HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 60 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 50 58 59 60 61 62 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.771 - 1.800 / 1987

Aihe: 29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

  1. #1771
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Jostain syystä noiden hinta on suhteettoman kova euroopassa. Yksi syy noiden suosioon jenkeissä (jossa ovat budjetti-kiekot) voi olla halpa hinta yhdistettynä kestävyyteen. Euroopassa saa sitten DT’n omat kiekot jossa sekä napojen, että pinnojen hinta on 3-4x korkeampi halvemmalla...

    Vai enkö mä tajua jotain?

    Noi DT’n enduro kiekot painais enemmän jos niissä ei olisi 180’set navat ja aerolite pinnat (mitku on ja painavat 200g vähemmän).

    Tuntuu vaan että laatuun nähden noi DT’t ovat euroopassa edullisia.

  2. #1772
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ...Itse katsellut jos taas jonkin muovitäpärin hankkisi niin aika monta tonttua saisi latoa tiskiin ettei alla olisi satasen kiekot ja voimansiirtona satasen NX.
    Noinhan se yleensä menee. Kalliimmissa pyörissä kiekot kuitenkin hyvin usein vaihtuvat omistajan itse valitsemiin, joten valmistajat speksaavat alle halvat peruskiekot. Osasarja on hiukan eri asia, mutta ei senkään päivitys onneksi ole iso asia, jos pyörä muuten miellyttää.
    Rule #1: Obey The Rules

  3. #1773
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Samaa koin itsekin. Vähän ärsyttää kun tän munkin uuden pyörän listahinta on 6500€ ja ensitöiksi pitää vaihtaa kiekot. Ärsyttävintä toki että mulle hyvät kiekot maksaa pitkälti toista tonnia kun valmistaja olis saanut lähes ilmaiseksi sen verran paremmat ettei hifistely enään maksais vaivaa.

  4. #1774
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Hyvin on XMC:t kestäneet täällä villissä lännessä. Varmaan kestää idässäkin?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  5. #1775
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Täpärin vaihdossa pelkkä rungonkaan ostaminen ja vanhojen edellisen pyörän jo hyviksi päivitettyjen osien siihen siirtäminen ei ole niin yksinkertaista kuin maantiepyörän osalta. Iskari tulee rungon mukana mutta on nostamassa hintaa ja vanhaa ei oikeestaan ikinä voi siksi hyödyntää. Kokokaan ei täsmäisi. Mutta harvoin se vanha keulakaan toimii, kun itse ainakin olisin vaihtamassa pidempijoustoiseen ja sitten nämä offsetitkin ovat lyhentyneet. Ja riittäiskö kaulaputkikaan aina.
    Mahdollisesti edelliseen pyörään päivitetyt kiekot pystyy onneksi hyödyntämään mutta runkosetin ostaminen täpärien osalta ei siis harmi kyllä ole omasta mielestä niin kannattavaa kuin toivoisi. Ainiin! Sitten se kiekkokoko! Nykyisessä 27.5 ja seuraavassa tod näk 29 eli sekään ei omalla kohdalla toimisi. No onneksi ei ole niitä kalliita kiekkojakaan

  6. #1776
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Samaa koin itsekin. Vähän ärsyttää kun tän munkin uuden pyörän listahinta on 6500€ ja ensitöiksi pitää vaihtaa kiekot. Ärsyttävintä toki että mulle hyvät kiekot maksaa pitkälti toista tonnia kun valmistaja olis saanut lähes ilmaiseksi sen verran paremmat ettei hifistely enään maksais vaivaa.
    Todellakin toivoisi, että kiekkoja(kin) voisi tilatessa valita parin-kolmen erihintaisen vaihtoehdon väliltä. Propainilla esim pystyy aika kivasti speksaamaan niitäkin. Kallista ja kevyempää kuitukiekkoa tai alumiinia sen osalta ottaako suunnilleen samalla hinnalla kestävämpää mutta painavampaa endurokiekkoa vai kevyempää trailihenkistä.

  7. #1777
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Jostain syystä noiden hinta on suhteettoman kova euroopassa. Yksi syy noiden suosioon jenkeissä (jossa ovat budjetti-kiekot) voi olla halpa hinta yhdistettynä kestävyyteen. Euroopassa saa sitten DT’n omat kiekot jossa sekä napojen, että pinnojen hinta on 3-4x korkeampi halvemmalla...

    Vai enkö mä tajua jotain?

    Noi DT’n enduro kiekot painais enemmän jos niissä ei olisi 180’set navat ja aerolite pinnat (mitku on ja painavat 200g vähemmän).

    Tuntuu vaan että laatuun nähden noi DT’t ovat euroopassa edullisia.
    Ajossahan se navan paino ei oikeastikkaan vaikuta juuri mitään. Kehällä pyörivä paino on tärkein. Tuli testattua kahdella saman painoisella setillä maantiellä, joissa paino asettui eri kohtiin.

    Minä itse laittaisin kyllä dt240 navat. Ainakin vanhemmissa dt180 on painoa säästetty jo väärästäkin kohtaa, eli vaparin laakerista. Onneksi normaali vapari sopi paikalleen.

    Nämä dt:n rikkasysteemit kehissä ovat kai aika pätevät. Lupailevat, että vastaavat holkitettuja kehiä.

    Niin ja ne huntin kiekot unehtaisin kyllä heti alkuunsa.

  8. #1778
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin ja ne huntin kiekot unehtaisin kyllä heti alkuunsa.
    Oisko tästä lausunnosta antaa jotain taustaa? Kiinnostelee niiden Trail widet, mutta tietty haluan välttää huonon ostoksen, jos mahdollista. Kaveripiirissä ei kenelläkään ole kokemusta Huntin kiekoista.

    Olettaen, että puhuit valmistajasta, et satasen arvoisista kiekoista.

  9. #1779
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ajossahan se navan paino ei oikeastikkaan vaikuta juuri mitään. Kehällä pyörivä paino on tärkein. Tuli testattua kahdella saman painoisella setillä maantiellä, joissa paino asettui eri kohtiin.

    Minä itse laittaisin kyllä dt240 navat. Ainakin vanhemmissa dt180 on painoa säästetty jo väärästäkin kohtaa, eli vaparin laakerista. Onneksi normaali vapari sopi paikalleen.

    Nämä dt:n rikkasysteemit kehissä ovat kai aika pätevät. Lupailevat, että vastaavat holkitettuja kehiä.

    Niin ja ne huntin kiekot unehtaisin kyllä heti alkuunsa.
    Uusissa 180'sissä on ainakin kehuttu laakereita. Toki laakereilla lienee kaksi ominaisuutta jotka eivät välttämättä tue toisiaan (rullaavuus vs. kestävyys).

    Ja ymmärrän kyllä että paino kehällä vaikuttaa enemmän kuin navassa. Tuntuu kevyt pyörä kuitenkin kivalta kantaa parvekkeelta

    Ja vielä noihin Reserveihin, en huomannut mitään mainintaa videolla siitä, mitkä kehät noissa Dannyn pahoinpitelemissä kiekoissa on. Sen verran teen työkseni hommia myös markkinointimiehien kanssa että veikkaisin niitä yli 600g kehiä, tai jopa jotain one-off järeämpiä...

  10. #1780
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Mulla on nyt testissä ne uudet XRC1200 kiekot joissa on nuo uudistetut 180 navat. Vasta noin 500km rullailtu, mutta aika näyttää miten toimii. Lisäksi yhdet XMC1200 ja yhdet vanhemmat XRC1200, joissa 240s navat ja niihin olen ollut erittäin tyytyväinen.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  11. #1781
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Mullekin saa lähettää testiin tuollaisia!

  12. #1782
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Noita vanhempia ei kauheasti enään mistään saa. Tällä hetkellä olisin taipumassa EXC malliin vaikka varmasti onkin ihan liikaa omaan ajoon. Niillä tuskin tarvii kauheasti miettiä mistä ajaa, ja onkin samaa ”sarjaa” kuin pyörän ensiasennuskiekot (E1700).

  13. #1783
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Uusissa 180'sissä on ainakin kehuttu laakereita. Toki laakereilla lienee kaksi ominaisuutta jotka eivät välttämättä tue toisiaan (rullaavuus vs. kestävyys).
    Taitaa ne keraamisissa kyllä kestää ja rullata. Noissa road puolen vanhemmissa dt180 navoissa on ainakin keraamiset pyöränlaakerit ja ne ovat kyllä kestäneet loistavasti. Ainakin 20tkm noilla on ajettu, enkä huomaa mitään kulumaa. Se vaparin laakeri oli puhtaasti keveyden vuoksi tuollainen. Mittailin, että kuulat eivät voineet olla 2mm isompia. Mutta tosiaan, ei tuo ole mikään ongelma, jos siellä onkin tuo kevyt vapari. Normaalia vaan tilalle.

  14. #1784
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Mullekin saa lähettää testiin tuollaisia!
    Bike-discountista lähettivät vimme black fridayna kun siirsi sivustolla ilmoitetun summan luottokortin avulla heidän haltuunsa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  15. #1785
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Bike-discountille kelpas mun rahat vaikkei ole edes perjantai.

    Yleensä en saa edes kumeja kulutettua loppuun, jos onnistun noiden 180’sten laakerien kanssa niin sitten on pyöräily lisääntynyt ja kiekot selvästi hyvä ostos

  16. #1786
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti

    Minä itse laittaisin kyllä dt240 navat. Ainakin vanhemmissa dt180 on painoa säästetty jo väärästäkin kohtaa, eli vaparin laakerista. Onneksi normaali vapari sopi paikalleen.
    .
    Eihän tuohon sopiva laadukas peruslaakeri maksa oikeastaan mitään ja hyvä keraaminenkin vain vähän (alle 20€ pari)

  17. #1787
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Hienoa drop, että sait jahkailut päätökseen ja hienot kiekot tilaukseen. Laita sitten päivityskuva pyörästä, kun uutukaiset on alla. Itse en kehtaa pelkän perustason takakiekon ja grippien päivityksen jälkeen

  18. #1788
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Hienoa drop, että sait jahkailut päätökseen ja hienot kiekot tilaukseen. Laita sitten päivityskuva pyörästä, kun uutukaiset on alla. Itse en kehtaa pelkän perustason takakiekon ja grippien päivityksen jälkeen
    Uudet gripithän voi tehdä ihmeitä pyörän ulkonäölle ja ajokokemukselle!

  19. #1789
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Eihän tuohon sopiva laadukas peruslaakeri maksa oikeastaan mitään ja hyvä keraaminenkin vain vähän (alle 20€ pari)
    Ei niin, mutta toisten laakereiden jälkeen tympäännyin vaihtelemaan noita. Tosin aika spesiaali se 180 laakeri oli.

    Uudemmissa navoissa taitaa tosin olla jo valmiiksi sama vapari kuin muissakin, eli ei koske aihetta...

  20. #1790
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Uudet gripithän voi tehdä ihmeitä pyörän ulkonäölle ja ajokokemukselle!
    Se on kyllä totta. Uudet Odi Roguet ovat nimittäin selvästi aiempia muhkummat ja pito on niissä hyvä. Toisaalta vaihtajanvipu on nyt ylempänä peukaloon nähden, kun gripit on paksummat. Kun vaihdoin samalla vaihtajanvivun Shimanoon mikä myös nostaa vipua lähemmäs tankoa, on tässä ollut hieman tottumista. Mutta vaihdoinhan mä takavaihtajankin eli kyllä se uusi kuva pyöräsi kuva ketjuun täytyy laittaa, kun vielä se uusi takakiekkokin kohta saapuu.

  21. #1791
    Läskillä olisi kysymksiä: Monissa vanteissa on ilmoitettu maksimipainoksi esim 110kg, painan aikalailla juuri sen verran. Muistaakseni ainakin DT Swissillä oli näin. Ajattelin nyt tälle kesää noita 1900-malleja tuommoiseen enduroon ja välillä vähän juurakkopolkua jne. sekalaiseen ajoon. Onko oletettavissa, että ne kestää kesän, vai onko kuukaudessa aivan solmussa Painoa on kyllä tarkoitus tiputtaa ja hyvin se on tippunutkin, mutta kuitenkin.

    Mistä olisi vaivatonta tilata, mieluiten kasattuna?

  22. #1792
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Huomaa että on erikseen mallit M1900 ja E1900 joista jälkimmäiset on kestävämmät. Ota ne.
    Kuski + pyörä 130 kg.
    huom linkki vain esimerkki, katso oikea vapaaratas ja haluamasi vanteen leveys myös.
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...eel-set-792391

  23. #1793
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Just näin. Eli painosuositus ei koske vain kuskia, vaan kokonaisuutta pyörän ja kamojen kanssa.

    Jos menee rajan yli, kannattaa suosiolla ottaa astetta järeämpään käyttöön suunnitellut kiekot.

  24. #1794
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.672
    Ota huomioon että kyseessä myös maksimikokonaispaino pyörän paino ym mukaanluettuna. Mavicilla nuo painorajat on suosituksena ”kiekon pitkän iän varmistamiseksi”.

    Jos haluut varmanpäälle pelata ota H1900, sähköpyöriin tarkoitettu versio, max system weight 150kg. Siinä vahvemmat pinnat, teräksinen vapaaratas ja muitakin vahvempia komponentteja. Painoeroa E1900 ei mielestäni paljon ole.

    Itellä mavic deemax elite ja niissä tuo painosuositus tais olla 120kg, vähän epäilytti se kun kokonaispainp pyörineen menee kyllä yli, mutta erittäin jykevät kiekot on ja kestäny aika kovaa runtua ilman denttejä tai heittoja vaikka inserttejäkään en ole vielä laittanut. Rihdata kannattaa kiekot myös sisäänajon jälkeen jos haluaa, että ne kestää. Ehkä jossai high end kiekoissa jotka joku kiekkosensei on kasannut tätä ei tarvita, koska ”stressitesti” tehdään kiekon rakentamisen yhteydessä.

  25. #1795
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    411
    E1900:ssa kyllä pinnat kestää, mutta vetäsin jäykkäperällä huolimattomasti kiveen ja pari kertaa ajettu takakiekko otti melkoisen lommon ja reunavalli
    taipui littanaksi, joten aika pehmeetä kamaa noi muuten on. Taivuttelin takaisin,, mutta eipä tuota varsinaista lommoa tuollaisesta kaksiseinäisestä saa
    pois ja pinna sen lommon kohdalla pyörii tyhjää kun yrittäis kiristellä. Muuten kehä pysyi suorana. Saas nähdä saako tuosta enää tubeless kiekkoa virittämälläkään. Täytyy vissiin teettää uudella vanteella tuohon napaan uusi kiekko talven aikana...Muuten kyllä toi E1900 tuntu ihan käypältä, kalliimpaa
    ei tällä räpeltämisellä kannata harkita

    Seuraavaan takakiekkooon kyllä kunnon insertti vaimentamaan noita kolhuja, näköjään niitä näyttää jäykkäperällä tulevan varsin helposti.

  26. #1796
    Onko DT Swissin kaikki vanteet nykyään Tubeless Readyjä? Ei kovin avoimesti kerrota, että mitä vanteita voi litkuttaa...

  27. #1797
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Olisin kyllö yllättynyt jos olis vielä heillä maastovanteita joita ei voisi. M1700 tuli valmiiksi teipattuna ja tubeless-venttiili mukana.

  28. #1798
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Olisin kyllö yllättynyt jos olis vielä heillä maastovanteita joita ei voisi. M1700 tuli valmiiksi teipattuna ja tubeless-venttiili mukana.
    Näin minäkin ajattelen. Nettikaupoista osaa listaa haluamani vanteen Tubeless Readyksi.

  29. #1799
    Kiitoksia avuista. Taidan kallistua tuohon DT Swiss E1900-malliin. Nyt vielä pakko kysyä pari kyssäriä, ettei tartte tilata pariin kertaan vanteita

    Tällaiset vanteet on nyt:
    Front Hub Formula DC-20, alloy, 6-bolt, 5x100mm QR
    Rear Hub Formula DC-22, alloy, 6-bolt, Shimano 8/9/10 freehub, 135x5mm QR
    Rims Bontrager Connection, double-wall, 32-hole, 20mm width, presta valve

    Kumeiksi haluaisin noin 29"x2.2, mikä noista vanneseteistä on sopivat? Ihan samoilla specseillä ei näyttänyt olevan...

  30. #1800
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.672
    Jos meinaat enskampaa ajoa ni ota ne 30 sisäleveet ja käytä leveämpiä renkaita. Joudut varmaan käyttämään sovittimia, että sopii sun pyörään. Oletuksena noita tuskin pikalinkuilla löytyy.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •