Nyt on testilenkit alla Snoqualmie Passeilla sekä asfaltilla ja soralla. Ihanat kumit! Kerta kaikkiaan! Kyllä rullaa asfaltilla uskomattoman hyvin, ei sitten minkäänlaista jarruefektiä päällä. Ja soralla mukavuus oli sitä luokkaa, että nyt ymmärrän mistä tuo hype noihin kumeihin on muodostunut.
Olo oli jotain epäuskoisen ja hämmentyneen välimaastosta, kun otin nuo paketista. Kyljet olivat niin notkeat ja ohuet, että hirvitti ja nauratti yhtä aikaa. Kävi mielessä, että miten ihmeessä nuo saa nousemaan kehille. No, ennen sitä käytin nuo puntarilla ja tuloksena oli 313g ja 319g lukemat.
Kehille kampeaminen ei ollutkaan niin helppoa, mitä kumia katsellessa kävi mielessä. Reunanauha oli suht tiukka vääntää kehälle, just ja just meni sormivoimin. Sitten lutturoille kompuralla ilmaa ja tuskin ehti liipasinta painaa kun kumit jo napsahti paikoilleen. Nuo LB:n kehät ovat kyllä yhdet tubeless- helpoimmista mitä on tullut vastaan, eli oma osuutensa niilläkin.
Ovat olleet nyt reilun vuorokauden kehillä ja ilmat ja litkut ovat pysyneet hyvin sisällä, eli kyljistä ei ainakaan vielä ole tihkunut litkua läpi. Leveyttä on nyt i25mm kehillä 44,6mm, joten ovat ainakin aluksi nimellismittaansa hiukan kapeammat, varsinkin jos nuo olisivat i19-21mm kehillä. Korkeutta noilla näyttää olevan aika reilusti. Ja aika muhkuilta nuo näyttävätkin.
Ainoa asia mikä näiden kanssa kaduttaa on se, että en laittanut noita jo viime kesänä.
Alussa mainittujen assu ja soralenkkien statistiikkaa pääosin pk-tehojen ollessa käytössä:
Ps. Nuo tuli vielä tuolla vanhalla Compass nimellä. Liekö ollut myyjäliikkeellä vielä vanhat varastonhännät.
Kirjanmerkit