HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 226 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 126 176 216 224 225 226 227 228 236 276 326 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.751 - 6.780 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #6751
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Kävin tänään rusentamassa 104km väärinpyöräilyt Kirkkonummella (löytyi kyllä oikein kivoja oikeinpyöräilyosuuksiakin) ja täytyy sanoa että en uskaltaisi ajaa millään kalliimmilla/heppoisemmilla aerokehillä kuin Mcarbonin atominkestävillä. Tänäänkin Meikossa hieroin siihen malliin kiviin niitä että olisi tarvinnut olla ruskeat housut jos 2500€ Zipit olisivat kokeneet saman kohtalon. Positiivista oli se etten ajanut yhtään rengasrikkoa eikä tikkoja tarvittu. Tilasin just lisää tikkoja.
    Mulla on vähän samat fiilikset runkojen suhteen.. Ihan mahottomia summia ei jaksaisi investoida, kun kohta on kuitenkin pskana jostain kohti Mutta enpä toukokuussa hirveesti pyöräilyltäni ehtinyt speksaushommia miettimään, kun kiitos koronan gravelkilsoja näytti Stravan mukaan tulleen 1140. Aavistuksen takkuilevan vaihteiston halvin päivitys on muuten, kun tsekkaa/tsekkauttaa takavaihtajan korvakkeen suoruuden. Väärinpyöräily tuntuu jättävän jälkensä siihenkin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #6752
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Aavistuksen takkuilevan vaihteiston halvin päivitys on muuten, kun tsekkaa/tsekkauttaa takavaihtajan korvakkeen suoruuden. Väärinpyöräily tuntuu jättävän jälkensä siihenkin.
    Oma halpisniksi on vaihtaa murtunut vaijerikuoren pääteholkki, riippuupi työkaluista ja taidoista onko tämä jopa halvempi. Kummasti naksutti molempiin suuntiin vaihtaessa, niin että piti ihan pysähtyä naurahtamaan miten halvalla korjautuu.

  3. #6753
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Arvoisa herrasväki, uusi 3T Explörö Racemax:

    Bigger, better, more beautiful. Gerard Vroomen fillarifoorumin haastattelussa: "nää menee yhteentoista asti"

    Eniten tässä ihmetyttää että hinta ei ole noussut hirveästi, ehkä. Kukapa niitä vanhoja hintoja jaksaa muistella kun uutta ja kiiltävääkin on tarjolla. Rahat voi lähettää Western Unionilla vastaanottajalle https://www.3t.bike/en/

    The older I get the faster I was

  4. #6754
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Oujees. Kivasti päivitetty geometria ja satulatolppa vaihtunut paremmanmalliseen (Asentonien mukaan pitäisi olla taaksepäin yhteensopiva, jes). Värimaailma ei iske
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #6755
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Niin, tärkein on tässä
    "The proprietary carbon seatpost is aero-profiled and uses Ritchey’s new, easily-adjustable saddle clamp."

    57 mm kumeilla myyvät valmista settiä.
    Pyöräily on kivaa!

  6. #6756
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Itsellenikään ei värimaailma oikein osu, varsinkaan tuo hiekka/oliivi. Luulen tosin että IRL nuo molemmat näyttää paljon paremmilta. Kokoja on näköjään tullut lisää ja ohjaamon mitoitus muuttunut lyhyemmäksi ja korkeammaksi (lue: hitaammaksi) alkuperäiseen verrattuna.

    Alkuperäisestä Explorosta on tullut myyntiin Team runkosarja kultivoituneella tummansinisellä värillä.

    The older I get the faster I was

  7. #6757
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Niin, tärkein on tässä
    "The proprietary carbon seatpost is aero-profiled and uses Ritchey’s new, easily-adjustable saddle clamp."
    "Vanhassa ei ollut mitään vikaa, mutta päätettiin parantaa täydellistä"

    EDIT: tärkeintähän on, että milloin vanhoja malleja saa rcz:sta tonnilla ja kolmen vuoden maks... eiku toimitusajalla.
    The older I get the faster I was

  8. #6758
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Höh, en löydä geometria taulukosta emäputken pituutta?

  9. #6759
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    milloin vanhoja malleja saa rcz:sta tonnilla
    Kun saa niin voisin poistaa yhden Ltd:n siltä varalta että nykyinen joskus antautuu. Oon alustavasti kiintynyt kun oli jotenkin niin oivallisesti osunut hankinta ja mullistava fillarikokemus kaiken kaikkiaan. Kaikkine vaikeuksineen tätä mieltä. Sielua on erittäin kiitettävästi (mulle).
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  10. #6760
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482

  11. #6761
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.068
    Ja kehät senku levenee! 40mm ulko- ja 29mm sisäleveys. Huh!

  12. #6762
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Olipas kiinnostava pätkä. Lokarikiinnikkeet hyvä uutuus. Aivan varmasti mahtava ajaa. Ulkonäköön tottuu helposti, väreihin ei niinkään vaan yrjis tulee väistämättä.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  13. #6763
    Noissa kuvissa mud clearance näyttää semmoiselta et saa varautua kamaliin naarmuihin rungossa
    Värit on kyllä kamalat mut muuten jotenki tosi magee runko.

  14. #6764
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lyhyen etuhaarukan takia noilla paksuilla g-oneilla clearancet näyttää muutenkin sellaisilta, että kun joku oksanpätkä tms. eksyy eturenkaan ja viistoputken väliin, niin väittäisin otb-potentiaalin olevan melko suuren.

    On noi kai jollain omalla tavallaan ihan hienoja. En oikein osaa ottaa kantaa. Värityksestä tuli mieleen nää setämies-Explöröt. Sopii niihin musta paremmin. Olisi vahvasti harkinnassa, jos noitten hintalaputkin ei olisi maxi-Exploron kanssa samoissa lukemissa, tai itseasiassa vähän kalliimpiakin. Fernin haarukat on kyllä maailman kauneimpia eruhaarukoita. Saa nähdä. Heinäkuun loppuun asti joutuu miettimään joka tapauksessa, kun tilauskirja noilla on täynnä ja sitä ennen eivät suostu edes keskustelemaan uusista projekteista.



    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #6765
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Noissa kuvissa mud clearance näyttää semmoiselta et saa varautua kamaliin naarmuihin rungossa
    Tämä on ominaisuus jo edellisessä Explorossa, jokunen sivu takaperin laitoin kuvan miltä satulaputki näyttää 38-40mm kumeksilla gräveltämisen myötä. Tiukkaa tekee mutta rungonsuojaus auttaa. Itse laittaisin uuteen Racemaxiin kunnon suojateipin tuohon kaareen.

    Kyllähän uudenmallin runko noin yön yli nukuttua herättää suuriakin positiivisia tuntemuksia, voin alustavasti kuvitella miten hyvältä se tuntuisi... Mmm. Saahan uuteen varmaan 2x? Ainakin etuvaihtajan korvake löytyy.

    Kun rakastuu gravelpyöriin niin sitä myötä rakastuu grävellykseen ja väärinpyöräilyyn. Se aiheuttaa gravelpyörien himoitsemista.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #6766
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^ Joo Openin Wideen verrattuna juurikin se ero, että 2x toimii ja maantiemaisempi käyttäytyminen. Jos värit ei miellytä, niin rungon maalauttaminen mieleisekseen olisi erittäinkin cool. Väärinpyöräilyyn tosin se Wide saattaisi olla parempi valinta tämän perusteella: https://roadbikeaction.com/first-rid...-race-max/amp/

    Grävellykseen rakastumisessa ikävintä on se, että maastopyörä on jäänyt onnettoman vähälle käytölle sen jälkeen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #6767
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Jos värit ei miellytä, niin rungon maalauttaminen mieleisekseen olisi erittäinkin cool.
    Totta på totta. Jäsen Ansis tekisi varmaan nätin yksivärin... Joo nyt riittää nämä ajatukset
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #6768
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Uus Explörö näyttää erehdyttävästi aivan sähköpyörältä.

  19. #6769
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Uus Explörö näyttää erehdyttävästi aivan sähköpyörältä.
    Totta tämäkin (Pääasia, ettei se ole)
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  20. #6770
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Grävellykseen rakastumisessa ikävintä on se, että maastopyörä on jäänyt onnettoman vähälle käytölle sen jälkeen.
    Joo... mä yritän pakottaa edes kerran viikossa itseni maastolenkille.

    Täpärin joutilaana jo myinkin viime syksynä pois. Vähän yritti nousta jonkinlainen DC-täpärikuume tässä keväällä, mutta jo laantunut ja voisi olla, että se jäisi melko vähälle käytölle. Maastojajot hoitunee tuolla wanhalla Ninerílla.


  21. #6771
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^^ Niin ne ihmisten esteettisetkin mieltymykset muuttuu. Kohta sähköpyöräily on niin cool, että markettiluomupyörätkin designeerataan näyttämään sähköpyöriltä
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #6772
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ...Kohta sähköpyöräily on niin cool, että markettiluomupyörätkin designeerataan näyttämään sähköpyöriltä
    Kaikki eko on muotia ja sähköpyöränhän sanotaan olevan eko.


  23. #6773
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Uus Explörö näyttää erehdyttävästi aivan sähköpyörältä.
    Joo, eikä kyllä mun mielestä parempaan suuntaan tuo ulkonäkö mennyt. Jotenkin hassu tuommoinen hiton massiivinen viistoputki, jonka päälliosa on iso ja tasainen kuin tanssilattia. Valinta kallistuisi vanhempaan malliin, joka on kyllä yksi tyylikkäimmistä graveleista

  24. #6774
    F. Kotlerburg Guest
    Ei kyllä iske tuo uus Exploro sitten milllään, mutta en olekaan sikarikas lakimies, jotka ovat enemmän noiden kohderyhmää.

  25. #6775
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kaikki eko on muotia ja sähköpyöränhän sanotaan olevan eko.
    Sähkö on kyllä niin muotia, että taitaa jotkut pitää sitä kohta ekompana kuin ilman avustuksia liikkumista. Ilmestyy vissiin tyhjästä seinässä olevaan rasiaan. Eilen tuli ajettua epäekologisesti diisseliautolla Hanasaaren hiilikasan ohi ja siinä se hyvin muistuttaa, ettei sähkökään aina niin hyvää ole

  26. #6776
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Jotenkin hassu tuommoinen hiton massiivinen viistoputki, jonka päälliosa on iso ja tasainen kuin tanssilattia.
    Muotoilun ideana on antaa aerosuojaa juomapulloille Kyllähän tuo vanhan mallin runko muuttui klassikoksi yhdessä yössä. Uusi runkosetti (ovh) on jännästi vain 500€ kalliimpi kuin mitä maksoin vanhanmallin Ltd:stä alennuksessa.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  27. #6777
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Itse pohdin, että olisiko uudesta Leftyllisestä Topstonesta korvaamaan maasturi ja nykyinen gg-pyörä. Myisi kaksi ja ostaisi yhden.. ja todennäköisesti vähän vaan joutuisi maksamaan lisää

  28. #6778
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Kyllähän uudenmallin runko noin yön yli nukuttua herättää suuriakin positiivisia tuntemuksia, voin alustavasti kuvitella miten hyvältä se tuntuisi... Mmm. Saahan uuteen varmaan 2x? Ainakin etuvaihtajan korvake löytyy.
    Saapa hyvinkin, 3T:n kaupan hyllystä löytyy sekä GRX (46/30) että AXS (46/33) versiot.

    Gerard Vroomen says:

    SRAM AXS 43-30T, 46-33T and 48-35T fit as well as GRX 46-30T and 48-31T. Whether 50-34T fits depends. I know people always want a yes or no answer but there is none. Because nowadays chainlines are all over the map with manufacturers, and obviously if you move the chainring outward, they can be bigger. Hence the SRAM AXS and GRX info as those are tested and will be the most common.
    The older I get the faster I was

  29. #6779
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Saapa hyvinkin, 3T:n kaupan hyllystä löytyy sekä GRX (46/30) että AXS (46/33) versiot.
    Näin huomasinkin kun perehdyin lisää... Jos menisi Ultegran kammet 50/34 niin olisi hemmetin hyvä. Mutta pelkään että pikkurattaan clearance on mieluumminkin vähentynyt kuin kasvanut, eli sen suhteen voi olla edessä tuskan parahdus, jos joskus päädyn päivittämään runkoa.

    Onko uuden runkosetin painoa missään ilmoitettu? Sitä en löytänyt sivuilta tai muualtakaan.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  30. #6780
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Muotoilun ideana on antaa aerosuojaa juomapulloille Kyllähän tuo vanhan mallin runko muuttui klassikoksi yhdessä yössä. Uusi runkosetti (ovh) on jännästi vain 500€ kalliimpi kuin mitä maksoin vanhanmallin Ltd:stä alennuksessa.
    Joo. Kuinkahan monta wattia tuo pullojen osalta parantunut aerodynamiikka säästää sora- tai metsäautotiellä sotkiessa Jotenkin vähän jäänyt hämäräksi, mitä eroa noilla eri runkomalleilla on. Pro on ilmeisesti ainakin vähän painavampi kuin Team ja Ltd, mutta onko siinä käytännössä muuta merkittävää eroa, ja onko Teamin ja Ltd:n välillä jotain oleellista...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •