HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 223 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 123 173 213 221 222 223 224 225 233 273 323 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.661 - 6.690 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #6661
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    2x, 46lla yleensä, ainoa missä on käytössä pienempi näiillä kanankoivilla on mökille mennessä Nuuksion mäet, niissä olen vaihtanut pienemmän (ei hajuakaan mikä on), ei muuten Etelä-Suomessa ole ollut tarvetta.....

    Voisi olla parempi kyllä vaihtaa takapakkaa hieman, menee 46lla välillä vähän huonoksi kulmat ja tulisi ajettua pienemmälläkin enemmän

  2. #6662
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Haluaisin siis kaiken: pitkät välitykset, lyhyet välitykset ja pienet erot vaihteiden välillä.
    Mä haluisin grainderiin eteen 34/44 ja 11-34-pakan (tai 32/44 ja 11-32) sekä 11 tai 12 vaihdetta. 1:1-välitys olisi hyvä olla juurikin vaikkapa väsyneillä jaloilla Nuuksiossa ajellessa ja nykyinen 36/32 on niissä tilanteissa vähän taaki. Nykyisen systeemin 46/11-välitystä ei tule käytettyä niin paljoa, että sen mukana roikottaminen olisi perusteltua ja jos isompi eturatas olisi 44-piikkinen 46:n sijaan pystyisi pysymään isolla edessä pykälää nykyistä hiljaisemmissa vauhdeissa. Ikä tekee sen, että muutaman vuoden päästä vauhdit ei ole ainakaan nykyistä kovempia.

    Cyclocrossariin ottaisin enemmin 1x:n. Lähinnä putsaamisen helpottamisen vuoksi. Krossikisojen jälkityöt on joskus "melko" ärsyttäviä ja kun viime syksy oli poikkeuksellisen mutainen, ajoinkin kaikki kisat 1x1 (38/18).
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  3. #6663
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    Ne jotka ovat jääneet vaille elämänkokemusta ja elämyksiä mielenkiintoisesta etuvaihtajasta, hankkikaa Sramin AXS. Tänäänkin lenkillä ensin kieltäytyi nostamasta isolle eturattaalle, sitten heitti ketjun yli kammen päälle. Viisi kertaa peräkkäin. Ja sitten toimi ihan hyvin. Ja kaikki samoilla säädöillä. Mietin sateessa polkiessa, onko minulla enemmän ikävä di2:ta, Campan mekaanista vai 1xää.

  4. #6664
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Tänäänkin lenkillä ensin kieltäytyi nostamasta isolle eturattaalle, sitten heitti ketjun yli kammen päälle. Viisi kertaa peräkkäin. Ja sitten toimi ihan hyvin. Ja kaikki samoilla säädöillä.
    Kuulostaisi olevan suht revasta
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #6665
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kulkuri Katso viesti
    3x9 on mahdollinen, Sora-vivut ja Alivio-vaihtajat ja -kammet sopivat yhteen. Tällainen yhdistelmä on esim. Trek 520:ssa. Siihen voisi vielä vaihtaa 44-32-22 eturattaat, niin saisi oikein pienen välityksen ja välitysalaa tulisi 655%. Kovin pitkiä mäkiä ei täällä Espoossa ole, mutta kun ajaa Pirttimäestä Solvallaan hiekkateitä pitkin on matkalla todella jyrkkiä seinämiä ja 22-piikkinen edessä on ainakin itselle oikein tarpeellinen ja paluumatkalla asfalttitietä on isolle välityksellekin käyttöä.
    Tuo alkaa ihan oikeasti kiinnostaa, kun mielessä pyörii droppitankomaasturiprojekti. Vaikka sitten Aceran 3x9 ratastuksella, 42-32-22. Ketjusuojakin tuossa paketissa vakiona herättämässä ihmetystä muun vastavirtaan soutamisen lisäksi!

  6. #6666
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaO Katso viesti
    Ne jotka ovat jääneet vaille elämänkokemusta ja elämyksiä mielenkiintoisesta etuvaihtajasta, hankkikaa Sramin AXS. Tänäänkin lenkillä ensin kieltäytyi nostamasta isolle eturattaalle, sitten heitti ketjun yli kammen päälle. Viisi kertaa peräkkäin. Ja sitten toimi ihan hyvin. Ja kaikki samoilla säädöillä. Mietin sateessa polkiessa, onko minulla enemmän ikävä di2:ta, Campan mekaanista vai 1xää.

  7. #6667
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaO Katso viesti
    Ne jotka ovat jääneet vaille elämänkokemusta ja elämyksiä mielenkiintoisesta etuvaihtajasta, hankkikaa Sramin AXS. Tänäänkin lenkillä ensin kieltäytyi nostamasta isolle eturattaalle, sitten heitti ketjun yli kammen päälle. Viisi kertaa peräkkäin. Ja sitten toimi ihan hyvin. Ja kaikki samoilla säädöillä. Mietin sateessa polkiessa, onko minulla enemmän ikävä di2:ta, Campan mekaanista vai 1xää.
    Tsekkaa rattaanpultit. En lupaa että ratkaisee ongelman mutta sinuna tsekkaisin. Nimim. AXS-mies jolla on kokemuksia

  8. #6668
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Toistaiseksi on 10-42/42T 1x11 riittänyt ja saahan sitä 1x12, jos haluaa. Markkinamiesten mukaan tällä saa täydet 500% (mitä lienee tarkoittaakaan). Vähemmän vipuja ja liikkuvia osia, helpompi putsaus ja kevyempi. No brainer, jos minulta kysytään.
    Roots, bloody roots

  9. #6669
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Vähän mä ehkä salaa odottelen, että Campagnolo saisi clutchillisen takavaihtajan aikaiseksi. Nyt kun Chorus-12 toimii jo 11-34-piikkisellä takapakalla, niin puitteet alkaisi periaatteessa olla otolliset ja kun gravel-buumi näyttää jatkuvan, niin luulis, että niillä ei olis varaa jäädä 1x-kelkasta pois kokonaan. Voisin jopa elää vähän vähemmän laajan välitysskaalan kanssa siinä tapauksessa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #6670
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    261
    Itseä lähinnä 1x11:ssä mietityttää se, että joutuu valitsemaan kaksi kolmesta; tarpeeksi kevyt kevyin vaihde (narureisille), tarpeeksi raskas raskain vaihde (alamäessä myötätuulessa vähän lisävauhtia, eihän reidet muulloin riitä raskaimmalle vaihteelle), tarpeeksi tiheät välitysvaihtoehdot (löytyy itselle sopiva vaihde joka nopeuteen). Nykyiseen pyörään vaihdoin rataspakan tiheämpään (onkohan oikea termi), kun tuntui, että tietyissä nopeuksissa oli aina tarjolla vain liian kevyt tai liian raskas vaihde. Haluaisin kolme kolmesta, niin olenko väärässä, että noita ei voi saada 1x systeemissä jos on kovinkin ronkeli viimeisen kohdan suhteen, omaa heikot reidet, mutta haluaisi edes myötätuulessa päästä kovaa?

    Edit: jaano, ehkä tuo olisi mahdollista, mutta ainakin Kona Rove ST:n eturatas 40 piikkisenä on itselleni ehkä vähän iso, jos lähden tiheämmän pakan laittamaan taakse. Pitää vähän leikkiä laskurin kanssa lisää. Periaatteessa toivoin, että olisin saanut rajattua vaihtoehtoja pois tällä, kun niitä on liikaa, muttei se sit kuitenkaan tarkemmin asiaa tarkasteltuna tainnut onnistua.

  11. #6671
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Joo, kyllä se harmittaa, kun myötätuulessa loppuu vauhti kesken.

    Minulla kävi eilen juuri näin, kun edessä on talven jäljiltä pienehkö 40 ja takana 11-42. Aikaisemmin oli 44 eturatas, mutta sillä olin maastossa ongelmissa talven lumisissa ylämäissä. Myös renkaan ulkomitta vaikuttaa asioihin, 650b:n pienempi kehä lyhentää välitystä entisestään 700c talvirenkaaseen verrattuna.

    Minulle kelpaisi graveliin laajempikin pakka, 10-50 vaikkapa. Sellainen on läskipyörässäkin 12 vaihteisena, ja ihan hyvin toimii
    Pyöräily on kivaa!

  12. #6672
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Haarukka kiinnostaa kyllä. Ja aftermaketissa mustana. Harmi kun senkin juuri vaihtoi.
    Pitihän toi Ritsin haarukka mountseilla tilata. Eipä kauaa ehtinyt vanheta tuo alla oleva Ritsi No kaipa sen saa myytyä kunhan tuo uusi saapuu.


  13. #6673
    Yksi mahdollisuus on lähteä JackOjan tielle ja unohtaa optimikadenssinsa. Esim. 34/14 antaa 80 kadenssilla nopeudeksi 24,48 km/h ja 150 kadenssilla 45,9 km/h. Jotenkin kyllä kolmen eturattaan systeemi junnupakalla tuntuu houkuttelevalta...

  14. #6674
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuhan Katso viesti
    Yksi mahdollisuus on lähteä JackOjan tielle ja unohtaa optimikadenssinsa.
    Olenko minä unohtanut optimikadenssini? Enpä tiennytkään.

    Esim. 34/14 antaa 80 kadenssilla nopeudeksi 24,48 km/h ja 150 kadenssilla 45,9 km/h. ...
    Oletpa veikeä, käytä ihmeessä sitä takavaihtajaa, eihän tuossa ole järkeä.


  15. #6675
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    261
    Vaihdoin mph:n laskurista kmh:ksi ja huomasin, että olin päätynyt "hieman" yläkanttiin nopeuksiin konvertoidessa mph -> kmh. Jaa'a. Houkuttaisi päästä etuvaihtajasta ihan vain selkeyden ja yksinkertaisuuden vuoksi eroon, mutta mietityttää miten vanha jäärä taipuu. Puuhasteltuani laskurin kanssa lisää olen sillä kannalla, että kahteen kolmesta on tyytyminen 1x kanssa.

    Nyt pitää vaan päättää, että onko houkutus kovempi kuin epäilys ja toisaalta henkisesti varautua keventämään lompakkoa aiottua enemmän, jos joutuu pyörää vaihtamaan "heti saman tien", jos en sitten taivukaan tuohon.

  16. #6676
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Luultavasti ihmisissä on sekin ero, että joillain vain on kadenssinirsommat jalat? Itse sopeudun ajamaan monelaisella kadenssilla ja koen vaihtelun suorastaan virkistävänä. Tosin silloin kun fillarissa vielä oli kadenssimittari keskiarvo oli lähes aina 94 (muistaakseni, vois toki tarkistaa). Siksi nykyäänkään en seuraa asiaa koska mitä väliä (mulle)?
    Tätä lausumaa muistelin.

  17. #6677
    Huumori on välillä vaikea laji.

  18. #6678
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bomb Katso viesti
    Haluaisin kolme kolmesta, niin olenko väärässä, että noita ei voi saada 1x systeemissä--.
    Et toki vaan ihan oikeassa. Sehän tuossa juuri on pointti että vaihteita on valittavana esim 10-pakalla se 10 kappaletta, entisen 20 tai jopa 30 sijasta. Ihan itse voi valita ne 10 kappaletta välityksiä omaan makuun, mutta jos haluaa 20 tai 30 eri vaihtoehtoa niin 1x ei ole silloin vaihtoehto.

    Se, montako välitystä tarvitaan, riippuu aivan täysin mielihaluista ja ajomaastosta. Kovimmat tietysti pärjää yhdellä välityksellä. Painot, kulutuskestävyydet, huollon helppoudet ja muut vastaavat ominaisuudet on täysin sivuseikkoja. Välitykset ja niiden tarve on vaihteiston valinnassa se mistä lähdetään liikkeelle jos pyörällä halutaan myös ajaa eikä vaan ihastella tallissa ja foorumilla.

  19. #6679
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bomb Katso viesti
    Nyt pitää vaan päättää, että onko houkutus kovempi kuin epäilys ja toisaalta henkisesti varautua keventämään lompakkoa aiottua enemmän, jos joutuu pyörää vaihtamaan "heti saman tien", jos en sitten taivukaan tuohon.
    Osa valmistajista tarjoaa 1x kokoonpanon 2x optiolla. Ei tarvitse pyörää vaihtaa, hommaa vaan etuvaihtajan vipuineen.
    Roots, bloody roots

  20. #6680
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Nostetaas tää takas etusivulle.

    Testasin eilen pikaisesti eTapia. Vakuutti.

    Mutta ei kuulemma toimi ihan ideaalisti ilman Sramin omaa flat top -ketjua. Nyt siis oli joku muu ketju Absolute Blackin eturattaan takia, joka taas ei kuulemma toimi flat top -ketjun kanssa. Tyrmääköhän toi nyt sitten Srampagnolo-idean? Toinen asia, mitä vähän jäin miettimään on se, että sähkökahvoissa ne vaihdevipujen melat voisi ehkä olla vähän pienemmät, kun vaihtamiseen ei tarvitse voimaa ollenkaan. Nyt ne vivut on niin isot ja herkkätoimiset, että niihin ehkä epätasaisella ajaessa osuu sormi epähuomiossa ja tulee vahinkovaihtoja sen takia.

    Forcen nestelevarit ei sen sijaan aiheuttaneet wau-efektiä. Jarrutehoa ei ollut havaittavasti enempää kuin MiniMotoissa, ei ehkä vähempääkään, eikä tuntumassakaan musta ollut mitään ihmeellistä eroa. Varsinkin etujarrun suhteen ero oli varsin minimaalinen ja tehon suhteen saattaisi kääntyä jopa MiniMoton voitoksi. Takajarrun suhteen kääntynee toisin päin, koska ohutputkisessa rungossa cantitappeihin kiinnittyvä takajarru vähän kärsii siitä, että seatstayt flexaa jarruttaessa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #6681
    Kokeilin myöskin Sramin flat top -ketjua Absolute Blackin eturattaan kanssa 1x-kokoonpanossa. Ketju on tosiaan hieman liian kapea asettuakseen kunnolla rattaalle, ja rullatkin on ilmeisesti isommat. Nyt toistaiseksi käytössä on Wolf Toothin eturatas, johon sopii myös flat top -ketju. Yksi kuutioimani vaihtoehto oli käyttää Eagle AXS takavaihtajaa, joka toimii eTap AXS kahvojen kanssa, ja tavallinen 12-spd -ketju ja rattaat käy. Toisaalta Eagle-vaihtaja on turhan kallis, kun tarvetta ei ollut laajemmille välityksille.

  22. #6682
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Jos Stenu oot vain harkitsemassa vain osasarjan vaihtoa niin kannattaa yrittää hankkia tuollainen Force AXS pyörä pariksi päivää testiin ja ottaa kunnolla tuntumaa. Ehkä pidän liian paljon mekaanisen vaihdetuntumasta, mutta ainakin omat innostuneet fiilikset lähti nopeasti haihtumaan viikon aikana, eikä tuo nyt niin paljoa tuo lisää kuin paremman pään mekaaninen. Lisäksi kallis ja painava. Tosin jos pyörä on kovinkin integroiduilla sisäisillä vienneillä niin tilanne olisi eri.

    Vieläkö noissa AXS etuvaihtajissa on muuten toimintaongelmia? Omassa vuokrapyörässä toimi hyvin, mutta vanhemman Redin etapin hylkäsin sen jälkeen, kun näin livenä aivan kieroon väännetyn eturattaan.

  23. #6683
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ...
    Mutta ei kuulemma toimi ihan ideaalisti ilman Sramin omaa flat top -ketjua...
    Mikä komponentti sen ketjun vaatii? Takavaihtaja?


  24. #6684
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ...aivan kieroon väännetyn eturattaan.
    Kyselykerhosta huomenta, onko etuvaihtajassa niin paljon voimaa että vääntää rattaan kieroon vai mistä tämä voi johtua? Shimanon etuvaihtaja on säpäkkä mutta tuskin jaksaisi ainakaan Shimanon omia eturieskoja väännellä mihinkään.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  25. #6685
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^^ osaatko eritellä tarkemmin, mikä ominaisuus tai mitkä ominaisuudet fiilisten haihtumisen aiheutti? Mulla mahdollisen päivittämisen syy olisi lähinnä vaijereista eroon pääseminen ilman johtojen lisääntymistä.

    ^ en osaa sanoa tarkemmin, mutta ei kuulemma vaihda ihan niin nätisti kuin pitäisi. Jos johtuu pakasta, niin sitten ongelmaa ei ehkä olisi, koska Srampagnolo-setupissa olisi Chorus-pakka. Mutta on sen verran arvokas kokeilu, että en haluaisi olla ensimmäinen koekaniini, jos ei sitten toimikaan kunnolla. Netistä en ole löytänyt varmaa faktaa siitä, että toimii ja vaikka mekaanisille jarruille tarkoitettua 1x eTap Forcea saakin ihan ok hintaan jo, ei sen luukuttaminen eteenpäin ole varmaankaan ihan helppoa, jos ei sitten toimikaan.

    (LJL ehti väliin, ylänuolia liian vähän )
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #6686
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Kyselykerhosta huomenta, onko etuvaihtajassa niin paljon voimaa että vääntää rattaan kieroon vai mistä tämä voi johtua? Shimanon etuvaihtaja on säpäkkä mutta tuskin jaksaisi ainakaan Shimanon omia eturieskoja väännellä mihinkään.
    Tohon tapaukseen en tiedä vastausta, mutta chainsuckin seurauksena eturattaan saattaa huonolla tsägällä saada kieroksi ja mulla on sellainen näppituntuma, että mitä enemmän vaihteita ja kapeampi ketju, sitä herkemmin chainsuckeja syntyy siinä vaiheessa, kun eturattaissa alkaa olla kuraa ja muuta moskaa.

    Mulla Chainsuckeja alkoi ajoittain esiintyä, kun vaihdoin 10-Campasta 11-pykäläiseen. Veikkaisin, että osaasyynä on ainakin se, että kun ketjut kapenee, ne myös kevenee ja silloin ketjun paino ei auta irroittamaan sitä eturattaan alapuolelta vaihtaessa ja ketju jää jumittamaan rattaan piikkeihin helpommin. Teoriaa tukee kokemus siitä, että kun Campan 11-vaihteisia ketjuja saa sekä umpinaisina että sellaisina, missä on linkkien sivulevyissä aukko, niin umpinaisilla ja painavammilla chainsuckeja tulee vähemmän. Campan 10-ketju oli melkein yhtä leveä kuin Shimpan 9-ketjut ja 10-vaihteisella Campalla ei mulle tainnut tulla chainsuckia ikinä edes pahimmissa mutakrosseissa.

    12-vaihteiset ketjut on vielä kevyempiä, joten jos mun teoria pitää paikkansa, luulisi chainsuckien olevan vielä isompi ongelma 2X12-systeemeissä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #6687
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Kieltämättä se Forcenkin etapin vaihteidenvaihto toimi tuon viikon testauksen ajan kuin junan vessa eikä aiheuttanut harmia. En osaa tarkemmin sanoa mikä tuossa alkoi mekaaniselle uskolliselle tökkimään, mutta ainakin vaihtotuntuman tunnottomuus oli yksi iso tekijä. Pienenä miinuksena viive vaihtamisessa. Ajamisesta tuli ehkä liian suorittamista, kun vaihteiden vaihdon suoritti moottori eikä varsinaisesti itse. Mekaanisilla vaihtaessa tulee luonnostaan enemmän esiin sormen liikkeen ja kadenssin yhteensovittamista, jotta vaihtaminen sujuu mahdollisimman kevyesti ja nätisti.

    Tilannetta voisi verrata myös manuaali ja automaattivaihteisiin autoihin. Pidän manuaalivaihteisista autoista jos voi keskittyä täysin vain itse ajamiseen, koska tällöin ajamisessa on mukana myös muutakin pientä tekemistä kuin ratin kääntämistä.

    Jarrutuntumassa soin ongelma itselleni oli runsas välimatka jarrupalan ja levyn välillä tai joku muu ongelma. Kahvaa sai puristaa puoleen väliin ennen kuin alkoi mitään tapahtumaan. En tutkinut tarkemmin mikä tuohon vaikutti, mutta vuokrafirman mukaan tuohon ei voinut vaikuttaa niin annoin asian olla. Omassa Shimanon ultegrassa tämä tuntuma oli huomattavasti parempi.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Kyselykerhosta huomenta, onko etuvaihtajassa niin paljon voimaa että vääntää rattaan kieroon vai mistä tämä voi johtua? Shimanon etuvaihtaja on säpäkkä mutta tuskin jaksaisi ainakaan Shimanon omia eturieskoja väännellä mihinkään.
    Joku chainsuck tämän oli kai aiheuttanut. En olisi itsekkään uskonut etuvaihtan moottorista löytyvän niin paljon vääntöä, mutta eturatas (taisi olla orkkis Sram) oli joku 2-3 cm ulkoneva siitä kohtaa mihin vaihtaja oli puristanut väkisin. Vääntynyt samalla tavalla, kuin pyöreetä kiekkoa alkaa tietystä kohtaa ulkokehää vääntämään kasaan. Luulisi rungon keskiönseudunkin olevan kovilla tuossa kohtaa.

  28. #6688
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Ymmärrän ehkä pointin. Mä taas ajelen mieluiten yksivaihteisilla juuri siksi, että niiden kanssa ei tarvitse vaihteita tai vaihtamista miettiä lainkaan ja voi vaan keskittyä ajamiseen Autoillessa sensijaan myös tykkään manuaalilla ajamisesta enemmän.

    Siksi sähkävaihteet hieman houkuttelee.

    Vähän ärsyttävää protektionismia ja uusien komponenttien pakkomyyntiä on kyllä se, että sähkövaihdesysteemejä ei ole tehty niin, että ne voisi ohjelmoida toimimaan millä tahansa ratasmäärällä ja minkä tahansa levyisellä pakalla, kun ei sellaisen palikan ohjemointi olisi juuri mitään vaatinut.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  29. #6689
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Varsinaiseen itse ajamiseen keskittymiseen sähkövaihteet on ihan kiva vaihtoehto. Tuskin kauhean kallis kokeilu on varsinaisten vaihdeosien puolesta jos tuleekin toisiin aatoksiin.

    Tosin edelleen hieman kiinnostaa sähkövaihteet niiden helppouden ja vaijerittomuuden takia. En nauti säätämisestä, joten asennuksen jälkeinen unohtaminen houkuttelee, ainakin ensimmäiseen mysteeriseen ohjelmointi tai sähkövikaan.

  30. #6690
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Raha on ainoa syy olla ilman sähköjä.
    Etuvaihtaja toimii paremmin sähköillä.

    Chainsuck on kyllä yhtä helvettiä. Tuossa kohtaa jos runttaa, niin hajoaa tasan kaikki voimansiirrosta, tai no ehkä kahva jää ehjäksi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •