above_forum

Collapse

Pyöräprojekti

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • +€+
    Vakiovieras
    • 04/2019
    • 361

Sopiiko kysyä mitä tuli hintaa tuolle Santasetille?

Comment

• uusitunnus
      Vakiovieras
      • 03/2020
      • 108

Alkujaan tämän lähetti Menni Merkkari Katso viesti
      Pyörä on tulossa pääasiassa kevyeen pyörätieajeluun lyhyelle työmatkalle aurinkoisille keleille ja kenties satunnaisiin metsälenkkeihin.
      Nyt on vaikea tulkita oliko tämä vitsi vai ei.

Comment

• Aki Korpela
        Aktiivijäsen
        • 10/1999
        • 2012

^ Tuohon tuskin saa Menniltä vastausta... Sanotaanko niin, että kun nevöfogetvuoden '95 paikkeilla aloiteltiin kimpassa maastopyöräharrastusta, niin herra Merkkari oli se, jonka linjoja seuraillen allekirjoittanut on pääosin oppinut vaatimattoman maastoajotekniikkansa. Eli kyllä tämä fillari taitavan hemmon polkuajeluun on pääosin tulossa, mutta koska pyörällä käsittääkseni ajetaan myös aurinkoisten päivien pyörätietyömatkat, niin tottahan se tuossa yllä puhuu, kuten aina.

Comment

• perttime
          Palstajyrä
          • 03/2005
          • 3478

Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
          Ketju näyttää olevan vielä purkamatta

Sheldon Brown on selvästi luettu perusteellisesti. https://www.sheldonbrown.com/chainclean.html

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Comment

• Ohiampuja
            Suurtietäjä
            • 05/2005
            • 7709

Alkujaan tämän lähetti uusitunnus Katso viesti
            Nyt on vaikea tulkita oliko tämä vitsi vai ei.
            Eikös tämä ollut aika helppo tapaus.
            XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Comment

• uusitunnus
              Vakiovieras
              • 03/2020
              • 108

Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
              Eikös tämä ollut aika helppo tapaus.
              Olen aiemmin verrattain harvakseltaan lueskellut foorumia ja nytkin jouduin tekemään uuden käyttäjän kun en vanhaa muistanut. Nimimerkit eivät ole jääneet muistiin niin mistäs sitä tietää jos joku päättää rakennella maastopyörän ensisijaisesti työmatka-ajoon ja satunnainen maastoaje mainitaan pyörän kenties-käyttötarkoituksena. Onhan sitä hullumpiakin asioita maailmassa tehty kuin laitettu muutamat tonnit työmatkapyörään.

Comment

• Ohiampuja
                Suurtietäjä
                • 05/2005
                • 7709

Mutta kun katsoo osia jotka kuvassa näkyy, niin huomaa että ne valinnut henkilö on jo keskivertoa paremmin kiinni pyöräilyssä ja pyörien kasaamisessa. Tuota Menniä en itse tunne lainkaan, mutta ne osat tunnistin.
                XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Comment

• Sambolo
                  Palstajyrä
                  • 06/2016
                  • 4736

Juuri sellaiset pyöräilyssä kiinni olevat tekevät sellaisia turhuuksia

Comment

• uusitunnus
                    Vakiovieras
                    • 03/2020
                    • 108

Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
                    Mutta kun katsoo osia jotka kuvassa näkyy, niin huomaa että ne valinnut henkilö on jo keskivertoa paremmin kiinni pyöräilyssä ja pyörien kasaamisessa. Tuota Menniä en itse tunne lainkaan, mutta ne osat tunnistin.
                    Just siksi mä en heti ollut ihan varma onko kyseessä vitsi vai ei Osat hienoja ja laadukkaita, mutta perässä oma letkautus sarkasmilla höystettynä. Mun kohdalla sarkasmin tajuaminen jotenkin katoaa jossen kasvotusten juttele.

Koska osat ovat kalliita ja laadukkaita, joten voi olla että harrastaja on ne vartavasten valinnut. Tai sitten joku on laittanut googleen "best brakes" ja sillä tyylillä kasannut pyörän. Mielessä kävi myös että ehkä Menni on vammautunut ja liikuntakyky rajoittunut siten, ettei maastossa enää entiseen malliin pääse. Tai ainakin itse voisin kuvitella ostavani juuri jotain tuollaista projektia korvaamaan vaikka sormien menetyksen aiheuttamaa harmistusta, minkä takia kovassa maastoajossa ei pystyisi pitämään tangosta enää kiinni mutta rauhallisempi polkuajelu tulisi silti kyseeseen..

Mutta ei siitä sen enempää hyvältä vaikuttaa ja selkeni asia hitaammallekin!

Comment

• LJL
                      Vanha jäärä
                      • 05/2010
                      • 11422

Mielessä kävi myös että ehkä Menni on vammautunut ja liikuntakyky rajoittunut siten, ettei maastossa enää entiseen malliin pääse. Tai ainakin itse voisin kuvitella ostavani juuri jotain tuollaista projektia korvaamaan vaikka sormien menetyksen aiheuttamaa harmistusta, minkä takia kovassa maastoajossa ei pystyisi pitämään tangosta enää kiinni...
                      Sormien menetyksen aiheuttama harmistus on kieltämättä varsin mielenkiintoinen näkökulma asiaan. Täytyy myöntää ettei itselleni tullut mieleen, vaikka kerran luin yhden oikeustapauksen, jossa särmäyspuristinta puhdistettaessa työkaveri pisti koneen vahingossa käyntiin ja puhdistuksen suorittaja menetti onnettomuudessa 8 sormea.
                      -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Comment

• Menni Merkkari
                        Vakiovieras
                        • 09/2000
                        • 90

Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
                        Sopiiko kysyä mitä tuli hintaa tuolle Santasetille?
                        Hieman reilu 9k€ kertoo excel tällä hetkellä.

Painokin hieman nousi kun täydensin listaa punnituilla painoilla ja mm. vaihdevaijerin kuorella. Vielä on kuitekin toiveissa jäädä alle 11kg. Tämä ei tietenkään ole mikään grammanviilausprojekti, mutta heikkojalkaisena vaan mielellään säästää painossa jos se vain toimivuuden ja luotettavuuden merkittävästi vähentymättä on mahdollista.

-
                        Menni
                        (10 sormea ja 10 varvasta vielä tallella )

Comment

• MRe
                          *****ilordi
                          • 09/2006
                          • 8583

Alkujaan tämän lähetti Menni Merkkari Katso viesti
                          Hieman reilu 9k€ kertoo excel tällä hetkellä.
                          Mä olen aina ihmetellyt, että miksei mun pyörät paina yhtä vähän kuin muiden, vaikka lähtökohta (runko) olisi samoissa lukemissa. Mutta nythän se selvisi, että ne viimeiset kolme kiloa maksaa euron-puolitoista / gramma. Tosin hissitolpasta ja wattikammista tinkimällä säästäisi samalla kun keventää.

Comment

• LJL
                            Vanha jäärä
                            • 05/2010
                            • 11422

Vaikka ihan noin kalliita setuppeja en ole rakentanut, niin voi todeta että itse rakentamalla ei saa halvempaa, mutta kun valinnut, asentanut ja huoltanut jokaisen nippelin ihan itse (omassa tapauksessa muut kuin iskarit, kiekot ja sähkövaihteet), suhde pyörään on huomattavasti henkilökohtaisempi
                            -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Comment

• Paksupolkija
                              Vakiovieras
                              • 04/2017
                              • 338

Osat huipputasoa, mutta rungossa sitten päätetty jäädä SC-tasolle... No itselle näitä rakennellaan

Sarkasmihymiö

Comment

• Aki Korpela
                                Aktiivijäsen
                                • 10/1999
                                • 2012

Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
                                Osat huipputasoa, mutta rungossa sitten päätetty jäädä SC-tasolle...
                                Luulenpa, että tässä on haettu ajajalle itselleen teknisessä mielessä parasta runkoa. Ja edelleen luulen, että minkäänlaiset "status-asiat" eivät kiinnosta pätkääkään.

Comment

Working...