FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 33 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 83 133 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #961
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Cross Bossit oli ehkä paskimmat renkaat mitä mulla on koskaan ollut. Ajotuntuma tosi kiva ja kevyet jne., mutta mutta. Ensin alkuun monen päivän venyttely sisureilla että edes nousivat tubeleksiksi, ja senkin jälkeen ihmeellisiä tyhjenemisiä. Surkea pistosuojaus, litkua vuosi kulutuspinnasta vähän väliä ja totta kai rengas tippui aina hyllyltä jos ehti tyhjentyä, eikä sitä tien päällä saanut nousemaan mitenkään. Sisurin sai kaivaa. Lopuksi kulutuspinnasta repesi jossain jarrutuksessa tms. isompi palanen irti ja sitä ei saanut paikattua millään kuntoon. Lopulta revin vanteilta ja heitin roskiin. Jos WTB:n muut tuotokset on samanlaista kuraa, niin ajelen mieluusti muilla merkeillä.
    Toivottavasti sulla on parempi tuuri .
    Mun käsittääkseni Bossien istuvuutta vähän löysennettiin jossain vaiheessa, mutta se oli tarkoituksella tehty todella tiukaksi, jotta kestäisi kanttailla cyclocrosspaineilla (< 2 bar) blurppailematta. Lopputuloksena oli sitten rengas, mitä ei joillekin vanteille saanut nostettua olenkaan. Mun vanteilla ne kyllä pysyneet paikoillaan ilman ongelmia sen jälkeen, kun ne on paikolleen saanut. Pistosuojausta ei krossirenkaissa yleensä olekaan ja kyljet on Cross Bosseissa (ainakin niissä vanhoissa) erittäin ohuet tubeless-renkaiksi. Kiva rengas ajaa. Ylikokoisena ja korkeaprofiilisena oiva "maastorengas" krossariin, koska kulkee pehmeästi ja korkeus suojaa vanteita denteiltä. Ainoa, mikä häiritsee, on vähän kulmikas profiili, joka ajoittain käyttäytyy hieman omituisesti kovalla alustalla kanttaillessa.

    Nykyisin ajelen mieluummin Donnellyn MXP:llä. Niissä on vähän paksumat kyljet, mutta pyöreämpi profiili ja mun mielestä rullaavat Bosseja paremmin. Nimellismitta 33 mm, mutta 20 mm sisäleveällä vanteella todellinen leveys on n. 36 mm ja myöskin korkeahko profiili, mutta häviää ulkomitoissa Bosseillw jonkun millin joka suuntaan.

    Ps./Ot. Se Samulin lenkuran yrittäminen kiinnostaisi muakin, mutta en uskalla lähteä ajamaan itteäni niin äärirajoille niin pitkään, kun on koronariski olemassa, koska vastustuskyky droppaa kyllä tommosen lenkin jälkeen tottumattomalla. Toisekseen pitänee saada vaihdepyörä telakalta tai joku muu vaihdepyörä alle ensin..
    stenu muokkasi tätä : 20.04.2020 at 10.03
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #962
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310


    Tuommoiselta näyttää Vredestein Aventura, hollantilaisen rengasvalmistajan (jonka tosin nykyään omistaa intialainen Apollo Tyres) "late entry" gravel-renkaiden puolelle. 120 TPI, 38C ja 44C, tietysti TLR.

    Minulla ei sen tuotteista ole kokemusta kuin yhdestä maantierenkaasta, josta kyllä tykkäsin. Tästä uutuudesta en osaa sanoa juuri muuta kuin että hyvännäköinen rengas ja jännä kissantassuiksi kutsuttu kuvio.

    Itävaltalaisen fillarisivuston esittelyssä rengas saa niin kiitosta kuin mainintoja joita ihan kaikki eivät välttämättä kehuiksi katso.

  3. #963
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Aika hyvän näköinen kuvio. Nappulat kasvavat tasaisesti laidoilla ja reunimmaiset isommat on hyvin tuettu. Painokin maltilliset 410gr.

  4. #964
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Kappas, onpas hyvin mielenkiintoisen näköinen vaihtoehto, alkoi heti kiinnostaa Vagabondiin. Mukavasti reunanappulaa mutta muoto pysyy hyvin pyöreänä, olen hieman allerginen liian kantikkaille. Muutama kaivattu lisämilli nykyiseen 40mm Connectoriin ja hieman painoa pois, äkkiä arvellen vaikuttaa hyvin samantyyliseltä allrounderilta muutenkin. Koitappas tässä nyt sitten unohtaa speksailu ja keskittyä ajamiseen.

    Bike24-hinnat lähtee näköjään ~40€/kpl 38 tanwall, johon musta väri ja suurempi koko kustantaa kukin +2€

    Kiitos LJL GK-mittailusta! Kyllä tuollainen pullistuma kestetään, jos nykyisessä 35-millisessä mennään samassa luokassa. Helsingissä tulee DHL-paketti nyt, eli lähipäivinä loppunee tämä jännitys.

  5. #965
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Kiitos LJL GK-mittailusta!
    Eipä mittään! Ärsyttävästä-kakkosesta tuli vahvistus, että Crossbossit on nyt vaihdettu 38mm Gravelking EXT:eihin!! Innolla odottelen Paaton voi megalenkeillään tulla vaikka koeajolle Kivenlahti-Sten(u)svikiin.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  6. #966
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luumunen Katso viesti
    Asensin uuden WTB Expansen vanteelle, litkut sisään ja ilmaa pumpulla n. 5,5 bar. Ja kas kummaa, hetken kuluttua kyljestä alkoi suihkuta litkua eli renkaassa oli tai siihen tuli reikä. Reikä on siinä kohdassa missä näkyy pieniä nyppylöitä kumin pinnassa. Onkohan kyseessä valmistusvika.
    En saanut näitä WTB Expanseja toimimaan tubelessina, aina rengas vuoti ilmaa. Laitoin sisäkumit ja toiseen pyörään, ihan ok rengas sinänsä tuntuu olevan.

    Tilalle ostin Schwalben G Onet ja tubelessina toimivat hienosti ilman mitään ongelmaa, ainakin toistaiseksi. Rengas oikein napsahti kiinni vanteeseen ja ilma tuntuu pysyvän renkaan sisällä hyvin. On kyllä iso ero Expanseen ja usko palautui tubelesseihin.

  7. #967
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Omien kokemusten mukaan wtb:n renkaat kannattaa putsata rasvanpoisto aineella ja käyttää muuta kuin stanin litkua. Jompikumpi kikka auttaa. Veikkaan litkua. Effetto toimi.

  8. #968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Omien kokemusten mukaan wtb:n renkaat kannattaa putsata rasvanpoisto aineella ja käyttää muuta kuin stanin litkua. Jompikumpi kikka auttaa. Veikkaan litkua. Effetto toimi.
    Minä en putsannut Riddlereitä mitenkään ja vedän Stanin, ainakin 5 vuotta hyllyssä olleella litkulla onnistuneesti. Tiedä sitten, että onko matkassa vain tuuria.

  9. #969
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Minä en putsannut Riddlereitä mitenkään ja vedän Stanin, ainakin 5 vuotta hyllyssä olleella litkulla onnistuneesti. Tiedä sitten, että onko matkassa vain tuuria.
    Veikkaan, että renkaiden erissä on eroa, ehkä taiwanin pojilta joskus jää jotain tarpeetonta liukastetta renkaiden sisäpinnalle. Tuon putsaus ohjeen sain r2-biken kautta.

  10. #970
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Omien kokemusten mukaan wtb:n renkaat kannattaa putsata rasvanpoisto aineella ja käyttää muuta kuin stanin litkua. Jompikumpi kikka auttaa. Veikkaan litkua. Effetto toimi.
    Jaa-a, en tosiaan putsannut mutta sisällä on Magic Milk. Ja tosiaankin Resolute vuotaa hitaasti. Niin hitaasti, ettei kuplia tule mistään vesiallastestillä.


  11. #971
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    134
    Mikä näistä tubeless readyistä gravel-renkaista olisi sellainen joka asettuisi nätisti avovanteelle sisureilla?
    Mulla tosi huonot kokemukset Michelin Power Graveleista joita en saanut millään istumaan suorina Mavicin Aksiumeille.

  12. #972
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Joku kombinaatio voi toki olla ahtaampi, mutta pitäisihän niiden nyt sisurin kanssa asentua. Tubeless-vanteessa on lähinnä korostetumpi ja tarkempi hylly, eipä noilla muuta eroa ole istuvuudessa. Tarjositko saippuavettä ja maksimipainetta avuksi?

    35mm Gravelkingit saapuivat ja napsahtivat puolessa tunnissa ilman mitään pihinöitä. Tilaa jäi Pacerin haarukassa vielä oikein mainiosti ja etuvaihtajan pantaan jäi vielä väliä rakotulkkina käytetyn 5mm kuusiokoloavaimen verran. Paljon leveämpää ei siis haikailla, nämä näyttäisi oikein optimimitoitukselta tähän runkoon. Molemmilla heti asennuksen jälkeen leveyttä 35.5mm ja korkeutta 33.2mm, toisen vain muistin punnita ja vaaka näytti alimittaista 301g.

  13. #973
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jekkujätkä Katso viesti
    Huomenna kakkoskiekoille Challengen Strada Bianca TLR:t ja luvassa on äärimmäisen kovaa kyytiä.
    Challenge - kun haluat haastetta asennukseen.

    Challenge - miehille jotka pumppaavat pitkään renkaita.

    Olipahan vaikein asennus, mutta lopulta kaikki renkaat tottelee kompuraa. Asennuspaineilla (5 bar) leveys 37,2 mm ja korkeus 35,8 mm. Ajopaineilla (3 bar) kyljet tuntuivat sormituntumalla hieman pehmeämmiltä ja joustavammilta kuin Hutsun Overidet.

  14. #974
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jekkujätkä Katso viesti
    Asennuspaineilla (5 bar) leveys 37,2 mm ja korkeus 35,8 mm. Ajopaineilla (3 bar) kyljet tuntuivat sormituntumalla hieman pehmeämmiltä ja joustavammilta kuin Hutsun Overidet.
    Eli nimellisesti 36-millinen malli? Näitä harkitsin itsekin, mutta tuo korkeus on kyllä jo niin nippa nappa että tuo etuvaihtaja alkaa ahdistaa jos vähänkin venyy. Kiitos siis näistä mitoista, jatketaan tyytyväisenä GK:lla.

    Niin, enhän tällä kertaa malttanut odottaa yön yli, vaan lähdin koeajolle. 42km huonoa asfalttia ja Jylhänperän soratietä, tämän perusteella rullaa selvästi nopeammin ja mukavammin kuin kapeampi SK. Taidan käydä vielä varastossa koittamassa onko samat 3bar tallella lenkin jälkeen.

  15. #975
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gary oin' Katso viesti
    Eli nimellisesti 36-millinen malli? Näitä harkitsin itsekin, mutta tuo korkeus on kyllä jo niin nippa nappa että tuo etuvaihtaja alkaa ahdistaa jos vähänkin venyy. Kiitos siis näistä mitoista, jatketaan tyytyväisenä GK:lla.
    Joo, 36-millinen Challenge Strada Bianca TLR.

  16. #976
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jekkujätkä Katso viesti
    Joo, 36-millinen Challenge Strada Bianca TLR.
    Challenget kiinnostaa ja varmistelen, että onko speksit uudesta HTLR versiosta vai vanhemmasta TLR mallista?

  17. #977
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
    Challenget kiinnostaa ja varmistelen, että onko speksit uudesta HTLR versiosta vai vanhemmasta TLR mallista?
    Pärhana, enpä huomannut tätä tilatessa eli ovat tuota vanhempaa 120 TPI Race TLR -mallia eikä 260 TPI pro HTLR. Jälkimmäiset olisin tilannut.

  18. #978
    ^en kyllä pääse sen yli, että Challengella on Pro Hitler -renkaat.

    Mut joo, nyt takana pari pidempää lenkkiä Rene Hersen Bon Jon Passeilla. On kyllä ihanat renkaat. <3 Rullaavat asfaltilla niin hyvin, että en oikein tiedä mihin kapeampia maantiekumeksia edes tarvitsisi. Ehkä jossain tt-kisoissa voisi saada sekunnin sieltä täältä, mutta perus maantieajeluun nämä tekevät vähän heikkokuntoisemmastakin asfaltista ajettavaa, ettei paluuta kapeampiin renkaisiin maantiellä ole.

    Vastaavasti sorateillä toki nappuloiden puuttuminen tekee mutkaisista alamäistä tai irtosoralla varustetuista kurveista vähän jänniä, mutta senkin kestää, kun muuten tuntuu et noilla pääsee vaan niin helpolla kovempaa kuin aiemmilla verrokkirenkailla (Terrene Mix ja Gravelking SK).

    Toki on tässä takana talvi ihan kelvollisilla Zwift-kilometreillä, joten kasvaneen FTP:n piikkiin voi pistää ehkä osan tästä autuudesta. Yhtäkaikki, tosi hyvät renkaat. Paha sanoa, ovatko merkittävästi paremmat kuin esim. halvemmat Gravelking slickit, mutta kyllä noita silti kehtaa hinnastaan huolimatta suositella.

  19. #979
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luumunen Katso viesti
    En saanut näitä WTB Expanseja toimimaan tubelessina, aina rengas vuoti ilmaa.
    Miten musta tuntuu että WTB:n gravel-renkaat on aina jotenkin murheenkryynejä. Niissä vuotaa kyljet. Ja jos ei kyljet vuoda niin joka pikkukivi menee läpi kulutuspinnasta. Ja jos kulutuspinta kestää niin sitten rengas tuhoutuu jotenkin muuten (omassa käytössä Nano ja Resolute on saaneet sisäisiä vammoja niin, että niihin on tullut yhtäkkii sentin heitto).

    Tällä hetkellä mulla on käytössä 1 pari 30 mm (tod. 34 mm) Exposureja (vieläpä Stanin litkuilla) jotka on miltei ongelmattomat ja oikein hyvät renkaat. *koputtaa puuta*. ja yhessä toisessa pyörässä Resolute edessä ja vaikka sekin on ihan rullaavainen ja mukava rengas niin oon melko varma että sille tapahtuu kenties jo piankin jotain kamalaa.

    Todennäköisesti ovat laitimmaiset WTB:n tuotteet jotka hankin.

  20. #980
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Kummallista, täällä käytössä Nanot, Bywayt ja Riddlerit eikä minkään näistä kanssa mitään ongelmia.

  21. #981
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Mmm, ihanan isoja ja pehmeitä nappuloita...

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #982
    Liittynyt
    07/2006
    Viestit
    106
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Kummallista, täällä käytössä Nanot, Bywayt ja Riddlerit eikä minkään näistä kanssa mitään ongelmia.
    Riddlereistä (700c45mm) mullakin hyviä kokemuksia. Paineet kun on kohillaan niin ovat mukavat ja pitävät greivelillä. PK-alueen tappajasepeliä vastaan hävisivät sisureilla totaalisesti: kaksi työmatkaa, kaksi flattia. Litkuttelun jälkeen taisi jo iskeä korona-rajoitukset, enkä ehtinyt koetella niitä tarpeeksi tappajasepeliä vastaan. Se määrä työmatkaa ja ne lenkit mitä olen litkuilla ajanut, niin ei ole tullut flatteja.

    Mun mielestä uudet 2020 Riddler 45c:t oli kyllä silmämääräisesti katsottuna 1-2mm kapeammat kuin wanhat 2019 Riddlerit. En sitten tiedä, onko nuo wanhat jotenkin venyneet isommiksi? Liekö moinen mahdollista? Vai ovatko kaikessa hiljaisuudessa Wilderness Trail Bikesilla pienentäneet rengasta?

    Oikeastaan mulla ei kyllä ole vertailupohjaa muihin gravel-renkasiin. Mutta olen ollut sen verran tyytyväinen Riddlereihin, että ei ole tarvinnut muualle katsoa. Kesäksi hommasin vielä 700c44 WTB Bywayt. Katsotaan millaista liukastelua niillä homma on hiekkateillä.

    Edit: litkutuksesta vähän vielä.
    Eli ilmaahan litkutetut renkaat eivät pidä, joka lenkille saa pumpata, vaikka vain päivä ajojen välissä. Tämä johtuu kuitenkin todennäköisesti siitä, että vanneteipit ovat tehtaan jäljiltä, ja venttiilin ja venttiilin aukon välistä vuotaa ilmaa pumppaillessa. Ainakaan renkaiden kyljet eivät vuoda, enkä ole havainnut kulutuspinnassa reikiä, josta vuotaisi litkua. Lisäksi renkaat nousivat paineella vanteelle hyvin ja tasaisesti.
    Oses muokkasi tätä : 27.04.2020 at 15.50 Syy: litkutusta vähän vielä.

  23. #983
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Aika vähän on Bywayllä (40 ja 44) tullut ajettua, mutta asfaltilla se on tuntunut selvästi Riddleriä tasaisemmalta, sileän keskikohtansa ansiosta tietty. Eihän Riddlerkään mikään isosti kuvioitu ole, mutta sellainen pieni tärinä tietysti tulee. Tykkään kyllä Bywaystä asfaltilla enemmän.

    Kerran Riddler pelasti nurin menemästä (tai melkein kaatoi, riippuu miten päin ajattelee), tulin suht vauhdikkaasti tuttuun hiekkatien mutkaan missä olikin märempää kuin odotin ja niljakas mutainen pinta. Lähti jo keula vähän alta ja ehdin luulla kaatuvani, mutta tarrasi kiinni sentään. Bywayllä olisi varmaan mennyt nurin.

  24. #984
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    Piti tilata ne Overidet mutta päätinkin tukea paikallista ja hain Velobiasta 38mm Gravelking SK TLC:t, kun en moisia ole vielä kokeillut. Ja mikäs sen hauskempaa kuin lähteä puoli kymmeneltä illalla huoltikselle nostamaan renkaita vanteelle..

  25. #985
    Yritin katsella aamulla overideja googlella kivijalasta mutta ei oikein tuntunut löytyvän. Ei tosin kovin runsaasti ollut tarjolla maailmallakaan, nollasaldoja kyllä paljonkin. Huomenna illalla pitäisi ovikellon soida. Lienenkö sitten puoli kymmeneltä huoltsikalla...

  26. #986
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Mmm, ihanan isoja ja pehmeitä nappuloita...
    Vähän noiden piikkien kulutuskestävyys epäilyttää..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #987
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    37
    Kaikki ajelu jääny pelkäksi satunnaiseksi työmatka-ajoksi, joten hakusessa olis mahdollisimman isolla ilmatilalla 35-42mm sliksi? Mitä vähemmän minkäänlaista kuviota renkaassa sitä parempi. Renkaan löytyessä myyn hyväkuntoiset 42 resolutet

  28. #988
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Onko sisärenkaattomuus tarpeen?

    Ennenkuin JackOja ja muut tulevat huutamaan Hutchinsonin Overideä heitän itse parrasvaloihin Hutchinsonin Overiden.

    Schwalben Marathon Supreme on myöskin vallan hyvä. Molemmista on muutaman kauden verran kokemusta.
    Memento mori

  29. #989
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    37
    Pystyn elää sisärenkaidenkin kanssa.

    Overide näyttäis turhan maasturilt. Toi marathon supreme näyttäis vähän siltä mitä haen, täytyy käydä kaupassa hiplaamassa.

  30. #990
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    239
    Jokainen tavallaan. Erittäin erilaiset renkaat ovat kyllä kyseessä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •