GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 411 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 311 361 401 409 410 411 412 413 421 461 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.301 - 12.330 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Se turvallisen tilan antaminen vaan on välillä vaikeaa kun jalankulkija kulkee keskellä väylää. Eli kyllä se jalankulkijakin voi antaa sen tilan turvalliselle ohitukselle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Jos meidät pyöräilijät välttämättä pitää jakaa kahteen leiriin, joista toisessa ovat ne jotka kertovat ajavansa oikealla tilannenopeudella ja osaavansa oikein huomioida muut liikkujat toisin kuin ne siihen toiseen leiriin kuuluvat, jotka eivät osaa tai halua ajaa sopivalla tilannenopeudella eivätkä muutenkaan aja kaikkien kannalta yhtä turvallisesti, niin tiedän kumpaan haluan ehdottomasti kuulua - ja se ei ole ensiksi mainittu.
    Kun ajetaan vähäliikenteistä n. 3,5 m leveää väylää, jonka reunassa kävelee rouva täysin oikeaoppisesti ja pyöräilijä ohittaa tämän vasenta reunaa ajaen, sanotaan nyt vaikka 15-20 km/h eli olkapäidemme väliin jää helposti reilu metri tilaa. Onko tuo riittävästi vai onko ajettu väärin, kun ajatuksissaan kulkevan rouvan mielestä "äänettömästi etenevät pyöräilijät säikyttelee ohittamalla olkapäätä hipoen 50 km/h"?

Esimerkissäsi on se ongelma, että tilannenopeus ja muut vastaavat asiat voi olla kovin erilaisia riippuen siitä, keneltä kysytään. Ylipäätään jo se, että omissa ajatuksissaan toikkaroiva jalankulkija (siis pääasiassa muut kuin esimerkkini rouva) sysää tilanteessa syyn pyöräilijälle ja oman roolin merkitys jää tarkastelun ulkopuolelle.

^ Tuo on totta. Sääntöjen ja lain näkökulmasta katsottuna pyöräilijöillä ajoneuvon kuljettajina on vain valitettavasti suurempi vastuu tilanteissa jalankulkijoihin nähden. Jalankulkijoilla on vähiten velvollisuuksia liikenteessä (tosin niitä on) ja ajoneuvon kuljettajilla niitä on sitten enemmän. Hyvä esimerkki on juuri yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä joka jalankulkijoiden osalta on jalkakäytävä ja pyöräilijöiden osalta pyörätie.
    I’m on the Koskenkorva diet. So far I have lost 2 days.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Kun ajetaan vähäliikenteistä n. 3,5 m leveää väylää, jonka reunassa kävelee rouva täysin oikeaoppisesti ja pyöräilijä ohittaa tämän vasenta reunaa ajaen, sanotaan nyt vaikka 15-20 km/h eli olkapäidemme väliin jää helposti reilu metri tilaa. Onko tuo riittävästi vai onko ajettu väärin, kun ajatuksissaan kulkevan rouvan mielestä "äänettömästi etenevät pyöräilijät säikyttelee ohittamalla olkapäätä hipoen 50 km/h"?
    Koska olen täysi mulkku vain Fillarifoorumilla, en säikyttele käveleviä rouvia lähestymällä äänettömästi ja ohittamalla varottamatta. En edes soittamalla kelloa/laulattamalla vapaaratasta/vinguttamatta jarrua/viheltämällä tunnetun napolilaisen kansanlaulun kertosäettä vasta kun olen aivan heidän takanaan.

Esimerkissäsi on se ongelma, että tilannenopeus ja muut vastaavat asiat voi olla kovin erilaisia riippuen siitä, keneltä kysytään. Ylipäätään jo se, että omissa ajatuksissaan toikkaroiva jalankulkija (siis pääasiassa muut kuin esimerkkini rouva) sysää tilanteessa syyn pyöräilijälle ja oman roolin merkitys jää tarkastelun ulkopuolelle.
    Minkä esimerkin minä olen ehtinyt esittää ja missä välissä? Tilannenopeudestakaan en maininnut mitään ennen kuin se kommentissa marssitettiin komeasti näyttämölle - siitä yksinkertaisesta syystä etten nähnyt mitään aihetta olettaa että joku nyt käytävään keskusteluun osallistunut olisi ajanut liian kovaa, vaarantanut kenenkään turvallisuutta tai edes säikytellyt ketään.

Tarkoitin kommentissasi tehtyä jakoa kahteen ryhmään, jossa myös puhuit tilannenopeudesta. Yritys havainnollistaa oikean tilannenopeuden määritelmän monimutkaisuutta näköjään epäonnistui. Voin vain ihmetellä, miten tien päällä, jossa pitää tehdä ratkaisuja joskus nopeastikin, voi hetkeäkään selvitä ilman konflikteja.

Tarkoitin kommentissasi tehtyä jakoa kahteen ryhmään, jossa myös puhuit tilannenopeudesta. Yritys havainnollistaa oikean tilannenopeuden määritelmän monimutkaisuutta näköjään epäonnistui. Voin vain ihmetellä, miten tien päällä, jossa pitää tehdä ratkaisuja joskus nopeastikin, voi hetkeäkään selvitä ilman konflikteja.
    Jako ei sekään ollut minun tekemäni

^Kun ollaan monesti niin tarkkoja sanamuodoista niin kommentoisin tuohon, ettei Mohkku väittänytkään jakoa sinun tekemäksi.

Pohjimmainen ongelma lienee se, että me katsomme monesti tilanteita vain omista näkökulmistamme. Nyt keskustelun kirvoittaman tilanteen osalta, mistäs me tiedämme vaikka vanhemmat olisivat juuri muutamia minuutteja ennen kohtaamista rääkyneet pää punaisena jälkipolvelleen oikeasta kelvikäyttäytymisestä ja olivat matkalla kotiin 'kun ei tästä mitään noiden kanssa tule'. Siinä määrin muksujen kanssa yhteistä historiaa eläneenä mielipiteeni on kyllä vahvasti lasten vanhempien puolella siinä mielessä, että se on duuni jossa kovin harvakseltaan saa tuntea onnistuneensa kunnolla. Ei siinä yhden tai kahden pyöräilijän kommentit enää intoa kouluttaa lapsiaan kasva.

Ja toisaalta, kuinka monesti itse kukin törmää tällaisiin tapauksiin? Viimeiset 9 vuotta olen polkenut 8 - 10 Kkm per vuosi, joista 4 - 5 pk-seudun kelvejä enkä vielä ole kyllästynyt lapsiin. Aikuisiin sen sijaan kyllästymispiste on tullut eteen jo ajat sitten.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Siinä määrin muksujen kanssa yhteistä historiaa eläneenä mielipiteeni on kyllä vahvasti lasten vanhempien puolella siinä mielessä, että se on duuni jossa kovin harvakseltaan saa tuntea onnistuneensa kunnolla. Ei siinä yhden tai kahden pyöräilijän kommentit enää intoa kouluttaa lapsiaan kasva.
    Syntyvyyslukujen perusteella ei tosiaan löydy enää edes yritystä.

Ja toisaalta, kuinka monesti itse kukin törmää tällaisiin tapauksiin? Viimeiset 9 vuotta olen polkenut 8 - 10 Kkm per vuosi, joista 4 - 5 pk-seudun kelvejä enkä vielä ole kyllästynyt lapsiin. Aikuisiin sen sijaan kyllästymispiste on tullut eteen jo ajat sitten.
    Tuota koitin Kotlerilta kysyä.

Höpö höpö, liikennepuistoja ei ole joka nurkassa, edes jokaisessa kaupungissa. Herää jo elämään. Pitää varmaan ehdottaa muutamille aikuisillekin liikennepuistoa.

Maantiellä lähinnä tarkoitin sitä, että menkää maantielle ajamaan niitä kisojanne ja jättäkää kelvit rullailuun, jolloin ei tarvitse harmittella jarrukahvan käyttöä.

EDIT: Suomessa löytyy enemmän ajoratoja, joilla on luvallista ajaa kuin kelvejä.
    Ainakin siinä pikkukaupungissa oli, mihin maalta muutettiin ollessani lapsi. Jos sinne Fuugan kotikylälle Espooseen ei ole rakennettu liikennepuistoa niin se tuskin on pitäjän koon syytä?

Muihin kommentteihisi vastauksena, olen jo oikein hereillä, ja harkitsen kehoitustasi tarkastella kykyäni liikkua järkevästi. Hyvin vähän, koska et tiedä minusta tai liikennekäytöksestäni v**tuakaan. Aikuisista puheenollen, voisit itse opetella keskustelemaan kuin sellainen.

Mitään kisoja en edes pyöräteillä ajele, mutta viime aikoina olen Tampereen ympäristössä useamman kerran joutunut pysähtymään kokonaan, kun laumanjohtaja on tuonut koko pesueen keskelle tietä pyörimään väkkäränä.

F. Kotlerburg Guest
    Niin eihän tuokaan ole lasten vika vaan aikuisten, jotka ei tiedosta laumansa olevan liikenneväylällä. Jos tiedostaisi niin lastenkin käyttäytymisestä välitettäisiin enemmän. Tästä syystä olen edelleenkin kyllästynyt enimmäkseen aikuisten toimintaan kelvillä. Onhan siellä taas nämä rullaluistelijat napit korvissa huitomassa sun muita sankareita, jotka luulee koko kelvin olevan tarkoitettu heille.

Mielestäni siihen aikaan, kun tässä kaupungissa sai vielä mopolla ajaa kelvillä niin käyttäytyminen oli paljon siistimpää ihan varmasti siitä syystä, että sieltä saattoi oikeasti joku teini tulla 50+ lasissa niskaan, mutta niitä en siitä huolimatta kaipaa kelveille takaisin. Sähkömopoilijat, jotka kulkuvälinettään sähköpyöräksi väittävät, riittää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kurenniemi-2 Katso viesti
    Ainakin siinä pikkukaupungissa oli, mihin maalta muutettiin ollessani lapsi. Jos sinne Fuugan kotikylälle Espooseen ei ole rakennettu liikennepuistoa niin se tuskin on pitäjän koon syytä?

Mitään kisoja en edes pyöräteillä ajele, mutta viime aikoina olen Tampereen ympäristössä useamman kerran joutunut pysähtymään kokonaan, kun laumanjohtaja on tuonut koko pesueen keskelle tietä pyörimään väkkäränä.
    Niin, toisissa kaupungeissa on ja toisissa ei. Sinäkö ihan tosissasi olisit sitä mieltä, että se +50 kertaa mitä tuollainen alakouluikäinen ja sitä nuorempi nassikka tarvitsee kulkukertoja ja siinä samalla kymmeniä jos ei satoja muistutuksia per kerta - matkasta riippuen tosin - miten kelvillä käyttäydytään, suoritettaisiin ensin koulutus ja opetus jossain liikennepuistossa, joita yleensäkin kaupungeissa, joissa niitä on, on lähinnä 1 tai 2 kpl? Kyllä siinä voi kysyä, että oletkohan tutustunut elämään ihan oikeasti - varsinkin lapsiperheen elämään?

Hyvä, että harkitset ehdotustani. Ei siitä liene suurta haittaakaan.
    Ja siinä olet oikeassa, etten tiedä alasynnytyskanavastasi mitään enkä ole siitä lainkaan kiinnostunut.

Varmaan se aikuinen, mikäli laumanjohtajalla tarkoitat lapsia ohjannutta aikuista, josta apropoo tuli sellainen mielleyhtymä että erästä veikkoa nimitettiin heimopäälliköksi etunimensä mukaan mutta että laumanjohtajaksi, on aivan tahallaan tuonut ne siihen ja kehottanut oikein pyörimään väkkäränä. Suuriko haitta tuosta on ollut matkanteolle ja mikä lie useamman kerran?
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Ennustan jo etukäteen avautumista ja vaikeaa elämää Hervannan baanan Muotialan osuudelle, kunhan se aikanaan valmistuu.

Päädyin lukemaan kaupungin kokouspöytäkirjoista kansalaisten lähettämiä muistutuksia ja näyttäisi siltä, että olemassaolevan pyörätien parantamisen ja leventämisen seurauksena itse pyörätie aiheuttaa merkittävää vaaraa kansalaisten terveydelle. Näyttää myös siltä, että on yksinomaan pyörätien syytä, jos pihasta peruuttava auto teloo pyöräilijän.

Näitä lukiessa kyllä tulee väkisinkin mieleen Gaussin käyrä, kuinka sen keskivaiheillakaan ei voi kauheasti olettaa ja kuinka paljon löytyykään sieltä vasemmalta puolelta.

Lainaus: ”..moni ihmettelee, miksei sitä suunniteltu ... alueille, missä ei ole asutusta’. Siinäpä vasta olisi veroeurot hyötykäytössä.

http://tampere.cloudnc.fi/fi-FI/Toim...atien_(137419)

Mitä olen omien mukuloiden (4v. ja 6v.) kanssa käynyt liikennepuistoissa niin vaikka ne ovat hyviä paikkoja oppimiseen, niin eivät ne kuitenkaan mitenkään vastaa oikealla kevyenliikenteen väylällä oikeassa kaupungissa ajelua. Liikennepuistoista kun puuttuu aikuiset (pl. valvojat).

Omien muksujen kanssa on harjoiteltu ajoa metsäpoluilla ja pikku hiljaa siirrytty liikenteen sekaan. Onpa vanhemman kanssa ajettu myös maantienlaitaa pätkä. Enimmäkseen täytyy kiittää kanssaliikkujia, sekä autoilijoita että maantiepyöräilijöitä. Onpa heiltä tullut jopa kannustusta. Yksinään vanhemman kanssa ajaen tuo meidän poika ajaa jo varsin siististi ja pikkusisko myös. Mutta kun molemmat otetaan mukaan lenkille niin jotenkin kummassa se ajamisen siistiys katoaa tyystin ja tulee noita häröpalloiluja ja muuta sähellystä .

Ymmärrän tietysti että on paljon taas pyöräilyä aloittavia liikkeellä mutta turha kiire pois. Jos joudut hihasta raapaisten ohittamaan three wide kun vastaantulija onkin liian nopeasti kohdalla sinulle teet väärin.

Samoin älä oikaise kuolleessa kulmassa mutkaa, perkele että pelästyin tänään kun yhtäkkkiä oli kaksi succista gräveläämässä eteen t-ristyksessä kääntyen suoraan eteen aidan takaa.

Laitetaan tänne kun kummassakin tapauksessa pyörän arvo sellainen että varmaan täällä nuuhkivat.

Miksi pitää ajaa väylän vasenta reunaa, miksi? Tänään, jälleen kerran, tuli vastaan kymmeniä vasemman laidan kulkijoita. Ilmiö tuntuu tiivistyvän kevään-kesän aikoihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cokekola Katso viesti
    Miksi pitää ajaa väylän vasenta reunaa, miksi? Tänään, jälleen kerran, tuli vastaan kymmeniä vasemman laidan kulkijoita. Ilmiö tuntuu tiivistyvän kevään-kesän aikoihin.
    Syyllistyn tuohon itsekin välillä. Syy on ihan hyvä, nimittäin ainakin täälläpäin hiekoitushiekat kerätään siinä juhannuksen aikoihin, jos kerätään. Ja usein vanhan pyörätien pohja pettänyt ja kallistus viettää oikealle -> vasemmalla on vähemmän hiekkaa. Voi myös olla että jalankulkijat potkivat hiekkaa pois siitä vasemmasta reunasta aika tehokkaasti jolloin siinä ajo on mukavampaa.

Tottakai siirryn omalle puolelleni jos joku tulee vastaan.

^ Tarkkana pitää olla. Jos joskus ottaa vapauden rikkoa jotakin sääntöä, tulee varmistua siitä, ettei se häiritse tai vaaranna ketään muuta. Liikennesäännöt (tieliikennelaki) on perusta kaikelle tekemiselle liikenteessä. Näin jokainen tietää pelisäännöt ja miten missäkin tilanteessa tulee toimia. Jos lähtee sooloilemaan, niin ei kukaan muu ole ajatustenlukija ja pysty lukemaan tämän sooloilijan aikeet. Joku "nipottaja" voisi tässä kohtaa mainita tilannenopeuden. Pitää ajaa sellaisella tilannenopeudella että pystyy noudattamaan sääntöjä (hiekoitushiekasta huolimatta). Minä en tosin sitä mainitse .
    I’m on the Koskenkorva diet. So far I have lost 2 days.

^ ja ^^ Tässä on viime viikkoina tullut vastaan melkoisen monta pyörällä kulkijaa, jotka ovat ajaneet vasenta reunaa, eivätkä ole edes aikoneet siirtyä oikeaan reunaan, vaikka olemme ilmiselvällä törmäyskursilla. Vaikka kuinka yrittää antaa vihjettä ohjaamalla niin oikealle kuin mahdollista, nämä ajavat edelleen valitsemaansa linjaa tai pahimmassa tapauksessa itsekin vielä korjaavat linjaansa edelleen enemmän vasemmalle. Lopulta on tilanteessa, jossa joutuu itse törmäyksen välttääkseen väitämään vasemmalle, mitä en suin srmin haluaisi tehdä, sillä sitten jos tälläinen vasemman reunan sankari yhtäkkiä kuitenkin väistääkin oikealle, niin sitten olenkin itse väärässä paikassa. PRKL!

Kyllä niitä täti ihmisiä tulee viikoittain väärää puolta vastaan mutta toivottavasti ne ei hommaat ittelleen sähkö avusteista pyörää

^ ja ^^ Tässä on viime viikkoina tullut vastaan melkoisen monta pyörällä kulkijaa, jotka ovat ajaneet vasenta reunaa, eivätkä ole edes aikoneet siirtyä oikeaan reunaan, vaikka olemme ilmiselvällä törmäyskursilla. Vaikka kuinka yrittää antaa vihjettä ohjaamalla niin oikealle kuin mahdollista, nämä ajavat edelleen valitsemaansa linjaa tai pahimmassa tapauksessa itsekin vielä korjaavat linjaansa edelleen enemmän vasemmalle. Lopulta on tilanteessa, jossa joutuu itse törmäyksen välttääkseen väitämään vasemmalle, mitä en suin srmin haluaisi tehdä, sillä sitten jos tälläinen vasemman reunan sankari yhtäkkiä kuitenkin väistääkin oikealle, niin sitten olenkin itse väärässä paikassa. PRKL!
    Omilla lenkeillä ei onneksi ole tullut noita pahoja tapauksia vastaan. Tähän saakka vasenta reunaansa ajavat vastaantulijat ovat siirtyneet oikeaan suuntaan kohdatessa. Oma reagointi olisi todennäköisesti oman oikean reunan pitäminen ja tarvittaessa pysähtyminen, keskustelu ja mahdolliset jatkotoimenpiteet äärimmäisessä tarpeessa.

Mun teoria on että ne ovat jalankulkijoita joilta puuttuu täysin pyöräilijän identiteetti. Eli vaikka he ottaisivat "pyöräilykauden alettua" fillarin alleen, he eivät koe olevansa pyöräilijöitä joita pyörällä liikkumisen säännöt, ohjeet, käytännöt tai mitkään muutkaan koskisivat.

Sitten mun havaintoni on sellainen että vasemmalla ajetaan nimenomaan silloin kun se on loitommalla ajoradasta, autojen melusta, pölystä jne eli sillä puolella jolla jalankulkijana ehkä mieluummin kulkisi. Nyt vain tavasta ei osata luopua fillarillakaan.

Voisin kuvitella että nämä tyypit ovat lisäksi lujasti siinä uskossa että muuta sääntöä ei kelveillä ole kuin että kovaa ajavat väistävät kaikkia muita.

Anyway, mun taktiikkanani on

(1) näyttää käsimerkkiä oikealle ja ohjata aivan oikeaan laitaan *heti* kun tämmöinen vasemmalla ajava tulee vastaan. Jos hän älyää siirtyä omalle oikealleen tai edes keskelle, oikein hyvä. Jos ei, niin

(2) näytän käsimerkkiä vasemmalle ja siirryn aivan vasempaan laitaan. Kun olen kohdalla, sanon jotain töykeää oikeanpuoleisesta liikenteestä ja perusasioiden osaamisesta. Toimii yleensä tämäkin - paitsi silloin kun vasemmalla ajavan takaa on tulossa oikea, oikealla ajava pyöräilijä - ja ennen kaikkea se estää tilanteen kärjistymisen semmoiseen "Kumpi väistää ensin vai törmätäänkö?" -pisteeseen tai edes sen lähelle.

Mä kävelen pääsääntösesti vasemmalla eikä ikinä oo ollu ongelmia fillaristien kaa. Ja pyöräilen itsekkin.

^En tiedä mikä tuossa vasemmalla puolella vetää. Itse olen huomannut, että jotenkin ajaudun vähän väliä vasemmalle puolelle jos muuta liikennettä (vastaan) ei ole. Osansa varmasti tekee se, että oikealla puolella tietä olevalla kelvillä tulee ajettua vasemmalla pihateiden ja sivuteiden takia.

Toivottavasti nämä identiteettijalankulkijat eivät koskaan hyppää auton rattiin..

Viime viikolla näin kyllä kohtuu jännän suorituksen kahdelta maantiepyöräilijältä.

Itse tulin risteykseen autolla ja siten en ollut tilanteessa osallisena. Työkaveri sattui tulemaan pyörätietä vastakkaisesta suunnasta ja hän joutui vähän jarruttelemaan. Mitään törmäyksen vaaraa ei ollut (nopeuteen nähden hyvä näkyvyys) , mutta nämä kaksi maantiesankaria tulivat (maantietä pitkin) samaiseen risteykseen sivutieltä, kolmion takaa. Ja kääntyivät siitä kohtuu röyhkeästi työkaverini eteen. Työkaverini ajoi myös maantielenkkiä ja nopeutta oli kuitenkin kohtuullisesti loivassa alamäessä.

Sankareiden takana tullut autoilija sen sijaan jarrutteli normaalisti väistämisvelvollisena.

Tällä kertaa kukaan ei kuitenkaan pahoittanut edes mieltään, eli sikäli kaikki hyvin.
    Miten niin tyhmä kysymys??

^En tiedä mikä tuossa vasemmalla puolella vetää.
    Tuntuu, että jalankulkijat pyrkii kävelemään ajoradasta kauempana olevaa reunaa. Riippuu siis väylän sijainnista ja kävelysuunnasta, kumpi puoli on suositumpi.

Pyöräilijöillä en vastaavaa ole siinä määrin huomannut, että kyse olisi ilmiöstä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti callahan Katso viesti
    Mä kävelen pääsääntösesti vasemmalla eikä ikinä oo ollu ongelmia fillaristien kaa. Ja pyöräilen itsekkin.
    Mitä tarkalleen ottaen halusit tällä kommentilla sanoa?

Pyöräilijöillä en vastaavaa ole siinä määrin huomannut, että kyse olisi ilmiöstä.
    En minäkään ollut aiemmin kiinnittänyt asiaan suurempaa huomiota, mutta kun oivalluksen - jos se nyt sellainen on - olin jostain saanut, tein tietenkin aktiivisempia havaintoja vasemmalla puolella ajavista. Lienee tosin inhimillistä että jokainen tapaus joka vahvistaa teoriaa tai ennakkokäsitystä jää mieleen ja että sivuttaa ne jotka eivät sitä vahvista poikkeuksina jotka vahvistavat säännön

PS Ajoradalla vasenta laitaa ajavista fillaristeista oli taannoin puhetta; eilisellä lenkillä tuli yksi vastaan - Uudella Porvoontiellä, pitkällä suoralla, paikassa missä ei ollut samalla puolella lähellä liittymää tai mitään muutakaan selittävää tekijää ja niin vähäisessä liikenteessä että olisi miltei voinut ajaa keskellä ajorataa tai seilata puolelta toiselle. Ehkä takaa lähestyvät ja ohiajavat autot yksinkertaisesti ahdistavat häntä liikaa, hän ei voi olla ajattelematta koko ajan mahdollisuutta että auto ajaa hänen päälleen ja hän haluaa siksi nimenomaan nähdä lähestyvät autot?

Topicin mukaisesti: ***** että vituttaa vasempaa puolta vastaantulevat. Ihan helvetin paljon.

F. Kotlerburg Guest
    Samoiten vituttaa ne ääliöt jotka ajaa rinnakkain vastaan eikä väistä yhtään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rocksted Katso viesti
    Topicin mukaisesti: ***** että vituttaa vasempaa puolta vastaantulevat. Ihan helvetin paljon.
    Pyöräteillä ne juimii, mutta autolla ajaessa pikkutiellä vasemman laidan suharit saa verenpaineen nousemaan.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •