ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 36 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 34 35 36 37 38 46 86 136 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.051 - 1.080 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #1051
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Ja Ramblerin ja suhteen mulla on vielä aukko sivistyksessä.
    Eipä ole enää aukkoa sivistyksessä. Ridemore oli saanut Ramblereita hyllyyn, niin kävin hakemassa parin kokeeksi (vaaleakylkinen 60tpi). Käteen uutena melko jäykän oloiset. Asentelin ne varakiekoille, joissa on DT R460 -kehät (18 mm sisä). Tuoreelaan leveys n. 38 ja korkeus n. 36 mm on melkolailla samat kuin Steilacoomeilla. Noilla kehillä Ramblerin profiili on vähän pyöreämpi, mikä on minusta hyvä. Kuvio on tosi matala eli kuluu sliksiksi varmaan melko noepasti, mutta reunanappulat tuskin alkaa hidastamaan silti. Ilman vertailukohtaa pelkällä pikatestin perstuntumalla sanoisin, että rullaavat paremmin kuin puoliloppuunajetut Steilacoomit 21 sisäleveällä vanteella. Huomenna saa tarkempaa vertailutulosta, kun pääsee vaimon kanssa lenkille. Steilacoomitkin itseasiassa saisi ehkä rullaamaan vähän paremmin jos laittaisi loppuajaksi kapeammille vanteille. Rambler vaikuttaisi yllättävän mukavaltakin, vaikka oli käteen jäykähkön oloinen. Toistaiseksi ei ainakaan mitään pahaa sanottavaa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #1052
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^ käytiinkin polkemassa lyhyt tunnin lenkki jo tänään, kun sattu sopiva rako sadepilviin sopivaan aikaan. Vaimon referenssirenkaat eli Gravel Grinder Pro lateksissiureilla rullaa paremmin eli sillä perusteella Rambler rullaa myös huonommin kuin MXP. Tolla DT:n vamteella profiili ehkä vähän turhankin pyöreä ja se syönee vähän kaarrepitoa. Isommissa töyssyissä ihan mukava, mutta pieni tärinä kantautuu tankoon ja satulaan selkeämmin kuin Steilacoomeilla, mutta Ramblerit on tosiaan pakasta vedetyt ja runko varmastikin notkistuu, kun niillä on joku satanen ajettu.

    Bike24:sen pakettikin oli kuulemma tullut jo duuniin. Viikonloppuna viimeistään saan Vredesteinitkin kiekoille, niin pääsee vertaamaan ristiin noita.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  3. #1053
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Jep, nuo 60tpi versiot ovat aika järeällä pistosuojauksella. Ei ne mitenkään voi rullata gravell grinderin veroisesti. Kuitenkaan ne eivät ajaessa tunnu jarruilta ja vauhtia piisaa asfaltillakin. Minäkin huomasin hitauden vain silloin, kun ajettiin kaverin kanssa tasatehoinen lenkki asfaltilla.

    120tpi versio on se oikea valinta, jos ja kun kesällä voi tinkiä kylkien kestävyydestä ja pistosuojauksesta.

    Edit: Ja jos tympäännyt hitauteen, niin ennen mereen heitämistä laita yyveetä tännepäin. Keksin noille kyllä taas loska aikaan käyttöä.

  4. #1054
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Huono puoli noissa väreissä on ilmeisesti hieman kovempi kumiseos. Näin ainakin Lieto Graveltourilla ihmetellessä rinnakkain mustaa ja turkoosia. Jotenkin käteen muovisemman tuntuinen oli. Ei ajokokemusta.
    Kävin testaamassa puolentoista tunnin pikasorat noilla puna/ruskeilla 38*700 kokoisilla gravelking sk kumeilla. Perstuntumalla ei mitään eroa rullauksessa/mukavuudessa. Kumiseos taitaa tosin olla eri kuin mustassa, koska näillä värillisillä ei ole suu ja taskut täynnä pikkukiviä mitä noi mustat versiot heittää aika huolella ensimmäiset parisataa kilometriä. Erittäin hyvä ostos siis, kun 50km ajetut kumit sai neljällä kympillä. Litkutuskin kävi kuin tanssi ja pyöri kehällä ympyrää ajon aikana(ainakaan vielä).



    Ps. Pyöräsi kuva ketjussa kuva pyörästä näillä seksikkäillä renkailla varustettuna.

  5. #1055
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Kävin testaamassa puolentoista tunnin pikasorat noilla puna/ruskeilla 38*700 kokoisilla gravelking sk kumeilla. Perstuntumalla ei mitään eroa rullauksessa/mukavuudessa. Kumiseos taitaa tosin olla eri kuin mustassa, koska näillä värillisillä ei ole suu ja taskut täynnä pikkukiviä mitä noi mustat versiot heittää aika huolella ensimmäiset parisataa kilometriä. Erittäin hyvä ostos siis, kun 50km ajetut kumit sai neljällä kympillä. Litkutuskin kävi kuin tanssi ja pyöri kehällä ympyrää ajon aikana(ainakaan vielä).
    Taivas varrrjele mitä vauhtia on siellä menty. Kumiseos tosiaan tuntuu erilaiselta mutta jos käytännössä eroa ei huomaa niin ehkäpä uskallan tilata ne keltaiset SK:t

    Ps. Pyöräsi kuva ketjussa kuva pyörästä näillä seksikkäillä renkailla varustettuna.
    Ne ovat aivan... Hir... Hirrr... Hirren väriset
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  6. #1056
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    ^ Sinappia alle ehdottomasti.

  7. #1057
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    ^ Sinappia alle ehdottomasti.
    Ehdottomasti Mitä piti vielä sanoa SK:sta vs. EXT - olen nyt onnistunut 66,6 % pidemmistä lenkeistä saamaan reiän EXT:ihin ja aikanaan SK:lla ei ikinä varmaan 5000km aikana. Se johtunee ehkä siitä, että SK:n nappulat ovat niin tiheässä, ettei sinne väliin pääse iskemään kivi eikä terävä kallion reuna. Onneksi on Stanin kamelinpaska, jonka kärkiä tilasin just ärsyttävästä-kakkosesta täydennyspakkauksen jos sama meno jatkuu
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  8. #1058
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Sain tänään väännettyä kiekoille nuo Gravel Grinder Pro HTLR 36 mm rinkulat ja olipahan savotta, ei ole ennen tullut yhtä tiukkaa rengasta vastaan. Jos noi pitäisi tien päällä ottaa pois ja laittaa takaisin, niin se on kyllä välitön taksin tilaus... Ehkä ne vähän löystyy käytössä ja ainakin luulisi pysyvän paikallaan matalillakin paineilla. Kyljet vaikutti ihan lupaavan ohkaisilta, niistä näki melkein läpi ja tiukkuuden ansiosta vanteelle nosto oli helpointa ikinä. Muutaman sadan metrin pyörittelyn jälkeen vaikuttaa erittäin lupaavilta kyydin pehmeyden ja rullaavuuden suhteen. Perjantaina olis vapaata ja tarkoitus polkaista joku pidempi lenkki, sittenhän sen näkee, miten toimivat.




    Leveys oli 21 mm sisäleveällä kehällä 36 mm heti asennuksen jälkeen n. 2.5 barin paineilla.

  9. #1059
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Onko kenelläkään kokemusta näistä Challengen Tubeless-tuubirenkaista? Lähinnä tuo Strada Biancha kiinnostaa.

  10. #1060
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka Katso viesti
    Sain tänään väännettyä kiekoille nuo Gravel Grinder Pro HTLR 36 mm rinkulat ja olipahan savotta, ei ole ennen tullut yhtä tiukkaa rengasta vastaan. Jos noi pitäisi tien päällä ottaa pois ja laittaa takaisen, niin se on kyllä välitön taksin tilaus... Ehkä ne vähän löystyy käytössä ja ainakin luulisi pysyvän paikallaan matalillakin paineilla. Kyljet vaikutti ihan lupaavan ohkaisilta, niistä näki melkein läpi ja tiukkuuden ansiosta vanteelle nosto oli helpointa ikinä. Muutaman sadan metrin pyörittelyn jälkeen vaikuttaa erittäin lupaavilta kyydin pehmeyden ja rullaavuuden suhteen. .
    Sama juttu Paris-Roubaix Pro HTLR:n kanssa.

    Lohdutukseksi voin kertoa että ei ne sitten enää ole niin vaikeat kun tarvitsee kentällä irroittaa, jouduin kokeilemaan ajettuani ~200km.
    Vika ei tosin ollut renkaassa kuten aluksi luulin vaan vuotava tubeless-venttiili, mitä ei tietenkään silloin tajunnut ja laitoin sisurin lisättyäni kahdesti ilmaa.

    Eivät muuten kotona enää nousseet hyllylle ilman buusteria kun poistin sisurin.

  11. #1061
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Vaikuttikin aika pehmeältä seos, tuntui venyvän jo asennuksen aikana, tai sitten käytin vaan voimaa ihan reilusti... Varmaan tosiaan löystyy jonkin verran käytössä nämäkin.

  12. #1062
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Nyt on testilenkit alla Snoqualmie Passeilla sekä asfaltilla ja soralla. Ihanat kumit! Kerta kaikkiaan! Kyllä rullaa asfaltilla uskomattoman hyvin, ei sitten minkäänlaista jarruefektiä päällä. Ja soralla mukavuus oli sitä luokkaa, että nyt ymmärrän mistä tuo hype noihin kumeihin on muodostunut.

    Olo oli jotain epäuskoisen ja hämmentyneen välimaastosta, kun otin nuo paketista. Kyljet olivat niin notkeat ja ohuet, että hirvitti ja nauratti yhtä aikaa. Kävi mielessä, että miten ihmeessä nuo saa nousemaan kehille. No, ennen sitä käytin nuo puntarilla ja tuloksena oli 313g ja 319g lukemat.

    Kehille kampeaminen ei ollutkaan niin helppoa, mitä kumia katsellessa kävi mielessä. Reunanauha oli suht tiukka vääntää kehälle, just ja just meni sormivoimin. Sitten lutturoille kompuralla ilmaa ja tuskin ehti liipasinta painaa kun kumit jo napsahti paikoilleen. Nuo LB:n kehät ovat kyllä yhdet tubeless- helpoimmista mitä on tullut vastaan, eli oma osuutensa niilläkin.

    Ovat olleet nyt reilun vuorokauden kehillä ja ilmat ja litkut ovat pysyneet hyvin sisällä, eli kyljistä ei ainakaan vielä ole tihkunut litkua läpi. Leveyttä on nyt i25mm kehillä 44,6mm, joten ovat ainakin aluksi nimellismittaansa hiukan kapeammat, varsinkin jos nuo olisivat i19-21mm kehillä. Korkeutta noilla näyttää olevan aika reilusti. Ja aika muhkuilta nuo näyttävätkin.

    Ainoa asia mikä näiden kanssa kaduttaa on se, että en laittanut noita jo viime kesänä.

    Alussa mainittujen assu ja soralenkkien statistiikkaa pääosin pk-tehojen ollessa käytössä:








    Ps. Nuo tuli vielä tuolla vanhalla Compass nimellä. Liekö ollut myyjäliikkeellä vielä vanhat varastonhännät.

  13. #1063
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Kappas, täytyy laittaa harkintaan varsinkin kun positiiviset kamelinpaskakokemukset tuntuisivat mahdollistavan ohuempien kumien aktiivikäyttöä. Eikö ne olekaan Herset vaan Compasseja saa vielä? Saako niitä halvemmalla?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  14. #1064
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Kyllä nuo Rene Herse nimellä myytiin, mutta Compassia pukkasi laatikosta. No, väliäkö hällä, nimeä lukuunottamatta sama kumi. Tuossa nimenmuutoksessa oli vissiin takana joku nimiriita?

    Hintakin oli ns. jämpti, eli ei olleet salessa.

    Kyljet eivät ole omassa käytössä koskaan olleet ongelma ja kulutuspinnan noissa pitäisi olla paksumpi, mitä GK sliksissä. Tosin sitä alpha cord tms. hässäkkää noissa ei ole.

  15. #1065
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Kyllä nuo Rene Herse nimellä myytiin, mutta Compassia pukkasi laatikosta.
    Ehkä siellä on Hersen tehtaalla ollut yövuorossa Kummelista tuttu Tyrä-Eero, jonka perhe ei ole ikinä osannut yhtään mitään, ja epähuomiossa paistanut vanhat tarrat noin 10.000 renkaaseen.. Samat kumit ja tosiaan joku copyright-juttu oli nimenvaihdon taustalla. Laitetaan harkintaan kun on kahdet kiekot. Väärinpyöräilyyn nuo eivät varmaankaan ole hyvät
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #1066
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Väärinpyöräilyyn nuo eivät varmaankaan ole hyvät
    Kävin minä tuolla soralenkillä ajamassa semmosen n. kilometrin kivikkopolun ja muutenkaan en säälinyt, niin kiertelin vähän isomman murskeen teitä myös. Pitää näiden kuitenkin käyttöä kestää. Tosin poluille minulla ei ole kyllä yhtään mielenkiintoa mennä, sen takia hävitin maasturinkin pois, kun tuli mitta täyteen sitä lajia. Minussa ei vaan ole ryynääjän vikaa

    Mutta aika ja kilometrit näyttää sitten mitä nämä kestää. Toivottavasti kestävät, sillä nyt tekee kyllä tiukkaa edes miettiä mitään muuta vaihtoehtoa noille.

    Viikonloppuna sitten vähän pidemmälle reissulle noiden kanssa. Täytyy pitää huoli, että kamelinpaskavarastot ovat täynnä, kun pakkaa kamat mukaan

  17. #1067
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Kävin minä tuolla soralenkillä ajamassa semmosen n. kilometrin kivikkopolun ja muutenkaan en säälinyt ja kiertelin vähän isomman murskeen teitä myös.
    Jaahas... No tämähän entisestään lisää mielenkiintoa! Nyt kun on ajanut GK EXT:eillä pitkin soita ja kurapolkuja niin ei slicksikumilla enää mitään motivaatiota mennä lipsuttelemaan. Mutta ehkä voisin keveille/leveille kiekoille laittaa Herset (Compassit), olisi hyvät nautiskelulenkkien kumit missä ei juurakko hakkaa eikä kuolemakaan korjaa.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #1068
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Nyt kun on ajanut GK EXT:eillä pitkin soita ja kurapolkuja niin ei slicksikumilla enää mitään motivaatiota mennä lipsuttelemaan.
    Toivotaan, että saat BMC:n pian nippuun.

    Vaan tuo suo viittaa kyllä siihen, että pitäsikö olla jo pläskipyörä...?

  19. #1069
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    positiiviset kamelinpaskakokemukset
    DARTtiko se on mikä pitää olla mukana vai joku muu? Oisi vyölaukussa slotti kamelinpaskalle vapaana.

  20. #1070
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Jaahas... No tämähän entisestään lisää mielenkiintoa! Nyt kun on ajanut GK EXT:eillä pitkin soita ja kurapolkuja niin ei slicksikumilla enää mitään motivaatiota mennä lipsuttelemaan. Mutta ehkä voisin keveille/leveille kiekoille laittaa Herset (Compassit), olisi hyvät nautiskelulenkkien kumit missä ei juurakko hakkaa eikä kuolemakaan korjaa.
    Tai sitten laitat Steilacoomit, niin loppuu tarve vaihdella kiekkoja Harmi vaan, kun ultralighteja ei oikein löydy nahkakylkisinä mistään tällä hetkellä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #1071
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemusta näistä Challengen Tubeless-tuubirenkaista? Lähinnä tuo Strada Biancha kiinnostaa.
    Strada Bianca PRO tubeless tubular (oikeasti tuubi, ei open tubular tms.) 36 mm renkailla on nyt ajoa noin 240 km hyvältä ja huonolta asfaltilta sekä eritasoisilta soratieltä. Kun vertaan hennompiin CX kisatuubeihin tai maasturin 27.5 XC tubeless kisarenkaisiin, niin sanoisin näiden olevan PPS2 pistosuojauksen puolesta lähempänä maastokumien jämäkkyyttä, mutta rullaavat kuitenkin aivan hyvin. Alussa vaikuttivat melko jäykiltä, mutta minusta rullaus parani ensimmäisten lenkkien aikana. Ajan matalilla paineilla. Niillä mukavuus on oikein hyvä. Pistosuojaukseen on toistaiseksi luottoa. Litku on satulalaukussa stans dartin kanssa.

    Challengen laatu vaikuttaa aivan riittävän hyvältä, mutta se ei ole ehkä ihan yhtä viimeisteltyä kuin Vittoria tai Tufo. Asensin pintakuvion keskimäärin melko suoraan, ja asentoon johon kumi halusi asentua. En moiti. Kunhan mainitsen. Toiminta on 10/10.

  22. #1072
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    DARTtiko se on mikä pitää olla mukana vai joku muu? Oisi vyölaukussa slotti kamelinpaskalle vapaana.
    Joo, Stanin Dart seivannut kahdesti, vahva suositus.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  23. #1073
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.917
    Kestääkö nuo Rene Hersen pierunkuoret oikeasti ajoa enemmän kuin muutaman satasen? Tuntuu lähes uskomattomalta, että 44mm rengas painaa alle 320g ja soveltuisi oikeasti soratiekäyttöön. Eikö nuo ole enemmänkin leveät erittäin kevyet maantiekumit?

  24. #1074
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Joo, Stanin Dart seivannut kahdesti, vahva suositus.
    Nyt kun tuli painettua tilausnappia uusien kiekkojen kohdalla ja samalla otettua tubeleksiksi sopivat gummit (aiempaa kokemusta näistä hommista ei ole), niin tulikohan tehtyä virhe, kun en samalla tilannut noita kamelinkikkareita... Mennee sitten sisurihommiksi, jos litkujen kanssa ei onnistu.

  25. #1075
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tai sitten laitat Steilacoomit, niin loppuu tarve vaihdella kiekkoja Harmi vaan, kun ultralighteja ei oikein löydy nahkakylkisinä mistään tällä hetkellä.
    Ei viitsi väärinpyöräilyyn hommata noin kalliita.. On tässä remonttia ja kaikkea Jo se kun uusi Gravelking pihisee saa verenpaineen kohoamaan ja huulille nousee alustavasti voe bergele. Tikka onneksi pelastaa ja olen taas hyvällä tuulella.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  26. #1076
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Mennee sitten sisurihommiksi, jos litkujen kanssa ei onnistu.
    Kokeilemalla tuo selviää, sisurihommat vain ovat yksinkertaisesti aivan hanurista koska hitaus ja kädet on yleensä ihan litkussa sen homman jälkeen. Mulla on sen takia IKH:n Wunderwipeseja työkalupussissa, mutta silti ei inspiroi sen jälkeen kun on kokeillut Tikkaa. Samalla säilyy paikkausominaisuus, jos tulee samalla lenkillä pienempi reikä. Ainut mihin sisäkumia enää tarvitaan on pitkä viilto kylkeen tai vannenauhan puhkeaminen. Tikat kai voi tilata myöhemminkin?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  27. #1077
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Kokeilemalla tuo selviää, sisurihommat vain ovat yksinkertaisesti aivan hanurista koska hitaus ja kädet on yleensä ihan litkussa sen homman jälkeen. Mulla on sen takia IKH:n Wunderwipeseja työkalupussissa, mutta silti ei inspiroi sen jälkeen kun on kokeillut Tikkaa. Samalla säilyy paikkausominaisuus, jos tulee samalla lenkillä pienempi reikä. Ainut mihin sisäkumia enää tarvitaan on pitkä viilto kylkeen tai vannenauhan puhkeaminen. Tikat kai voi tilata myöhemminkin?
    Vähän kyllä hirvittää muutenkin, mitä tuosta litkujen kanssa pelaamisesta tulee, kun olosuhteet on tyyliä: kerrostalo Ja saa nähdä joutuuko vielä kompressoriostoksille vai selviääkö ihmiset yleensä jalkapumpulla noiden kanssa? Tietty ainahan sitä voi heittää kiekot takakonttiin ja ajella huoltsikalle, jos ei asennus käsivoimin onnistu.

    Ja totta, kyllähän sitä aina jotain tilattavaa keksii, niin täytynee seuraavaan pakettiin varuiksi lisätä muutama tikka, niin on ainakin mitä kokeilla.

  28. #1078
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Vähän kyllä hirvittää muutenkin, mitä tuosta litkujen kanssa pelaamisesta tulee, kun olosuhteet on tyyliä: kerrostalo Ja saa nähdä joutuuko vielä kompressoriostoksille vai selviääkö ihmiset yleensä jalkapumpulla noiden kanssa?
    Itse myös olosuhteissa kerrostalo ja koska renkaita on monenlaisia, suosittelen lämpimästi Motonetistä Black & Deckerin säiliöllistä pikkukompuraa. Aiemmin vuosia hikoillut napsautinpumpun kanssa mutta nykyään rengas kuin rengas nousee ammattimaisesti ilman hikoilua joko suoraan kompuralla tai viimeistään niin, että laittaa hetkeksi sisurin kanssa asettumaan, ottaessa sisurin pois jättää toisen kyljen vanteelle ja nostaa toisen kompuralla. Naps-naps kuuluu ja homma on kunnossa. Litkut laitan nykyään ruiskulla venttiilin kautta vasta sitten kun rengas on noussut vanteelle, muitakin strategioita on tullut joskus uhkarohkeasti kokeiltua. Jos on vähänkin epävarma nousemisesta, ei kannata iskeä litkuja sisään ennen kuin rengas on kunnolla vanteella. Muuten litkua lentää oikealle ja vasemmalle, kun se pitääkin ottaa pois, jos nosto menee sisurihommiksi. Tässä ehkä keskeisimmät.

    Hommasin tämän aikanaan alesta 80€: https://www.motonet.fi/fi/tuote/7001...alli-05-Hp-6-l
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  29. #1079
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    Kiitoksia vinkeistä! Kompura olis kyllä kätevä muutenkin, mutta läsnä on myös tuo kerrostaloasujan ikuinen tilaongelma... Tuo tosin taitaa olla melko pienikokoinen, joten sopinee häkiivarastoon muun romun sekaan.

  30. #1080
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Kestääkö nuo Rene Hersen pierunkuoret oikeasti ajoa enemmän kuin muutaman satasen? Tuntuu lähes uskomattomalta, että 44mm rengas painaa alle 320g ja soveltuisi oikeasti soratiekäyttöön. Eikö nuo ole enemmänkin leveät erittäin kevyet maantiekumit?
    Kyllä se valmistuttaja noita gravelille suosittelee ja mitä lueskellu käyttäjien kokemuksia ulkomailta, niin osa ajanut soraa noilla 2000 mailia ilman ongelmia. Eihän nuo mitkään kivikkojuurakko renkaat ole, missä voi kyljet joutua hierotuiksi. Mutta soralla ainakaan itsellä ei ole kylkien kanssa ole koskaan ollut ongelmia, vaikka käytössä ei ole ollut valmistajien järeimpiä kumeja. Mutta lupaan laittaa myös rehellisesti kaikki ongelmat noiden kanssa mitä vastaan tulee. Tiedä sitten suojeleeko kumeja kuskin massa (66kg) ja sitä myöten matalahkot paineet?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •