GiantElectrobikeBikeshopLostInLapland
Sivu 7 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 315

Aihe: YT Decoy

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goose76 Katso viesti
    Onko porukalla Stunlocker tai joku muu käytössä? Suositteletteko?
    Mulla on ST unlocker käytössä. En ole muuta säätänyt kuin vaihdoin sijaintimaan US niin avustaa sinne 32 kmh asti mikä on paljon luontevampi kuin 25 kmh. Mielekkäämpi ajaa siirtymiä, metsässä sillä ei tee mitään. Eihän tuo nyt 40 eur investoinniksi mikään ole mutta ilmankin pärjää jos haluaa. Paljon siitä kiinni minkä verran joutuu noita siirtymiä veivaileen. Tai jotain työmatka-ajoa.

Kasauksesta sen verran että oli suunnilleen renkaat alle, akku lataukseen ja menoksi. Mikään muu pyörä ei ole koskaan tullut valmistajalta niin asiallisessa paketissa kuin tämä.

Niin ja onnea vaan hankinnan suhteet. Sait aivan mahtavan pyörän alle ja vieläpä todella hyvän näköisen

itsekin tota Invisiframea miettinyt. Onko hyvin ja tarkkaan tehty palat? Kestikö kauan asentaa muuten?
    Kyllä se setti on hyvin toteutettu, mutta illan sitä sai väkertää paikalle. Joissain kohdissa hankala kuten linkustoissa. Isoilla pinnoilla helpompi.
    Ride and Smile!

Onkos Suomiporukassa vielä ketään joka olis vaihtanu taakse kierrejousta? Kokemukset vs ilmapumppu kiinnostaa.
    Ride and Smile!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Mulla joku 1200km ja takarenkaan kyljet alkaa olla päreinä. Tulee tosi huoletta ajettua kivikoista jne. Jos olette vaihtaneet kumia, mitä olette laittaneet tilalle?
    Spessun Eliminator black diamond 2.6 takana nyt. Ei välttämätä tarttis olla edes black diamond jos pelkää polkuajoa, Trail Grid olis varmaan silloin ihan riittävä. muuten hyvä mutta huomattavasti matalampi rengas vs alkuperäinen, vaikka flipchip yläasennossa niin hiukan alempana keskiö silti. Tähän kyllä tottuu nopeasti.

Takaiskari myös DVO:n coili, tätähän myös kysyttiin mutta en oikein osaa verrata alkuperäiseen kun en sillä juurikaan ajanut. Olen tykästynyt coiliin joka pyörässä.

Huollettu kuitenkin ja pitää tota ääntä? ��
    N. 350 km ajettu. Maaliskuussa otettu käyttöön. Ei huollettu, syksyllä meinasin huoltaa...

Vaihteissa olisi pientä säätämistä ehkä muuten oli hyvässä tikissä paketista. Runkoa en suojannut. Letkuja en lyhentänyt. Renkaat litkutin, taakse laiton Vittoria Airlinerin ja eteen Huck Norrisin.

ST unlocker käytössä myös mulla. Rajoittimen olen nostanut 32km/h, näin se pitäisi olla jo uutena.
    YT Decoy comp, Salsa Blackborow GX 2016

Omalla YT Decoy Prolla nyt 100km takana. Takarattaan sain rasvata, koska pyörä alkoi nakuttamaan oikein reilusti ilman lisärasvaa. Nytkin vielä naksuntaa on erityisesti pienen seisomisen jälkeen, jos painaa jousitusta alaspäin. En tiedä onko linkussa myös jotain rasvattavaa, mutta katsotaan.

Muuten tuntuu kyllä loistavalta peliltä. Alustan vaihdoin high-asentoon ja vaihteita sain minäkin säätää, mutta nyt tuntuu kaikki olevan kunnossa (naksuntaa lukuun ottamatta). Sramin jarruissa tuntuma huonompi kuin vanhoissa Shimanoissa, mutta pärjäähän tuon kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Mulla on ST unlocker käytössä. En ole muuta säätänyt kuin vaihdoin sijaintimaan US niin avustaa sinne 32 kmh asti mikä on paljon luontevampi kuin 25 kmh. Mielekkäämpi ajaa siirtymiä, metsässä sillä ei tee mitään. Eihän tuo nyt 40 eur investoinniksi mikään ole mutta ilmankin pärjää jos haluaa. Paljon siitä kiinni minkä verran joutuu noita siirtymiä veivaileen. Tai jotain työmatka-ajoa.

Kasauksesta sen verran että oli suunnilleen renkaat alle, akku lataukseen ja menoksi. Mikään muu pyörä ei ole koskaan tullut valmistajalta niin asiallisessa paketissa kuin tämä.

Niin ja onnea vaan hankinnan suhteet. Sait aivan mahtavan pyörän alle ja vieläpä todella hyvän näköisen

kiitos kiitos
    se on sit vaa hulluks tekevä odotus että koska paketit tulee

https://planet3.bike/ Mitäs mieltä olette tälläisestä. Ei tarvi ohjelmointia, ei jää tietoja siis mihinkään lokiin. Takuu siis periaatteessa säilyy...

Mä oon tällanen stailaaja aina niin tilailin pari kpl punaista tällaista:

https://www.etsy.com/listing/7459395...-battery-decal

Jos jollain punamusta ja haluaa ostaa toisen niin yyveetä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hana79 Katso viesti
    https://planet3.bike/ Mitäs mieltä olette tälläisestä. Ei tarvi ohjelmointia, ei jää tietoja siis mihinkään lokiin. Takuu siis periaatteessa säilyy...
    Mekaaninen osa, eli käyttöikä ei ole ikuinen. Mutta ilmeisen hyvin on toiminut. 3 kertainen huijaus vaikuttanee jonkin verran talutusavustimen toimintaan. Idea täysin sama kuin pulssinpuolittajilla yleensä. Eli kyllä lokeihin jää asennuksen jälkeen selvä epäjatkuvuuskohta, kun verrataan esim. wh/km keskiarvoa. Takuuasioita voit tarkastella oman tunnon kautta, tai sitten lukea valmistajan takuuehdot.

Mjoo kaikenlaisia laitteita niitä on. En taida nyt tuota ostaa, alueen vaihto "viritys" riittää hyvin.

Iskari lähtee tänään takuu huoltoon kohti Saksaa, perseestä kun ei voinut viedä Foxin takuu huoltoon täällä Suomessa.
    Jos sitä juhannuksen jälkeen pääsis taas ajamaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hana79 Katso viesti
    Mjoo kaikenlaisia laitteita niitä on. En taida nyt tuota ostaa, alueen vaihto "viritys" riittää hyvin.

Iskari lähtee tänään takuu huoltoon kohti Saksaa, perseestä kun ei voinut viedä Foxin takuu huoltoon täällä Suomessa.
    Jos sitä juhannuksen jälkeen pääsis taas ajamaan...
    Syy vaihtaa kierrejouseen?
    Ride and Smile!

Kierrejousella toki paineiden katoaminen tai stuck down ovat harvinaisempia, mutta samalla tavalla se vaimennin hajoo varmaankin, josta tässäkin tapauksessa on kyse. Molemmista vioista on kokemusta. Mutta jos saldo mahtaa riittää, niin varaiskari on aina hyvä olla, ettei tule kohtuuttomia taukoja ajoon. Ja silloin kierrejousi varmaan ihan fiksu veto.

Itse olen Foxin iskarit korjannut, mutta laiskuuttani edellinen korjaus kesti puoli vuotta. Typpitäyttöhän se ikävin kohta yleensä korjauksessa on kotinikkarille. Ja jos takuuta, niin silloin tämä ei ole ehkä kovin järkevää etenkään jos ei ole kiire. Ranskasta tilatun Rokkarin korjaus takuuseen toimi myös erihienosti. Korjautin takuuseen paikallisen edustajan kautta, joka käytti iskarin jossain päin Suomea korjattavana.

Ei tässä nyt hirveätä kiirusta ajamaan kun kattoremontti/ikuisuusremontti menossa täällä kotona...
    Mutta mutta...jos sitä päivittäis kierrejousi iskariin, niin mikähän se olis järkevin/sopivin/hintalaatu kohdillaan..? Ei siis tarvitse olla paras. Kestävä sen pitää olla kun painan ajokamoissa n.100kg. Äkkiseltään en ehkä lähtis enää Foxin leiriin. Rokkarit on toiminu hyvin edellisissä pyörissä ja niitten huolto ilmeisesti helpompaa (vähemmän erikoistyökaluja)...?

Nyt ~ 100km Decoylla takana ja on kyllä aivan loistava pyörä! Parasta ajoa mitä oon kokenut

Pomppuinen on alku myös ollut. Ketjunohjain piti asentaa heti uudestaan kun räpätti ja jarrulevyt olivat niin vääntyneet etten itse uskaltanut vääntää suoraksi — huollossakin meinasivat vaihtaa uudet mutta saivat lopulta toimimaan. Luultavasti ottanut kuljetuksessa jotain osumaa. Näitä sattuu.

Uusimpana kommervinkkinä eilisellä lenkillä E010 virhekoodi ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen Shimano Steps logo jumissa näytössä ja pyörä pysyy jatkuvasti päällä. Luulen että johtui kosteudesta akkutilassa kun kuljetin pari päivää sitten pyörää sateessa. Ilmeisesti se on nyt jumissa "boot loopissa", ja koska kyseessä YT:n akku, niin edes Shimano Service Centerissä ei voida nollata. Ainoana vaihtoehtona on odottaa nelisen päivää et boot looppi tyhjentää akun ja sitten voi koettaa käynnistyykö. Ja jos ei, niin Saksaan joutuu lähettää. Harmillista kun ei tuolla pyörällä malttaisi olla poluilta poissa

Laitan tän tähän lähinnä kysyäkseni onko täällä muilla kokemuksia boot loopista Decoylla? Miten selvititte ongelman? Miten varmistitte ettei tullut uudestaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koskinen Katso viesti
    Nyt ~ 100km Decoylla takana ja on kyllä aivan loistava pyörä! Parasta ajoa mitä oon kokenut

Pomppuinen on alku myös ollut. Ketjunohjain piti asentaa heti uudestaan kun räpätti ja jarrulevyt olivat niin vääntyneet etten itse uskaltanut vääntää suoraksi — huollossakin meinasivat vaihtaa uudet mutta saivat lopulta toimimaan. Luultavasti ottanut kuljetuksessa jotain osumaa. Näitä sattuu.

Uusimpana kommervinkkinä eilisellä lenkillä E010 virhekoodi ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen Shimano Steps logo jumissa näytössä ja pyörä pysyy jatkuvasti päällä. Luulen että johtui kosteudesta akkutilassa kun kuljetin pari päivää sitten pyörää sateessa. Ilmeisesti se on nyt jumissa "boot loopissa", ja koska kyseessä YT:n akku, niin edes Shimano Service Centerissä ei voida nollata. Ainoana vaihtoehtona on odottaa nelisen päivää et boot looppi tyhjentää akun ja sitten voi koettaa käynnistyykö. Ja jos ei, niin Saksaan joutuu lähettää. Harmillista kun ei tuolla pyörällä malttaisi olla poluilta poissa

Laitan tän tähän lähinnä kysyäkseni onko täällä muilla kokemuksia boot loopista Decoylla? Miten selvititte ongelman? Miten varmistitte ettei tullut uudestaan?
    Eikö voi vaan ottaa akkua irti? En tiedä oliko mulla sama mut kerran jäi tuon kaltaiseen tilaan. Otin akun irti, kuivasin ja laitoin takas. Toimi taas entiseen malliin.
    Ride and Smile!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Eikö voi vaan ottaa akkua irti? En tiedä oliko mulla sama mut kerran jäi tuon kaltaiseen tilaan. Otin akun irti, kuivasin ja laitoin takas. Toimi taas entiseen malliin.
    Ei se ole auttanut vaikka hyvin puhdistanut. Pyörä käynnistyy heti kun laitan akun paikalleen ja jää siihen “boot looppiin”.
    YT Decoy Pro 29 2020, Santa Cruz Heckler 2014, Focus Jam2 Nine 2019

Älä jätä akkua kiinni. Joskus parit läppärin akut meni kerrasta pilalle, mun laitoin winkkarin sammumaan ja laitoin kannen kiinni. Joku kaatuminen tapahtui, kone ei koskaan sammunut, mutta akkua suojaava äly oli kuitenkin sammui. Tuloksena akkujen totaalinen kuivuminen ja uusien hankinta.

Paitsi jos haluat takuuseen uuden akunkin

Mulla oli kerran varmaankin vastaava tilanne..? Mie laitoin lataukseen, en nyt muista oliko se kauan latauksessa. Mutta se auttoi kuitenkin.

Sain pyörän toimimaan. Ainakin nyt näyttää siltä ja hyvät maanantai-ilta ajot sain. Sormet ristissä.

Mitä opin? Mitä tehdä jos Decoy syöttää E010, E020 virhekoodeja ja jää jumiin "Shimano Steps" logoon?

Omassa tapauksessa tämä johtui kosteudesta/liasta akun ympäristössä.

Siitäpä akku hämmentyy ja luulee olevansa latauksessa — eikä pyörä käynnisty.

Ensiapu?

1. Jätä akku kiinni pyörään yön (tai kahden) yli. Akun pitäisi kulua yhden palkin verran.

2. Laita 3/4 palkissa akku minuutiksi laturiin niin se huomaa oikeasti latautuvansa ja uudelleenliittäessä käynnistää pyörän.

Miten pitää huolta ettei tapahdu uudestaan?

Tästä mulla kokemusta vasta yhden ajon verran. Päivitän, jos opin uutta.

1. Puhdista akun liittimet Electric Contact Cleanerilla ja muutenkin akkutila.

2. Pidä huolta että johtojen läpivientikumit ovat tiiviisti paikallaan.

3. Tiivistä akun ympäristö. Itse vain teippasin akkukotelon yläosan ettei lika ja kosteus pääse tärkeisiin osiin.

Toivottavasti tämä tuskien viikko voi auttaa muita ongelman kanssa painivia. Hyviä ajoja

Tulossa YT Decoy 29 Base. Saas nähdä millainen se on ajaa.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Ainakin mullet oli taas äsken aivan huippukiva!
    Ride and Smile!

Kysyin YTeeltä coil iskari suosituksia. Tuli vastaukseksi virallista paskaa. Olen ehkä hieman pettynyt vastaukseen😁

Unfortunately, you are not allowed to change these parts on a e-bike.
    An e-bike is a certified machine and when you change suspension components, you would not only void the warranty but you would also become the new manufacturer of the bike so all product liabilities would be transferred to you.

Thank you for your understanding.

Nää on näitä virallisia prosesseja

Ohessa YT:n toimarin Decoy. Ehkä siinä coil iskari suositus?

https://www.emtb-news.de/news/pimp-m...kus-flossmann/
    YT Decoy Pro 29 2020, Santa Cruz Heckler 2014, Focus Jam2 Nine 2019

Heh, laita hana79 ihmeessä tuo kuva vastauksena YT:lle, sopivan sarkastisella viestillä ryyditettynä
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

YT Decoy

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Ensimmäinen lenkki takana.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koskinen Katso viesti
    Nää on näitä virallisia prosesseja

Ohessa YT:n toimarin Decoy. Ehkä siinä coil iskari suositus?

https://www.emtb-news.de/news/pimp-m...kus-flossmann/
    Tuo iskari menee lian kalliiksi. Hieno ja hyvä varmaankin. Mulle riittää ihan luotettava perus kepukka. Esim. lukitusta en ole nykyiskarissa käyttänyt.
    Mie tässä vaan rauhassa katselen hiukan jos jonkun hankkisi joskus....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oz Katso viesti
    Heh, laita hana79 ihmeessä tuo kuva vastauksena YT:lle, sopivan sarkastisella viestillä ryyditettynä
    Joo pitää kattoa jos härnäis hiukan sen jälkeen kun olen saanut iskarin takuuhuollosta

Kauanko porukalla on toimitus kestänyt varastossa olevalla pyörällä? Base-malli menossa tilaukseen.

Kaverille taisi tulla noin viikossa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •