Yritin tuolta Canyonin sivuilta etsiä takavaihtajan korvaketta spectral on 7.0 -19 deoren vaihtajaan,mut ei meikä kyllä osaa valita oikeaa..
Jos joku tilannu niin vinkkiä kiitooos.
Tilaisin varmuuden vuoksi kun kokoajan lukee näitä keneltä on menny paskaksi ja se ODOTTAVAN AIKA ON PIIITKÄ
Shimanon korvake; RDHA CAYN GP0156-01 TA SHIM DM bk AM
https://www.canyon.com/fi-fi/gear/co.../10001126.html
Itse tilasin heti kaksi :-)
Kiitos Haraldsjoo 2tilattava itekin.. menee jos menee mut ainakin on ja ei tarvi odotella viikkoja. +Että vaikka pyörä vaihtuu niin uskon että ihan myynti kamaa: )
Tuossa alumiinisessa (12-vaihteinen) 2020 Spectral:Onissa on eri korvake, itse tilasin sen pari viikkoa sitten eli tämä: https://www.canyon.com/fi-fi/search/...fi_FI&q=Gp0155
Meinasin vahingossa tilata tuon 2019 mallin korvakkeen mutta onneksi tarkastin pyörästä ennen kuin tilasin.
Siis 7.0 mallissa Shimano XT vaihtajalla...
1,5 viikkoa sitten laitoin pyörän tilaukseen, mutta ei ole vielä mitään kuulunut. Asiakaspalvelusta kyselin niin olivat sitä mieltä, että ihan lähiaikoina pyörää on turha odotella.. Vissii pieni ruuhka tilauksissa.
No pitää vielä hetki malttaa. Jos ei lähde tulemaan, niin perun tilauksen ja käyn hakemassa paikallisesta kivijalkaliikkeestä spessun.
Onkohan 2019 mallissa normaalia klonksahtava ääni joka kuuluu moottorin vedon kytkeytyessä päälle? Ikään kuin tuo vedon välittävä mekanismi, millainen sitten lieneekään, olisi todella harvalla hammastuksella (vrt. takanavan vapaaratas pienellä POE:llä). Melko häiritsevän tuntuista varsinkin teknisessä maastossa jossa veto ei ole koko ajan päällä.
Vai voisiko tuolla ollu joku löysällä? Kammet ja ratas tuntuvat ainakin olevan tiukasti paikallaan.
Minulla kuuluu 2019 neuronissa kummallista rahinaa kun veto kytkeytyy. Eli jos polkee niin, että moottori juuri ja juuri avustaa. Aivan kuin jokin hammasratas olisi väljä. Kun veto kytkeytyy kunnolla rohina loppuu. Liekkö sitten tiukkaa rattaat vedon kytkeytyessä.. Onko muilla vastaavaa shimanon moteissa?
Mun 2019 neuronissa sama klonksahdus ilmestyi 200km jälkeen, sitä ei ole ollut uudesta lähtien. Aika häiritsevää, varsinkin kun sitä ei ollut aiemmin. Olisi kiva löytää syy...
Itse testasin kaverin pyörää eilen ja tein saman huomion, eli kyllä klonksahtelee.
Youtuubista löysin videon jossa tuo kuuluu varsin selkeästi https://youtu.be/M0a_eMmtFDA (linkki vie YouTubeen) Kannattaa kelata kohtaan 11:20, jos ei halua koko videota katsoa.
Ok, kiitos kommenteista, ilmeisesti on normaalia sitten...tässä tosin jo heti uutena. No, ehkä sen kanssa on vaan opittava elämään.
Shimanon moottorin ominaisuus, ei vika.
Itsellä Neuronissa oli syksyllä sama havainto. Uutena ei mitään, noin 300km kohdalla alkoi kuulumaan mieto kolahtelu.
Kävin paikallisella Shimanopisteellä kysymässä asiaa ja totesivat kuuluvan asiaan. Pitää olla pieni välys. Ilmeisesti uutena on niin hyvin rasvattu ja muutenkin osat nihkeitä toisiaan vasten, ettei kuulunut?
Nyt mittarissa 1900km ja hyvin pelaa.
Eilen kun kävin ajelee huomasin napsahtelevan äänen mikä tuli keskiöstä. Myöhemmin huomasin että kammet heiluvat hieman, eli keskiölaakeri mennyt? 750km ajettu moottori.
Tuli päiviteltyä 2019 Spectralonin takavaihtaja NX:stä Shimano XT 8100:an. Takapakkana Sunracen 11-51. Nyt vaihdon jälkeen törmäsin sellaiseen, että jos pienimmän vaihteen ollessa sisällä pyörittää rengas taaksepäin, lähtee ketju tippumaan pienemmälle rattaalle ja lopulta tipahtaa guide pulleyltä pois. Tuli uunituoreeseen vaihtajaankin tuosta jo pieni skraidu. Onkohan syynä vain se, että 34T-eturattaan ja suurimman takapakan lehden välinen linja on niin vino, että siksi tipahtaa? Se ihmetyttää, kun samaa ongelmaa en ainakaan huomannut SRAM:n kanssa. Vaihtaja kyllä muuten on säädettynä siten, että oikeaan suuntaan renkaan pyöriessä vaihteet napsuvat nätisti.
Vaihdoitko myös Sramin korvakkeen Shimanon korvakkeeseen?
ok - en tiennyt että Sunrace 11-51 on 12 -rattainen
Eikös Shimano ole luopunut direct mountista 11-sarjojen jälkeen? Eli 12-vaihteiset ei enää tarvitse erilaista korvaketta?
Tuo on ainakin mulla 12-vaihteisessa Shimano XT:ssä:
https://www.canyon.com/fi-fi/gear/co.../10001125.html
Kuten edellä jo pohdittiin, on noissa 12s-vaihtajissa sama korvake kuin Sramilla. Sama korvake mulla kuin eakinilla. Tekeekö muilla samaa kuin mulla? Jostakin lueskelin että saattaa olla ihan normaalia tuo ettei pysy siellä ylimmällä lehdellä pakittaessa..
Kyllä luopui ja nyt samalla 'normaalilla' korvakkeella mennään kaikissa 12s systeemeissä. 12s ei Shimanolla ole erillistä b-linkkiä, se on kiinteä osa vaihtajan rakennetta.
Myös 10s/11s Shimanot käy normaaliin korvakkeeseen kunhan käyttää sitä b-linkkiä mikä tulee jokaisen erikseen myydyn vaihtajan mukana ja saa toki erikseenkin. Toisin päin taas Direct mount -korvakkeeseen ei käy muut kuin 10s/11s Shimanot.
joo ei pysy ääripäiden vaihteilla pakittaessa, onhan se aika luonnoton ketjulinja silloin. nyt vaihoin tuon lyhyen korvakkeen ja näky istuvan paremmin
Mulla kutoses toimii hyvin xt 12spiidi alkuperäisellä vaihtajankorvalla.
Kirjanmerkit