Ei tarvetta nopeuden lisäykselle kun ajo vain metsäpolkuja. Onko jotain pointtia tässä tapauksessa millekkään ohjelmisto muokkaukselle?
Ei tarvetta nopeuden lisäykselle kun ajo vain metsäpolkuja. Onko jotain pointtia tässä tapauksessa millekkään ohjelmisto muokkaukselle?
Ja stunlockerilla saa vaikka prosentin tarkkuudella säädettyä tasolle avustuksen prosentit ja väännön. Tuli huomattua että se econ avustus, mitä yleensä käytän, on aivan liian isolla vakiona. Sen avustuksen ku saa itelle sopivaksi niin aika mukava mennä kun hiki valuu mut ei tuu väsy![]()
Toki olisi kivaa saada edes jotain lähdetietoa tästä. Minkä valmistajan moottori ja mikä softa, jos muistat?
Itse mietin sitä, että omassa pyörässäni saa nopeusrajoituksen nostettua 40 km/h asti. Valmistaja ei ole sitä lähtenyt mitenkään estämään, kuka vain voi tehdä kun löytyy suoraan asetuksista. Samaa pyörää myydään myös Jenkeissä ja Kanadassa, missä rajoitukset 32 km/h. Eli voisi olettaa että komponentit on suunniteltu kestämään ainakin tuohon 32 km/h asti. Mutta, laitonta lakikirjan edessä Suomessa yli 25 km/h tällä fillarilla, joten teoreettisen puolen ajattelua siis.![]()
Shimano E8000. Softana joku millä saa muutettua nimenomaan jenkkiversioksi moottorin. En tiedä onko muita kuin Stunlocker?
Ymmärtääkseni Shimanolle ei tuossakaan ollut ongelmana se nopeus vaan nimenomaan se, että konetta on särkitty muulla kuin heidän ohjelmallaan. Jos nopeutta pystyy nostamaan pyörän onasta valikosta eikä käytä mitään 3.n osapuolen softia, en näe että takuu voisi päättyä
^tuolta löytyi mielenkiintoinen foorumiketju aiheesta:
https://www.emtbforums.com/community...snt-work.8218/
Ei tosin mainintaa takuun raukeamisesta, tokia asia vielä tuossa ketjussa päätöstä vailla.
Mielenkiintoista olisi case missä Jenkeissä joku muuttaisi 32 kmh asetuksen 25 kmh asetukseen, mikä olisi silloin ratkaisu...?
Kommenttini on mielipide mutta saattaa joskus sisältää myös pienen määrää faktaa.
Pitäiskö palata alkuperäiseen aiheeseen välillä? Sähkärin softille oma ketju virityksineen...
Mun uuden eMAXin mallivuosi onkin 2021 (putkessa oleva tarra) mutta valmistusvuosi 2019.
Mikähän tässä ero 2020 malliin?
Tuo harmaa ja matta oranssi taitaa olla 2020-mallia, mutta valmistettu 2019. Kiiltävä musta-oranssi on 2021 mutta 2020 valmistettu. Sitä ennen oli musta-harmaa suoralla yläputkella?
Olenko oikein ymmärtänyt että 2020/21 mallin vanteet eivät ole tubeless ready vaan vaatii vannenauhan virityksen?
mitkä sisuskumet siellä on vakiona ?
Nyt vähän pitempi lenkki takana.Hyvin kyllä isoja mäkiä nousee.
Sellainen kyssäri muille käyttäjille, että paukkaako vaihteisto kun avustus päällä? Tämä tulee esille etenkin pienemmillä rattailla.
Vaihto menee nätisti kun polkemisen lopettaa, mutta kun vaikka kevyesti polkee avustus päällä niin aika pauke kuuluu.
Säädöt kyllä pitäisi olla kohdallaan.
Tunturi huolto sanoi, että ihan normaalia mutta kyllä ittee jäi vielä vähän mietityttämään tää.
Ihan normaalia. Kannattaa vähän keventää vaihdon aikana. Ilmiö on myös pienempi ecolla.
thanks.Tässä pyörässä oli ollut kuljetusvsurio ja korvake vaihdettu, niin luulin että vaihteistokin oli saanut köniin.
Ei nyt ihan vielä ajankohtainen mutta 1. modaukseksi tulee hissitolppa kun Trekin ajoilta tähän totuin.
Miten helposti saa kaapelit putkien sisään. Pitääkö moottori irroittaa?
Moottorin etupää pitää laskea alas taaimmaisten pulttien varaan. Ei mikään iso homma. Minulla on tuo Brand-X Ascend II, joka maksoi vähän päälle satasen. Ihan tyytyväinen olen siihen. Vaijerin pujotin vasemman puolen reiästä, parempi olisi ollut jos oikealla puolella olisi ollut reikä. Mutta helppo homma tuo on.
No toi ei ole paha hinta tolpalle. Eikös II versio ole ulkopuolisella kaapelilla, joten menit rungon sisään vasta alhaalta?
Sisäisellä kaapelilla tuo. 121 € rahteineen wigglestä. Ilmeisesti ei II sitten. "Brand-X Ascend Dropper Seatpost Black 31.6mm x 410mm 120mm". Tuolla tolpalla jää pari senttiä laskuvaraa mun 43 cm rungossa ja 80 cm inseamillä.
Tuon hissitolpan korkeus säädetään ihan kuten normaalitolppaakin sillä pannalla. Kun olen sen yläasentossa kiinnittänyt niin, että se on minulle oikealla polkemiskorkeudella on minulla varaa laskea sitä 2-3 senttiä niin että joku lyhytjalkaisempi voi sitä käyttää yläasennossa eikä tarvitse käyttää sitä jossain väliasennossa. Ei se nyt varmaan niin vaikeaa olisi käyttää hissitolppaa niinkään, sillä sen pumppu ei sentään nosta polkijaa ilmaan jalat irti polkimista.
Ala-asennossa se on vähintäänkin riittävän alhaalla. Satula ns. häviää, ja pyörän voi kallistaa reippaasti sivuttaissuunnassakin ilman että satula sitä rajoittaisi.
edit: jahas, välistä häipyi viesti johon vastasin
Koneen laskeminen ei ole vaikeaa.
- akku irti
- alhaalta panssari pois, neljä kuusikoloruuvia ehkä 3 mm?
- Vasemmalta puolelta *Philips #2" kärjellä muovikuoren ruuvit auki. Ne ovat todella pieniä ja kannattaa ehkä puhaltaa roskat pois että ne saa auki survomatta kanta paskaksi
- Virtaliittimen renkaasta kiinni, ja kevyesti nostamalla irroita. Suosittelen täyttämään tämän liittimen "di-electric grease-llä" eli silikonirasvalla
- Jos valot kytketty kannattaa ehkä irroittaa nekin, ellei niissä ole varaa
- oikealta puolelta ketju sivuun, ja eturattaan kuusiokoloruuvit auki, jätä ratas roikkumaan polkimeen
- oikealta puolelta muovikuori pois myös philips #2 ruuveilla
- aukaise ylä- ja etukannatin kuusiokolopultit molemmilta puolilta, mutta jätä yksi etummainen ruuvi paikalleen ja löysää vain taaimmaiset pultit kierroksen verran
- kannattele moottoria kun samalla irroitat viimeisen pultin.
- laske moottori varovasti roikkumaan taaimmaisten pulttien varaan
Kun kasaat suosittelen tilkitsemään "panssarin" etuaukon joko teipillä tai alumiinin pellin palasella. Tästä oli tässä säikeessä kuvakin.
Kannattaa rasvata kaikki ruuvit jollain tervalla tjms kun laittaa takaisin. Nuo happoset (?) ruuvit tuppaavat muuten kiinnittyä alumiiniin turhan hyvin. Momenttiavainta kannattaa käyttää.
Tuossa menee ehkä pari kymmentä minuuttia. Nämä ulkomuistista, saattaa olla että pitää täydentää tuota vielä.
Voisin hyvin kuvitella vaihtavani myös, jos vain jostain hyllystä löytäisi. Minulla on se ilman pantaa, se on kiinni Maguran jarrun pannassa.
Onko kukaan laskenut että paljon eMaxin rungon hinnaksi tulee? Meinaan aloin miettimään että eikö se ole järkevin tapa vertailla pyöriä pyörää ostaessa? Osat kuitenkin maksavat aina saman verran ja rungolle jää sitten hinnaksi X euroa..
Ekat Srammit mun pyörässä, tässä emaxissa, kuuluuko vaihteista kuulua tuollainen lievä rutina niinkuin ei olisi vaihde kohillaan? Hieman isommasti kuuluu kun ajaa pienellä vaihteella.
Ei kuulu multa ainakaan rutinoita..
Siinä on vissiin eka Tunturi 29+?
Sunringle Düroc 50 kehät, sapim pinnat, DT-swiss DT-350 navat ja Surly Knard 29x3.0" 120TPI. Tulivat valmiiksi teipattuina venttiileineen. Sen kun otti renkaat paketista ja kompuralla ylös. Vähän tihkuvat, joten katsotaan kauanko menee ennen kuin ovat tiiviit. Stanit pääsi loppumaan. Tulihan tuosta vähän erilainen pyörä kesäksi.
Taakse tuohon mahtuisi varmaan 29x4 jos sellaiset jostain saisi.
Jouduin vaihtamaan nopeusanturin kiinnitysruuvin vähän pidempään, ja laittamaan mutterin väliin jotta se osasi lukea ensin unohtuneen magneetin pinnasta. Pinnat ovat vähän kapeammalla näissä kun ovat yhdessä linjassa kehässä vrt. esim. Mulefüteihin.
Palioko tuli rengas setille hintaa? Saako kysyä?
Kirjanmerkit