HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 32 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 30 31 32 33 34 42 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 931 - 960 / 1492

Aihe: Canyon Spectral:ON

Tuli mieleen että missä tuon ongelman huomaa kun ainakaan itsellä ei edes liiku ketjut polkemalla taaksepäin? Vai onko mun Shimanossa joku vika?

^Ei ole. Mutta jos kuljetat pyörää taaksepäin, niin silloin ketjut pyörii mukana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Kokeileppa kiristää ne kampien kuusiokoloruuvit.
    Ne oli tiukassa, mutta se päädyssä oleva mutteri kiristettiin parin millin verran ja loppui se naksahtelu.

Itsekin olen ostanut NX:n tilalle Shimanon m8100 takavaihtajan, näytti käyvän saman korvakkeen kanssa. En ole vielä asentanut mutta vaikuttaa paljon laadukkaammalta kuin sramin nx. Rissat on laakeroitu eikä ole väljyyksiä missään.

^No sen nyt ei tarvi kovin kummonen olla että on nx eaglea parempi

Mistä huomaa parahaiten että puslat on morjes? tietty jos heiluttaa tms? itsellä alkoi perästä kuulumaan sellaista miten sanois.. räminää/tärinää kun laskee juurakossa tai missä on terävää pattia.. pitää varmaan käydä noi linkut läpi käsin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Larppa73 Katso viesti
    Mistä huomaa parahaiten että puslat on morjes? tietty jos heiluttaa tms? itsellä alkoi perästä kuulumaan sellaista miten sanois.. räminää/tärinää kun laskee juurakossa tai missä on terävää pattia.. pitää varmaan käydä noi linkut läpi käsin.
    nostele perää ylös ja kattele näkyykö/tuntuuko/kuuluuko välyksiä linkuissa

Tuttu juttu crossi ja enskapyörästä mut ei tunnu sillain löysiä! nyt käänsin fillarin "katolleen" ja takarengas irti. Pitää huomenna heilutella ja ottaa auki sen nro:19 ja 23 ja ainakin rasvata tähän hätään..

Jos jollain on vinkata mistä ne kandee tilata esim aliexpres yms niin olisin kiitollinen linkistä

Moi. Olisko kenelläkään L-kokoista Spectral ON AL pääkaupunkiseudulla tai sadan kilsan säteellä? Haluaisin varmistaa onko oikea koko, ennen kuin painan osta-nappia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Larppa73 Katso viesti
    Ota kädellä kiinni linkkujen nivelistä ja nostele perää irti maasta, tunnet kyllä, jos on välystä.

On heiluteltu ja nosteltu,mut ei tunnu olevan löysiä.. vittumainen kun ajaa esim mukulakiveä,niin perästä tulee sellainen rämisevä ääni,mut ei mikään jarrukihnaus tms..Ihan kun ois joku osa perseestä irti/löysällä.

Ootko katsonut ihan takapyörän navat ja laakerin kireyden? Mulla oli ainakin ihan reippaasti löystynyt noin 500km kohdalla.

Mulla 6.0:n Spectralonissa jatkuvana ongelmana hissitolpan valuminen. Canyon ohjeisti käyttämään kierrelukitetta kiristysruuvissa. Onko käsitystä onko Loctite 243 liian vahvaa? 222 ei tunnu löytyvään yhdestäkään kivijalkaputiikista...

^Mihin kiristykseen, tarkenna vähän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    ^Mihin kiristykseen, tarkenna vähän.
    Ruuvi, joka kiristää hissitolpan kiinni runkoon. Valmistajan ohjeellinen kireys 4 Nm. En kyllä tiedä onko ollenkaan tuon löystymisestä kyse kun tolppa valuu mutta semmoista kikkaa suosittelivat.

Kokeile ensin kiristää oikeaan momenttiin (varmaan oot jo tehny) ja testaa ajon jälkeen, onko kireys edelleen sama. En nimittäin usko, että kyseinen pultti löystyisi ajaessa. Ja silloin ei lukite auta. Ennemmin jotain kitkaa lisäävää tahnaa rungon ja tolpan väliin.

Mulla oli Scottin hiilikuiturungossa samaa vaivaa. Timanttitahna ja kiristys oikeaan momenttiin poisti ongelman.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Loctite 243 on oikein jees, jos pultti/mutteri ei pysy kiinni. Sen saa vielä hyvin auki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Kokeile ensin kiristää oikeaan momenttiin (varmaan oot jo tehny) ja testaa ajon jälkeen, onko kireys edelleen sama. En nimittäin usko, että kyseinen pultti löystyisi ajaessa. Ja silloin ei lukite auta. Ennemmin jotain kitkaa lisäävää tahnaa rungon ja tolpan väliin.

Mulla oli Scottin hiilikuiturungossa samaa vaivaa. Timanttitahna ja kiristys oikeaan momenttiin poisti ongelman.
    Kitkapastaa jo kokeilin. Ei auttanut ollenkaan. Ei ole tullut varmistettua tuota kireyttä, mutta itsekin epäilen, että tuo Canyonin käyttämä viritelmä ei vain toimi kunnolla vrt perinteinen panta tolpan ympärillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oz Katso viesti
    Loctite 243 on oikein jees, jos pultti/mutteri ei pysy kiinni. Sen saa vielä hyvin auki.
    Kiitos tiedosta!

Jotain siinä on oltava pielessä. Meillä on kahdessa pyörässä pysyny ongelmitta kiinni ilman tahnoja ja suositusmomentissa.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Täällä 2 pyörää samalla systeemillä. 2018 luomu spectral toimii vakiomomentilla hyvin. 2019 vastaava sähkäri vaatii lisää momenttia, mikään muu ei auta. Kitkapasta ja 8Nm on nyt ja tolppa ei onneksi ole siitä moksiskaan, crankbrothers highline 160mm.

Mulla valuu satulatolppa kanssa alas. Ongelma ei ole ruuvin kiinnipysymisessä, loktite ei auta. Minä vedän ruuvin suurin piirtein tuplakireyteen ja se pysyy kiinni ja silti tolppa vajoaa. Yksinkertaisesti suunnittelun kukkanen, koeajettu liian kevyillä kuskeilla. Ajopaino mulla on reilu 90 kg. Kun takaiskarissa kovat paineet ja vaimennusta, renkaissakin painetta, lyhyempi stemmi ja korkeampi riseri tanko siirtää vielä painoa taakse, niin se tolpan lukitus ei vaan pidä. Rengaspaineen alentaminen ja iskarin pehmentäminen auttoi asiaan jonkin verran.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JRR-1 Katso viesti
    Mulla valuu satulatolppa kanssa alas. Ongelma ei ole ruuvin kiinnipysymisessä, loktite ei auta. Minä vedän ruuvin suurin piirtein tuplakireyteen ja se pysyy kiinni ja silti tolppa vajoaa. Yksinkertaisesti suunnittelun kukkanen, koeajettu liian kevyillä kuskeilla. Ajopaino mulla on reilu 90 kg. Kun takaiskarissa kovat paineet ja vaimennusta, renkaissakin painetta, lyhyempi stemmi ja korkeampi riseri tanko siirtää vielä painoa taakse, niin se tolpan lukitus ei vaan pidä. Rengaspaineen alentaminen ja iskarin pehmentäminen auttoi asiaan jonkin verran.
    Mulla taas ei oo mitään ongelmaa ollut ton kanssa yli 1000km aikana ja mun ajopaino on ihan reilusti enemmän kuin sulla.

Mulla kanssa vajosi kun välissä oli tahnaa. Se kuivuu ja vähentää silloin kumipinnan kitkaa. Putsasin kaikki pinnat huolellisesti isopropanolilla ja kiristin ~6Nm tiukkuuteen. Toi pintojen putsaus ikäänkuin ”liimasi” pinnat yhteen. Nyt pysynyt oikeassa mitassa. Ja massaa ajokamoilla ~95kg.

Missä siinä on kumipinta? Kuinka paljon ja mitä kautta pitää purkaa, että kaikki pinnat pääsee putsaamaan? Se on hyvin mahdollista, että siellä on jotain ylimääräistä pintojen välissä tai jotain valmistuksen epätarkkuutta mikä luistamisen aiheuttaa.

Ja painolla ja painolla on eroa. Ajoasento, ajotapa, ajomaasto niin kuin rengaspaineetkin vaikuttaa siihen millainen isku tolppaa ajaa alaspäin. Läskikin joustaa enemmän kuin lihas.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JRR-1 Katso viesti
    Missä siinä on kumipinta? Kuinka paljon ja mitä kautta pitää purkaa, että kaikki pinnat pääsee putsaamaan?
    Satulatolppa irti kokonaan. Siitä näkee millainen istukka ja kieli puristuu tolpan ympärille kun kiristysruuvia vääntää.

Olen tehnyt runkokokovertailua ja ihmettelen miksi Canyonin laskuri antaa minulle M-koon kun monella muulla merkillä se on L-koko? Ja mitä olen koeajanut noita muita merkkejä, niin L-koko on tuntunut sopivalle. Pituutta kuskilla 179cm/84cm sisäjalka ja käden pituus 62cm.

Onkohan Vaasassa kellään Spectral:ONia niin voisi testata geometriaa?

^ Ilman muuta M-koko noilla mitoilla minun mielestä. Ja muiltakin valmistajilta ottaisin M kokoisen, itse olen 180 cm. Isosta runkokoosta ei ole mitään hyötyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tane Katso viesti
    ^ Ilman muuta M-koko noilla mitoilla minun mielestä. Ja muiltakin valmistajilta ottaisin M kokoisen, itse olen 180 cm. Isosta runkokoosta ei ole mitään hyötyä.
    Ei se ihan noin yksioikoista ole. Vastaavasti voi sanoa että pienestä runkokoosta ei ole mitään hyötyä...

Jos satulaputken korkeus ei isommassa koossa nouse liian korkeaksi, niin se voi olla ihan hyvä vaihtoehto. Pituus tuo vakautta kovempiin vauhteihin, ja mahdollistaa lyhyemmän stemmin käytön. Molemmista on omasta mielestäni hyötyä, varsinkin sähköavusteisessa. Itse 182cm pitkänä ajan L-koolla enkä missään nimessä haluaisi pienempää.

Kannattaa tutkia geometriataulukoita tarkemmin varsinkin reach-mitan ja satulatolpan korkeuden suhteen, ja verrata nykyiseen pyörään. Canyonin geometria ainakin vielä 2019 malleissa oli suhteellisen konservatiivinen, ja pituuden suhteen monen merkin M-koko saattaa olla pidempi kuin Canyonin L.

Moni kaverini tehnyt tuon virheen että on ostanut liian ison pyörän ja myöhemmin joutunut ostamaan pienemmän. Mutta ehkä tosiaan on ihmisiä jotka tykkää ajaa isolla pyörällä kuten itv tai sitten pitää puolustaa sitä omaa valintaa kuten tapana tuntuu myöskin olevan (vrt. Bosch-miehet kehuu bochia miten se on maailman paras kone jne). Kyllä se iso runko on vaan kömpelö mielestäni. Tuossa viime vkolla kaveri ihmetteli kun sen tutussa pyöräkaupassa kauppias aina yrittää vängällä tyrkyttää sitä L kokoa, kaveri on noin 177 cm pitkä. Joskus aikojen saatossa kaveri olikin L-kokoisia koeajanut ja ihmetellyt että mikä on kun ei oikein natsaa. Sitten oli joku toinen asiakas puuttunut tilanteeseen että liian iso ja vo'la, sitten olikin alkanut natsaamaan. Mutta joo, tuntuu että nykyään on jopa muotia että ostetaan niitä isoja pyöriä. Ehkä meikäläinen on tullut vanhaksi tai jotain. Metässä ainakin ketterämpi käsitellä pienempi runko. Mutta joo, mulle ihan sama, ostakaa vaikka XL:ää, I don't care. Mutta piti varoittaa BadAssia ettei tee minun mielestä virhettä ostamalla liian isoa. Toki kuten hän toteaa niin koeajo kannattaa suorittaa eli jos nyt jostain syystä siitä L-koosta sattuisi tykkäämään, toki se geometria vaikuttaa asiaan. Mutta Canyonin laskuri on antanut hänelle M-koon suosituksen ja sillä ainakin itse lähtisin eteenpäin. My 2 cents, over n' out.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kirjavai Katso viesti
    Satulatolppa irti kokonaan. Siitä näkee millainen istukka ja kieli puristuu tolpan ympärille kun kiristysruuvia vääntää.
    Kuinka paljon ja mitä kautta pitää purkaa, että satulatolpan saa irti? Lukituksen vaijeri irti jostain alakautta? Ei se tolppa taida ihan suoraan nostamalla ulos rungosta tulla? Kumipinta voi olla hyvä juttu, siihen saa helposti pitoa tarvittaessa.

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 04.03.2018, 15.45
  2. Canyon Spectral al vs. cf
    By titu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 28.02.2018, 13.40
  3. Canyon Grand Canyon AL 3.9 vs 5.9 erot? +Ehdotuksia 750€
    By Lewanderi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 07.06.2016, 17.36
  4. Canyon.com