FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 69 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 59 67 68 69 70 71 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.041 - 2.070 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #2041
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Tarkat silmät. Mäkivetoja kävin ajelemassa paikallisella kukkulalla, ja siis siksi Assioman polkimet. Yleensä toki maastopolkimet käytössä.

  2. #2042
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Mielenkiintoinen ratkaisu! Wattipolkimilla Jyri Häkämiestä mukaillen se on ainoastaan järkevää, järkevää ja järkevää (paitsi ehkä röllipoluilla). Päädyin tilaamaan omaan BMC-projektiin Quarqin wattikammet, kun hintaeroa tavallisten XX1 DUB-kampien ja tehomittariversion välille jäi vain kolmisensataa. Mikään varsinainen grammanviilausratkaisu se ei ole, mutta inhoan sisäpyöräilyä ja vetotreenit ajaisin muutenkin mieluiten maasturilla, saa sitten lajinomaista siinä sivussa.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #2043
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kyllähän tuo kampiratkaisu on hyvä maasturiin. Polkimen selkeä etu on tietenkin helppo siirrettävyys pyörästä toiseen, mutta ei noilla kivikkojuurakkoon kannata lähteä. Saa nähdä, kuinka kauan SRM:llä menee maastopolkimensa julkaisun kanssa. On ollut tulossa jo pitkään, mutta ei sitä ainakaan vielä saatavilla ole.

    Assiomat on muuten hyvät, mutta kunto tipahti 50 W Powertapin ensimmäisen sukupolven polkimiin verrattuna. Vanhoja Powertapeja tuli paiskottua maastossakin, ja lopulta sitten antautuivat. Eivätkä tietenkään olleet sellaiseen käyttöön tarkoitetut, eli ihan tahallinen väärinkäyttö oli kyseessä.

  4. #2044
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Saa nähdä, kuinka kauan SRM:llä menee maastopolkimensa julkaisun kanssa. On ollut tulossa jo pitkään, mutta ei sitä ainakaan vielä saatavilla ole.
    Niinpä!! Ajattelin, että jos SRM:t Shimanon maastoklossille joskus ilmestyvät, hommaan ne gravelpyörään ja siirryn sitämyötä ÄnkyräVeljien polkimista Shimanoihin. Kun maasturissa on kampimittari, niin voi laittaa tavalliset Shimanon polkimet eikä tarvitse edes teoriassa varoa kolistelua. Strategia on siis valmiina. Puuttuu vain a) tuote b) rahat (varmaan ainakin tonnin keikka..?)
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #2045
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Onkos tuossa lenkkikuvassa ne narupinnoilla varustetut kiekot? Miltäs ne ajossa tuntuu, huomaako eroa esim. ohennettuihin teräspinnoihin kiekkojen jäykkyydessä tms?
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  6. #2046
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Niinpä!! Ajattelin, että jos SRM:t Shimanon maastoklossille joskus ilmestyvät, hommaan ne gravelpyörään ja siirryn sitämyötä ÄnkyräVeljien polkimista Shimanoihin. Kun maasturissa on kampimittari, niin voi laittaa tavalliset Shimanon polkimet eikä tarvitse edes teoriassa varoa kolistelua. Strategia on siis valmiina. Puuttuu vain a) tuote b) rahat (varmaan ainakin tonnin keikka..?)
    Muistaakseni assiomat sai suht helposti modattua lookin mtb polkimelle. Tai ainakin joku malli oli näin. Pelkästään pedaali osan vaihto riitti.

  7. #2047
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Tuossa xpedo, eli shimanon klossille. Helppoa, halpaa ja kevyttä.

    https://youtu.be/ybAFIhKahnM

  8. #2048
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    ^ Härregud!!! Enpä osannut kuvitellakaan, että onnistuisi noin sujuvasti... Kiitos linkistä! Varsinkin Assioma Uno on niin halpa, että voisi jopa kokeilla.

  9. #2049
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Niinpä!! Ajattelin, että jos SRM:t Shimanon maastoklossille joskus ilmestyvät, hommaan ne gravelpyörään ja siirryn sitämyötä ÄnkyräVeljien polkimista Shimanoihin. Kun maasturissa on kampimittari, niin voi laittaa tavalliset Shimanon polkimet eikä tarvitse edes teoriassa varoa kolistelua. Strategia on siis valmiina. Puuttuu vain a) tuote b) rahat (varmaan ainakin tonnin keikka..?)
    Jasen paaton linkkasi tähän niin väkevän ratkaisun, että nyt kannattaa SRM:t unohtaa, sillä niiden hinnalla pystyy maastossa paiskomaan ainakin kahdet Assioma Unot epäkuntoon.

  10. #2050
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Onkos tuossa lenkkikuvassa ne narupinnoilla varustetut kiekot? Miltäs ne ajossa tuntuu, huomaako eroa esim. ohennettuihin teräspinnoihin kiekkojen jäykkyydessä tms?
    Tuossa kuvassa on Sparkin alkuperäiskiekot (n. 1800 g) alkuperäisrenkailla (n. 1600 g). Narukiekoillakin on tullut jo jonkin verran ajeltua, mutten kyllä pysty mitään jäykkyyseroa käytännössä huomaamaan. Täytyisi varmaan olla painavampi ja rajummin ajava kuski, jotta eroja olisi havaittavissa. Mutta massaeron kyllä huomaa, sillä alkuperäiskiekoilla (kiekot + renkaat + pakka + jarrulevyt) pyörä on noin 1,5 kg painavampi kuin narukiekoilla.

  11. #2051
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Jasen paaton linkkasi tähän niin väkevän ratkaisun, että nyt kannattaa SRM:t unohtaa, sillä niiden hinnalla pystyy maastossa paiskomaan ainakin kahdet Assioma Unot epäkuntoon.
    Kärsivällisille odottajille on *mahdollisesti* tulossa toinenkin kohtuuhintainen vaihtoehto eli IQ2.
    https://www.iqsquare.com/onlineshop/mountain-dual-set
    Rule #1: Obey The Rules

  12. #2052
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.685
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Kärsivällisille odottajille on *mahdollisesti* tulossa toinenkin kohtuuhintainen vaihtoehto eli IQ2.
    Kun on seurannut tämän projektin historiaa, niin en välttämättä vielä aivan pidättäisi hengitystä IQ2 MTB-polkimia odotellessa.

    Jos nuo tulevat joskus myyntiin, niitä saa ja toimivat kuten pitääkin, niin vaihtoehto on ehdottomasti kiinnostava.

  13. #2053
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Jasen paaton linkkasi tähän niin väkevän ratkaisun, että nyt kannattaa SRM:t unohtaa, sillä niiden hinnalla pystyy maastossa paiskomaan ainakin kahdet Assioma Unot epäkuntoon.
    Testaa ensin nykyisiin assiomiin. Kaveri linkkasi trainerroadin foorumilta kuvan, eli podin kanssa voi tulla ahdasta mtb kenkien kanssa.

    https://www.trainerroad.com/forum/t/...edals/18627/24

    Samahan näemmä näkyy tuossa aiemmassa videossakin.

  14. #2054
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tuossa xpedo, eli shimanon klossille. Helppoa, halpaa ja kevyttä.

    https://youtu.be/ybAFIhKahnM
    Nyt vasta pääsin vakoilemaan kun ei työkone nykyisin salli enää videoiden katselua, muuten ilmeisesti kyykähtää koko firman VPN.

    Vähän jätti kaksijakoiset fiilikset - poljinhäksäys sinänsä hieno, mutta aika helkkarin isot kimpaleet kumia sai irrottaa kengänpohjista että sai pyörimään. Pahaa teki katsoa dremelöintiä ja kaverikin tuntui olevan, no sanotaan kohteliaasti, vissiin enemmän ajo- kuin huoltoukko. Tuossa päkiän kohdalla on kuitenkin aika kriittistä olla molemmin puolin materiaalia, ja kolon huomaa liukkaalla kalliolla ihan varmasti.

    En nyt ihan ensimmäisenä tuohon ratkaisuun laittaisi rahojani kun kuitenkin toivoa on paremmastakin.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  15. #2055
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti

    En nyt ihan ensimmäisenä tuohon ratkaisuun laittaisi rahojani kun kuitenkin toivoa on paremmastakin.
    Vähän samaa mieltä juu. Joidenkin mtb kenkien kanssa voisi ehkä päästä helpommalla, mutta ei minustakaan tunnu fiksulta idealta leikellä kenkää.

  16. #2056
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kymmenisen vuotta sitten ainakin ne keveimmät Xpedon polkimet olivat melko herkkiä räjähtämään kiveen osuessaan, mutten ole seurannut, ovatko nykyään kestävämpiä... Mutta siinä mielessä ovat siis oiva pari Assiomalle, ettei tuo kammen päähän melko alttiiksi jäävä mokkulakaan varmaan erityisemmin tykkää kiveen hakkaamisesta.

  17. #2057
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    https://www.instagram.com/p/CALfglkH...=1gmt90gh7rr7z

    Onko tän kaverin projektit tuttuja Akille? Kovin on kevyttä. Ja kallista.

  18. #2058
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Dark side of the moon
    Viestit
    165
    Pitäiskö sun Aki vaihtaa runkoa kun uusi Cannondale Scalpel painaa 1910g?
    In a 3 person sprint, he could actually finish 4th

  19. #2059
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TurboKoo Katso viesti
    Pitäiskö sun Aki vaihtaa runkoa kun uusi Cannondale Scalpel painaa 1910g?
    Eikös Sparkki ole vajaan 1800g?

  20. #2060
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Dark side of the moon
    Viestit
    165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Eikös Sparkki ole vajaan 1800g?
    Näköjään.
    Omalla vaa’alla käynyt yksilö ei ilmeisesti ollut HMX kuitua kun oli yli 2kg.
    In a 3 person sprint, he could actually finish 4th

  21. #2061
    Ja Unno Horn alle 1600g, vain 5000€

  22. #2062
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Scalpel on varmaan halpa, kun haarukkakin on pelkkä puolikas.
    Rule #1: Obey The Rules

  23. #2063
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Onko tän kaverin projektit tuttuja Akille? Kovin on kevyttä. Ja kallista.
    Joo, Dangerholm on tuttu kaveri ja vähintäänkin muutamaa pykälää hullumpi (positiivisessa mielessä) kuin minä. Kyselin siltä noista sen kustomoinneista, ja vastailee nopeasti ja avoimesti kyllä viesteihin.

  24. #2064
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    -> TurboKoo

    Scalpel olis kieltämättä hieno... Mutta massansäästöllä ei ostoa pysty tosiaan perustelemaan. Edes Unno Horn ei taida keveimmälle Spark-rungolle pärjätä. Oheisessa kuvassa on kaikki muu paitsi takavaihtajan korvake karsittu pois. Mutta runkokiinnitteiset trunnion-takaiskarit on kyllä painavia, näyttävät olevan järjestään yli 300 g... Mullakin Fox 305 g. Odotellaan, josko uusi SID toisi tähänkin helpotusta.


  25. #2065
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Pyörään on ehtinyt kertyä kilsoja yli 1500, ja nyt se alkaa tuntua jo hyvinkin kotoisalta. Ajoittain Sparkki tuntuu liikahtavankin ihan hyvin, mikä saattaa tosin johtua etenkin siitä, että Valkeakosken ja Tampereen välinen työmatkahinkkaaminen on koronan takia vaihtunut vähän toisenlaisiin lenkkeihin. Mutta nää 1500 kilsaa on kyllä vahvistaneet käsitystä siitä, että Spark tarvitsee lukituksen. Juurakoissa ja alamäissä fillari menee oikeinkin hienosti jousitus pehmeänä, mutta sileemmillä pätkillä ja ylämäissä menee vahvasti keinutuoliajeluksi ilman lukitusta. Toki ilman lukitusta voisi sitten säätää jousituksen vähemmän aktiiviseksi, ja senkin kanssa pystyisi varmaan elämään, mutta omiin ajoihini lukko on tässä rungossa kova sana.

    Toistaiseksi kaikki on toiminut hyvin. Narukiekoilla on tullut tähän mennessä ajettua vain yksi pikkukisa ja muutama lenkki, eli lähes kaikki kilsat on kerätty Syncrosin Silvertoneilla. Mutta palikoissa ei oo ollut yllätyksiä. Darimon kangaspuutolppa ja Saevidin penkki ovat kestäneet ongelmitta, ja Trickstuffin jarrut on kyllä huiput! Myös uusi SID on erinomainen: auki ollessaan tosi pehmeä ja riittävän progressiivinen, ja lukittuu täysin kovaksi.

  26. #2066
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    VlkMTB:n grafiikkataikuri stefa78 kävi tänään viimeistelemässä Sparkin ulkoasun. Pyörä alkaa nyt olla lähes valmis. 50 mahdollista grammaa saattaa vielä kesän aikana ropista, mutta mitään oleellisia muutoksia tuskin tulee.














  27. #2067
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Noniin! Lukemat kohdillaan!

  28. #2068
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Olisi aika mielenkiintoinen pyörä kokeilla, mutta vaikka saisikin, niin ei uskaltaisi..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  29. #2069
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    On kyllä erittäin Tsingis-kaan-osaston kulkine ja teippaukset tekivät paljon kokonaisuuteen. Kallistun sille kannalle että sininen keula on tuossa värikombinaatiossa parempi kuin musta
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  30. #2070
    Liittynyt
    08/2018
    Viestit
    215
    Oliko sulla Aki tästä pyörästä osalistausta? Olisi kiva tietää mitä kaikkea tuo on syönyt.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •