Mä oon käyttänyt viime ajat Joen litkuja. Se sininen Eco on kivaa.
Mä oon käyttänyt viime ajat Joen litkuja. Se sininen Eco on kivaa.
Onko tästä kokemuksia:
https://www.effettomariposa.eu/en/products/caffelatex/
Eritoten kiinnostaa tuo heidän vannenauhansa, vaikuttaa lupaavalta ainakin videon perusteella. Stanin ja Joe's:n litkujen kanssa on tullut pelehdittyä enkä omaa kyllä luottoa niihin.
En ole kyllä edes katsonut mikä teippi/nauha tossa uudessa Rovessa on tehtaan jäljiltä..
Ilmat pitää pysyä kuten sisurin kanssakin; viikkoja ilman lisäpumppailuja.
Mun kokemuksella Caffelatex tiivistää hyvin sellaset renkaat mistä Joe's/Zefal tulee kyljistä läpi, kuten Contin GP Urban.
Itse aloittelin tubelesselämän aikoinani tuolla caffelatexilla. Vaihdoin kuitenkin parin pullon jälkeen normi staniin. Muuten hyvä litku, mutta todella nopeasti kuivuvaa tavaraa verrattuna vaikka staniin. Itselläni ei ainakaan kuukauden jälkeen paljon enää litkut hölskyneet. En tiedä onko tuotetta muutettu ja pysyykö nykyään juoksevana pidempään, mutta vuosia sitten ainakin jäi vähän huonot fiilikset.
Mulla on tavallinen Stan ja Joe's Race sealant pitäneet maasturin 27.5x3" ilmatiiviinä Spessun Purgatory ja Ground Control gripton -renkaat ihan puoli vuottakin ilman, että renkaisiin on tarvinnut ilmaa lisätä. Faktahan kyllä on, että tuossa ajassa ne ehtii kyllä kuivua mutta talvisessa arkiajossa en ole litkuja lisäillytkään kun puhkeamisvaarakin on ollut olematon. Harmi vaan, että Stanin jäljeltä renkaan sisällä on melkoinen urakka siivottavana, jos aikoo vielä rengasta käytellä. Saihan sieltä 100g rapsutella pois.
Caffelatex on kyllä suhteellisen halpaa (niinku kaikki litran pöniköissä), että pitää se joku kerta varmaan ostaa. Niiden ruiskuahan on tullutkin jo pitkään käytettyä. Joe's Race sealantista tuli mieleeni, että eka kertaa tuohon ruiskuun sitä annostellessani letku kiinni venttiilissä, meni venttiili siinä samassa litkusta tukkoon, ja sotkuhan siitä tuli kun letku sitten irtosi.
Tuuppasin varastosta löytynyttä Stania nyt, katsotaan aamulla tartteeko sanoa perkele.
Stanin teipit(?) näytti olevan tehtaan jäljiltä Konan WTB-kiekoilla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jos kumi tyhjenee pikkuhiljaa niin ei se vika aina litkussakaan ole, useimmat kumit pitää ilmansa kuivanakin ja litkut on tarkoitettu enemmän ajon aikaisten reikien paikkaamiseen. Eihän se litku pyörävarastossa pääse hölskymään ympäriinsä, ei se silloin voi hommaansa tehdä.
Itse tuossa vaihtelin vähän eri renkaita vanteille, ihmettelin kokoja ja pyöreyksiä kun runkoa odottelen. Viimeisenä jäi goodyear ja vittoria vanteelle ja niissä on toista viikkoa jo ilmat sisässä olman litkua. Samoin täälä paikalliset augment/croc läskixckisaajat ajelee paljon ilman litkuja 65mm kuitukehillä ja 4" jimeillä, varsinkin talvella kun ei tapaa tulla reikiä.
Kuitukehät läskissä onkin olleet mulla ainoat jotka pitivät ilmaa ilman litkuja.
Ei noi wtb:t äskenkään ilmoja pitäny yhtään ennenkuin laitoin litkut sisään ja heiluttelin.
Tubeless fillareissa on täysin tuuripeliä. Imo.
Itsellä suurin osa on ollu ei-toimivia.
Toimivaksi katson tubeleksen kun ilmaa ei tartte lisäillä kuin tyyliin kerran/kk.
Jos huomenna on renkaat lutussa, laitellaan sisurit takas.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ootteko te laittanu kumit kuivana päälle? Fillarin kanssa ei ole ollut ongelmaa, mutta mp ja krossin kumit kun rasvaa rengasrasvalla niin menee paljon helpommin. Luulis auttavan polkupyöränkin kanssa jos kumi on kovin tiukka. Hyllylle nousuakin vois auttaa.
Varmaan tämän ennenkin kertonut, mutta kun sipasee litkulla kumin reunat kosteaksi ja liukkaaksi ennen nostoyritystä, niin helpottaa kummasti.
Schwalben liukuvoide toimii hyvin asennuksissa.
suihkepullosta vähä vesi+tolu sekotusta, samalla tavaralla pesen myös pyörät muuten paitsi voimansiirtoon vahvemmat aineet.
Vesi ja Fairy suihkepullossa toimii kanssa hyvin.
Ei ole kyllä ikinä tarvinnu hyllylle nostossa liukasteita käyttää. Läskinapsauttimella on aina noussu.
Renkaan saaminen kiekolle taas on joskus teettänyt töitä. Oikein tiukka rengas menee vedellä. Luomuhenkilöt käyttää sylkeä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
^Mutta paineet ei. Etunen pitää jo paineet melko hyvin, takanen tiputtaa Barin(3->2bar) yön aikana. Melkoista pelleilyä näiden kanssa..
Caffelatexin tubeless vannenauhasta en tiedä, mutta zefalin vastaava toimi kerta täytöllä sekä edessä että takana.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/450023...ersion-Kit-275
^Jos ei omat ala pitämään kunnolla paineita, pitääpä kokeilla Zefalin settiä.
Aivan täysin jonkun muun käsissä nämä tubeless-touhut!
Etunen pitää edelleen ilmansa.
Taakse laitoin aamulla 3bar, töistä lähtiessä tyhjä. Pari päivää piti ilmat sinne 2bar asti.
Motonetin kautta kotia. Katsotaan onko aamulla ilmaa renkaassa. Jos vielä vuotaa, we are done here.
Zefalin nauha vois olla hiukan leveämpi kyllä...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Yllä olevaan kuvaan löyhästi liittyen:
Onko kukaan löytänyt kaupasta pientä täyttöpulloa litkuille? Mallia Stanin 0.6 desin pullo?
Vai käynkö suosiolla ostamassa tuon Stanin pullon ja täytän sen Orangen litkulla ja lyön elmukelmua tiivisteeksi.
Ideana varastoida yksi täyttöpullo Spessun SWAT- boksiin.
Haluaisin omille vanteille joissa on ollut auto venat, laittaa tubeless prestat, mutta pitävyys on koitunut ongelmaksi. Täytyykö pysyä autoventtiilissä vai auttaako esim. Sisurin pala?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Itse varmaan yrittäisin sisurin palalla mutta mitään kokemusta asiasta ei ole.
Ei riitä ymmärrys enää. Aamulla paineet 2 bar, eilen laitoin asennuksessa 3bar. Zefalin setin laitoin jälkeen siis. Kuinka tuo voi edes vuotaa??
Prestan sielu kiristetty Zefalin työkalulla "sopivasti". Ja kyseessä Roven mukana tullut tubeless-vena, uusi siis. Josko vielä vaihdettava uusi sielu ja ihmeteltävä.
![]()
Ajele muutama lenkki että litkut hölskyy kunnolla sielä renkaan sisällä joka paikkaan, kyllä se voi siitä alkaa pitämään ilmansa.
Jep ajele muutama lenkki niin näyttää pitääkö.Itsellä huomioita että teippaus on aika tärkeä laitan kaksi kerrosta ja venttiili kireälle Ja joku amma henkilö sanoi että asennuksessa kunnon vatkaamista ja rengas vaaka tasoon esim ämpärin päälle noin 10 min puoli itsellä näillä ohjeilla pitänyt ainoa hankalampi tapaus oli wtb cyklo renkaat ei sitten millään pitänyt ja pyöritellessä niitä näkyi kyljissä pieniä valopisteitä eli hiukan harva näihin tein sitten että sivellintä litkua sisäpuolelelle ennen asennusta niin alkoivat pitämään meni kyllä jokunen viikko ja muistaakseni lisäsin litkua jossain vaihees hieman.
Jos tubeless toimisi, se pitää paineet ilman litkuja. Litku on siellä puhkeamisen varalta.
Kuten aiemmin mainitsin, iCanin hiilarikiekot läskissä taitaa olla ainoat jotka mulla on vuosien varrella toiminut.
Nyt päätin tauon jälkeen kokeilla tubelesta taas; mikään ei ole muuttunut. Tubeless ei siis ole toimintavarma edelleenkään.
Tuntuu oudolta etteivät saa nykyaikana settiä toimivaksi. Kauankos tuo on autoissa ollut...![]()
UST toimi noin. TLR, TLE, TCS ja mitä näitä tubeless readyja onkaan vaativat litkun tiivistyäkseen. Jo ihan lähtökohtaisesti. UST taitaa olla jo mennyttä aikaa, nykyään tarjolla on vaan valmius.
Autoissa onkin tubeless eikä vaan ready.Kauankos tuo on autoissa ollut...![]()
^^ja auton rengas vähän painaa. En viitsisi huvikseni parin kilon rinkuloita pyöritellä mukanani ~500g Thunder Burttien sijaan. Ja TB:t pitää, käy ja kukkuu.![]()
Joo ite vähän samaa mieltä mikä on kun tubeles täytyy hiukan soveltaa ja nikkaroida että onnistuu luulis että olis laittoi vaille valmiit eikä luottaa litkuun.Pitäis olla että rengas pitää ilmat laitettaessa ja litku paikkaa ajossa,nyt pitää laitettaessa litkulla yrittää hoitaa homma kotiin.
Kirjanmerkit