GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 227 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 127 177 217 225 226 227 228 229 237 277 327 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.781 - 6.810 / 15444

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #6781
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Ei oikein sytytä tuo RaceMax. Näyttää liikaa Revoltilta ja mulla on jo sellainen



    Sen sijaan tuo vanhanmallin BMW-edition tuolla vaalealla värityksellä näyttää oikein hyvälle.

    misopa muokkasi tätä : 02.06.2020 at 15.22

  2. #6782
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Onko uuden runkosetin painoa missään ilmoitettu? Sitä en löytänyt sivuilta tai muualtakaan.
    Enpä löydä minäkään. Tätähän voisi kysellä Q&A -sessiossa tänään:

    For the 12-hour Q&A marathon, this will be held from:
    • Central European time: Tuesday June 2 at 17:00h – Wednesday June 2 at 05:00h
    • US East Coast time: Tuesday June 2 from 11:00h – 23:00h
    • US West Coast time: Tuesday June 2 from 08:00h- 20:00h
    • Japan time: Wednesday June 3 from 00:00h – 12:00h
    • Sydney Australia (AEST): Wednesday June 3 from 01:00h – 13:00h


    https://youtu.be/YvsUYjEsKdE
    The older I get the faster I was

  3. #6783
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150
    Toi uusi on käytännössä LJL:n ostoskorissa jo.


  4. #6784
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Adrift Katso viesti
    Jotenkin vähän jäänyt hämäräksi, mitä eroa noilla eri runkomalleilla on. Pro on ilmeisesti ainakin vähän painavampi kuin Team ja Ltd, mutta onko siinä käytännössä muuta merkittävää eroa, ja onko Teamin ja Ltd:n välillä jotain oleellista...
    Pro rungosta ei kukaan tunnu tietävän mitään tai ei ainakaan tunnusta tietävänsä. Team ja Ltd runkojen välillä on painoeroa 100g (1090g vs. 990g, Medium).
    The older I get the faster I was

  5. #6785
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Toi uusi on käytännössä LJL:n ostoskorissa jo.
    Jäsen LJL on menetetty tapaus. Exploro-kuume räjähti käsiin.

  6. #6786
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Pro ja Team -rungot ovat käytännössä samoja, LTD on kevyempi.
    Uusi Racemax painaa 1050gr-1150gr riippuen koosta.
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  7. #6787
    Äh, onpa taas ärsyttävästi nuo uuden Exploron värivaihtoehdot. Sand/olive on selkeästi noista se paremmannäköinen, mutta saatavilla ainoastaan kalliimman pään SRAM-malleissa. Ei kiitos.

    Eiköhän se ole tässä jossain vaiheessa edessä grävel-kaluston päivitystä. Olin jo ehtinyt sitä uutta Spessun Divergeä miettimään, mutta tämä tuli kyllä vähän puun takaa. Jotenkin aiempi Exploro ei ole niin kiinnostanut, mutta tässä on linjoja korjattu kyllä hyvään suuntaan. Sääli, ettei ole mitään SWAT-boksin kaltaista ratkaisua rakennettu, kerrankin kun olisi rungossa tilaa siihen hyvin.

  8. #6788
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Jäsen LJL on menetetty tapaus. Exploro-kuume räjähti käsiin.
    Ehkä vähän.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    Uusi Racemax painaa 1050gr-1150gr riippuen koosta.
    Great, kiitti tiedosta. Oma Ltd oli vaa'alla 1090g eli +100g valmistajan ilmoittamaan. Jos se noissa lukemissa pyörii niin ei ole issue.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  9. #6789
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Vähän rupesi rungon vaihto polttelemaan... ei vain osaa päättää väriä
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  10. #6790
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Ei minulla alkanut poltella, vielä. Pesin nykyisen, näyttää taas komealta ja kiiltävältä
    Pyöräily on kivaa!

  11. #6791
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ehkä vähän.
    Setämiehen neuvo: If it ain't broken, don't fix it.

    Eli suomeksi: kun kerran olet ollut nykyiseesi niin tyytyväinen, vaihtamisesta seuraa ainakin 50 prosentin riski siihen, että parannukseksi aiottu onkin huononnus.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #6792
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.264
    Toi alla oleva oli aika mielenkiintoinen. Harmillista, että kunnollisia after market -haarukoiden testejä ei ole kukaan tehnyt (tai en ainakaan ole sellasia löytänyt). Jos tässä nyt jotain runkoa alkaa teettämään, niin olis kiva tietää, miten Enve, Columbus ja Ritchey suhteutuu noihin ja vielä jos verrokkina olisi joku teräskeulakin.

    https://gravelbikes.cc/tests/4-forks...compliant-one/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #6793
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Adrift Katso viesti
    Sähkö on kyllä niin muotia, että taitaa jotkut pitää sitä kohta ekompana kuin ilman avustuksia liikkumista. Ilmestyy vissiin tyhjästä seinässä olevaan rasiaan. Eilen tuli ajettua epäekologisesti diisseliautolla Hanasaaren hiilikasan ohi ja siinä se hyvin muistuttaa, ettei sähkökään aina niin hyvää ole
    Hanasaari on enemmän kaukolämmön tuottaja kuin sähkön, kannattaa tutkia miten se toimii, kyllä on imetty kaikki hyöty sinänsä pahasta tavasta.

  14. #6794
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Haarukoista puheenollen. Hiukan mutkaa ja suht ohuet putket = kohtuu mukava. Toki kumi ottaa suurimmat tärinät pois, mutta tuskin tuosta rakenteesta haittaakaan on. Lisänä menee mukavuutta tuomassa. Monesti nuo kuitukeulat on paksuja viivasuoria pötiköitä.

  15. #6795
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.264
    ^ ja ton pienen otannan testin lopputulos oli just päivastainen. Se, miten kuitua on käytetty merkkaakin ulkoista olemusta enemmän ja Openin suorajalkainen pökkelö oli mukavin. Mutta kuten todettu pieni otanta ja vain yhden testin tulos. Se on hassua, että noita ei ole testailtu enempää, koska haarukalla on iso merkitys gravelmukavuudelle.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #6796
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.264
    Mielenkiintoiset myös noi kaikki kolme 650b vs 700c -testiä tuolla: https://gravelbikes.cc/category/tests/. Kannattaa lukea numerojärjestyksessä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #6797
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Hauska että joku mittaileekin noita, yllättävän iso ero tärinän suodatuksessa 50mm vs 40mm renkaissa. Aika hakemalla hakee tuo jamppa syitä olla pitämättä 650b renkaista.

    Pitäiskin varmaan korjauttaa se 27,5 takakiekko niin voisi taas kurvailla hiekkapätkiä, meikäläisen ylivoimalla ei viitsi 28 slikseillä liikaa niitä rullailla...


    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  18. #6798
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.264
    ^ Minusta kiinnostavaa oli myös se, että mitä pehmeäkulkuisemmat renkaat, sitä pienempi oli ero eri kokojen kanssa. Soman Casaderoilla, joka on noin Rene Herseä vastaava rengas, eroja ei juuri ollut. Gravel Kingeillä erot oli merkitsevämpiä ja kapeampi 700c Casadero oli vaimentavampi kuin leveämpi 650b Gravel King.

    -> Renkaisiin panostaminen kannattaa oli pyörä millainen hyvänsä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #6799
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Periatteessa aika järkeenkäypää, rungoissa isojakin eron esim kulutuskestävyyden ja pistosuojausten takia.
    Itseä ei nii jaksanut nippelit kiinnostaa ja laitoin 2.1 leveät Rocket Ronit kun sillä Salsalla ajoin välillä poluillakin. Kun hommasin maasturin toiseksi pyöräksi niin laitoin scwalben Big Benit yleisrenkaiksi rospuuttokäyttöön.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  20. #6800
    Noissa artikkeleissa yksi tosi oleellinen asia on tuolla lukujen välissä eli isommat renkaat vaatii pienemmät paineet ja se aiheuttaa pompotusta. Leveillä kumeilla on kyllä mukava ajella, mutta on paljon tilanteita, joissa kapeammalla on vielä mukavampi.
    Optimi on just riittävän leveä, muttei yhtään leveämpi ja virheet ylöspäin vaikuttaa vähemmän kun virheet kapeemman suuntaan.

  21. #6801
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Suur-Pirkkala
    Viestit
    498

    Vanhasta Crescent 309 Competitionista tuli ihan käypä pehmoinen mökkigravel jarrut ja renkaat uusimalla. Cyclocross speed 33 mm mahtui juuri hyvin. Pikkurieska keveni samalla vähän 38 t:ksi, mutta onhan tuossa edelleen vähän jerkkuvälitys vaarojen kipuamiseen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  22. #6802
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    166
    Cresentistä kuoriutunut oikein näpsäkkä kulkupeli ja aina hienoa, että joku jaksaa antaa uutta elämää vanhoihin kulkineisiin.

    Kaverin yhteiskäyttötallissa ihailin vanhaa (ehkä 70-luvulta) Cortinan retkipyörää. Rungoltaan oli lähes virheettömässä kunnossa, eikä muutenkaan vaikuttanut mitenkään teknisesti rikkonaiselta. Vaihteisto Simplexiä ja muut osat jotain aikansa bulkkikamaa made in italy teksteillä. Olisi hieno aihio entisöidä, jos vaan olisi tiloja missä touhuta.
    Kelpaisi tuommoisella sitten polkea ja muistella 90-luvun alkuvuosia, jolloin tuli innostuttua retkipyörällä polkemaan uimaan Salosta Kokkilaan. Ikää taisi olla jotain 13 ja siitä se ensikipinä pyöräilyyn syttyi.

  23. #6803
    Nickname Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lovejoy Katso viesti
    Cresentistä kuoriutunut oikein näpsäkkä kulkupeli ja aina hienoa, että joku jaksaa antaa uutta elämää vanhoihin kulkineisiin.

    Kaverin yhteiskäyttötallissa ihailin vanhaa (ehkä 70-luvulta) Cortinan retkipyörää. Rungoltaan oli lähes virheettömässä kunnossa, eikä muutenkaan vaikuttanut mitenkään teknisesti rikkonaiselta. Vaihteisto Simplexiä ja muut osat jotain aikansa bulkkikamaa made in italy teksteillä. Olisi hieno aihio entisöidä, jos vaan olisi tiloja missä touhuta.
    Kelpaisi tuommoisella sitten polkea ja muistella 90-luvun alkuvuosia, jolloin tuli innostuttua retkipyörällä polkemaan uimaan Salosta Kokkilaan. Ikää taisi olla jotain 13 ja siitä se ensikipinä pyöräilyyn syttyi.
    Samaa mieltä, lisää vaan vanhoja pyöriä ajoon.

    Ei pyörän laittoon tarvii isoja tiloja, minä purin vanhan Monarkin kerrostalo asunnossa viime talvena ja käytin maalauksessa, vähän tietysti vaatii soveltamista, mutta kun kasaa pyörää niin kantaa varastosta vaan ne osat mitkä sillä kertaa meinaa laittaa paikalleen. Tietysti entisöinti voi olla eri kaliberin remontti kuin tuo minun tapaus ja olihan minulla koko talvi aikaa turata hitaasti

  24. #6804
    Todella hieno Ibis ysäri-xc-grävel The Radavistin puolelta


    https://theradavist.com/2020/06/is-i...996-ibis-mojo/

  25. #6805
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Rakennettu uudella NoodelTech tekniikalla. Mahdollistaa joustavan ajonautinnon mukavuutta kaipaavalle gravellistille

  26. #6806
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150
    ^^samalta sivustolta tää miellyttää enemmän



  27. #6807
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    140
    Olisko tämä hintansa väärti?

    https://www.rosebikes.fi/rose-backro...-rx600-2685543

    Niukan puoleisesti löytyy tietoa kyseisestä pyörämallista eikä tääläkään ole siitä juuri keskusteltu.

    Ymmärtääkö joku tuolta Rosen sivuilta, paljonko Backroadissa on rungon ja stemmin välissä spacereita käytettävissä?
    (Esim Canyon Enduracessa on Acros clamp joka on 15 mm ja sen päälle käytettävissä 27,5 mm spacereita eli yhteensä maksimissaan 42,5 mm.)

    Runkokoossa 62 cm on oletuksena 10 cm stemmi, niin varmaankin tuohon voisi huoletta laittaa ainakin sentin lyhyemmän ilman että ohjauksesta tulee liian epävakaa?
    Rosellahan voi kätevästi tilatessa valita tuon stemmin pituuden ym.
    Tankokin olisi ehkä syytä vaihtaa maantiemalliin, jossa ei ole flarea mutta tuo maantietanko, joka on valittavissa on sitten taas ikävästi pitemmällä reachilla.

    Backroadin saisi varmaankin vielä syksyksi ajoon, jos nyt tilaa.

  28. #6808
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Spacerien määränkin sai itse konfiguroida ainakin ennen. Ja kyllähän jopa 6-7cm stemmejäkin on jossain naisten maantiepyörissä nähty.

    Rose on varmasti hinta-laatusuhteelta erinomainen valinta, jos et kaipaa kalliimpien merkkien erikoisuuksia eli gravel-pyörien tapauksessa jotain joustokommervenkkeja rungossa.

  29. #6809
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    140


    Elikkä tuossa kuvassa näkyy valittavissa olevat vaihtoehdot. Noista epävarmuutta, mitä tarkalleen ottaen tarkoittavat. Tarkoittaako ensimmäinen kuvassa valittuna oleva vaihtoehto (keltaiset reunat kuvassa) 15 mm Acros clamppi + 5 mm + 10 mm spacerit eli yhteensä 30 mm?

    Ja tarkoittaako esim. tuo 25 mm vaihtoehto sitä että on 15 mm clamppi + 25 mm spacereita eli yhteensä maksimissaan 40 mm?

  30. #6810
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    140


    Ja onko tuossa kuvassa spacer tuon clampin alapuolella? Eli spacer on halkaisijaltaan suurempi eikä ole siirrettävissä stemmin yläpuolelle, jos haluaa tangon alemmas? Eihän tuossa ole mitään järkeä.

    Onko tosiaan niin, että tämän Rosen kohdalla pitäisi olla etukäteen varmuus siitä, miten ylös/alas tangon haluaa?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •