HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 26 / 41 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 1215

Aihe: RCZ Bike Shop

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Eikö se nyt järki sano, että tämmöinen normaalia halvemmalla kaikki romukauppa ei toimi kuten normaalit kaupat? Ei tarttis montaa viestiä sitten itkeä foorumille tilauksensa perään, kun tuon ymmärtäisi.
    No jos tämä liittyy mun "itkemiseen", niin kai sen kaupan kuitenkin täytyy toimia niin, että jos ottavat rahat, niin myös toimittavat tavaran? Mulle on ihan ok, jos tavaran saapumisessa menee vaikka 20 päivä tai 60 päivää, mutta jos 60 päivää lukee tilauksen kohdalla, että "toimitettu" vaan tavaraa ei näy, niin mitä sun mielestä asialle siinä kohden kannattaa tehdä? Odottaa vielä toiset 60 päivää? Seurantakoodilla kun katsoo, niin siellä sanotaan, että koodi luotu, mutta tavaraa ei näy.

Onko muille tullut ilmoitusta salasanan vaihtamisesta RCZ:n sivuilla? Mulle tuli ilmoitus, että salasanasi on vaihdettu (Your new password is: xxxx). Kävin vaihtamassa sen takaisin entiseksi, niin jo hetken päästä tuli taas ilmoitus, että salasana vaihdettu ja se oli sama kuin mitä edellä. Ja se tosiaan on vaihtunut, eli vanhalla ei pääse sisään.

^eikös heillä ole täysin suojaamattomat sivut? Joku kiinalainen tai Israelin tiedustelupalvelu jekuttaa?

Iskarit tuli. Not.

Paketti tuli ja sieltä paljastui... satula. Fizikin satula, mitä en ole tilannut, enkä varsinkaan halua.

No, on ainakin kallein satula mikä mulla on. 350 EUR.

No nyt jänskättää mitä tulee kun pitäisi hissitolppa olla matkalla.. suoritamme lottoarvonnan!

Tilasin kolme erilaista satulaa, kaksi tuli. Just se satula minkä takia tilauksen tein, puuttui. Rahat sain takas puuttuneesta satulasta, mutta kovat postikuluthan noista joutu maksaan kun ei edes saanut sitä mitä halus..

^No mulla olisi tosiaan 350 EUR punainen Fizik Tundra (tms)... annan reilun 10% alennuksen tutulle.

Uusi idea, pitäisikö alkaa tekemään RCZ:aan pikkutilauksia sen toivossa, että joku soittokello olisi vaihtunut vaikka täysjoustopyörään tai edes Mre:n keulaan..?

^Valitettavasti ne oli takapumput. 184 x 44. Toinen RS trunnion ja toinen Fox Factory. Mutta näppärähän kokoaa noista keulan.

Mikä estää lähettämästä satulaa takasin ja perua kauppa? Pyöräilevän hullun kohdalla voi ihmetellä miksi on edes alunperin tilannut ne kaksi satulaa (vissiin vielä 1 kpl per lähetys?), joita ei edes halunnut?

Onhan toi RCZ toiminta ihan hanurista, mutta itsekkin voi hoitaa asian loppuun. Olikohan vielä niin, että RCZ ei itse edes välttämättä lähetä kaikkia paketteja vaan toimii välikätenä. Joskus oli sivuilla kuvaus toiminnasta.

edit: Pexxihän sen kaivo: This is because shipping is done by another company.

Important to read:RCZ is not a shop like the others, and we thought it is important to explain our commercial philosophy, so that you cannot be perturbed by some characteristics of our shop. We invite you to take your time to read this text cautiously before making an order at RCZ. First of all, we are not a private shop, nor an online shop like the others. Our main objective is to propose the best prices in Europe, if not worldwide, on products that can be relatively old. We have very limited availability of current product lines, but we are working to offer products that you will not be able to find anywhere else. Here are a few key words that define RCZ:
    1. DELIVERY TIME: the majority of our products are sold through private sales, therefore the waiting time is generally one month (but up to two months depending on the supplier. On some products (for some wheels), the waiting time can be as long as 4/5 months. In addition, you might have to wait a few days between the moment when you make the order and when this is sent. This is because shipping is done by another company. In conclusion, even if we do our best to send out your order quickly, It might be that certain order get shipped slowly and that the announced delivery times end up by being longer than expected.
    2. RESTRICTIVE CODE: we sell more and more products with a restrictive code, which means that you are only allowed to buy the product of the voucher code and nothing else. This enables a better preparation of the orders and faster shipping.
    3. CUSTOMER SERVICE: we have a customer service, but it is less performant and slower than in other online shops. As a result, you need to wait about 24 hours for a reply, and up to 72 hours on the weekends. For technical questions, we have a technician, but it is possible that we do not have an answer to all your questions, so before you contact us, please look for your answer in forums and on official websites. For warranty claims, there is no problem as we work together with all the customer services of major brands.
    4. REDUCED CHOICE: in order to develop the concept of private sales, and to become a shop that only sells items on private sales, we reduce the products we have on our website. The choice you will have is reduced and RCZ will have a little number of products available. 5. SHIPPING COSTS: we have shipping fees, as unfortunately we are obliged to have you pay those, since our margins are very little (due to the low price), we do not have the means to offer free shipping. In conclusion, traditional shops (and online shops) offer you advice, different services and maybe even the fitting of your components. We do not offer this, or at least in a very limited way. If you accept our philosophy, we will for sure make great deals together. But if you expect to receive the same service than the one of other players in the world of cycling, you might be disappointed. See you soon!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Onhan toi RCZ toiminta ihan hanurista, mutta itsekkin voi hoitaa asian loppuun. Olikohan vielä niin, että RCZ ei itse edes välttämättä lähetä kaikkia paketteja vaan toimii välikätenä. Joskus oli sivuilla kuvaus toiminnasta.
    Totta kai voi lähettää. Mutta odotan nyt ensin kuittausta siihen, kun ilmoitin että kahden takapumpun tilalla tuli yksi satula. Että miten tämä meni niin kuin omasta mielestä. Nyt jos vain sokkona palauttaa, ei ole mitään takeita, että asialle tapahtuu mitään.

Ja mun alkuperäinen tilaus tehty siis tammikuussa. Vai oliko se helmikuussa...

edit: Pexxihän sen kaivo: This is because shipping is done by another company.
    Tämähän ei ole mikään syy tai peruste yhtään millekään. RCZ on valinnut sen kuljetusliikkeen ja se on heidän alihankkijansa. Tai en minä ainakaan ole tehnyt yhtään mitään erillistä sopimusta minkään kuljetusliikkeen kanssa.

Dodii... mun saaga tuli nyt päätepisteeseensä tältä osin. PayPal teki myönteisen päätöksen mun avaamasta riitautuksesta ja palautti rahat. Siis PP palautti ne, ei RCZ. Mikäli tulkitsin oikein PP:n tilannepäivityksiä, RCZ ei vaivautunut vastaamaan heidän esittämiinsä kysymyksiin lainkaan.

tilasin 6 viikoa sitten dt M1900 spline 30 kiekot ja tänään tuli mutta M1900 spline 22.5 eli niin kapoisat että ei tee mitään. katsotaan miten palautus/rahojen saanti onnistuu ja vielä parempi jos vaikka lähettäisivät ne oikeat kiekot mitä epäilen kovasti.

Pitäiskö tuolta siis tulla joku tieto jos tuote lähtee? Kiekot maksettu 2kk sitten aikataululla ”20pv”. Menin nyt kattomaan ja sivuilla sanotaan että ne on lähetetty, mutta ei mitään mainintaa milloin... UPS seurantakoodilla ei ainakaan UPS’n sivuilta mitään löydy eikä meileihin vastata...

Ei välttämättä tule UPS:lla vaikka on valittu, riippuu varmaan mistäpäin tuote todellisuudessa lähtee. Yhteys RCZ ei tällä hetkellä ole salattu joten en voi tarkistaa mutta muistaakseni:
    Mene omiin tietoihin, avaa tilaus. Sieltä muistaakseni löytyy seurantakoodi ja kuriiri. Minulla esim Colissimo ja CB52...
    Tarkistan vielä kun saavat yhteyden turvalliseksi.

DTSwissit tuli Suomessa Postilla, Colissimo oli kai alkuun.

Siis nimenomaan siellä luki UPS ja oli koodi. Nyt kun testasin Colissimolla niin löytyyhän se. Paketti saapunut jakeluun 2 viikkoa sitten eikä mitään sen jälkeen.

Mulle riitti kyllä RCZ:n kanssa seikkailut tältä erää. Takapumppujen kanssa kävi niin kuin kävi ja rahatkin takaisin vaivaisen 4 kk odottelun jälkeen. Tosin vain PP:n ansiosta. Eilen tuli XT-jarrut, jotka tilasin ehkä n. kuukausi sitten. Ihan ok. Nyt odotan jännityksellä, tukeeko XTR Di2-kytkin koskaan. Sen tilaushan meni alunperin metsään, kun tilauksesta tuli vahvistus & ottivat rahat, mutta tilausta ei näkynyt omissa tiedoissa. Nyt se näkyy siellä, mutta tavarasta ei ole tietoa.

Ehkä mulla on liikaa rahaa tjsp, mutta ei mun hermoille sovi tällainen. Ehkä jos pyörittäisi jotain tori.fi -kauppaa, niin voisi RCZ:lta tilata milloin mitäkin ja myydä sitten 50% voitolla eteenpäin. Mutta ei ole mun tikapuuhermosto rakennettu moiseen.

Mutta ei ole mun tikapuuhermosto rakennettu moiseen.
    Mulla on keittiötikapuuhermosto ja en olisi yhtään innostunut tuollaisesta meiningistä. Siksi ehkä viitisen vuotta edellisestä RCZ-tilauksesta.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

120/130/140mm 29/275 Pikejä 399/499€ koodilla RCZOGB33.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    120/130/140mm 29/275 Pikejä 399/499€ koodilla RCZOGB33.
    Pikeä hakevien kannattaa tarkistaa myös R2: siellä oli jokin aika sitten alessa montaa mallia. Toimitusaika saattaa olla parempi.
    Rule #1: Obey The Rules

Tuskin ainakaan huonompi

Ei valittamista, ensimmäinen tilaus oli hiilarikiekot, viikossa tulivat kotiin ja oli enemmän kuin piti. kuvauksessa oli että tulee bulkkina ilman mitään tilpehööriä mutta mukana oli monta pussillista erilaisia muuntopaloja, pinnatyökalu, rengasraudat, kiekkojen kantolaukut ja ties mitä turhaa. Toinen tilaus hiilari-runko, 4kk päästä tilauksesta tuli (kuljetuksessa) vaurioituneena mutta nyt on 2kk odottamisen jälkeen hyllyssä ylimääräinen takakolmio mistä vaihtajankorvan kiinnityksessä on hivennen murtumaa, hätätapauksessa tuon luultavasti saa reippaalla liimalla tjsp pysymään kasassa ennen roskikseen heittämistä jos ehjä hajoaa ja pitää tuo tilalle vaihtaa.

Hätäisimmät olis jo hermostunut ja raivonnut ympäri somea ja yleisönosastoja kuten nykyään on tapana kun ei kaikkimullehetinyt onnistukkaan ja slogitkin on vakosessa.

Aion ostaa jatkossakin tiedostaen riskit ja tilanteen, hyvä että joku tämmöisiäkin poistomyyntejä jaksaa harrastaa köyhille.

No, joo... 3 tilausta, joista 2 on mennyt persiilleen. Toisessa rahat palautti PP, ei RCZ ja toinen on nyt vielä jossain väli- (jos ei perä-) tilassa. Maksu mennyt, mutta kun katsoo omasta profiilista, odottavat että maksaisin pankkisiirrolla. Ilmeisesti tästäkin pitää avata PP:n dispute.

Henkilökohtaisesti täytyy sanoa, että aika lailla miinusmerkkinen tämä asiakaskokemus, mutta siihenhän voi itse vaikuttaa olemalla ostamatta tuolta mitään. Muutaman kympin säästöjen takia ei näköjään kannata lähteä leikkimään.

Itsellä on neljä tilausta takana. Eka tilaus
    DT Swissin 30mm M1700 kiekot tuli 3kk toimitusajalla ja oikeaa tavaraa. Mielestäni erittäin halvalla.
    Toinen tilaus Shimanon flattikengät ja ajohanskat ym. myös puoli ilmaiseksi nopeasti kotiin. Vaatteet oli "in stock".
    Kolmas tilaus on nyt kuukauden tilauksessa ollut Fox factory keula. Ei ole vielä lähetetty. Tälle oli toimitusajaksi merkitty 20 työpäivää.
    Neljäs tilaus päivä keulan jälkeen tilattu Funn hiilikuitu ohjaustanko lähetettiin 8 työpäivää tilauksen jälkeen ja on jo asennettu paikoilleen.
    Tähän mennessä olen saanut sitä mitä tilannut ja enemmän kuin tyytyväinen olen ollut.
    Kaikki osat on ollu itelle "upgrade" osia joilla ei ole sinällään kiire, koska ajot ei ole osista kiinni. Tilaan tilevaisuudessakin. Ehkä seuraava pyörän runko tulee tuolta hankittua.

Kuukausi sitten tuli tilattu 140mm yari. Ennen viikonloppua tuli viesti, ettei tuota olekaan saatavana kyseisellä joustolla, on vaan 170mm. Totesin, että voi ottaa sen silti. Tänään tuli viesti, että varastoon kurkkauksen jälkeen ei tuotakaan enää ollut saatavilla. Että sellanen keulakauppa se.

Ei kai pitkä toimitusaika ole ongelma jos siitä on sanottu. Kuitenkin jos 2 viikkoa onkin 2 kuukautta niin ei noi puolustelut oikein toimi.

Mulle alkuperäinen toimitusaika olisi ollut täysin ok. Nyt ei oikein hahmotusta milloin tulee. Toki hinta on halpa, eli mahdollistais jollekin jolla ei muuten ole varaa. Mä tilasin maastopyörään nyt toisesta kaupasta kiekot kun en jaksa vahdata mainoksia, jännittää ajanko niillä tänä kesänä jne.

Meinasin tilata jotin halpoja juttuja, mutta järkky kovat postit vei niiltäkin pohjan

Mulla on pari tilausta tuolla sisässä. Yksi kalliimpi ja toinen halvempi. Aikaisempi ostokokemus positiivinen ja pitkä toimitusaika oli tiedossa. Nyt vähän jänskättää miten näiden tilausten kanssa käy ,kun kuulostaa joillaki olleen enemmänkin ongelmaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •