above_forum

Collapse

Maksimi syke

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Poy
    Jäsen
    • 09/2008
    • 665

Maksimi syke

Minulla on nykyään käytössä Polarin H10 sykevyö. Voinko jotenkin listata suoritukset tai etsi suorituksia suorituksen aikana olleen maksimi syykkeen arvon muuttujana flow:sta tai stravasta?
    Nyt olen lähiaikoina koittanut saa maksimi sykettä, eilen ajoin maastopyörällä kohtuu pitkän ja korkean mäen päälle (Oulussa Kaakkurin liikuntamaan maastopyöräilyradan mäen päälle), mutta sain sykkeeksi oli vain 155. Minulla on ikää 42v, niin ei kai maksimi sykkeen pitäisi vielä noin alhainen olla? Siksi olisin kiinnostunut etsimään vanhoja suorituksia, että onko siellä korkeampia arvoja, mutta en viitsi yksitellen lähtä niitä selaamaan. Toki vasta tämän vuoden aikana ostin tuon vyö, aiemmin käyttänyt toista vyöta tai kelloa.
    Sent from my MacBook Air using Safari
  • j-sim
    Vakiovieras
    • 06/2017
    • 37

Flowsta jos valitset ensin raportit ja sitten treeni, niin sieltä voit valita viivakaavioon maksimisykkeen, jolloin saat esiin kaavion, josta näkee valitun kuukauden jokaisen treenin maksimisykkeen. Tämä siis desktop versiossa. En tiedä saako mobiiliappilla tuota kaaviota esiin...

Comment

• virkpe
      Vakiovieras
      • 11/2015
      • 83

Tuskin onnistut saamaan pyöräilessä maksimisykkeitä, itse en ainakaan ole onnistunut. Minulla on korkeimmat sykkeet tulleet jalkapallossa, kun yritin suojata palloa vastustajalta ja lopuksi olin niin hapoilla etten kunnolla jaksanut potkaista palloa. Tuossa tilanteessa sain maksimiksi 184 (ikä 48). Maksimin hakeminen onnistuu paremmin kun koko kroppa tekee töitä uupumukseen asti. Yhtenä keinona on jyrkkää hiekkarinnetä ylös niin paljon kuin lähtee ja useampaa kertaa.
      Itsekkin käytän H10 ja hyvä tarkka vyö jolla pystyy mittaamaan sykevaihtelyväliä.

Comment

• MRe
        *****ilordi
        • 09/2006
        • 8582

^Vähän samat kokemukset, mutta lätkästä. Pyöräillessä tai muuten liikuntaa harrastaessa, jos ei ole "pakko" painaa redlinelle, se jää myös tekemättä. Jossain pelitilanteessa on vain painettava, vaikka ei jaksaisikaan. Ehkä jos ajaisi fillarilla kilpaa?

Comment

• kauris
          Suurtietäjä
          • 06/2004
          • 7199

Poy mene sinne Kaakkuriin portaille ja kävele portaat ylös joka toiselle portaalle astuen koko jalkapohjalla esim 3 kertaa peräkkäin. Kävellen jokaiselle portaalle alas. Sitten on hyvät alkulämmittelyt tehty. Tämän jälkeen harpot juosten joka toiselle portaalle astuen ylös muttet ihan täysillä. Ja kävelet alas. Sen jälkeen lähdet vetämään juosten ylös taas joka toiselle astuen. Kovaa heti ja vielä vain matkalla kiihdyttäen jos mahdollista. Siten että portaiden loppupäässä jo uupumuksesta todennäköisesti hiipuu vauhti. Maksimissykkeen pitäis olla siinä tai ainakin max 1-2 lyöntiä vaille. Huom päivän vire voi vaikuttaa varmaan myös eli joku päivä ei irtoa yhtä hyvin kuin joku toinen.

Oma maksimi vaikuttaa olevan näin 41 vuotiaana siinä 184 tienoilla. 10 vuotta sitten oli 193 ja 15 vuotta sitten sain 197. Noin yhdellä tuntuu laskevan per ikävuosi.

Comment

• JackOja
            Moottoriturpa
            • 01/2006
            • 21339

Mä saan fillaroidessa 186, joka on ollut "maksimi" jo vuosia. En tiedä pitäisikö jotenkin saada korkeammaksi jollain rajummalla testillä. 53 vee.

Comment

• Malamuutti
              Jäsen
              • 10/2015
              • 802

Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
              Mä saan fillaroidessa 186, joka on ollut "maksimi" jo vuosia. En tiedä pitäisikö jotenkin saada korkeammaksi jollain rajummalla testillä. 53 vee.
              Sama ikä ja korkein fillaroidessa havaittu syke parin lyönnin tarkkuudelle sama. Samaa myös että rajummalla testillä voisi olla korkeampi, tuon lukeman kellottamisen jälkeen oli vielä 10 km kotiin. Aika pitkään kyllä kesti, että syke laski alle 150 lyönnin.

Comment

• s.ilmarinen
                Vakiovieras
                • 07/2019
                • 60

189 ja 48v oli ikää tuolle lukemalle, maantiepyörällä.
                Kuukauden keskisykkeet pyöräillessä n. 135.

Polarin vo2 on 58.

Comment

• Marsusram
                  Veteraani
                  • 10/2005
                  • 5565

Onhan nuo maksimisykkeet henkilökohtaisia ja myös lajikohtaisia.
                  Alkuun oli vaikea saada pyörällä (162) samaa kuin juosten (172) tai hiihtäen (172), harjoittelun myötä nousi samoihin.
                  Nyt ovat kaikki jo laskeneet (165).
                  Love the Ride!

Comment

• Juha Lehtinen
                    Yöhöpisijä
                    • 10/1999
                    • 11428

Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
                    Nyt 56 vuotiaana tulee myös tuollaisia maksimeja.

Comment

• F. Kotlerburg

Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
                      Nyt olen lähiaikoina koittanut saa maksimi sykettä, eilen ajoin maastopyörällä kohtuu pitkän ja korkean mäen päälle (Oulussa Kaakkurin liikuntamaan maastopyöräilyradan mäen päälle), mutta sain sykkeeksi oli vain 155. Minulla on ikää 42v, niin ei kai maksimi sykkeen pitäisi vielä noin alhainen olla? Siksi olisin kiinnostunut etsimään vanhoja suorituksia, että onko siellä korkeampia arvoja, mutta en viitsi yksitellen lähtä niitä selaamaan. Toki vasta tämän vuoden aikana ostin tuon vyö, aiemmin käyttänyt toista vyöta tai kelloa.
                      Itse olen ainakin havainnut, että nuo Kaakkurin liikuntamaan mäet on liian pieniä, että niissä saisi oikeasti sykkeen samalle tasolle kuin vaikka Syötteen alueen pitkissä nousuissa, joissa jyrkissä kohdissa joutuu oikeasti ponnistelemaan, että pääsee eteenpäin. Ruskotunturin jyrkimmät nousulinjat on parempia.

Pitäisi ehkä runtata putkelta ylös, mutta pito muodostuu sitten ongelmaksi, kun pohja on kuitenkin sen verran irtonaista.

Comment

• fiber
                        Palstajyrä
                        • 10/2006
                        • 4255

Eilen innostuin ajamaan ulkolenkin jälkeen trainerin päällä kilpailun omaisesti alppinousun. Viimeiset 2,3 kilometriä nostin tehoja sen verran kuin arvelin pystyväni kymmenisen minuuttia pitämään. Sitten ihan lopussa yksi jannu yritti päästä oli ja tuli rinnalle. Piti vielä kaivaa taskunpohjilta lisää tehoja, joten aika maksimilla mentiin. Syke kävi 170:ssä. Jos olisi ollut vähän kauempana maali, ehkä pari lyöntiä lisää olisi löytynyt. Ikää 53.
                        10k-kerhon jäsen

Comment

• brilleaux
                          Palstajyrä
                          • 07/2009
                          • 4572

Pitäis kyllä jossain käydä kokeilemassa maksimit, ihan kuntotestiä mietin mutta 200e on minusta liikaa.

YOUR PERSONAL BEST KIHU Sports Lab tarjoaa yksilöllisiä kuntotestaus-, valmennus- ja urheilufysioterapiapalveluita harjoittelusi tueksi. Kuntoilijasta huippu-urheilijaan ja lajista riippumatta! OTA YHTEYTTÄ YOUR PERSONAL BEST KIHU Sports Lab tarjoaa

Josko menis juoksemaan portaita...

Comment

• viimeinenlenkki
                            Vakiovieras
                            • 09/2010
                            • 260

max syke pyöräillen n.165 ikää ensikuussa 60v.nuorempana oli n.191/30v.220-ikä aikasta lähellä totuutta.

Comment

• viimeinenlenkki
                              Vakiovieras
                              • 09/2010
                              • 260

jos sykettä haluaa kokeilla mihin nousee niin sopiva mäki ja riittävä määrä nousuja täysillä.myös alkulämmittelyt tarpeen.

Comment

Working...