ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 7 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 294

Aihe: GZR Raw/Black Raw

Youtubeen on ladattu uusi (29.4.2020) yksityishenkilön tekemä esittelyvideo GZR Black Rawista: https://youtu.be/qGePIdWErg4Jakki78
    Hyvin tehty video! Hietikolla ajelua lopuksi. Itse vältän pehmeällä hiekalla ajoa, koska riittää että hiekkaa lentää kerran takapään rattaisiin niin hirveä rutinahan siitä alkaa, ellei vedellä pese pois. 5-6 viikossa tullut näköjään tuolle videolle jo 2700 katselukertaa. Aika paljon tämän ketjun aiheena olevasta pyörästä kiinnostuneita siis on. Jotkut ko. pyörän hankkineet ovat ilmoittaneet pyörässä olleen vikoja ja itse olen sitä mieltä että jos on vielä tonni (tai montakin tonnia) ylimääräistä niin kannattaa ehkä suosia suomalaista sähköläskipyörän valmistajaa Kiinalaisen/Taiwanilaisen sijasta ja hankkia etujousitettu pyörä, mutta itse olen ajellut black rawilla yli 3000 km ja mitään ihmeempiä vikoja ei ole ollut, mitkä ei olisi ollut korjattavissa jotain ruuvia kiristämällä. Ja amerikkalaisen SRAM:in osiahan sen jarrut, vaihtajat ynnä muut vipstaakit on.
    123456789 muokkasi tätä : 13.06.2020 at 22.45

Morjensta ryhmään, oon miettinyt e fatin hankintaa ja gzr black raw vois olla ihan varteenotettava vaihtoehto. Nuita runko kokoja vaan mietin et onko 19" liian iso 170cm pitkälle ajajalle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wrane Katso viesti
    Morjensta ryhmään, oon miettinyt e fatin hankintaa ja gzr black raw vois olla ihan varteenotettava vaihtoehto. Nuita runko kokoja vaan mietin et onko 19" liian iso 170cm pitkälle ajajalle?
    Itte on noin 173 cm ja otin 17" mallin. Tuntuu sopivalle. Testaamallahan se selviää? Vähintään jompi kumpi malli on koeajettavissa?

Valitettavasti ei oo testipelejä tiedossa. Mut ehkä se 17" ois lähempänä meikäläisen mittoja 🤔

Jep, itse 171 cm, 17" ei tunnu yhtään liian pieneltä.

Huomasin tänään, että kun polkemisen jälkeen alat laskemaan alamäkeen rullaamalla, niin välillä tuo pyörän "voimalinja jää pyörimään mukana" = kammet eivät siis liiku, mutta ketju ja rattaat pyörivät.
    kokeilin varovasti kengän kärjellä painaa tuota ketjua tuon tapahtuessa, ja käytännössä tuo liike lakkaa heti kun ketjua vähänkään hipaisee.

Ei siis tee tuota siis jatkuvasti, mutta välillä kuitenkin, eli onko kyseessä joku keskimoottorin ominaisuus, vaiko jokin vika/tekeekö kenenkään muun pyörä samaa?

Kyseessä on siis vajaa pari kuukautta vanha GZR Black RAW (2019 mallia)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPN83 Katso viesti
    Huomasin tänään, että kun polkemisen jälkeen alat laskemaan alamäkeen rullaamalla, niin välillä tuo pyörän "voimalinja jää pyörimään mukana" = kammet eivät siis liiku, mutta ketju ja rattaat pyörivät.
    kokeilin varovasti kengän kärjellä painaa tuota ketjua tuon tapahtuessa, ja käytännössä tuo liike lakkaa heti kun ketjua vähänkään hipaisee.

Ei siis tee tuota siis jatkuvasti, mutta välillä kuitenkin, eli onko kyseessä joku keskimoottorin ominaisuus, vaiko jokin vika/tekeekö kenenkään muun pyörä samaa?

Kyseessä on siis vajaa pari kuukautta vanha GZR Black RAW (2019 mallia)
    Eikös tuo nyt tule vapaarattaasta, jossa on selvästi jonkin verran kitkaa kun pyörittelee ketjulinjaa keskimoottorin salliessa sen.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Ei vapaaratas vaikuta, moottoriin jää joskus selvästi veto hetkeksi päälle kun lopettaa polkemisen. Itse olen tulkinnut tuon ennemminkin ominaisuudeksi kuin viaksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 1mikko Katso viesti
    Ei vapaaratas vaikuta, moottoriin jää joskus selvästi veto hetkeksi päälle kun lopettaa polkemisen. Itse olen tulkinnut tuon ennemminkin ominaisuudeksi kuin viaksi.

Itse olen myöskin huomannut tuon "vedon hetkellisen päälle jäämisen", mutta tämä omani tekee välillä sellaista, että tuo ketju jää pyörimään selvästi pidemmäksi aikaa kun vain hetkeksi.
    Mutta täytyy seurailla tilannetta. (takuun alaisessa pyörässä kun tulee kiinnittettyä huomiota kaikkeen pienimpäänkin "vikaan").

Se on toki normaali sähköavusteisen pyörän ominaisuus, että jos polkaisee vain esim. puoli kierrosta kampea voimakkaasti, niin se antaa avustusta pari sekuntia sen jälkeenkin ja jos polkaisun lopettaa tosiaan jo puoleen väliin niin voi kuulla miten se kiihdyttää sekunnin tai vähän yli. Tuossa pyörässä on myös momentti tunnistus, joten sekin vaikuttaa. Eggriderillä kun olen parametreja katsonut niin siellä on monta asiaa jotka säätelevät moottorin tehoa, sen alkamista ja loppumisnopeutta (decay) eri momenteilla yms. En muista oliko siellä joku "alkuboostikin" ja että vaikuttiko ajonopeuskin parametreihin, mutta se on mahdollista. Joten jossakin tilanteissa voi olla että tarkka käyttäjä saattaa ajatella ettei moottori toimi normaalisti, jos se ei anna joka hetki samaa tehoa tms. Samaa ongelmaa lisää se kun ei ole kokemuksia muista sähköpyöristä vaan se on uutta ja lisäksi meillä voi olla joku ennakkokäsitys miten sen "pitäisi" toimia.

Mutta en tiedä onko tämä sama ominaisuus/vika kuin sinulla, koska sanoit että ketju jää pyörimään pidemmäksi aikaa kun vain hetkeksi. En ole huomannut alamäkeen rullatessa että ketju jäisi pyörimään. Niin kävisi ehkä siinä tapauksessa jos vierintävastus olisi niin voimakas, että pitäisi alamäkeenkin polkea

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 123456789 Katso viesti
    Se on toki normaali sähköavusteisen pyörän ominaisuus, että jos polkaisee vain esim. puoli kierrosta kampea voimakkaasti, niin se antaa avustusta pari sekuntia sen jälkeenkin ja jos polkaisun lopettaa tosiaan jo puoleen väliin niin voi kuulla miten se kiihdyttää sekunnin tai vähän yli. Tuossa pyörässä on myös momentti tunnistus, joten sekin vaikuttaa. Eggriderillä kun olen parametreja katsonut niin siellä on monta asiaa jotka säätelevät moottorin tehoa, sen alkamista ja loppumisnopeutta (decay) eri momenteilla yms. En muista oliko siellä joku "alkuboostikin" ja että vaikuttiko ajonopeuskin parametreihin, mutta se on mahdollista. Joten jossakin tilanteissa voi olla että tarkka käyttäjä saattaa ajatella ettei moottori toimi normaalisti, jos se ei anna joka hetki samaa tehoa tms. Samaa ongelmaa lisää se kun ei ole kokemuksia muista sähköpyöristä vaan se on uutta ja lisäksi meillä voi olla joku ennakkokäsitys miten sen "pitäisi" toimia.

Mutta en tiedä onko tämä sama ominaisuus/vika kuin sinulla, koska sanoit että ketju jää pyörimään pidemmäksi aikaa kun vain hetkeksi. En ole huomannut alamäkeen rullatessa että ketju jäisi pyörimään. Niin kävisi ehkä siinä tapauksessa jos vierintävastus olisi niin voimakas, että pitäisi alamäkeenkin polkea
    Täytyy yrittää ottaa video tuosta hommasta kun se seuraavan kerran tapahtuu.
    Sen verran olen kuitenkin kuullostellut että tuo moottori ei kuitenkaan pidä ääntä silloin kun tuo ketjun pyöriminen ilman polkemista tapahtuu.

Lisäksi tuntuu että tuo ilmenee useimmiten reippaan polkemisen jälkeen = ensin poljetaan ylämäkeen jonka jälkeen aletaan laskemaan alamäkeen tyylisissä tapauksissa.

Saako black rawiin käsikaasun eggriderilla? Entä kävisköhän EB-BUS kaapeli tähän malliin jolloin pitäisi käsikaasun lisääminen olla mahdollista?

Lamppu syttyi Olkaapa tarkkoina akkujen kanssa

Tuore linkki Iltalehden sivuilta. Olkaa varovaisia akkujen latauksen kanssa. Itsellä ei mitään ongelmia GZR:n kanssa. Latailen akun aina irrallaan.
    ja tuo video laittoi ostamaan hyvän sammuttimen. Sammutin pitää olla sellainen joka jäähdyttää syttyneen akun jossa voi olla lämpötila jopa 800 astetta, eli jauhesammutin ei ole oikea ilmeisesti.
    https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2...9-34f7958794f0

^ Ohhoh. Jutun mukaan ”pyörää oli testattu” syttyessä, mitä ikinä tarkoittaakaan, ei välttämättä ladattu. Ei taida olla enää helppoa sanoa missä vika oli..

Mulla oli se eka versio gzr raw:sta sillon muutama vuosi sitten(akku hajos 4/2018). Laturia irrottaessa "sylkäs" liittimestä semmosen 30cm liekkisuihkun sormille. Onneks ei sen enempää kun olin sisätiloissa..liitin katos käytännössä savuna ilmaan ei jääny kun reikä akun kylkeen
    Myöhemmin pimeni näyttö, ja kun osia ei saanu ja uutta pyörääkää ei ollu saatavilla purettiin kauppa..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jyrmy Katso viesti
    Mulla oli se eka versio gzr raw:sta sillon muutama vuosi sitten(akku hajos 4/2018). Laturia irrottaessa "sylkäs" liittimestä semmosen 30cm liekkisuihkun sormille. Onneks ei sen enempää kun olin sisätiloissa..liitin katos käytännössä savuna ilmaan ei jääny kun reikä akun kylkeen
    Myöhemmin pimeni näyttö, ja kun osia ei saanu ja uutta pyörääkää ei ollu saatavilla purettiin kauppa..
    Oliko töpseli seinässä eli pyörä latauksessa, kun irroitit johdon akusta?

Itsellä on tapana ensin ottaa töpseli seinästä ja vasta sitten irroittaa johto akusta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pace is the trick Katso viesti
    Oliko töpseli seinässä eli pyörä latauksessa, kun irroitit johdon akusta?

Itsellä on tapana ensin ottaa töpseli seinästä ja vasta sitten irroittaa johto akusta.
    Ei oo kyllä enään muistikuvaa.. mutta kyllä tapana on katkaista lataus ennenkuin irrottaa mitään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti GZR2019 Katso viesti
    Tuore linkki Iltalehden sivuilta. Olkaa varovaisia akkujen latauksen kanssa. Itsellä ei mitään ongelmia GZR:n kanssa. Latailen akun aina irrallaan.
    ja tuo video laittoi ostamaan hyvän sammuttimen. Sammutin pitää olla sellainen joka jäähdyttää syttyneen akun jossa voi olla lämpötila jopa 800 astetta, eli jauhesammutin ei ole oikea ilmeisesti.
    https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2...9-34f7958794f0
    Sammuttimen pitäsisi olla vaikka tuommonen LB6, joka on suunniteltu litiumioniakun sammuttamiseen.. Harmi vaan että tuo 6L malli maksaa 500€, josta riittää 55sec sammutusainetta, niin ei mahda tulla ihan joka talouteen hankittua.
    Tuossa akkupalosta videota, jota sammuttavat 50L sammuttimella. https://youtu.be/-ZLB2RB3bWI

Palataas vanhaan ketjuun, saitko käsikaasun toimimaan ja onnistuiko alkuperäisellä ohjaimella?
    Katselin että omassa on ebbus liittimessä vain 5 piuhaa ja miun mielestä vaatisi kaikki kahdeksan.
    Niitäkyllä maailmalta saa joissa kaikki piuhat, mutta jaksaako ootella vai vaihtasko pyörää vai tekiskö 2wd mallin samointein

On aika levoton nyt kun ollut yli vuosi taukoa pyöräilystä selkävaivojen takia.

Moro. Onko kelläön tietoa miten GZR Black Raw pyörästä nollataan trippimittari? En löytänyt ohjekirjasta enkä netistä kuuklaamalla

Joo no tuon tapasen videon löysinki juutuupista mutta nollaako se kaikki (myös total) vai pelkästään kaikki muut trip keskinopeus jne.

Nollaa trip, avg speed ja max speed.

GZR BLACK RAW 2020 19 Sarjanumero ja muita kysymyksiä

Ei enää osaa foorumia käyttää. Mistähän uuden topicin saikaan...

1. Kysymys olisi et missä on GZR BLACK RAW 2020 Sarjanumero?

Entä mistä olette tilannut etuvalo/takavalo joka kytketään akkuun/moottoriin ja saa ohjattua pyörän omalla ohjaimella?

Kuntoni huutaisi ohitusta momentille toisinaan. Eli onko mahdollista tehdä tälle pyörälle? Oma kaasukahva esim. Muuten normaali toiminnot saisi olla. Ei esimerkiksi tarvi ohittaa nopeusrajoitusta. Olisi ehkä 30 km/h parempi.

Päivitystä minun GZR Raw kokemukseen.
    - Pyörästä siis levisi moottori täysin 250km kohdalla ja 2kk huollon jälkeen sain pyörän uudella moottorilla.
    Kerkesin ajamaan uudella moottorilla n. 10kk aikana 4000km ja nyt moottori on taas rikki, mutta takuu on umpeutunut.
    Moottorissa on momenttitunnistusvika, joka on pyöräliikkeen mukaan tämän pyörämallin heikkous.
    Pyöräliikkeen mukaan vika ei korjattavissa, koska osia ei ole saatavilla ja uusi moottori asennuksineen 850-900€.
    Erittäin vahva en suosittele tälle pyörälle.

Osia saa kalliimmalla euroopasta (https://www.ebay.de/itm/303924262749...MAAOSw5S5fGTrP) tai sitten halvemmalla Kiinasta, jos odotusaika ei haittaa. Kokonaiset moottoritkan eivät ole aivan hurjan kalliita (https://www.ebay.de/itm/283229801137...Cclp%3A2334524). Kiinahinnat sitten noin 450e tasoa, mutta niihin tulli+alv niin lähellä esim. tuota ebayn hintaa italiasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Helkamapyörä Katso viesti
    Moottorissa on momenttitunnistusvika, joka on pyöräliikkeen mukaan tämän pyörämallin heikkous.
    Pyöräliikkeen mukaan vika ei korjattavissa, koska osia ei ole saatavilla ja uusi moottori asennuksineen 850-900€.
    Itselläni ollut 2 vuotta se verkkokaupan hinnat-alkaen malli takapyörässä olevalla moottorilla, eli olisko pelkkä Black. Huollossa kanssa sanottiin että momenttitunnistukseen menee helposti kosteutta, jonka takia niitä tulee aika paljon korjattavaksi. Kuulemma vaihtavat magneetti-tunnistukseen usein, tietty ei yhtä kiva mutta ilmeisesti halpa.

2000 km pyöräillyt omallani, ja periaatteessa tyytyväinen, vaikka ehkä eniten harmittaa että välillä pyörän nopeusmittari saattaakin ilmoittaa että ajan 40km ylämäessä jolloin moottori lakkaa auttamasta (silloin auttaa jos laittaa tehon isommalle tai pienemmälle). Toinen ongelma on kun esim on pysähtynyt liikennevaloihin ja moottori äkillisesti saa pyörän hypähtämään eteenpäin - tapahtuu harvoin, mutta kuitenkin ikävää. Järjettömän halpahan tuo oli, oikeastaan oletin että olisi huonompi

Pitäisi pian hankkia työsuhdefillari, mutta taitaa kaikki fatit olla loppuunmyytyjä jos ei halua ihan halvinta mallia.

Olen onnistunut tuunamaan omasta BR:stä varsin siististi reagoivan ja 30:een km/h avustavan menopelin, käyttämällä netistä löytyviä BAFANG ohjeita ja USB -kaapelia

Kannattaisi tosiaan nuo tehdas asetukset tuunata pois , ne kun ovat niin räikeän ärhäkkäiksi asetettu!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Helkamapyörä Katso viesti
    Päivitystä minun GZR Raw kokemukseen.
    - Pyörästä siis levisi moottori täysin 250km kohdalla ja 2kk huollon jälkeen sain pyörän uudella moottorilla.
    Kerkesin ajamaan uudella moottorilla n. 10kk aikana 4000km ja nyt moottori on taas rikki, mutta takuu on umpeutunut.
    Tuli tälläinen viallinen lunastettua itselle, lisäksi edellisen omistajan (on ostokuitti hänellä) kellarissa oli viety sähköpuolen osat, vaihdettujen osien takia ostin sen ja nyt rupesin laskeskelemaan olisiko mitään ideaa laittaa kuntoon tuota pyörää, kokonaiset setit tuntuu olevan tonnin pintaa, koska sähköpuolta ei ole juuri ollenkaan, ainoa ehjä mikä on jäljellä, on pelkkä laturi, se ei nyt auta.
    Onko moottorin kiinnitys sama kuin muissa merkeissä? Jos laitan kuntoon, voisin samalla laittaa toisen merkkisen moottorin

Samanlaisia aiheita

1. Black Friday 2018
    By 90kg in forum Kaupat
    Vastaukset: 36
    Viimeinen viesti: 28.11.2018, 19.41
  2. focus black forest,ostanko?
    By erski koleman in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 06.03.2016, 11.19
  3. Fokus black raider
    By inkaliinuska in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 04.12.2015, 09.04

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •