GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 155 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 55 105 145 153 154 155 156 157 165 205 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.621 - 4.650 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #4621
    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    94
    Ja vielä että pitäis kehittä sellainen vanne että pinnan reikiä ei olis pinna kiinnitys uudenlaiseksi.Vähän niinkuin autossa.Ei tarvitsisi teipata ollenkaan.Itsellä sellainen kutina että toi teippaus on vähän arka kohta, niin vuotaa pinnan reistä.Ajetteln tätä niin että oli vanne hiukan mutkalla joten vähän oikaisin sitä niin eikö pinnan reiästä tullut litkua ja sihinää kun kiristin.Eli parempia aikoja odotellessa.

  2. #4622
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jar56 Katso viesti
    Ja vielä että pitäis kehittä sellainen vanne että pinnan reikiä ei olis pinna kiinnitys uudenlaiseksi....
    Onhan sellaisia. UST esimerkiksi. Ja nykyään muitakin, jotkin Shimamon kiekot vaikka. Ja ainakin Light-Bicycleltä tilatessa saa valita haluaako umpinaiset vai teipattavat vannekehät.


  3. #4623
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jar56 Katso viesti
    Ja vielä että pitäis kehittä sellainen vanne että pinnan reikiä ei olis pinna kiinnitys uudenlaiseksi.Vähän niinkuin autossa.Ei tarvitsisi teipata ollenkaan.Itsellä sellainen kutina että toi teippaus on vähän arka kohta, niin vuotaa pinnan reistä.Ajetteln tätä niin että oli vanne hiukan mutkalla joten vähän oikaisin sitä niin eikö pinnan reiästä tullut litkua ja sihinää kun kiristin.Eli parempia aikoja odotellessa.
    Toi Zefalin vannenauha muuten tuntuu varsin toimivalta, voittaa teipin kyllä. Vielä kun olis useammilla leveyksillä.
    brilleaux muokkasi tätä : 03.06.2020 at 10.07 Syy: Typottaa

  4. #4624
    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    94
    Itsellä mavic ust vanteitä niin kyllä niissä pinnan reiät on eihän niitä muuten tehtaalla teipaittaisi.

  5. #4625
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jar56 Katso viesti
    Itsellä mavic ust vanteitä niin kyllä niissä pinnan reiät on eihän niitä muuten tehtaalla teipaittaisi.
    No kyllä ne ennenvanhaan, ennen sinun aikojasi kaiketi, olivat ihan umpinaisia. Olivat mainioita tubeless-käytössä kyllä!


  6. #4626
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Ite tarkistan sielun pitävyyden ensimmäisenä uusien tubeles kumien asennuksen jälkeen, se on hetkessä selvillä jos sielusta tihkuu.
    Venttiilin juuret ollu itellä välillä ongelmakohta ja kylkien pitävyys.

  7. #4627
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Jos tubeless toimisi, se pitää paineet ilman litkuja. Litku on siellä puhkeamisen varalta.
    Kuten aiemmin mainitsin, iCanin hiilarikiekot läskissä taitaa olla ainoat jotka mulla on vuosien varrella toiminut.
    Nyt päätin tauon jälkeen kokeilla tubelesta taas; mikään ei ole muuttunut. Tubeless ei siis ole toimintavarma edelleenkään.
    Tuntuu oudolta etteivät saa nykyaikana settiä toimivaksi. Kauankos tuo on autoissa ollut...
    Paksua sisuria vaan. Ne toimii. Aina ei voi voittaa.

  8. #4628
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Paksua sisuria vaan. Ne toimii. Aina ei voi voittaa.
    Tämä on se paras vaihtoehto. Ei tartte joka aamu töihin lähtiessä tarkistaa on renkaissa ilmaa.
    Luultavimmin tulemme palaamaan tähän ratkaisuun takaisin.

  9. #4629
    Oma kokemus lähinnä läskin ja 2.6"-3” kumien kanssa (=matalahkot paineet, maantiellä ja nakkikumimaastureissa sisurit) on ollut se, että jos kaikki paineet ei poistu renkaasta ensimmäisen tubeless yön jälkeen, niin viimeistään toisen lenkin jälkeen ollaan siinä tilanteessa, että litku on tilkinnyt kumin jo siihen pisteeseen ettei ilmanpaine enää tipu yhtään. Sitten jos paineet katoaa lyhyemmässä ajassa, on jokin mennyt pieleen teippauksessa, venttiili ei tiivisty tai kumi ei vain yksinkertaisesti pidä ilmaa.

  10. #4630
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Toi Zefalin vannenauha muuten tuntuu varsin toimivalta, voittaa teipin kyllä. Vielä kun olis useammilla leveyksillä.
    Ainoa, että tubeless ei vaan toimi?

  11. #4631
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ainoa, että tubeless ei vaan toimi?
    En usko vian olevan Zefalissa. Jos olet itse nauhaa kokeillut, ymmärrät varmaan.

  12. #4632
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    ^Mitkä ne sun WTB renkaat olivatkaan? Nehän on WTB, joten syy löytyy niistä (ja litkusta). Caffelatex ja Orange ovat mahdollisia toimivia mutta pitää ottaa huomioon, että WTB:ltäkin löytyy eri kumiseoksia, jotka enemmän tai vähemmän hylkii litkuja. Ei ainakaan oma milkit-litku tiivistänyt kuin beadin ja nää itsestään kylkeen ilmestyvät pinholet. Ei kuitenkaan sitä mystistä erittäin hidasta vuotoa kyljistä, joka ammetestissä selvisi. Eturengas itseasiassa tyhjeni mun Exposure 36mm-kumeilla 1-2 päivässä mutta takarengas piti yleensä ilmat mitä nyt oli muuten vaan hauras ottamaan reikiä ajopintaan. Vannenauhan ja venttiilin uudelleenasentamisetkin etuvanne koki vaan eipä tilanne juuri parantunut. Minusta ne renkaat oli jo asennusvaiheessa jokseenkin ihan eriparia ja niiden mitattu leveyskin aluksi heitti parilla millillä. Continentalin renkaat saapunee tänään noudettavaksi, joten litkun kanssa saa lisäkokemusta ainakin, että onko seki ihan paskaa.

  13. #4633
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Venturet. (on muuten aivan loistava yleisrengas muilta ominaisuuksiltaan) Etupää on pitänyt ilmat alusta asti, ei ole tarvinnut pumppailla laisin. Edessä on tehdasteippi(Stan's?) ja Stanin litkut.
    Takapää ei Stanin tarpeilla toiminut, nyt siis Zefalin litku+nauha. Takapään paineet oli taas aamulla tippunu 3->2bar. Annetaan tolle nyt muutama päivä ja lenkki aikaa.
    Sit sisuria kehiin jos ei asetu.

  14. #4634
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    ^Venturet. (on muuten aivan loistava yleisrengas muilta ominaisuuksiltaan) Etupää on pitänyt ilmat alusta asti, ei ole tarvinnut pumppailla laisin. Edessä on tehdasteippi(Stan's?) ja Stanin litkut.
    Takapää ei Stanin tarpeilla toiminut, nyt siis Zefalin litku+nauha. Takapään paineet oli taas aamulla tippunu 3->2bar. Annetaan tolle nyt muutama päivä ja lenkki aikaa.
    Sit sisuria kehiin jos ei asetu.
    Wtb toimii efetton litkulla. Ihan turhaa etsiä vikaa muualta.

  15. #4635
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Wtb toimii efetton litkulla. Ihan turhaa etsiä vikaa muualta.
    Jospa noita tulisi saataville vielä?
    https://www.tonitoni.fi/effetto-mari...affelatex-60ml

    Edit: tai 250ml pulloa, sekin on loppu.

  16. #4636
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Mun mielestä tossa Brillen tapauksessa olisi oleellista selvittää vesialtaassa mistä vuoto tapahtuu ja sen jälkeen pohtia ratkaisua.


  17. #4637
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Ratkaisu tähän on sisuskumi. Se toimii aina.
    Jos töistä lähtiessä on paineet hiipunu niin tänään sisuri takasin, en uhraa aikaani enempää tälle.

  18. #4638
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Minulla vuosi Terrenen Johnny 5 kyljet aivaan --tanan paljon. Selvisi kun ruiskutin saippuavettä kylkiin tubelessoinnin jälkeen. Ne olivat hetken päästä aivan valkoiset. Tästä kun valittelin eräälle turkulaiselle firmalle mukamas **skasta tuotteesta ja rupesin vähän etsimään ampumatarvikkeita sain punaisin poskin oppia että pyörissä Tubeless on yleensä juuri kuten aikaisemmin sanottu vain Tubeless Ready. Eli litkua tarvitaan jotta saavutetaan tuo Tubeless-tila.

    Tämäkään ei riitä, vaan pitää oikeasti mennä lenkille noitten vuotavien renkaitten kanssa. Reippaasti litkua, minulla 120-160 ml / 5" läskirengas on kai vähän alarajalla. Sitä litkua pitää olla että sen kuulee kun hölskyttää rengasta. Noin parin viikon jälkeen kun ajanut joka toinen päivä 20 km maastolenkin alkoi renkaat kyllä pitämään ilman sisälllään. Nyt taitavat olla täysin tiiviit, vaikken ikinä uskonut.

    Syksyllä kun nastat laitan taas vanteille odotan että vanhat litkut ovat jo tiivistäneet nuo renkaat, eikä samanlaista kylkihikoilua tarvitse seurata.

  19. #4639
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Edellä kuvattu juttu paljastaa miksi tubeless ei sovi mun hermoille. Ihan käsittätöntä että pitäisi ajella ja säätää tavallisten renkaiden takia pari viikkoa.

    Minä kerran sähläsin 2 päivää ja totesin että sisuritehtaat on olemassa juuri minua varten.

  20. #4640
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Joo, parempi jättää ajamatta ja istua tallissa katsomassa renkaita.

    Vai mitä tarkoitit? Normi lenkkejä tuo tiivistyminen vaatii, en pumppaillut renkaita matkan varrella mutta lähtötilanne oli tosin matalilla paineilla muutenkin.

  21. #4641
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Joo, parempi jättää ajamatta ja istua tallissa katsomassa renkaita.
    Ei vaan laittaa sisurit ja saa nauttia ajamisesta ilman häiritseviä tekijöitä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Edellä kuvattu juttu paljastaa miksi tubeless ei sovi mun hermoille. Ihan käsittätöntä että pitäisi ajella ja säätää tavallisten renkaiden takia pari viikkoa.

    Minä kerran sähläsin 2 päivää ja totesin että sisuritehtaat on olemassa juuri minua varten.
    Samoilla aatoksilla mennään.

  22. #4642
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Minä tykkään siitä että asiat joko onnistuu, tai selkeästi epäonnistuu. En pidä siitä että asioita pitää arpoa päiväkausia ja pohtia että onnistuiko asennus vai ei.

    Nykyisellä vapaa-ajan määrällä kun maastoon pääsee viikon kahden välein tunnin-puolentoista lenkille, niin ei kannata tubeless-leikkiin lähteä. Nyt iso osa kilsoista tulee muksukärryä perässä vetäen. Ja silloin on tärkeätä että pyörä on varmaan kunnossa kun sen varastosta ulos kantaa.

    Ps. Ensin luovuin takajousituksesta ja nyt myös etujousituksesta. Eli kaikki ylimääräinen, tekninen säätö on vedetty minimiin.

  23. #4643
    Eilen uudet tubeles renkaat litkuttamalla ajokuntoon.yön yli menty ilmat siinä mihin eilen laitoin.renkaina schwalbe rocet ron snakeskin TLE vanteina DT Swiss XRC 1200 SPLINE w/ 36t star ratchet, 25mm - 29" litkuna notubes .esivalmisteluna vanhojen liimajäämien putsaus vanteista sekä kumeksien reunojen saippuointi.paineita sen verran että selkeästi napsahtaa kohdilleen sekä tarkastu että ovat myö nousseet ylös joka kohdasta.renkaan ympäri kulkee "merkkiviiva" josta kyseisen asian huomaa.joskus jäänyt vanhaa kuivunutta litkunriekaletta renkaan ja vanteen väliin mikä aiheuttanut vuotamista.

  24. #4644
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Litkutettuja renkaita on edelleen aika pino, joka tarkoittaa että nestettä pitää joka tapauksessa lisäillä suht tiuhaan sinne sun tänne. Parissa on takaisin sisurit kun ei noussut uudelleen muuten. Mihinkään kikka kolmosiin en enää rupea.

    Eniten ihmetyttää Scotin läski mikä vielä viime vuonna löytyi tallista. Olin kovasti hämmästynyt, kun näin samanlaisesta myynti-ilmoituksen ja kaveri kehui tubelessoineensa ne oem Syncrosit. Toisessa renkaassa oli ollut kuulemma äheltämistä, mutta Jumbo Jim oli noussut helposti. Ja mun mielestä ne vanteet olivat niin löysät, etten meinannut sisureitakaan saada pysymään.

  25. #4645
    korjaus ,stans notubes.

  26. #4646
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Ei vaan laittaa sisurit ja saa nauttia ajamisesta ilman häiritseviä tekijöitä.
    Ja arvatkaa kun jotkin ajavat vielä latekseilla. Nehän yhdistää kaikki huonot puolet. Tyhjenevät yksinään ja puhkeavat kuin normi sisurit.

  27. #4647
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Kyllähän tubeleksesta ja litkuista kiistattomat hyödyt on, en sitä kiistä. Maastossa varsin. Mä nyt en enää maastossa ajele, lähinnä suhaan kelvillä ja joskus hiekkateillä.
    Sisurillakin pärjään noissa ajoissa ihan kivasti. Tubeleksen hyödyt hyvin minimaaliset siis, mutta tulipa taas kokeiltua.

  28. #4648
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Taas aamulla paineet alle 2bar, nyt tosin pysyi jo pidempään. Tekis melkein mieli kokeilla jotain muuta rengasta, vähän kiinnostaa toi "vika WTB:ssä"-teoria.

  29. #4649
    Vielä mitä voisi tehdä niin vaihtaisi uuden "sielun venttiiliin"presta. itselläni on joskus ollut venttiilissä kuivunutta litkua ja korkeammalla paineella laskenut läpi vaikka olikin kierretty kiinni.

  30. #4650
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Tämä tosiaan unohtunut tehdä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •