Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nemonen Katso viesti
Noniin, täällä uusi Raw:n omistaja myös, entinen Rambler, kun varastettiin ja nyt näitä sais Verkkiksestä ulosheittohintaan. On herännyt muutamia kysymyksiä pyörään liittyen;


1. Kun pyörää taluttaa taaksepäin tai polkimia pyörittää taaksepäin, kuuluu moottorista rutinaa, normaalia?

2. Minkä verran teidän pyörissä on tätä moottorin avustuksen kokonaan häviämistä yhtäkkiä? itse joudun silloin tällöin nollaamaan ja käynnistämään motin uudelleen. Vikaa?

3. Kuuluuko tuon takapyörässä olevan nopeustunnistimen olla kuvani mukaisessa asennossa?
https://aijaa.com/G9RTd4


Kun, nyt vertaa tätä Raw:ia aikaisempaan Rambleriin, niin on näissä kyllä eroja. Ajoasento on jo vakiona huomattavasti parempi Raw:lla, eikä tässä ole sellaista leikkaavaa rajoitinta, niinkuin Ramblerissa on. Tosin, jotenkin taas tuntuu tehoiltaan laimeammalta, eikä ole sellaista hyökkäävyyttä kiihdyttäessä. Tässä pyörässä joutuu melkein kokoajan pitämään avustustasoa vitosella, kun Ramblerissa riitti kolme tai neljä.
En tiedä onko tässä kyseisessä yksilössä myös tässäkin ketjussa mainittua vanteen/renkaan vikaa, mutta ajettaessa on pientä hyppyefektiä havaittavissa, ihankuin ajaisi soikealla renkaalla.
1. Olipa virta päällä tai pois päältä, kun poljinkampia pyörittää taaksepäin, pitäisi niiden pyöriä kevyesti ja kuulua tavallinen "naksutus" mikä kuuluu kaikista polkupyöristä, esim. alamäkeen rullatessa. Kun taluttaa takaperin, pitäisi kuulua vain hyvin vaimea hurinan kaltainen ääni, ei missään tapauksessa "rutinaa". Rutina voi johtua hiekasta jossain rattaistossa. Itselläni oli poljinkampien keskiössä näkyvä hammasreunainen holkki löysällä ja se piti kiristyttää huollossa (ks. aikaisempi viestini tässä ketjussa).

2. Itselläni ei ole ollut avustuksen häviämistä kuin muutaman kerran talvella, kun olen kovalla pakkasella polkaissut lähtenyt liikkeelle ja ekan kilometrin polkaissut täydellä vauhdilla. Voiman tippuminen tuli vastaan 25km/h rajalla ja näytöstä sammui valot, mutta virrat tuli kyllä heti takaisin. Virta ei sitten katkennut kun polki hitaammin. On toki normaalia että akutkin toimivat heikommin kovilla pakkasilla. Eli siis vain muutaman kerran kovalla pakkasella äkkinäisessä rajussa käytössä, mutta ei koskaan alle ~15 asteen pakkasilla, saatikka kesällä.

3. Kuvan anturi on juurikin oikeassa asennossa.

Aika moni on valittanut että rengas hyppyyttää tai että renkaasta kuuluu laahausääntä. VeeTire-renkaat ovat kyllä symmetrisiä ja GZR:n vanne on myös symmetrinen, mutta 4,8" renkaassa on paljon liikkumavaraa ja sen asentaminen symmetrisesti vaatii jonkin verran aikaa. Rengas on varsin helppo asentaa itsekin symmetrisesti keskelle, niin ettei se hyppyytä. Kääntää pyörän ylösalaisin ja laskee renkaasta painetta niin alas että sitä voi jonkin verran väännellä tai painaa. Sitten pyörittää rengasta ja katsoo tarkkaan että mistä kohdasta se nousee ja painelee siltä alueelta kumia alaspäin renkaan keskiakselia kohti. Sen jälkeen pyörittää uudestaan ja katsoo vaikuttiko mitään. Jos ei niin toistaa toimepiteen, kunnes kumi näyttää pyöriessään olevan tasaisesti. Kannattaa vastavuoroisesti myös vetää ulospäin toiselta puolelta. Aluksi voi näyttää ettei tuo vaikuta mitään, eikä kumi liiku, mutta eron huomaa rengasta pyörittäessä. Osviittaa voi katsoa kumin sisäreunassa olevasta rajalinjasta ja sen etäisyydestä vanteeseen. Millilleen se ei tarvitse olla symmetrisesti. Lopuksi sopivat paineet sisään.