Osaako joku kuvailla, mitä eroa tuolla Racing Ray/Racing Ralph-kaksikolla on käytännössä Rocket Roniin, jos vaikka Rocket Ronit laittaisi SpeedGrippinä eteen ja Speedinä taakse?
Osaako joku kuvailla, mitä eroa tuolla Racing Ray/Racing Ralph-kaksikolla on käytännössä Rocket Roniin, jos vaikka Rocket Ronit laittaisi SpeedGrippinä eteen ja Speedinä taakse?
Ok. Oli mulla joskus GC takakumina ja Butcher edessä. Siitä on kyllä jokunen vuosi joten noissakin on seokset muuttuneet.
Fast trakeilläkin ajelin yhden kesän mutta silloin noissa oli mielestäni omaan lipsutteluuni liian vähän kuviota. Nopeat olivat kyllä ne.
Täytyy ajella Barzot puhki ja katsoa josko kokeilisi sitten taas jotain muuta.
Memento mori
Suomen trail poluilla mulla on edessä magic mery 2.6 ja takan Hans dampf 2.6
MaMa / HD eivät ole XC-kumeja nähneetkään
Mä taas tykkään Vittoriassa siitä, että kyljet ovat jäykät ja voi ajaa pienemmillä paineilla. Barzo / Mezcal rullaa vielä niin hyvin, että paineella ei ole juurikaan merkitystä ellei nyt ihan atmosfäärillä halua ajaa.
MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
Yeti SB150, SB120, ARC
Giant Revolt
Orbea Wild
Nyt täysjäykässä 29" WTB Ranger-testi menossa. Edessä 2.6" ja takana 2.25" Molemmat Light / speed versioita.
Mutta se leveys. Etunen on nyt venyneenä just 60 mm ja takakumi 53 mm. Eli hiukan meni pieleen kun vanhassa 2.25" Thunder Burtissa oli isompi ilmatila (58 mm). Hitto kun tuota renkaiden leveyttä ei saada tarkemmin standartoitua. Eli eteen haluaisin jonkun 65-70 leveän renkaan ja taakse noin 57-60 mm leveän.
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Onko minkälainen ero Nobby Nic renkailla rullaavuuden ja pidon suhteen jos vaihtaa niiden tilalle Racing Ray/Racing Raph ? Ajot enimmäkseen helpohkoja polkuja ja vähemmän juurakoita.
Rullaavuus lisääntyy ja pito vähenee. Pito ei vähene merkittävästi.
Eikös ilmatila ja leveys riipu paljolti vanteen leveydestä? Ja tarkemmin sisäleveydestä. Eli sama rengas eri levyisillä vanteilla aivan erilainen. Valmistajien tulisikin ilmoittaa renkaan leveys tietyn levyisellä vanteella, eikä pelkästään renkaan nimellisleveyttä. Tai ehkä he ilmoittavatkin jossain, mutta ei ole sattunut omaan silmään.
Totta. Mutta kun samalla vanteella ja samalla nimellisleveydellä olevat renkaatkin vaihtelevat ihan miten sattuu.
Olisi ihan hyvä jos tuohon tehtäisiin joku mittaustapastandardi. Vaikkapa 30 mm vanne ja 2 bar painetta. Luulisi että vakioitu mittaustapa mahdollistaisi tavan kuluttajalle tarkemman vertailumahdollisuuden. Oli se oma vanne tai käyttöpaine sitten mikä tahansa.
^Olisi kyllä hyvä. Täällä monia renkaita mitattu kyljestä ja nappulasta eri paineilla. Ei tosin löydy kaikkia.
http://www.reifenbreiten-datenbank.de
https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews
oma valintani kohdistui Rocket Ron TL-E Addix SpeedGrip renkaaseen rullaavaan mutta pitävään xc-tyyliseen käyttöön ja myös hiekkateille. Ja sellaiseen joka ei vuoda läpi tubeless-käytössä.
Onko kukaan vielä kerennyt testaamaan noita Continentalin "uusia" Race King ja Cross King renkaita? Bicycle rolling resistancen testien mukaan rullaus aikalailla huippuluokkaa mut miten pito noin muuten?
https://www.bicyclerollingresistance...rotection-2020
https://www.bicyclerollingresistance...rotection-2020
Itselläni tällähetkellä alla raceking racesport, ja rullaa kyllä todella hienosti. Oon jumpannut noilla myös märällä juurakolla, mutta silloin laskin paineita, jonka jälkeen toimi ihan kohtalaisesti. Ei tietenkään edes esim Forekaster-tasoisesti, mutta siirtymillä hymyilyttää![]()
Kumman näistä ostaisitte syksyn kylmille ilmoille ja mahdollisesti myös talvikäyttöön? Ajelu enimmäkseen kuitenkin asfaltilla. Tuo ensimmäinen on Pure Grip seoksesta, joka on pehmeä, mutta onko tarpeeksi pehmeä kylmässä, vai riittääkö kuviointi talvelle? Näitä 27,5 x 2,00 kokosia renkaita on hankala löytää talvikelpoisena..
Continental Race King II 27.5x2.00"
vai
CONTINENTAL Tire Top Contact Winter II Premium 27,5" x 2,00
![]()
Parilla lenkillä ollut alla 2020-malliset RalliRanet (2.35, Addix) ja olen kyllä pettynyt. Mihin näiden rullaavuus on kadonnut? RalliRane kuitenkin ollut minulle ihan ykkösrengas toistakymmentä vuotta. Kuin liimassa ajelisi.
Jos tunne ei pian lakkaa vaihdan Spessun ihkun Fast Trak/Renegade -kombon takaisin.
Onkos jollain muulla vastaavia havaintoja tästä nykymallista?
Sama havainto tehty. Uusi kuvio ei rullaa niin hyvin kuin vanha, eikä Addix Speed seoskaan ole ainakaan paremmin rullaava kuin muutaman vuoden takaisten RalliRane-renkaiden kumiseos... Jouduin vaihtamaan kymmenen vuoden RalliRaneilun jälkeen Continental Race King/Cross King komboon. Kokonaisuutena mainiot kumit nämä 2020-mallin Contit. Painoa on saatu Protection-malleissa alas ja ajettavuus on oikein hyvä. Race Kingissä kaipaisi hetkittäin takana mutkissa ehkä hiukan enemmän sivuttaispitoa, mutta kyllä sen kanssa toimeen tulee kovilla ja kuivilla alustoilla aivan hyvin.
Liekkö se tuo sähkömopohyväksyntä niin renkaat on paskemmat rullaamaan kuin ennen.
Tuossa vertailua. Jatkuvasti tulee huonommin ja huonommin rullaavaa kumia Indonesian pojilta.
https://www.bicyclerollingresistance...dix-speed-2019
Joo mulla on kai 2018 malliset Addix Speed RaRat alla, joissa ei muistaakseni ole tuota e-bike merkintää. Mielestäni ne oli alle laitettuna nihkeämmät kuin pois otetut PaceStar RaRat. Laitoin vanhojen kulumisen piikkiin. On ne nyt ajettuina ehkä vähän parantuneet tai siihen on tottunut. Seuraavat taitaa olla jotain muuta. Ehkä Maxxis Ikon/Rekon Race akselilta. Viime aikoina jäänyt ihan positiivinen kuva Maxxiksen tossuista.
Mjoo-o, kävin tarkistamassa varastossa enkä löytänyt E-25 -merkintää (törkeän kuraiset kumitkin kyllä). Onko se siis oletus kaikissa nyt? Selittäisi paljon tuo, ihmettelin hieman asennellessa että onpas painavan tuntuiset vaikka on RalliRanet ja ajellessa tuntuvaa kovuutta vaikka alhaiset paineet. Kyljet on vissiin laitettu elefantin korvalehdestä tai leikattu Lainapeitteestä™. Ja tosiaan tuo rullaus... jos mitattuna 50% enemmän watteja vaatii kuin entinen niin morjens!
Miksi sähkömopojen renkaita myydään hämäävästi normaalien ihmisten tavaroiden seassa ilman varoitusta? Vitun Bike-Discount.
Miksi kaikki hyvä ja kiva pilataan sähköistämällä ja digitalisaatiolla?
Kuinkahan leveät Ikon 2.6 mahtaisi olla, vois ehkä mahtua.
En tiedä mitä tuo sähkömopohyväksyntä pitää sisällään, mutta jos se on nykyään defaulttina niin Schwalbe saa ainakin pitää tunkkinsa.
No jokohan noissa Contin XC-renkaissa alkais kyljet kestämään?? Muutamaan vuoteen en ole Contin suuntaan katsellut kun parina vuonna ei päästy syyskuulle astikaan
ennenkuin noissa Contin virityksillä kyljet pyki ja ristissä olevat kevlar nauhat (??) tuli läpi gummista. Kevyitä ja hyvin rullaavia olivat mutteivat kestäneet P**kan vertaa..
nyt ajettu Onzan Caniksilla puolitoistavuotta ja hyvin on pelittäneet sekalaisessa käytössä. Sitä ennen Schwalbea joka kanssa kesti hyvin- mutta jos ne on nyt pilattu niin ehkä seuraavaksi voisi kokeilla
Vittoriaa (mezcal, barzo jne..) - onko kokemusta noiden kestävyydestä?
Niinpä. Kuitenkin toisaalla Saksan tytöt painavat vuosi vuodelta paremmin rullaavaa rengasta.
https://www.bicyclerollingresistance...rotection-2020
Hintatietoisempaan XC-käyttöön Contin PureGrip-seokselliset Performance-renkaatkin tuntuvat rullaavan erinomaisesti ja on niillä poluillakin pärjännyt.
Lähetetty minun moto x4 laitteesta Tapatalkilla
Uudet Contin RaceKingit Protection-versiona tiivistyi ainakin todella helposti, eikä tihku yhtään kyljistä. Mutta niissäkin lukee kyljessä E25. Punnittu paino oli muistaakseni noin 650 grammaa.
Kirjanmerkit