Alkujaan tämän lähetti
Aakoo
Cross Bossit oli ehkä paskimmat renkaat mitä mulla on koskaan ollut. Ajotuntuma tosi kiva ja kevyet jne., mutta mutta. Ensin alkuun monen päivän venyttely sisureilla että edes nousivat tubeleksiksi, ja senkin jälkeen ihmeellisiä tyhjenemisiä. Surkea pistosuojaus, litkua vuosi kulutuspinnasta vähän väliä ja totta kai rengas tippui aina hyllyltä jos ehti tyhjentyä, eikä sitä tien päällä saanut nousemaan mitenkään. Sisurin sai kaivaa. Lopuksi kulutuspinnasta repesi jossain jarrutuksessa tms. isompi palanen irti ja sitä ei saanut paikattua millään kuntoon. Lopulta revin vanteilta ja heitin roskiin. Jos WTB:n muut tuotokset on samanlaista kuraa, niin ajelen mieluusti muilla merkeillä.
Toivottavasti sulla on parempi tuuri

.
Mun käsittääkseni Bossien istuvuutta vähän löysennettiin jossain vaiheessa, mutta se oli tarkoituksella tehty todella tiukaksi, jotta kestäisi kanttailla cyclocrosspaineilla (< 2 bar) blurppailematta. Lopputuloksena oli sitten rengas, mitä ei joillekin vanteille saanut nostettua olenkaan. Mun vanteilla ne kyllä pysyneet paikoillaan ilman ongelmia sen jälkeen, kun ne on paikolleen saanut. Pistosuojausta ei krossirenkaissa yleensä olekaan ja kyljet on Cross Bosseissa (ainakin niissä vanhoissa) erittäin ohuet tubeless-renkaiksi. Kiva rengas ajaa. Ylikokoisena ja korkeaprofiilisena oiva "maastorengas" krossariin, koska kulkee pehmeästi ja korkeus suojaa vanteita denteiltä. Ainoa, mikä häiritsee, on vähän kulmikas profiili, joka ajoittain käyttäytyy hieman omituisesti kovalla alustalla kanttaillessa.
Nykyisin ajelen mieluummin Donnellyn MXP:llä. Niissä on vähän paksumat kyljet, mutta pyöreämpi profiili ja mun mielestä rullaavat Bosseja paremmin. Nimellismitta 33 mm, mutta 20 mm sisäleveällä vanteella todellinen leveys on n. 36 mm ja myöskin korkeahko profiili, mutta häviää ulkomitoissa Bosseillw jonkun millin joka suuntaan.
Ps./Ot. Se Samulin lenkuran yrittäminen kiinnostaisi muakin, mutta en uskalla lähteä ajamaan itteäni niin äärirajoille niin pitkään, kun on koronariski olemassa, koska vastustuskyky droppaa kyllä tommosen lenkin jälkeen tottumattomalla. Toisekseen pitänee saada vaihdepyörä telakalta tai joku muu vaihdepyörä alle ensin..
stenu muokkasi tätä : 20.04.2020 at 10.03
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit