajutut ole henk koht mieltymyksiä. Nythän tuli uudet enskakeulatkin, fox36 on enää trail keula, fox 38 ja rokkarin zeb 38 on nyt se juttu zebbiä löytyy uudesta commencal metasta.

Joo totta niitä paukkuu rikki ,olipa merkki mikä tahansa. Kokemusta on trekistäkin.
    Mitä mieltä porukka on canyonin strivestä?

Onko Enska hommissa oikeasti lyrik parempi kuin fox 36? Vai onko sekin vain mistä tykkää?

Varmaan suomessa ei ole montaa jotka osaisivat oikeasti sanoa kumpi sopii itselleen paremmin. Mulla on ollut edestakasin molempia, ja välillä myös DT’n ja Maguran keuloja... Usein kun vaihdetaan, on kyseessä uudempi malli.

Ota halvempi jos rahat on tiukalla, kevyempi jos on tärkeetä, tai vaan paremman värinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Varmaan suomessa ei ole montaa jotka osaisivat oikeasti sanoa kumpi sopii itselleen paremmin. Mulla on ollut edestakasin molempia, ja välillä myös DT’n ja Maguran keuloja... Usein kun vaihdetaan, on kyseessä uudempi malli.

Ota halvempi jos rahat on tiukalla, kevyempi jos on tärkeetä, tai vaan paremman värinen.
    Joo evossa tulee 36 foxi. Kaverilla on lyrikki ainakin hyllyssä jos tekee mieli kokeilla

Tässä itsellä kuumottelee tuliskohan se tilattu Transition Patrol huomenna niin kuin arvioitu toimitusaika on. 😊 Toiveissa päästä ens viikolla Påminneen testaamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Han$a Katso viesti
    Joo totta niitä paukkuu rikki ,olipa merkki mikä tahansa. Kokemusta on trekistäkin.
    Mitä mieltä porukka on canyonin strivestä?
    Tällä hetkellä minulla on Strive CF 6.0 johon olen vaihtanut coilin taakse ja keula pidennetty 170mm niinkuin CFR malleissakin on vakiona. Todella monipuolinen pyörä, ei todellakaan mikään enskajyrä.
    Mutta koska olen krooninen pyöränvaihtaja niin Propainin Tyee on jo tulossa

Nuo on kummatkin jo passé. Nyt pitää olla Fox 38 tai Rock Shox Zeb.

Uusipyörä päivä. Eiköhän tällä enduro taitu

Hieno, tolla kelpaa ajella!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Hieno, tolla kelpaa ajella!
    Kiitos! Ohjaamo vaihtui jo raceface atlakseen. Pitää tuota alustaa ihmetellä kun pääsee sappeeseen ajamaan. Kierre jousi tuo jotain uutta tähän hommaan. Myös keulan pidennys kävi mielessä mutta testaillaan ensin.

Tuommonen orbean ralloni ois nyt kiinnostuskiikareiden kärkipäässä mallia m10 . Erittäin vertailukelponen ainakin osien puolesta ja carboni runkonen vielä. eikä hinta pahasti huimaa päätä. Rungolla elinikänen takuukin vielä. Kävin kokeileen vastaavaa trailipyörää, eli occamia. Sama geometria rungossa, pieni ihmetys ehkä tuon rungon koon kannalta, hitusen eteen tulee ohjaamo, mutta kait se traili/endurovehkeissä ohjaamo kuuluukin olla hieman lähempänä kuin xc-vehkeissä millä ajanut nyt viimiset 10 vuotta. toki stemmin vaihdolla helppo tehdä pieniä muutoksia.
    Onko kellään käyttäjäkokemusta kyseisestä merkistä?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •